Kerana Karina: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Laman baru: {{Infobox Television | show_name = Kerana Karina | image = | caption = | genre = Drama, komedi | creator = |...
 
Tiada ringkasan suntingan
Baris 41: Baris 41:
}}
}}


'''''Kerana Karina''''' ialah [[siri televisyen Internet|siri drama televisyen Internet]] buatan [[Malaysia]] yang pertama. Siri [[drama]] ini yang setiap episodnya tidak lebih lima minit ini dibintangi [[Marsha Milan Londoh]], [[Sazzy Falak]], [[Zizan Nin]], [[Elaine Daly]] dan [[Roslan Aziz]].
'''Kerana Karina''' ialah [[siri televisyen Internet|siri drama televisyen Internet]] buatan [[Malaysia]] yang pertama. Siri [[drama]] ini yang setiap episodnya tidak lebih lima minit ini dibintangi [[Marsha Milan Londoh]], [[Sazzy Falak]], [[Zizan Nin]], [[Elaine Daly]] dan [[Roslan Aziz]].


==Plot==
==Plot==

Semakan pada 14:21, 29 Oktober 2007

Kerana Karina
GenreDrama, komedi
Dibangunkan oleh
Alt Media
Grand Brilliance
PengarahAidil Fitri Mohd Yunos
Penggubah lagu tema
Azmeer
Lagu penutupYang Mana?
Negara asal Malaysia
BahasaBahasa Malaysia
Bilangan musim1
Penerbitan
Penerbit eksekutifMichael D'Oliveiro
Tempoh siaranTidak lebih 5 minit per episod
Penyiaran
Saluran asalGua.com.my
Siaran asal29 Oktober 2007
Pautan luar
Laman sesawang

Kerana Karina ialah siri drama televisyen Internet buatan Malaysia yang pertama. Siri drama ini yang setiap episodnya tidak lebih lima minit ini dibintangi Marsha Milan Londoh, Sazzy Falak, Zizan Nin, Elaine Daly dan Roslan Aziz.

Plot

Karina ialah seorang artis rakaman yang tengah merakam album keduanya. Labelnya menaruh harapan tinggi dan media pula ghairah meramal lagu yang makin hit. Lebih-lebih lagi, seperti yang kita tahu, album kedua seseorang artis penting sekali dalam menentu masa depan kerjayanya.

Pada masa yang sama, Karina perlu bekerjasama dengan seorang penerbit baru, iaitu Imran yang berbakat dan berkarisma. Masalahnya, mereka berdua pernah berpasangan tetapi sudah berpecah dengan membawa kenangan pahit. Selain itu, eksekutif labelnya tidak terdaya untuk menangani situasinya. Oleh itu, Karina dan rombongan pengurusan, rakan-rakan dan konco-konconya cuba memahami apa yang terbaik untuk kerjayanya.

Hari pelancaran albumnya makin tiba, dna Karina makin tertekan untuk melahirkan rakaman hit. Perkembangannya memang perlahan tapi apa yang penting ialah: Karina membiasakan diri dengan gaya Imran selaku penerbit. Lebih-lebih lagi, Karina beransur-ansur menyukai imran sekali lagi. Namun, setiap hari mereka cuba saling mendekati adanya halangan yang wujud.

Episod

# Tarikh keluaran Ringkasan
1 29 Oktober 2007 Album kedua Karina masih di tengah pembikinan setelah penerbit bersilih ganti, dan Dato Ross membawa seorang penerbit baru dari Amerika yang rupa-rupanya…

Pautan luar