Perbincangan pengguna:SNN95: Perbezaan antara semakan

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 869: Baris 869:
Perlesenannya saya akan segera tukar dan menggunakannya semula dalam rencana. Terima kasih.-[[Pengguna:Fandi89|Fandi89]] ([[Perbincangan pengguna:Fandi89|bincang]]) 14:35, 30 Julai 2020 (UTC)
Perlesenannya saya akan segera tukar dan menggunakannya semula dalam rencana. Terima kasih.-[[Pengguna:Fandi89|Fandi89]] ([[Perbincangan pengguna:Fandi89|bincang]]) 14:35, 30 Julai 2020 (UTC)
:{{@|Fandi89}} Saya akan buat bila saya dah pulang semula ke rumah. Masa ni saya masih di kampung, sambut Aildiladha. <span style="padding-left:4px; padding-right:4px; background-color:blue; border:2px outset red;{{border-radius|1em 0em 1em 1em}}; padding-top:-3px; font-size:16px; font-family: impact;">[[Pengguna:SNN95|{{color|white|SNN95}}]] [[Perbincangan Pengguna:SNN95|{{color|white|<small>''Talk to me, beybeh!''</small>}}]]</span> 01:38, 31 Julai 2020 (UTC)
:{{@|Fandi89}} Saya akan buat bila saya dah pulang semula ke rumah. Masa ni saya masih di kampung, sambut Aildiladha. <span style="padding-left:4px; padding-right:4px; background-color:blue; border:2px outset red;{{border-radius|1em 0em 1em 1em}}; padding-top:-3px; font-size:16px; font-family: impact;">[[Pengguna:SNN95|{{color|white|SNN95}}]] [[Perbincangan Pengguna:SNN95|{{color|white|<small>''Talk to me, beybeh!''</small>}}]]</span> 01:38, 31 Julai 2020 (UTC)
:Baiklah, terima kasih.-[[Pengguna:Fandi89|Fandi89]] ([[Perbincangan pengguna:Fandi89|bincang]]) 02:03, 31 Julai 2020 (UTC)
::Baiklah, terima kasih.-[[Pengguna:Fandi89|Fandi89]] ([[Perbincangan pengguna:Fandi89|bincang]]) 02:03, 31 Julai 2020 (UTC)
:::{{@|Fandi89}} Saya dah pulihkan. Tadi laptop tak boleh guna sebab takde internet. Ada pula internet kat kampung ni. {{emoji|theme=noto|1F613}} <span style="padding-left:4px; padding-right:4px; background-color:blue; border:2px outset red;{{border-radius|1em 0em 1em 1em}}; padding-top:-3px; font-size:16px; font-family: impact;">[[Pengguna:SNN95|{{color|white|SNN95}}]] [[Perbincangan Pengguna:SNN95|{{color|white|<small>''Talk to me, beybeh!''</small>}}]]</span> 05:03, 31 Julai 2020 (UTC)

Semakan pada 05:03, 31 Julai 2020


Sila tekan butang Buka topik untuk memulakan bicara...

[perbarui]


Laman perbincangan ini kali terakhir diconteng disunting 1963032 minit lalu oleh SNN95P / S dan mempunyai 92 kb. Tinggalkan pesanan anda di bawah dan tandanya dengan ~~~~. Saya akan membalasnya dalam beberapa minit atau lebih lama.



Amaran: Tajuk paparan "<span style="color:Purple; font-family:COmic Sans MS"><span style="/* attempt to bypass $wgRestrictDisplayTitle */">User talk:</span><b>SNN95</b></span>" mengatasi tajuk paparan awal "<span style="color:Purple; font-family:Comic Sans MS"><span style="/* attempt to bypass $wgRestrictDisplayTitle */">User talk:</span><b>SNN95</b></span>".

Silalah membantu saya di Wiki Fairy Tail juga!


Wikipedia translation of the week: 2020-02

Terima kasih dan selamat hari jadi

Wikipedia translation of the week: 2020-03

Wikipedia translation of the week: 2020-04

Checking files and moving them to Commons

Hi! Some time ago I worked on checking and fixing files (images/photos etc.) on many wikis including ms.wiki. Then I took a break but now I started checking files again. Atm. I work on lb.wiki but started a bit on ms.wiki too.

If you have some time to spare perhaps you could have a look at Khas:Imej_tak_digunakan?

If a file is unfree (fair use) and is not in use then it should be deleted (unless it was removed from an article by a mistake).

Files in Khas:Imej_tanpa_kategori is also worth a check. Unless the system is not working then the file have no category and that mean it have no license.

My plan is to move the good files to Commons so the files can be used on other wikis too.

There are 4 templates (with matching categories) that would be useful:

I don't speak the language so I need to use google translate. It is best if a local member check the templates and make sure the text and the categories are correct.

Files should be deleted after 7 days if they do not have a source, license and sometimes also a permission. --MGA73 (bincang) 18:31, 24 Januari 2020 (UTC)[balas]

Percanggahan penyuntingan

Helo saudara, saya nak tanya apakah itu percanggahan penyuntingan dan kenapa ia terjadi? Dalam kes saya, setiap kali saya nak menyunting mahupun menyimpan sesuatu suntingan di sini, mesti keluar ralat percanggahan penyuntingan. Saya sudah lihat di sejarah suntingan dan mendapati tiada pengguna lain menyuntingnya kecuali saya. Bagaimana nak mengatasi masalah ini, adakah semua pengguna Wiki mengalami masalah serupa selain saya dan adakah ia disebabkan oleh masalah komputer. Terima kasih?.–Fandi89 (bincang) 07:36, 8 Februari 2020 (UTC)[balas]

@Fandi89: Percanggahan penyuntingan berlaku apabila dua pengguna membuat pengeditan pada halaman yang sama pada masa yang sama, menyebabkan penyuntingan tersebut bertentangan dengan satu sama lain. Apabila ini berlaku, perisian MediaWiki menyediakan skrin yang membolehkan pengguna menyelesaikan konflik secara manual. (Nota: Penjelasan berikut mungkin tidak selaras dengan antara muka pengeditan yang anda lihat, bergantung pada pilihan dan alat akaun anda, yang penyemak imbas web yang anda gunakan, dan sama ada anda menggunakan editor tradisional, editor visual, atau aplikasi mudah alih Wikipedia untuk mengedit.)

