Gubra: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Sabul (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Polar (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh Sabul (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh Yosri
Baris 1: Baris 1:
'''Gubra''' merupakan saya ingin berkongsi beberapa kemusykilan bersama pembaca yang denganya, diharap pembaca akan dapat menyumbangkan sedikit sebanyak pendapat2 di [[Pulau Pinang]] dan [[Kedah]] terutama di kalangan kaum 'mamak'. Biasanya gubra disebut sebaga 'gabra' sahaja.
'''Gubra''' merupakan perkataan yang menggambarkan keadaan berasa bimbang dan risau. Perkataan [[Gubra]] merupakan satu istilah yang biasa digunakan di [[Pulau Pinang]] dan [[Kedah]] terutama di kalangan kaum 'mamak'. Biasanya gubra disebut sebaga 'gabra' sahaja.


Terdapat sebuah filem yang menggunakan perkataan ini sebagai tajuknya, iaitu [[filem Gubra]].
Assalamualaikum,

Saya seorang lelaki yang berusia 25tahun dan belum berumahtangga. Seperti tajuk yang telah di nyatakan di atas, saya ingin berkongsi beberapa kemusykilan bersama pembaca yang denganya, diharap pembaca akan dapat menyumbangkan sedikit sebanyak pendapat2 yang mungkin akan membantu saya Insya Allah. Hanya kepada Allah lah saya memohon taufik dan hidayah.

Nota: Untuk pengetahuan pembaca, bahasa dan perkataan yang di gunakan di bawah ini mengandungi unsur2 seks yang mungkin akan menyinggung para pembaca, tetapi harus di nyatakan juga sekadar untuk memberi sedikit penerangan yang patut. Justeru, saya ingin memohon maaf di atas penggunaanya.

Masaalah nya saya sering bermimpi yang menyebabkan keluarnya Air mani atau dalam istilah lainnya Mimpi basah. Mimpi yang di maksudkan adalah mimpi yang mengandungi unsur2 seks dimana kadang2 saya terlibat langsung melakukannya dan kadang2 hanya melihat perilaku2 seks yang menyebabkan keluarnya air mani. Adapun seks yang di maksudkan adalah melakukan nya sesama jenis (akan tetapi bukan berliwat, selain dari pada liwat,maaf saya sebutkan). Kejadian seumpama ini (i.e. mimpi basah) saya alami kadang2 2 atau 3 kali dalam sebulan. Allahu'alam, kadang2 saya tertanya2 adakah muslimin lain pernah mengalami perkara yang sama bah kan lebih kerap lagi? Mungkin, pembaca ada mempunyai pendapat ataupun saranan yang ingin di kongsikan..Insya Allah, mudahan2 dapat membantu saya. Hanya kepada Allah lah saya memohon taufik dan hidayah.

Semakan pada 06:31, 11 Februari 2008

Gubra merupakan perkataan yang menggambarkan keadaan berasa bimbang dan risau. Perkataan Gubra merupakan satu istilah yang biasa digunakan di Pulau Pinang dan Kedah terutama di kalangan kaum 'mamak'. Biasanya gubra disebut sebaga 'gabra' sahaja.

Terdapat sebuah filem yang menggunakan perkataan ini sebagai tajuknya, iaitu filem Gubra.