Pasar malam: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Aurora (bincang | sumb.)
kemaskini
Baris 1: Baris 1:
[[Image:Hong Kong night market.JPG|thumb|Pasar malam di Hong Kong]]
'''Pasar malam''' merupakan konsep [[pasar]] yang diadakan pada waktu petang sehingga kepada waktu malam. Penjual akan membuka gerai mudah alih dan menjual daripada lewat petang (6:30 pm)sehingga sekitar 10.00 malam. Pelbagai barangan seperti sayur, daging, ayam, makanan, minuman, mainan, perkakasan (hardware) dll ada dijual. Pasar malam amat popular dan banyak orang mengunjunginya.
'''Pasar malam''' merupakan konsep [[pasar]] yang diadakan pada waktu petang sehingga kepada waktu [[malam]]. Penjual akan membuka [[gerai]] mudah alih dan menjual daripada lewat petang (6:30 pm)sehingga sekitar 10.00 malam. Pelbagai barangan seperti sayur, daging, ayam, makanan, minuman, mainan, perkakasan, buku, baju, kaset dan CD ada dijual. Pasar malam amat popular dan banyak orang mengunjunginya.


[[Kategori:Pasar]]
[[Kategori:Pasar]]

Semakan pada 13:08, 2 November 2007

Pasar malam di Hong Kong

Pasar malam merupakan konsep pasar yang diadakan pada waktu petang sehingga kepada waktu malam. Penjual akan membuka gerai mudah alih dan menjual daripada lewat petang (6:30 pm)sehingga sekitar 10.00 malam. Pelbagai barangan seperti sayur, daging, ayam, makanan, minuman, mainan, perkakasan, buku, baju, kaset dan CD ada dijual. Pasar malam amat popular dan banyak orang mengunjunginya.