Apa yang saya faham, anda adalah pengguna yang sentiasa menyunting halaman yang menjadi point of interest bagi pengguna awanama "menyerang". Kadang tu, suntingan yang pengguna awanama buat tidak menyimpan apa-apa perkataan (bermakna menerbit perubahan tanpa menyunting), dan ianya dilakukan dalam perbezaan satu saat sahaja dari suntingan anda. Perkara ni kerap berlaku (dan sudah menjadi lumrah) lebih-lebih lagi di laman Wikipedia yang ada penyunting aktif (Bahasa Inggeris). Untuk maklumat lanjut, boleh la baca apa itu "Percanggahan penyuntingan" di WBInggeris, en:Help:Edit conflict kerana lebih lengkap berbanding di WBM. SNN95 Talk to me, beybeh! 07:50, 8 Februari 2020 (UTC)[balas]

Tandatangan

Sila tandatangan atau hilang kelayakan (diskualifikasi) sebelum 00.00 8 Februari 2020, disini m:Stewards/Elections_2020/Guidelines#Sign_the_confidentiality_agreement.-AldNon/SWMT 12:28, 8 Februari 2020 (UTC)[balas]

@Aldnonymous: Sudah ditandatangani pada lebih kurang 10 jam yang lalu. Terima kasih! SNN95 Talk to me, beybeh! 12:53, 8 Februari 2020 (UTC)[balas]

Minta Maaf

Saya Minta Maaf – komentar Wikipedia:Tandatangan oleh Benjamindoss 0418 (bs).

@Benjamindoss 0418: Tak mengapa. Buat masa ni saya lepaskan apa yang awak lakukan tu (penciptaan semula laman yang dihapuskan). Saya hapuskan laman tu pon sebab sebelum ini awak menjadikan laman pengguna awak sebagai mempromosikan diri dan lihat awak pon sudah lama tak mengedit selain laman pengguna awak. Jika awak buat lagi sekali iaitu "mempromosikan" diri awak seakan artis, saya tidak akan segan silu menyekat awak daripada menyunting. SNN95 Talk to me, beybeh! 17:24, 14 Februari 2020 (UTC)[balas]

Sunting saya tulis balik

Terima kasih.

Salam hormat, SNN95.

Saya menerima satu mesej daripada kawan saya mengenai teguran terhadap Nik Ahmad Ridhwan kerana memberi maklumat palsu di stesen radio pada Wikipedia dengan frekuensi yang salah dan tidak benar.

Saya ingin mengucapkan terima kasih atas mesej anda.

Pertandingan Wiki Sains Malaysia 2019

Salam, Tuan, terima kasih di atas pemilihan untuk gambar. Saya ambil perhatian kepada mesej yang ditinggal kan di inbox saya dan, telah membalas di email yang disertakan.

Terima Kasih.

Routeandshoot

RE: Memohon menjadi penyelia

Salam SNN95, terima kasih kerana anda ikhlas untuk mencalonkan saya sebagai penyelia. Walau bagaimanapun, disebabkan saya hanya saje2 sahaja untuk menyunting di Wiki BM ini dan agak sibuk dengan komitmen di dunia realiti, saya masih belum bersedia untuk menjadi penyelia dan saya masih belum melakukan kerja2 ke arah menjadi penyelia. Lagi sekali, saya ingin mengucapkan terima kasih atas keprihatinan pihak anda. Claude (bincang) 13:23, 24 Februari 2020 (UTC)[balas]

@Claude Warrior: Tiada masalah. Bila-bila berkelapangan, jangan segan silu mencalonkan diri atau minta pertolongan saya untuk berbuat demikian. SNN95 Talk to me, beybeh! 14:07, 24 Februari 2020 (UTC)[balas]

Tentang Template Peristiwa terkini

Mahathir sudah pulang ke parti PPBM, dan laman koronavirus perlu ditukar jadi [●Wabak COVID-19 (2019-20)]]. Harap kemaskini boleh dilakukan dengan serta-merta. Terima Kasih. angys Bincang 17:04, 27 Februari 2020 (UTC)[balas]

@*angys*: Sudah dikemaskini! SNN95 Talk to me, beybeh! 01:47, 28 Februari 2020 (UTC)[balas]

Wikipedia translation of the week: 2020-10

Portal penyakit koronavirus 2019

Bolehkah saudara SNN95 memperbaiki ralat pada Portal:Penyakit koronavirus 2019, banyak benda yang perlu diperbaiki. Saya mahu ia sepadan dengan portal bertopik sama di en.wiki.–Fandi89 (bincang) 02:57, 21 Mac 2020 (UTC)[balas]

@Fandi89: Nanti saya masukkan semua modul-modul ni:

