Rel ringan: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Mengganti laman dengan 'it sucks'
Atcovi (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh 2001:E68:5442:4D30:9D77:26BF:DB62:D757 (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh [[User:175.143.65.222|175....
Baris 1: Baris 1:
[[Transit aliran ringan]] ('''LRT''', ''Light Rail Transit'') merupakan sebentuk pengangkutan bergerabak dalam bandar yang lazimnya memakai kelengkapan dan prasarana yang tidak melebihi tahap yang dipakai oleh sistem transit cepat, menggunakan '''kenderaan gerabak ringan''' untuk berkhidmat dalam sistem ini.
it sucks

Di [[Kuala Lumpur]] dan kawasan Lembah Klang, [[Malaysia]], terdapat tiga laluan LRT iaitu [[Laluan Ampang]], [[Laluan Kelana Jaya]] dan [[KL Monorail]] yang dikendali oleh [[RapidKL]].

{{stub}}

trololololololol
[[Kategori:Aliran ringan]]

Semakan pada 12:57, 8 Mac 2017

Transit aliran ringan (LRT, Light Rail Transit) merupakan sebentuk pengangkutan bergerabak dalam bandar yang lazimnya memakai kelengkapan dan prasarana yang tidak melebihi tahap yang dipakai oleh sistem transit cepat, menggunakan kenderaan gerabak ringan untuk berkhidmat dalam sistem ini.

Di Kuala Lumpur dan kawasan Lembah Klang, Malaysia, terdapat tiga laluan LRT iaitu Laluan Ampang, Laluan Kelana Jaya dan KL Monorail yang dikendali oleh RapidKL.


Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.

trololololololol