Sobri Anuar: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Nik Ahmad Ridhwan (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih Advanced mobile edit
Baris 1: Baris 1:
'''Mohd Sobri Anuar Bin Mohd Tarmizi''' atau lebih dikenali sebagai ''Sobri Anuar'' merupakan seorang pelawak, pelakon, pengacara, penulis dan pengarah [[Malaysia]]. Dilahirkan pada 6 Julai 1976 di [[Kuantan]], [[Pahang]]. Antara filem terawal lakonan beliau adalah filem bergenre seram yang bertajuk [[filem Anak|Anak]] pada tahun [[2008]]. Sementara itu, beliau juga telah terlibat dalam 40 teater, 4 filem pendek, 1 feature filem dan 5 drama TV. Telah menyertai bengkel seni lakonan di bawah anjuran [[FINAS]] pada tahun [[2007]].
'''Mohd Sobri Anuar bin Mohd Tarmizi''' atau lebih dikenali sebagai '''Sobri Anuar''' merupakan seorang pelawak, pelakon, pengacara, penulis, pengarah dan Penerbit [[Malaysia]]. Dilahirkan pada 6 Julai 1976 di [[Kuantan]], [[Pahang]]. Antara filem terawal lakonan beliau adalah filem bergenre seram yang bertajuk [[filem Anak|Anak]] pada tahun [[2008]]. Sementara itu, beliau juga telah terlibat dalam 40 teater, 4 filem pendek, 1 feature filem dan 5 drama TV. Telah menyertai bengkel seni lakonan di bawah anjuran [[FINAS]] pada tahun [[2007]].


Beliau pernah menyertai program [[Maharaja Lawak Mega 2011]] bersama Kuman .
Beliau pernah menyertai program [[Maharaja Lawak Mega 2011]] bersama Kuman .

Semakan pada 17:11, 22 Ogos 2020

Mohd Sobri Anuar bin Mohd Tarmizi atau lebih dikenali sebagai Sobri Anuar merupakan seorang pelawak, pelakon, pengacara, penulis, pengarah dan Penerbit Malaysia. Dilahirkan pada 6 Julai 1976 di Kuantan, Pahang. Antara filem terawal lakonan beliau adalah filem bergenre seram yang bertajuk Anak pada tahun 2008. Sementara itu, beliau juga telah terlibat dalam 40 teater, 4 filem pendek, 1 feature filem dan 5 drama TV. Telah menyertai bengkel seni lakonan di bawah anjuran FINAS pada tahun 2007.

Beliau pernah menyertai program Maharaja Lawak Mega 2011 bersama Kuman .

Pada 2013 Sobri memegang watak utama dalam siri komedi Keluarga Iskandar sebagai Azman Iskandar , anak kedua keluarga tersebut.

Pautan luar