Tapi saya tak terjemah la dulu. Kalau nak paparan portal ni tanpa ralat (contohnya templat memaparkan gambar ini ), awak kena terjemah nama topik yang dipilih bila guna mana-mana templat portal. Contohnya, "Biologi", awak kena ke Module:Portal/images/b dan cari perkataan "biology" dan terjemah. Begitu juga untuk topik-topik lain, cari Modul yang digunakan berdasarkan huruf pertama topik. Tapi andai terjemahan tu menyebabkan huruf pertama lain dari yang bahasa Inggeris, (contoh: Perubatan dan Medical), kena cari la yang huruf pertama BI dan pindahkan baris dalam modul tu ke modul huruf yang di pakai BM (contoh, Medical ada di Module:Portal/images/m, cut baris tu dan pindahkan ke Module:Portal/images/p dan terjemah menjadi Perubatan). Jika tidak berbuat demikian, gambar bentuk puzzle tu akan kelihatan lagi. SNN95 Talk to me, beybeh! 08:50, 21 Mac 2020 (UTC)[balas]

@Fandi89: Buat masa ni saya masih lagi mencari jalan penyelesaian tanpa perluk memindahkan data seperti yang saya katakan diatas. Tapi buat masa sekarang, kita buat sahaja cara yang agak leceh ni. 😅 SNN95 Talk to me, beybeh! 08:54, 21 Mac 2020 (UTC)[balas]

Bantu

Hai SNN95. Bolehkah saudara tolong lengkapkan Templat:Butiran kes COVID-19 yang disahkan di Malaysia. Saya tidak begitu mahir sunting templat ini. Ada 2 lagi kes kematian belum diletakkan. Saya sertakan butiran kes.

- Kes 290, 57 tahun, lelaki, warganegara malaysia, dirawat di HKL, nota: seorang warganegara malaysia berumur 57 tahun. Beliau mempunyai sejarah perjalanan ke Vietnam dan kontak dengan kes positif COVID-19 dari kluster tabligh. Beliau dimasukkan ke Hospital Kuala Lumpur pada 18 Mac setelah mengalami gejala demam, batuk dan sakit tekak selama seminggu. Keadaan kesihatan beliau kemudiannya merosot sehingga memerlukan bantuan pernafasan pada keesokan harinya. Beliau disahkan meninggal dunia pada jam petang 21 Mac.

- Kes 781, 69 tahun, lelaki, warganegara Malaysia, dirawat di Hospital Tumpat dan Hospital Raja Perempuan Zainab II, nota: seorang warganegara Malaysia berusia 69 tahun daripada kluster tabligh. Beliau telah dimasukkan ke Hospital Tumpat pada 16 Mac setelah mengalami gejala demam sejak 12 Mac 2020. Beliau telah dipindahkan ke Hospital Raja Perempuan Zainab II, Kota Bharu pada 18 Mac setelah didapati keadaan kesihatan merosot dan kemudian memerlukan bantuan alat pernafasan pada keesokan harinya. Beliau disahkan meninggal dunia pada petang 21 Mac.

Terima kasih. Anne4321 (bincang) 12:25, 21 Mac 2020 (UTC)[balas]

@Anne4321: Okay! Terima kasih utk info ni! SNN95 Talk to me, beybeh! 12:38, 21 Mac 2020 (UTC)[balas]

Tiada lencana

Salam Penyelia, boleh penyelia letak lencana featured article untuk Tamparuli (Q2391795) di bahagian wikidata?Kupi2 (bincang) 03:29, 25 Mac 2020 (UTC)[balas]

@Kupi2: Terima kasih kerana mengingatkan saya. Sudah diletakkan! SNN95 Talk to me, beybeh! 03:39, 25 Mac 2020 (UTC)[balas]

Jemputan melakukan pengundian sekatan penciptaan rencana bagi pengguna awanama

Salam semua ahli Wikipedia! Pesanan ini dihantar bertujuan untuk menjemput anda semua bagi membuat pengundian dasar sekatan penciptaan rencana bagi pengguna awanama yang diusulkan oleh saya, CyberTroopers. Pengundian ini diteruskan semula kerana kutipan undian tidak mencukupi untuk diterima/ditolak. Dasar ini akan mengubah konfigurasi hak bagi kumpulan penggguna untuk pengguna awanama iaitu membatalkan hak kumpulan ini daripada mencipta rencana di Wikipedia bahasa Melayu. Namun begitu, mereka boleh memohon rencana untuk diciptakan atau membuka akaun bagi tujuan tersebut. Oleh itu saya berharap anda semua dapat memberi kerjasama dengan membuat undian. Saya juga ingin memohon kerjasama semua ahli Wikipedia untuk berganding bahu dengan sentiasa menyemak dan mencipta rencana di Wikipedia:Memohon rencana yang dipinta oleh pengguna-pengguna. Sekian.-CyberTroopers (bincang · sumbangan · log) 06:54, 26 Mac 2020 (UTC)[balas]

Undi sekarang! Cipta rencana

Wikipedia translation of the week: 2020-14

Nama rencana

Bolehkah saudara SNN95 memindahkan tajuk rencana Erra Fazira (Artis) kepada Erra Fazira kerana saya telah memulihkan sejarah semakannya.-Fandi89 (bincang) 06:02, 6 April 2020 (UTC)[balas]

@Fandi89: Sudah! SNN95 Talk to me, beybeh! 08:33, 6 April 2020 (UTC)[balas]

terdapat dua salinan dalam wikidata rencana Tamparuli

Salam Sejahtera saudara, boleh ka saudara memperbaiki dan gabungkan rencana tamparuli yang mempunyai dua salinan dalam wikidata Tamparuli. https://www.wikidata.org/wiki/Q2391795#sitelinks-wikipedia dan https://www.wikidata.org/wiki/Q89618354#sitelinks-wikipedia. saya telah silap dengan tidak sengaja membuat salinan wikidata tamparuli. Yang Ikhlas NikoUMS (bincang) 03:19, 7 April 2020 (UTC)[balas]

