Badan Ketelusan Antarabangsa: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Yk Yk Yk (bincang | sumb.)
Laman baru: '''Transparency International''' ('''Badan Ketelusan Antarabangsa'''<ref> http://pmr.penerangan.gov.my/?action=rasuah.htm </ref>), kependekan '''TI''' merupakan sebuah [[pertubuhan bukan...
 
Yk Yk Yk (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Baris 1: Baris 1:
'''Transparency International''' ('''Badan Ketelusan Antarabangsa'''<ref> http://pmr.penerangan.gov.my/?action=rasuah.htm </ref>), kependekan '''TI''' merupakan sebuah [[pertubuhan bukan kerajaan]] antarabangsa yang berjuang membanteras gejala [[rasuah]] atau [[korupsi]]. Setiap tahun, TI menerbitkan Indeks Tanggapran Korupsi (CPI), yang merupakan rujukan tahap gejala rasuah di negara masing-masing yang paling banyak digunakan di dunia.
'''Transparency International''' ('''Badan Ketelusan Antarabangsa'''<ref> http://pmr.penerangan.gov.my/?action=rasuah.htm </ref>), kependekan '''TI''', merupakan sebuah [[pertubuhan bukan kerajaan]] antarabangsa yang berjuang membanteras gejala [[rasuah]] atau [[korupsi]]. Setiap tahun, TI menerbitkan Indeks Tanggapran Korupsi (CPI), yang merupakan rujukan tahap gejala rasuah di negara masing-masing yang paling banyak digunakan di dunia.


==Rujukan==
==Rujukan==

Semakan pada 09:28, 21 Disember 2007

Transparency International (Badan Ketelusan Antarabangsa[1]), kependekan TI, merupakan sebuah pertubuhan bukan kerajaan antarabangsa yang berjuang membanteras gejala rasuah atau korupsi. Setiap tahun, TI menerbitkan Indeks Tanggapran Korupsi (CPI), yang merupakan rujukan tahap gejala rasuah di negara masing-masing yang paling banyak digunakan di dunia.

Rujukan

Pautan luar