Wikipedia:Calon senarai pilihan: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 37: Baris 37:
==Pencalonan senarai pilihan==
==Pencalonan senarai pilihan==


{{/Senarai karya sastera yang diterbitkan di Asia Raja}}
===[[Senarai karya sastera yang diterbitkan di Asia Raja]]===

'''Cadangan:''' {{user|Fandi89}}

* {{undi|v}} [[Pengguna:Fandi89|Fandi89]] ([[Perbincangan pengguna:Fandi89|bincang]]) 03:19, 24 Oktober 2017 (UTC)


[[Kategori:Kandungan pilihan Wikipedia]]
[[Kategori:Kandungan pilihan Wikipedia]]

Semakan pada 03:19, 24 Oktober 2017

Di sini, kita akan menentukan senarai apa yang bakal dipaparkan sebagai senarai pilihan di Wikipedia. Senarai pilihan mestilah antara senarai Wikipedia yang paling terbaik. Sila lihat: Wikipedia:Apakah itu senarai pilihan? untuk kriterianya.

Jika anda mencalonkan senarai, anda dijangka akan menjawab segala bantahan yang dikemukakan. Jika anda mencalonkan rencana yang anda telah mengerjakannya, sila catatkannya sebagai pencalonan diri. Jangan kemukakan lebih daripada satu calon pada sesuatu masa — ini akan menyusahkan pemberian ulasan yang wajar. Jika anda hendak menerima maklum balas sebelum mencalonnya, sila senaraikan cadangan anda dalam Wikipedia:Ulasan sebaya. Jangan mencalonkan senarai melainkan sekiranya anda benar-benar mahu komuniti Wikipedia mempertimbangkannya.

Persetujuan mestilah diperoleh sebelum sesebuah senarai boleh diiktiraf sebagai senarai pilihan. Jika masa yang agak panjang berlalu tanpa penyelesaian iaitu bantahan, pencalonan itu akan dialihkan daripada senarai calon dan diarkibkan.

Sumbangan Pilihan


Kandungan pilihan:

Alatan senarai pilihan:

Tatacara pencalonan

  1. Sebelum mencadangkan calon, pastikan bahawa senarai tersebut telah memenuhi semua kriteria senarai pilihan.
  2. Letakkan ===[[nama senarai yang dicalonkan]]=== pada bahagian tajuk sebelum mencalon.

Penyokongan dan pembantahan

Bacalah senarai yang dicadangkan secara menyeluruh sebelum menyokong atau menentang pencalonan.

  • Untuk bertindak balas pada pencalonan, klik "Sunting" pada kanan tajuk senarai (Bukan "Sunting" pada paling atas halaman ini).
  • Bila anda menyokong pencalonan suatu senarai, tulis * {{setuju}}, diikuti dengan alasan. Apabila anda banyak menyumbang menulis senarai bersangkutan, mohon diberitahu.
  • Bila anda menyokong pencalonan suatu senarai, tulis * {{tidak setuju}}, diikuti alasan atau kritikan anda. Setiap kritikan harus menunjuk pada perincian tertentu yang boleh diambil tindakan berdasarkan kriteria yang ada.
  • Penilai yang menentang wajib untuk kembali melihat halaman pencalonan setelah beberapa hari, untuk melihat apakah kritikan mereka sudah diambil tindakan atau belum. Bila kritikan sudah diperbaiki, penilai yang menentang dapat menarik kritikan mereka dengan mencarinya (dengan <s>...</s>). Yang berhak mencari kritikan hanya penilai yang menulis kritikan tersebut. Bila penilai lain menilai bahawa kritikan tersebut sudah diambil tindakan, tulisankan komen, jangan mencari tulisan orang lain.
  • Untuk memberikan saranan membina tanpa penyokongan dan pembantahan, tulis * {{komen}} diikuti dengan saranan atau komen anda.

Setelah dipersetujui

Suatu senarai yang sudah dipersetujui menjadi senarai pilihan akan dihapus dari halaman ini lalu didaftarkan terlebih dahulu ke halaman arkib.

Pencalonan senarai pilihan

Senarai karya sastera yang diterbitkan di Asia Raja

Cadangan: Fandi89 (bincang · sumbangan)