@NikoUMS: Sudah gabungkan d:Q89618354 ke d:Q2391795. SNN95 Talk to me, beybeh! 09:15, 7 April 2020 (UTC)[balas]
@SNN95: terima kasih saudara, tapi dalam rencana Tamparuli tidak dapat dipaparkan dan dikaitkan ke pautan d:Q2391795?
@NikoUMS: Terjumpa satu lagi, d:Q89657847. Masalah masih belum selesai, tiada paparan pautan pada bahagian di bar sisi. Saya akan utarakan masalah ini kepada admin disana. SNN95 Talk to me, beybeh! 09:38, 7 April 2020 (UTC)[balas]
@NikoUMS: Sepatutnya kalau satu Query dah berisi dengan laman rencana, query lain tak boleh dicipta. Tapi masalah ini mula menjadi ralat bila @Kupi2: cipta query baharu. Saya tak salahkan dia. Tapi sepatutnya sistem dah dapat detect bila dah merge/lencong. SNN95 Talk to me, beybeh! 09:41, 7 April 2020 (UTC)[balas]
@NikoUMS dan Kupi2: Saya sudah utarakan masalah ini. Harap cepat diselesaikan. d:Wikidata:Interwiki_conflicts/Unresolved/2020#Tamparuli_(Q2391795)/Q89618354/Q89657847 SNN95 Talk to me, beybeh! 10:22, 7 April 2020 (UTC)[balas]
@SNN95: Sekali lagi terima kasih kerana membantu isu ini dan usaha saudara amat saya hargai. Lepas ini saya akan lebih berhati-hati. Yang Ikhlas NikoUMS (bincang) 11:03, 7 April 2020 (UTC)[balas]
@SNN95: Saya ingin meminta maaf kepada semua pihak dan berharap masalah ini dapat diselesaikan dengan segera. Terima kasih atas bantuan saudara. Kupi2 (bincang) 11:35, 7 April 2020 (UTC)[balas]

@NikoUMS dan Kupi2: Sama-sama... Tak mengapa... ralat sistem je. Penyelesaiannya mudah, cuma hari ni tak menjadi pula. SNN95 Talk to me, beybeh! 12:29, 7 April 2020 (UTC)[balas]

@NikoUMS dan Kupi2: Masalah sudah selesai! Berterima kasih kepada Medograd (bincang · sumbangan) yang membaiki konflik ini. SNN95 Talk to me, beybeh! 18:07, 8 April 2020 (UTC)[balas]
@SNN95 dan Medograd: okay terima kasih saudara kerana membantu menyelesaikan konflik ini. Yang Ikhlas NikoUMS (bincang) 00:45, 9 April 2020 (UTC)[balas]

Wikipedia translation of the week: 2020-16

Rencana Pilihan

Hi!, saya juga sedanng memohon untuk rencana pilihan tetapi masih tiada sebarang komen jadi boleh tak memberi komen tentang artikel ini. https://ms.wikipedia.org/w/index.php?title=Wikipedia:Calon_rencana_pilihan/A._B._Ibrahim/arkib1&redirect=no. Johhnyfrankie13 (bincang) 12:56, 13 April 2020 (UTC)[balas]

@Johnnyfrankie13: Ah maafkan saya kerana tidak menguar-uarkan pencalonan tu. Saya akan sampaikan berita pencalonan ini keseluruh sosial media. SNN95 Talk to me, beybeh! 13:28, 13 April 2020 (UTC)[balas]

‎BukanTeamBiasa

Salam saudara, tidak mengapakah teguran anda terhadap ‎BukanTeamBiasa untuk menyekatnya? Saya lihat beliau kelihatan merajuk dengan Wikipedia sehinggakan mahu menghapuskan laman pengguna dan perbincangannya. ‎BukanTeamBiasa juga telah lama berada di Wikipedia sejak 2007. Pendapat saya. kalau mahu menyekatnya, mungkin boleh sekat paling maksimum pun seminggu sebab kalau sekat selamanya itu macam agak terlalu tegas. Apa pendapat saudara? Claude (bincang) 08:40, 14 April 2020 (UTC)[balas]

@Claude Warrior: Saya tak kata menyekatnya secara terus selepas saya memberi pesanan tu. Saya hanya beritahu jika tidak mahu disekat, silalah dengar teguran yang saya, Anumengelamun dan sesiapa sahaja yang sudah memberi teguran dan sekatan kepadanya sebelum ini. Mudah je sebenarnya, buat rencana dalam kotak pasirnya, dan panggil sesiapa sahaja untuk proofread. Lepas dah OK, pindahlah ke rencana utama. Itu je saya minta dia lakukan suapaya penciptaan rencananya terkawal dan kita boleh guide dia satu-satu semasa pembetulan tatabahasa dan ayat dia tu. Niat saya nak mengajar secara tidak langsunglah sebenarnya. SNN95 Talk to me, beybeh! 23:55, 15 April 2020 (UTC)[balas]

Saya nak tanya kenapa {{tarikh kematian dan umur}} ada ralat. Contoh ralat tarikh: "Januari 1" (kelihatan seperti tulisan dalam BI dan kelihatan pada rencana individu yang telah meninggal dunia) dan bukannya "1 Januari" (lebih tepat).-Fandi89 (bincang) 02:14, 15 April 2020 (UTC)[balas]

@Fandi89: Jika awak lihat di laman dokumentasi di WBInggeris, awak boleh lihat dibahagian "Format" bagaimana mahu ubah paparan kedudukan hari dan bulan apabila menggunakan templat tersebut. Dengan membubuh parameter df=yes akan menghasilkan: 24 Februari 1993 (umur 71), manakala mf=yes atau tanpa parameter itu, menghasilkan: Februari 24, 1993 (umur 71). Tapi nanti saya betulkan koding pada paparan janaan tarikh tu. Buat masa ni, guna parameter tersebut untuk membetulkan paparan. SNN95 Talk to me, beybeh! 23:51, 15 April 2020 (UTC)[balas]
@Fandi89: Saya sudah ubah paparan tarikh ikut format hari-bulan-tahun. SNN95 Talk to me, beybeh! 02:06, 20 April 2020 (UTC)[balas]

