Nordin Taib: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Eyedeal3108 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Eyedeal3108 (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 27: Baris 27:
==Latar Belakang==
==Latar Belakang==


Din dilahirkan dalam keluarga seni di mana beliau merupakan anak kepada seniman Allahyarham Taib Othman & juga anak saudara kepada Allahyarham Rahim Othman. Beliau mempunyai dua orang adik yang aktif dalam bidang muzik, salah seorangnya ialah pemain gitar utama Search iaitu '''[[Hamzah bin Mohd Taib]]''' yang lebih dikenali sebagai '''Kid'''. Seorang lagi adiknya, '''Musa''' atau '''Lomaq''' merupakan pemain bass '''[[Kumpulan Kris]]''' dan bekas anggota '''[[Kumpulan Mega]]'''.
Din dilahirkan dalam keluarga seni di mana beliau merupakan anak kepada komposer Allahyarham Taib Othman & juga anak saudara kepada Allahyarham [[Rahim Othman]]. Beliau mempunyai dua orang adik yang aktif dalam bidang muzik, salah seorangnya ialah pemain gitar utama Search iaitu '''[[Hamzah bin Mohd Taib]]''' yang lebih dikenali sebagai '''Kid'''. Seorang lagi adiknya, '''Musa''' atau '''Lomaq''' merupakan pemain bass '''[[Kumpulan Kris]]''' dan bekas anggota '''[[Kumpulan Mega]]'''.


[[Kategori:Pemain gitar Malaysia]]
[[Kategori:Pemain gitar Malaysia]]

Semakan pada 19:19, 9 Januari 2019

Din Search
Nama lahirNordin bin Mohd Taib
Juga dikenali sebagai
Din Search, Din Mayat
Berasal dariJohor Bahru, Johor Johor, Malaysia Malaysia
GenreRock
PekerjaanPemuzik
InstrumenGitar Irama
Tahun aktif1986 hingga kini.
Syarikat rakaman
Polygram
PMC / BMG
Pengkarya berkait
Kumpulan Search


Din Search atau nama sebenarnya Nordin bin Mohd Taib merupakan pemain gitar irama kumpulan rock lagenda Search. Beliau yang mendapat jolokan King Of Rhythm mula menganggotai kumpulan tersebut pada tahun 1985 setelah vokalis kumpulan Search, Amy memberitahu beliau bahawa mereka memerlukan seorang lagi pemain gitar untuk membantu pemain gitar utamanya, Hillary Ang pada ketika itu. Beliau juga merupakan abang kepada pengganti Hillary dalam kumpulan Search iaitu Kid.

Latar Belakang

Din dilahirkan dalam keluarga seni di mana beliau merupakan anak kepada komposer Allahyarham Taib Othman & juga anak saudara kepada Allahyarham Rahim Othman. Beliau mempunyai dua orang adik yang aktif dalam bidang muzik, salah seorangnya ialah pemain gitar utama Search iaitu Hamzah bin Mohd Taib yang lebih dikenali sebagai Kid. Seorang lagi adiknya, Musa atau Lomaq merupakan pemain bass Kumpulan Kris dan bekas anggota Kumpulan Mega.