Astro Citra: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Tiada ringkasan suntingan
Baris 41: Baris 41:


'''Astro Citra''' merupakan saluran filem blockbuster yang memulakan siaran pada 1 Jun 2009 dalam pakej Mustika, menggantikan [[Astro Kirana]] (saluran 122) yang dihentikan penyiaran pada 18 Mei 2009 kerana jumlah penonton yang rendah.
'''Astro Citra''' merupakan saluran filem blockbuster yang memulakan siaran pada 1 Jun 2009 dalam pakej Mustika, menggantikan [[Astro Kirana]] (saluran 122) yang dihentikan penyiaran pada 18 Mei 2009 kerana jumlah penonton yang rendah.

Mulai 1 Januari 2021, Astro Citra tersedia di [[Indonesia]] melalui satelit [[Telkom Indonesia|Telkom-4]] dari Telkomsat.


==Slot Filem di Astro Citra==
==Slot Filem di Astro Citra==
Baris 50: Baris 48:
*''Malam Filem Melayu''
*''Malam Filem Melayu''
*''Seram Sabtu''
*''Seram Sabtu''
*Teater Oriental


== Drama bersiri di Astro Citra ==
== Drama bersiri di Astro Citra ==

Semakan pada 23:54, 10 November 2020

SloganDunia Sinemaku

Astro Citra merupakan saluran filem blockbuster yang memulakan siaran pada 1 Jun 2009 dalam pakej Mustika, menggantikan Astro Kirana (saluran 122) yang dihentikan penyiaran pada 18 Mei 2009 kerana jumlah penonton yang rendah.

Slot Filem di Astro Citra

  • Citra Exclusive
  • Citra Originals
  • Citra Vaganza
  • Malam Filem Melayu
  • Seram Sabtu

Drama bersiri di Astro Citra

Suatu Ketika

Pada awal penyiaran, saluran ini juga turut menyiarkan siri mini (kebanyakannya adalah kisah dongeng masa silam) pada setiap Rabu dan Khamis jam 9.00 malam.

  • Warkah Terakhir
  • Ibu, Ampunkan Aku
  • 10
  • Apa Dosaku
  • Puteri Gunung Ledang
  • 3 Ratu

Karya 12

Biografi istimewa karier 6 pengarah tersohor di Malaysia sempena projek Karya 12.

Bil Judul Tarikh Tayangan Pengarah Lakonan Lagu Tema Nota
1 Wau Kasih 30 April 2016 Sabri Yunus Pekin Ibrahim, Sharifah Sakinah, Sabri Yunus Mengisahkan tentang kisah pengorbanan seorang ayah untuk membantu keluarga namun ianya disalah erti oleh anak-anaknya.
2 Pangkalan Batu 6 1 Mei 2016 Remy Ishak, Fathia Latiff, Haleeda Mazlin, Anne Abdullah "Srikandi Cintamu" M. Nasir
3 Chalie 7 Mei 2016 Bernard Chauly Cristina Suzanne Stockstill, Akhmal Nazri, Nadiah Aqilah "Tenanglah" Takahara Suiko Jiwa wanita amat susah untuk difahami kisah Chalie yang menghadapi konflik diri sehingga menyebabkan dia terpaksa berpisah dengan suami tercinta. Namun dia mula melalui pelbagai cabaran tanpa suaminya.
4 Eropah, Here I Am 8 Mei 2016 Bront Palarae, Lila Baklesi, Nur Fazura
5 Syahadah Yang Hilang 14 Mei 2016 Ghaz Abu Bakar Lisa Surihani, Shafiq Kyle, Didie Alias Kisah kasih sayang seorang ibu yang sanggup mewarisi saka kecantikan keturunan kerana ingin menyelamatkan anaknya.
6 Lampu Merah 15 Mei 2016 Ucoop, Nora Danish, Pablo Amirul, Didie Alias "Romeo" nyanyian Stacy Si lelaki sukakan si perempuan, tanpa sedar yang si perempuan itu psiko & obses dengan cintanya. Cara untuk selamatkan diri hanya dengan jatuh cinta dengan si perempuan semula.
7 Alien Janda Baik 21 Mei 2016 Yusry Abdul Halim Cat Farish, Mimi Ernida, A.R. Badul
8 Rongples Rongtaim 22 Mei 2016 Kamal Adli, Tauke Jambu, Bell Ngasri, Ayahanda Rani Kulup, Kin Wah, Alvin Martin Kisah mengenai sebuah kemalangan yang berlaku di simpang jalan di antara 3 kereta melanggar Raja Report Malaysia telah menyebabkan huru-hara berlaku.