Mohon lindung laman

@NikoUMS: Sudah. SNN95 Talk to me, beybeh! 07:53, 16 April 2020 (UTC)[balas]

Wikipedia translation of the week: 2020-17

Umum: Kehidupan awal

Saya nak tanya berkenaan dengan "kehidupan awal" dalam konteks biografi, saya berasa ragu-ragu dengan pendapat yang diberikan oleh Anumengelamun (bincang · sumbangan) dalam laman perbincangan saya yang mengatakan "awal hidup" lebih secocok daripada "kehdupan awal". Saya tidak pedulipun dengan pendapat peribadinya, namun bagi saya sendiri, saya mahupun pengguna lain lebih cenderung menggunakan "kehdupan awal". Di id.wiki sendiri pun, "kehidupan awal" juga diterima pakai.-Fandi89 (bincang) 02:02, 20 April 2020 (UTC)[balas]

@Fandi89: Saya pun agak cenderung kepada "kehidupan awal" walaupun dianggap statik. Saya akan ubah. SNN95 Talk to me, beybeh! 02:03, 20 April 2020 (UTC)[balas]
Memandangkan Fandi sudah lanjutkan hal ini kepada orang lain...begini, @SNN95:, saya ingin ulangi perbincangan saya dengan @Fandi89: (yang dia tak ada bagitahu): saya ambil contoh throughout his life misalnya, life tidak semestinya nak terus jadi "sepanjang kehidupannya", ia boleh juga jadi "hayat", "usia," "umur" dsb. At the end of his life pun tak ada orang pakai "pengakhiran kehidupan", paling dekat pun "pada akhir usianya", "pada usia senjanya". Saya sahaja lebih mahu tekankan jika peristilahan yang kita pakai ni memang sedap dibaca lalu tidak akan rasa janggal jika kedengaran, (pakar linguistik kata "kolokasi" collocation, kalau tak silap?) takut-takut kita sebenarnya terikut corak perkataan bahasa Inggeris yang jauh berbeza daripada corak bahasa Melayu. Itu je.
Saudara Fandi beralasan bahawa Wiki B. Indonesia pakai "kehidupan awal" pun saya ragu-ragu juga kerana ada sesetengah aspek bahasa Indonesia sendiri sudah ada diperhatikan sesetengah pihak mula meniru corak Inggeris - lihat English is Changing The Grammar Of Indonesian (Saya sepatutnya lampirkan sumber ini awal-awal di laman En. Fandi awal-awal.) Saya sahaja mahu tekankan aspek itu je sebagai devil's advocate. --Anumengelamun (bincang) 15:36, 20 April 2020 (UTC)[balas]
@SNN95: Biarpun dikatakan statik, saya tidak rasa "kehidupan awal" kedengaran bendul.-Fandi89 (bincang) 02:13, 20 April 2020 (UTC)[balas]
Saya hanya tulis berdasarkan ingatan pembacaan majalah dan akhbar bahasa Melayu saya dan mereka tiada mengungkap sedemikian...agaknya tu yang pengaruh kecenderungan saya...kalau s. Fandi tak setuju pun, saudara boleh je yakinkan saya lagi bahawa pilihan saudara lebih baik di perbincangan saudara, tak perlu lanjutkan kepada orang lain. Saudara sudah kemukakan poin menarik yang saya sendiri tak tahu yang saudara boleh jadi sbg bahan peyakin, tapi saudara buat di laman pengguna lain...mana taknya saya rasa terkejut. I'm really sorry for troubling you all through this...agaknya saya cuma terlalu panik risau kita semua akan ulangi kesilapan BukanTeamBiasa walau sekecil manapun. --Anumengelamun (bincang) 16:01, 20 April 2020 (UTC)[balas]
@Fandi89 dan SNN95: saya pun rasa sesuai jika gunakan konteks "Kehidupan awal" or "Kehidupan diri" or "kehidupan peribadi" sebab lebih analitikal. Yang Ikhlas NikoUMS (bincang) 00:50, 21 April 2020 (UTC)[balas]

Wikipedia translation of the week: 2020-18

P. Ramlee

Hi!, saya berminat untuk membuat templat lagu di Senarai lagu yang dirakamkan oleh P. Ramlee kerana sebelum ini memang saya sudah menjadi rutin saya untuk memberi sumbangan wikipedia di bahagian musik ini. Sebagai contoh, Ini adalah hasil saya List of songs recorded by Britney Spears tetapi saya ingin bertanya anda sebagai orang yang berpengalaman kerana saya dapat tahu yang P. Ramlee tidak mempunyai sebarang album, hanya mempunyai kompilasi sahaja jadi apakah yang harus saya buat untuk di ruangan "Album" itu ataupun kecualikan bahagian itu. Johhnyfrankie13 (bincang) 13:19, 3 Mei 2020 (UTC)[balas]

@Johhnyfrankie13: Daripada menggunakan "Album" mungkin boleh bubuh "Ditampilkan dalam filem" kalau ada maklumat berkenaan lagu tu. SNN95 Talk to me, beybeh! 01:08, 4 Mei 2020 (UTC)[balas]

Sains Komputer SPM

Salam Sejahtera saudara, adakah rencana Sains Komputer SPM ini membawa ciri-ciri sebagai rencana wikipidea atau sebaliknya. Yang Ikhlas NikoUMS (bincang) 00:20, 8 Mei 2020 (UTC)[balas]

