Romeo Kota: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Mrpresidentfaris (bincang | sumb.)
Pelakon
Baris 43: Baris 43:


Atas kerjasama itu, dan kecekapan pihak Polis, telah berjaya menumpaskan mereka dan membawa yang bersalah ke muka pengadilan.
Atas kerjasama itu, dan kecekapan pihak Polis, telah berjaya menumpaskan mereka dan membawa yang bersalah ke muka pengadilan.

==Pelakon==
* [[Aaron Aziz]] sebagai Koperal ROMI
* [[Nabil Raja Lawak|Nabil Ahmad]] sebagai Lans Korporal FAKRUL
* [[Soffi Jikan]] sebagai SP Yusri
* [[Hanis Zalikha]] sebagai Elina
* [[Dwi Ariana]]
* [[Ahmad Idham]]
* [[Datin Nina Juren]]
* [[Shenty Fazliana]]
* [[Fizo Omar]] sebagai Botak
* [[Wan Sharmila]]


==Rujukan==
==Rujukan==

Semakan pada 23:49, 11 Mei 2015

Romeo Kota: Kes Fail Kriptik
PengarahAaron Aziz
Dihasilkan olehAhmad Idham
Dibintangi
Syarikat
penerbitan
Excellent Picture
Tarikh tayangan
8 Januari 2015
Masa tayangan
92 Minit
NegaraMalaysia Malaysia
BahasaMelayu

Romeo Kota: Kes Fail Kriptik merupakan arahan sulong Aaron Aziz. Filem aksi komedi ini menggandingkan pelawak popular, Nabil Ahmad bersama dengan pengarah filem ini sendiri Aaron Aziz sebagai pelakon utama.Selain itu, ia turut dibintangi oleh Sofi Jikan, Ahmad Idham, Dwi Ariana, Hanis Zalikha, Datin Nina Juren, Shenty Fazliana, Fizo Omar, Wan Sharmila dan Sofi Jikan. Pada mulanya Aaron ditawarkan untuk berlakon sahaja, tetapi penerbitnya Ahmad Idham memberi kepercayaan kepada Aaron untuk mengarah filem.Filem ini telah ditayangkan pada 8 Januari 2015.[1]

Plot

MARIA, seorang pelajar kolej telah ditemui dalam keadaan koma di tepi jalan. Hasil dari makluman yang dikeluarkan oleh doktor, Maria koma disebabkan menelan dadah.

Koperal ROMI dan Lans Korporal FAKRUL merupakan dua anggota penyiasat yang telah ditugaskan untuk menyelesaikan kes tersebut. Dalam mendapatkan maklumat dan mengetahui siapa dalang di sebalik kejadian tersebut, mereka berdua telah ditugaskan secara samaran di bawah kod ‘KRIPTIK’ Mereka berdua diberi tempoh sebulan untuk menyelesaikannya.

Melalui beberapa petunjuk, mereka memasuki kolej Bestari dan Koperal Romi, menyamar selaku pensyarah dan Lans Koperal Fakrul sebagai pelajar kolej.

Pada masa yang sama, EMA, antara pelajar yang menjadi kegilaan ramai di kolej, telah menawan hati Koperal Romi dan Lans Koperal Fakrul, hingga melibatkan berlakunya cinta tiga segi antara mereka. Tetapi, ELINA pula menaruh hati dengan Romi.

Bagi Romi pula, dia mempunyai sejarah silam apabila dia sering gagal dalam perhubungan yang dijalin selama ini. Manakala bagi Fakhrul pula, dia sentiasa percaya, jodohnya akan tiba pada bila-bila masa.

Siasatan terus berjalan, dan mereka berdua telah menemui beberapa petunjuk sehingga membawa kepada seseorang yang disyaki iaitu BOTAK.

Perancangan telah dibuat oleh Romi dan Fakhrul, dengan bantuan Elina yang juga menyamar sebagai pelajar untuk memberkas mereka yang terlibat dalam kes dadah tersebut.

Atas kerjasama itu, dan kecekapan pihak Polis, telah berjaya menumpaskan mereka dan membawa yang bersalah ke muka pengadilan.

Pelakon

Rujukan