Majlis Kanser Nasional: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Mencipta laman baru dengan kandungan '{{Kotak info NPO | Nama NPO = Majlis Kanser Nasional | Logo NPO = centre | Jenis NPO...'
 
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1: Baris 1:
{{Kotak info NPO
{{Kotak info NPO
| Nama NPO = Majlis Kanser Nasional
| Nama NPO = Majlis Kanser Nasional <br> MAKNA
| Logo NPO = [[File:MAKNA Wikipedia Profile Logo.jpg|centre]]
| Logo NPO =
| Jenis NPO = [[NGO]]
| Jenis NPO = [[NGO]]
| Kategori =
| Kategori =
Baris 30: Baris 30:
| Misi =
| Misi =
}}
}}

'''Majlis Kanser Nasional'' atau lebih dikenali sebagai '''MAKNA''' merupakan sebuah pertubuhan sosial bukan berasaskan keuntungan terutamanya ditugaskan untuk mengumpulkan dan menggunakan setiap usaha, kepakaran dan kebajikan dari setiap puak masyarakat untuk melawan kanser dan mengurangkan kesakitan, penderitaan dan morbiditi yang pesakit kanser sering mengalami. Ia bertujuan untuk menyediakan penjagaan rawatan, penjagaan pencegahan, penyelidikan dan perkhidmatan sokongan kanser untuk pesakit kanser dan keluarga mereka, kumpulan berisiko tinggi dan orang awam di Malaysia dan seluruh dunia. Bersama-sama dengan rakyat Malaysia dari semua lapisan masyarakat, MAKNA berharap untuk memberi inspirasi kepada perubahan luar biasa dan memberi orang yang terlibat dengan kanser diperbaharui harapan dalam kehidupan.
[[File:MAKNA Wikipedia Profile Logo.jpg|thumb|kiri|Poster Kempen]]
'''Majlis Kanser Nasional''' atau lebih dikenali sebagai '''MAKNA''' merupakan sebuah pertubuhan sosial bukan berasaskan keuntungan terutamanya ditugaskan untuk mengumpulkan dan menggunakan setiap usaha, kepakaran dan kebajikan dari setiap puak masyarakat untuk melawan kanser dan mengurangkan kesakitan, penderitaan dan morbiditi yang pesakit kanser sering mengalami. Ia bertujuan untuk menyediakan penjagaan rawatan, penjagaan pencegahan, penyelidikan dan perkhidmatan sokongan kanser untuk pesakit kanser dan keluarga mereka, kumpulan berisiko tinggi dan orang awam di Malaysia dan seluruh dunia. Bersama-sama dengan rakyat Malaysia dari semua lapisan masyarakat, MAKNA berharap untuk memberi inspirasi kepada perubahan luar biasa dan memberi orang yang terlibat dengan kanser diperbaharui harapan dalam kehidupan.


MAKNA berdaftar di bawah Daftar Pertubuhan Malaysia pada 10 November 1994 dan dilancarkan secara rasmi pada 30 Mac 1995. Ia diasaskan oleh Dato' Mohd Farid Ariffin di Kuala Lumpur, Malaysia. Organisasi ini dinamakan selepas perkataan bahasa Melayu bagi 'makna' dan slogannya adalah "Makna Sebuah Kehidupan" (''A Meaning to Life'').
MAKNA berdaftar di bawah Daftar Pertubuhan Malaysia pada 10 November 1994 dan dilancarkan secara rasmi pada 30 Mac 1995. Ia diasaskan oleh Dato' Mohd Farid Ariffin di Kuala Lumpur, Malaysia. Organisasi ini dinamakan selepas perkataan bahasa Melayu bagi 'makna' dan slogannya adalah "Makna Sebuah Kehidupan" (''A Meaning to Life'').

Semakan pada 05:00, 9 Mei 2016

Majlis Kanser Nasional
MAKNA
JenisNGO
Ibu pejabatKuala Lumpur, Malaysia
Penubuhan
PengasasDato’ Mohd Farid Ariffin
Diasaskan10 Oktober 1994
Identiti
Kawasan berkhidmatSeluruh dunia
FokusKanser
BidangBantuan kewangan, Rawatan, Penyelidikan, Kesedaran, Perundingan, Sukarelawan
Moto"Makna Sebuah Kehidupan"
Laman sesawangwww.makna.org.my
sunting
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini
Fail:MAKNA Wikipedia Profile Logo.jpg
Poster Kempen

Majlis Kanser Nasional atau lebih dikenali sebagai MAKNA merupakan sebuah pertubuhan sosial bukan berasaskan keuntungan terutamanya ditugaskan untuk mengumpulkan dan menggunakan setiap usaha, kepakaran dan kebajikan dari setiap puak masyarakat untuk melawan kanser dan mengurangkan kesakitan, penderitaan dan morbiditi yang pesakit kanser sering mengalami. Ia bertujuan untuk menyediakan penjagaan rawatan, penjagaan pencegahan, penyelidikan dan perkhidmatan sokongan kanser untuk pesakit kanser dan keluarga mereka, kumpulan berisiko tinggi dan orang awam di Malaysia dan seluruh dunia. Bersama-sama dengan rakyat Malaysia dari semua lapisan masyarakat, MAKNA berharap untuk memberi inspirasi kepada perubahan luar biasa dan memberi orang yang terlibat dengan kanser diperbaharui harapan dalam kehidupan.

MAKNA berdaftar di bawah Daftar Pertubuhan Malaysia pada 10 November 1994 dan dilancarkan secara rasmi pada 30 Mac 1995. Ia diasaskan oleh Dato' Mohd Farid Ariffin di Kuala Lumpur, Malaysia. Organisasi ini dinamakan selepas perkataan bahasa Melayu bagi 'makna' dan slogannya adalah "Makna Sebuah Kehidupan" (A Meaning to Life).

Simbol

Sejarah

Penubuhan

Perancang utama

Aktiviti teras MAKNA

Perkhidmatan sokongan

Rawatan

Rujukan

Pautan luar