@NikoUMS: Bagi saya tidak. Apa yang ditulis sangat kearah buku teks berbanding ensiklopedia. SNN95 Talk to me, beybeh! 11:46, 8 Mei 2020 (UTC)[balas]
@SNN95: Kalau tidak maksudnya rencana tersebut perlu penghapusan segera? Yang Ikhlas NikoUMS (bincang) 12:02, 8 Mei 2020 (UTC)[balas]
@NikoUMS: Ya. Saya sudah balas dalam Perbincangan:Sains_Komputer_SPM berkenaan ini. Wikipedia bukanlah sebuah buku teks. Wikipedia tempat memberi makluman, bukannya arahan. SNN95 Talk to me, beybeh! 12:06, 8 Mei 2020 (UTC)[balas]
@SNN95: Terima kasih saudara kerana mengongsikan maklumat Wikipedia tempat memberi makluman, bukannya arahan. Sebelum ini saya tidak pernah pun mengetahui perkara tersebut.

Wikipedia translation of the week: 2020-19

Wikipedia translation of the week: 2020-20

Unused file(s)

Hi! You have uploaded one or more files that is not in use. You can see all unused files in Kategori:Wikipedia orphaned files and there is a link you can click to see who uploaded the files (just search for your own name).

You can help by checking if the files are still useful. If yes add it to an article and remove the template {{Orphan file}}.

If it is no longer useful then nominate for deletion.

If the file is free it could be copied to Commons. If you need help you are welcome to ask Pengguna:MGA73. --MGA73bot (bincang) 11:15, 14 Mei 2020 (UTC)[balas]

Cristiano Ronaldo

Salam sejahtera saudara, saya mohon saudara untuk melindungi rencana Cristiano Ronaldo dalam masa tempoh yang lama disebabkan vandalisme. Saya baru selok-belok rencana ini dan mendapati telah terbiar serta dijadikan sarang vandalisme. Yang Ikhlas NikoUMS (bincang) 13:54, 17 Mei 2020 (UTC)[balas]

@NikoUMS: Sudah dilindungi. SNN95 Talk to me, beybeh! 14:41, 17 Mei 2020 (UTC)[balas]
@SNN95: Terima kasih saudara. Yang Ikhlas NikoUMS (bincang) 14:45, 17 Mei 2020 (UTC)[balas]

Wikipedia translation of the week: 2020-21

Cartoon Network

Bolehkah saudara SNN95 memindahkan rencana Cartoon Network (Amerika Syarikat) kepada Cartoon Network. Perkara ini saya sudah usulkan di laman perbincangannya. Terima kasih.-Fandi89 (bincang) 06:34, 21 Mei 2020 (UTC)[balas]

@Fandi89: Siap! SNN95 Talk to me, beybeh! 14:36, 21 Mei 2020 (UTC)[balas]

Sunting templat

Salam SNN95. Bolehkah minta tolong sunting {{Aidilfitri}}? Tulisan gelap sangat jadi kurang jelas. Terima kasih.- CyberTroopers bincang/sumbangan 18:25, 22 Mei 2020 (UTC)[balas]

@CyberTroopers: Sudah... tapi tak pasti la ok atau tak. SNN95 Talk to me, beybeh! 18:29, 22 Mei 2020 (UTC)[balas]
Yang perkataan Hari Raya tu pun gelap juga. Ok je kalau dua-dua warna putih.- CyberTroopers bincang/sumbangan 18:31, 22 Mei 2020 (UTC)[balas]
@CyberTroopers: Siap! SNN95 Talk to me, beybeh! 18:35, 22 Mei 2020 (UTC)[balas]
Obrigado ! ;) - CyberTroopers bincang/sumbangan 18:47, 22 Mei 2020 (UTC)[balas]

Rencana pilihan

Salam. Macam mana rencana A. B. Ibrahim boleh jadi rencana pilihan dan dipaparkan di laman utama?- CyberTroopers bincang/sumbangan 19:13, 22 Mei 2020 (UTC)[balas]

Hmmm lupakan. Saya tersalah tengok.- CyberTroopers bincang/sumbangan 19:16, 22 Mei 2020 (UTC)[balas]

Wikipedia translation of the week: 2020-22

Checking and cleaning up files

Hi!

I have tried to find the right page to write this but someone need to check files on ms.wiki and make sure they meet the requirements of the wmf:Resolution:Licensing_policy. I see that you have a userpage on Commons so I guess you know a good deal about copyright etc.

Commons do not allow non-free files but ms.wiki does and non-free files are only allowed if they are used in an article. As I said earlier on Wikipedia:Kedai_Kopi_(lain-lain)#Please_help_check_and_empty_Kategori:Wikipedia_orphaned_files there are many unused files (1,414) and all that are non-free should be added to an article or be deleted.

Just like on Commons all files should have a license and there are many files in Kategori:Semua fail Wikipedia dengan status hak cipta yang tidak diketahui that should be deleted.

Sometimes it helps to delete files that are also on Commons: Kategori:Semua fail Wikipedia dengan nama yang sama di Wikimedia Commons.

I know that it is hard to find enough users that understand copyright and have time to spare but this is important. All wikis must comply with the the Wikimedia Foundation resolution. It is like the constitution of Wikipedia.

Perhaps you can make a notice somewhere to get users to start checking and deleting files?

