Ikan Kerapu Belang: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
CTMakerbot (bincang | sumb.)
Mencipta laman baru dengan kandungan ''''Ikan Kerapu Belang''' atau nama saintifiknya ''Epinephelus sexfasciatus'' merupakan ikan air masin. Ia merupakan ikan yang penting secara komersial dan...'
 
CTMakerbot (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1: Baris 1:
'''Ikan Kerapu Belang''' atau nama saintifiknya ''Epinephelus sexfasciatus'' merupakan ikan air masin.
'''Ikan Kerapu Belang''' atau nama saintifiknya ''Epinephelus sexfasciatus'' merupakan ikan air masin.


Ia merupakan ikan yang penting secara komersial dan dijual di pasar-pasar sebagai makanan. Penangkapannya memerlukan lesen bagi memastikan ia tidak terancam oleh tangkapan melampau oleh nelayan komersial.<ref>[https://elesen.lkim.gov.my/daftar/page/site/name/maklumatIkan/SpiTafMaklumatIkan_sort/TMI_NAMASAINTIFIK/SpiTafMaklumatIkan_page/4 Maklumat Ikan/Produk Ikan]</ref>.
[[Ikan Kerapu]] ini merupakan ikan yang penting secara komersial dan dijual di pasar-pasar sebagai makanan. Penangkapannya memerlukan lesen bagi memastikan ia tidak terancam oleh tangkapan melampau oleh nelayan komersial.<ref>[https://elesen.lkim.gov.my/daftar/page/site/name/maklumatIkan/SpiTafMaklumatIkan_sort/TMI_NAMASAINTIFIK/SpiTafMaklumatIkan_page/4 Maklumat Ikan/Produk Ikan]</ref>.
== Rujukan ==
== Rujukan ==

Semakan pada 11:53, 7 Januari 2018

Ikan Kerapu Belang atau nama saintifiknya Epinephelus sexfasciatus merupakan ikan air masin.

Ikan Kerapu ini merupakan ikan yang penting secara komersial dan dijual di pasar-pasar sebagai makanan. Penangkapannya memerlukan lesen bagi memastikan ia tidak terancam oleh tangkapan melampau oleh nelayan komersial.[1].

Rujukan

Pautan luar