Tayar: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Addbot (bincang | sumb.)
k Bot: Memindahkan 1 pautan interwiki, kini disediakan oleh Wikidata di d:q169545
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1: Baris 1:
[[Fail:Goodyear Wrangler SR-A P23570R16.jpg|thumb|Tayar kereta.]]
[[Fail:Goodyear Wrangler SR-A P23570R16.jpg|thumb|Tayar kereta.]]
'''Tayar''' adalah sebahagian [[roda]] yang diperbuat daripada [[getah]]. Tayar terdapat di banyak kenderaan seperti [[kereta]], [[kapal terbang]], [[basikal]], [[motosikal]] dan sebagainya.
'''Tayar''' adalah sebahagian [[roda]] yang diperbuat daripada [[getah]]. Tayar terdapat di banyak kenderaan seperti [[kereta]], [[kapal terbang]], [[basikal]], [[motosikal]] dan sebagainya. Tayar juga boleh dijadikan pasu-pasu bunga sebagai perhiasan di anjung rumah seperti dilakukan oleh masyarakat di [[Malaysia]]. Selain itu, tayar yang terpakai boleh dijadikan sebagai [[pelampong]].


{{tunas}}
{{tunas}}

Semakan pada 04:21, 11 Januari 2015

Tayar kereta.

Tayar adalah sebahagian roda yang diperbuat daripada getah. Tayar terdapat di banyak kenderaan seperti kereta, kapal terbang, basikal, motosikal dan sebagainya. Tayar juga boleh dijadikan pasu-pasu bunga sebagai perhiasan di anjung rumah seperti dilakukan oleh masyarakat di Malaysia. Selain itu, tayar yang terpakai boleh dijadikan sebagai pelampong.


Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.