I do not understand the language and have to use Google Translate it is hard for me to work fast. So I hope local users can clean up. I will ofcourse help if I can. But I need local admins to work on files too. --MGA73 (bincang) 14:15, 25 Mei 2020 (UTC)[balas]

@MGA73: I already alert active Malay Wikipedians in Discord and others social media related. Now we just hope that they may help us to get this thing done. SNN95 Talk to me, beybeh! 04:25, 26 Mei 2020 (UTC)[balas]
That sounds good! Lets hope for some help. --MGA73 (bincang) 05:51, 26 Mei 2020 (UTC)[balas]

Selamat Hari Raya Aidilfitri

[[Fail:Aidilfitri Wiki.png |40px]]Salam pengguna Wikipedia Bahasa Melayu!

Pentadbir Wikipedia Bahasa Melayu ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada anda semua yang meraikannya. Sila amalkan penjarakan sosial dan kebersihan yang tinggi bagi mengelakkan daripada dijangkiti oleh penyakit Covid-19. Semoga kedatangan Aidilfitri ini akan memberi semangat yang tinggi kepada kita semua untuk terus menyumbang dalam Wikipedia Bahasa Melayu! Terima kasih.

Permintaan pemindahan rencana

Bolehkah saudara SNN95 memindahkan tajuk rencana seperti di bawah:

Perkara ini saya sudah cadangkan di laman perbincangan masing-masing.-Fandi89 (bincang) 00:48, 29 Mei 2020 (UTC)[balas]

@Fandi89: Siap! SNN95 Talk to me, beybeh! 15:08, 29 Mei 2020 (UTC)[balas]

Wan Ahmad Fayshal Wan Ahmad Kamal

Hai, boleh ka saudara lindungi rencana Wan Ahmad Fayshal Wan Ahmad Kamal kerana vandalisme berterusan dalam rencana tersebut. Kupi2 (bincang) 11:04, 30 Mei 2020 (UTC)[balas]

@Kupi2: Siap! SNN95 Talk to me, beybeh! 12:54, 30 Mei 2020 (UTC)[balas]

Wikipedia translation of the week: 2020-23

Tambahkan saya ke projek Wikipedia:Tahukah anda

Assalamualaikum SNN95, boleh tambahkan saya ke projek Wikipedia:Tahukah anda? Saya berminat menyertainya.Syed Al Hafiz 747 (bincang) 00:41, 3 Jun 2020 (UTC)[balas]

@Syed Al Hafiz 747: Anda boleh menambah nama anda sendiri dengan meletakkan tanda tidle "~" sebanyak 3 kali (salin/copy kod sebelah dan paste dalam bahagian Penyumbang di sana: *~~~). SNN95 Talk to me, beybeh! 12:29, 3 Jun 2020 (UTC)[balas]
@Syed Al Hafiz 747: Saya sudah ubah tahap perlindungan laman dan anda boleh mengeditnya sekarang. SNN95 Talk to me, beybeh! 12:30, 3 Jun 2020 (UTC)[balas]
Terima kasih.Syed Al Hafiz 747 (bincang) 01:14, 4 Jun 2020 (UTC)[balas]
@Syed Al Hafiz 747: Sama-sama... SNN95 Talk to me, beybeh! 11:03, 4 Jun 2020 (UTC)[balas]

Rencana pilihan

Salam sejahtera saudara, bolehkah saudara meletakkan tanda bintang pada rencana Cristiano Ronaldo di bahagian wikidata? Yang Ikhlas NikoUMS (bincang) 09:39, 4 Jun 2020 (UTC)[balas]

@NikoUMS: Sudah! SNN95 Talk to me, beybeh! 11:03, 4 Jun 2020 (UTC)[balas]

Wikipedia translation of the week: 2020-24

Templates Skuad Liverpool

Salam sejahtera saudara, bolehkah saudara hapuskan template {{Liverpool F.C. squad}} disebabkan tidak dapat menambah nama pemain baru seperti Minamino. Saya sudahpun kemaskini butiran templates yang terkini dibawah ini {{Skuad Liverpool F.C.}}. Yang Ikhlas NikoUMS (bincang) 03:05, 8 Jun 2020 (UTC)[balas]

@NikoUMS: Kejap? Kenapa tak boleh edit templat yang pertama tu? Saya lihat templat tu tak dilindungi atau apa-apa yang menghalang penyunting dari mengedit. SNN95 Talk to me, beybeh! 08:19, 8 Jun 2020 (UTC)[balas]
@SNN95: Sudah saya cuba untuk edit templat yang ini {{Liverpool F.C. squad}} dengan meletakkan nama pemain seperti Minamino tapi bila save tak kelihatan namanya. Mungkin saya tidak berapa mahir. Yang Ikhlas NikoUMS (bincang) 08:29, 8 Jun 2020 (UTC)[balas]
@NikoUMS: Apa-apahal pon saya dah gabungkan semua suntingan yang awak buat ke dalam satu templat {{Liverpool F.C. squad}}. Saya jadikan {{Skuad Liverpool F.C.}} sebagai lencongan penggabungan kerana ada rencana yang menggunakan templat tersebut. Nanti, bila-bila awak nak cadangkan penghapusan laman (rencana, templat, dsb) lihat dahulu Khas:Pautan ke sini/Templat:Skuad Liverpool F.C.. Jika ada 10 rencana/laman, kalau rajin edit laman tu dan pautkan templat yang betul sebelum menghapuskan templat. Jika ada sampai 100 - 1000+ laman, guna kaedah lencongan. SNN95 Talk to me, beybeh! 08:36, 8 Jun 2020 (UTC)[balas]
@SNN95: Okay Saudara, terima kasih saudara atas penerangan yang diberikan dan saya juga dapat lebih mengetahui tentang perkara ini di wikipidea. Yang Ikhlas NikoUMS (bincang) 08:45, 8 Jun 2020 (UTC)[balas]

Wikipedia translation of the week: 2020-25

Kotak info bendera

Bolehkah saudara memperbaiki masalah dalam Templat:Kotak info bendera kerana banyak parameter tidak terpapar dalam rencana bendera.–Fandi89 (bincang) 03:32, 19 Jun 2020 (UTC)[balas]

