Pakar bedah: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Praxidicae (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh 197.38.24.135 (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh Tulsi Bhagat
Teg: Undur
Baris 1: Baris 1:
Dalam bidang kesihatan, '''pakar bedah''' ialah seorang pakar dalam bidang [[pembedahan]]. Pembedahan pula ialah sebuah bidang [[rawatan perubatan]] yang luas yang melibatkan pemotongan tubuh badan, sama ada tubuh manusia ataupun binatang, bagi tujuan khusus seperti untuk membuang tisu yang tidak sihat, ataupun untuk memperbaiki tisu yang rosak atau koyak.ソウルオ/fbリンピック
Dalam bidang kesihatan, '''pakar bedah''' ialah seorang pakar dalam bidang [[pembedahan]]. Pembedahan pula ialah sebuah bidang [[rawatan perubatan]] yang luas yang melibatkan pemotongan tubuh badan, sama ada tubuh manusia ataupun binatang, bagi tujuan khusus seperti untuk membuang tisu yang tidak sihat, ataupun untuk memperbaiki tisu yang rosak atau koyak.


{{tunas}}
{{tunas}}

Semakan pada 14:25, 24 Julai 2019

Dalam bidang kesihatan, pakar bedah ialah seorang pakar dalam bidang pembedahan. Pembedahan pula ialah sebuah bidang rawatan perubatan yang luas yang melibatkan pemotongan tubuh badan, sama ada tubuh manusia ataupun binatang, bagi tujuan khusus seperti untuk membuang tisu yang tidak sihat, ataupun untuk memperbaiki tisu yang rosak atau koyak.


Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.