Perbincangan pengguna:ALIFFHAZIQ202: Perbezaan antara semakan

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
→‎Sekat: bahagian baru
 
Baris 79: Baris 79:


Saudara dilarang sama sekali mencabar keputusan penyelia. Jangan mencipta semula rencana yang telah dipadam oleh penyelia. Sila kemaskinikan sahaja laman sedia ada dan jangan melakukan vandalisme. [[Pengguna:Rachun Dunia|Rachun Dunia]] ([[Perbincangan pengguna:Rachun Dunia|bincang]]) 10:01, 9 Disember 2018 (UTC)
Saudara dilarang sama sekali mencabar keputusan penyelia. Jangan mencipta semula rencana yang telah dipadam oleh penyelia. Sila kemaskinikan sahaja laman sedia ada dan jangan melakukan vandalisme. [[Pengguna:Rachun Dunia|Rachun Dunia]] ([[Perbincangan pengguna:Rachun Dunia|bincang]]) 10:01, 9 Disember 2018 (UTC)

== Sekat ==

<div class="user-block" style="min-height: 40px"> [[Image:Stop x nuvola with clock.svg|40px|left|alt=Stop icon with clock]] Anda telah '''[[Wikipedia:Polisi sekatan|disekat]]''' sementara daripada menyunting kerana [[Wikipedia:Penyuntingan yang mengganggu|penyalahgunaan keistimewaan menyunting]]. Sebaik sahaja sekatan telah tamat tempoh, anda dialu-alukan untuk [[Wikipedia:Lima tonggak|melakukan sumbangan yang bermanafaat]]. Jika anda rasa ada sebab-sebab yang baik mengapa anda perlu dinyahsekat, anda boleh [[:en:Wikipedia:Guide to appealing blocks|merayu menyahsekat]] dengan menambah teks berikut di bawah notis ini: <!-- Salin teks seperti yang tercatat di muka surat anda, tidak seperti yang di dalam mengedit kawasan ini. Tidak termasuk kod "tlx|". -->{{tlx|unblock|2=reason=''Sebab anda di sini &#126;&#126;&#126;&#126;''}}. Walau bagaimanapun, anda perlu membaca [[:en:Wikipedia:Guide to appealing blocks|panduan untuk rayuan sekatan]] terlebih dahulu. </div><!-- Template:uw-block --> [[Pengguna:Rachun Dunia|Rachun Dunia]] ([[Perbincangan pengguna:Rachun Dunia|bincang]]) 14:25, 9 Disember 2018 (UTC)

Semakan semasa pada 14:25, 9 Disember 2018

Selamat datang ke Wikipedia, ALIFFHAZIQ202!

Terima kasih kerana menyertai Wikipedia bahasa Melayu, kini terdapat seramai 332,935 pengguna berdaftar!
Selamat sejahtera. Selamat datang ke Wikipedia dan terima kasih atas sumbangan anda! Saya HsfBot, salah seorang penyunting di sini dan saya berharap anda sudi untuk membantu laman ini.
Beberapa panduan yang mungkin berguna untuk anda:
  Pengenalan kepada Wikipedia
  Lima tonggak Wikipedia
  Tutorial suntingan
  Bagaimana menyunting halaman
  Manual gaya penulisan
  Asas-asas Kod Wiki
  Bagaimana mencipta artikel
  Laman bantuan
  Apa yang Wikipedia bukan
Sesetengah perkara yang digalakkan dan dilarang:
  Digalakkan berani dalam mengemaskini laman
  Digalakkan beranggapan niat baik
  Digalakkan mengamalkan prinsip kesopanan
  Digalakkan mengamalkan pandangan berkecuali
  Jangan melaku musnah
  Jangan sampai disekat
Jika anda memerlukan bantuan, anda boleh:
  Meja bantuan
atau:
  Bertanya soalan kepada penyelia
Terdapat beberapa cara untuk menyumbang kepada Wikipedia. Antaranya seperti:
  Menjadi seorang WikiPari dan WikiSihir
  Membantu menyumbang pada artikel
           
  Melaksanakan tugas-tugas penyelenggaraan
  Membantu mencipta templat baru
  Membantu dalam projek yang tersedia di WikiProjek

Sentiasa ingat untuk menandatangani pesanan anda pada laman perbincangan dengan meletakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang) atau klik butang Tandatangan dan cap waktu pada laman penyuntingan.

Semoga anda menikmati kunjungan di Wikipedia bahasa Melayu. Selamat menyumbang!

Do not understand Malay? Visit our embassy now.
Ikhlas daripada saya, HsfBot

Daerah di Perak[sunting sumber]

Untuk pengetahuan anda, Bagan Datoh telah diisytiharkan oleh Paduka Seri Sultan Nazrin sebagai Daerah (penuh) Bagan Datuk pada 9 Januari 2017.

Kampar pula telah diisytiharkan oleh Almarhum Sultan Azlan sebagai daerah penuh pada 22 Mei 2009.

- Polar (bincang) 07:14, 2 Disember 2018 (UTC)[balas]

Terima kasih kerana mencuba Wikipedia. Percubaan anda berjaya dan telah diundurkan atau dihapuskan. Sila gunakan kotak pasir untuk sebarang percubaan yang anda kehendaki. Selain itu, anda boleh melihat laman pengenalan untuk mempelajari lebih lanjut bagaimana anda boleh menyumbang di ensiklopedia ini.


Thank you for editing in Wikipedia. Your edit has been successful and has been reverted or deleted. Please use the sandbox for test edits. You can also read the introduction page to learn about how you can contribute to this encyclopedia. Yosri (bincang) 09:01, 2 Disember 2018 (UTC)[balas]

Jangan mencabar keputusan penyelia[sunting sumber]

Saudara dilarang sama sekali mencabar keputusan penyelia. Jangan mencipta semula rencana yang telah dipadam oleh penyelia. Sila kemaskinikan sahaja laman sedia ada dan jangan melakukan vandalisme. Rachun Dunia (bincang) 10:01, 9 Disember 2018 (UTC)[balas]

Stop icon with clock
Anda telah disekat sementara daripada menyunting kerana penyalahgunaan keistimewaan menyunting. Sebaik sahaja sekatan telah tamat tempoh, anda dialu-alukan untuk melakukan sumbangan yang bermanafaat. Jika anda rasa ada sebab-sebab yang baik mengapa anda perlu dinyahsekat, anda boleh merayu menyahsekat dengan menambah teks berikut di bawah notis ini: {{unblock|reason=Sebab anda di sini ~~~~}}. Walau bagaimanapun, anda perlu membaca panduan untuk rayuan sekatan terlebih dahulu.

Rachun Dunia (bincang) 14:25, 9 Disember 2018 (UTC)[balas]