@Fandi89: Siap! SNN95 Talk to me, beybeh! 05:58, 19 Jun 2020 (UTC)[balas]

Wikipedia translation of the week: 2020-26

Wikipedia translation of the week: 2020-27

Tajuk rencana

Bolehkah saudara SNN95 memindahkan tajuk di bawah:

Perkara ini telah dicadangkan di laman perbincangan masing-masing.-2001:E68:5425:E07E:38DB:A033:BF99:282F 11:14, 5 Julai 2020 (UTC)[balas]

Wikipedia translation of the week: 2020-28

Laman ini tidak pernah diubah suai atas penambahan Akta yang diluluskan di parlimen

Laman ini tidak pernah diubah suai atas penambahan Akta yang diluluskan di parlimen Johntss124 (bincang) 01:03, 9 Julai 2020 (UTC)[balas]

@Johntss124: Bukan itu maksud saya beri amaran itu. Akta memang tak berubah kecuali ada kelulusan parlimen. Tetapi Wikipedia adalah sebuah ensiklopedia. Bukannnya tempat meletakkan data yang sewenang-wenangnya. Akta adalah sesuatu berhakcipta milik kerajaan. Salin bulat dari sana telah melanggar hak cipta. Sepatutnya anda menulis berkenaan akta itu seperti kandungan ilmiah atau tesis atau format yang sesuai dikenali sebagai ensiklopedia. Saya berharap anda mengubah cara penulisan dalam rencana yang anda cipta itu menggunakan format Wikipedia atau ensiklopedia. SNN95 Talk to me, beybeh! 01:48, 9 Julai 2020 (UTC)[balas]

Tajuk rencana

Bolehkah saudara memindahkan tajuk rencana berikut, seperti di bawah:

Kesemuanya telah diusulkan di laman perbicangan masing-masing.–Fandi89 (bincang) 02:05, 9 Julai 2020 (UTC)[balas]

Wikipedia translation of the week: 2020-29

Protect Artikel di Wikipedia

Hai, bagaimanakah saya mahu mengunci artikel saya di Wikipedia agar tidak berlaku vandalisme? Saya sudah membaca artikel Wikipedia tentang protect tersebut tetapi tiada butang protect di halaman artikel saya. Terima kasih.– komentar Wikipedia:Tandatangan oleh Danialhalim680 (bs).

@Danialhalim680: Maaf tetapi hanya penyelia sahaja yang mempunyai akses untuk melindungi rencana-rencana tersebut dengan sebab-sebab tertentu seperti laku musnah berlebihan dsb. Jadi, sekiranya ingin memohon untuk mengunci laman, anda boleh menghubungi mana-mana penyelia menerusi laman perbincangan mereka dengan menyertakan sebab untuk laman tersebut dikunci.- CyberTroopers bincang/sumbangan 16:49, 15 Julai 2020 (UTC)[balas]

Quick note about an article here in Malaysia project

Hello! This is about this article Calvin Lo which was recently created in this project.
A user which has been blocked on EN has been creating a recently deleted article on EN. This user (blocked on EN) has recreated the article across many wiki projects see Wikidata for full details. It was also created in: now deleted: ID, AR,FR, JA, KO, MS, TH, and many others. The same account has been proven to be a sockpuppet of Timlaieditor (see the group that was blocked on June 18). Thought you may want to know as both TH and ID projects have already deleted the articles in their respective projects for spam/promotions. — Infogapp1 (bincang) 11:08, 19 Julai 2020 (UTC)[balas]

Wikipedia translation of the week: 2020-30

Terima kerana unblock saya.

Terima kasih sangat-sangat Hayate891 (bincang) 09:42, 20 Julai 2020 (UTC)[balas]

@Hayate891: Sama-sama. SNN95 Talk to me, beybeh! 00:37, 21 Julai 2020 (UTC)[balas]

Nama rangkaian TV

Bolehkah awak memindahkan nama rangkaian TV ABS-CBN (rangkaian TV) kepada ABS-CBN, selaras dengan rencana bertajuk sama di en.wiki. Terima kasih.-Fandi89 (bincang) 01:32, 21 Julai 2020 (UTC)[balas]

Liga Perdana Inggeris 2019–20

Hai, Bolehkah saudara memindahkan nama Liga Perdana Inggeris 2019-20 kepada Liga Perdana Inggeris 2019–20, tanda sengkang perlu diubah seperti rencana Liga Perdana Inggeris yang lain. Yang Ikhlas dan terima kasih NikoUMS (bincang) 13:29, 21 Julai 2020 (UTC)[balas]

@NikoUMS: Siap! SNN95 Talk to me, beybeh! 01:14, 23 Julai 2020 (UTC)[balas]

Pulihkan fail

Bolehkah saudara memulihkan empat fail berikut:

Perlesenannya saya akan segera tukar dan menggunakannya semula dalam rencana. Terima kasih.-Fandi89 (bincang) 14:35, 30 Julai 2020 (UTC)[balas]

@Fandi89: Saya akan buat bila saya dah pulang semula ke rumah. Masa ni saya masih di kampung, sambut Aildiladha. SNN95 Talk to me, beybeh! 01:38, 31 Julai 2020 (UTC)[balas]
Baiklah, terima kasih.-Fandi89 (bincang) 02:03, 31 Julai 2020 (UTC)[balas]
@Fandi89: Saya dah pulihkan. Tadi laptop tak boleh guna sebab takde internet. Ada pula internet kat kampung ni. 😓 SNN95 Talk to me, beybeh! 05:03, 31 Julai 2020 (UTC)[balas]