Hadiah Dari Tuhan: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Atas Nama Cinta (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Atas Nama Cinta (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 44: Baris 44:
}}
}}


'''''Hadiah Daripada Tuhan''''' ialah sebuah siri drama televisyen Malaysia 2020 arahan Fairuz Loy dibintangi oleh [[Syafi Tee]], [[Riena Diana]], dan [[Puteri rafasya]]. Drama ini merupakan realiti kehidupan termasuk petugas barisan hadapan pada era pandemik COVID-19. siri ini akan memulakan tayangan di [[Slot Lestary]] [[TV3]] pada 30 Disember 2020 mengantikan [[Sang Pewaris]].
'''''Hadiah Daripada Tuhan''''' ialah sebuah siri drama televisyen Malaysia 2020 arahan Fairuz Loy dibintangi oleh [[Syafi Tee]], [[Riena Diana]], dan [[Puteri rafasya]]. Drama ini merupakan realiti kehidupan termasuk petugas barisan hadapan pada era pandemik COVID-19. siri ini akan memulakan tayangan di [[Slot Lestary]] [[TV3]] pada 30 Disember 2020 mengantikan [[Sang Pewaris]] <ref> [https://www.myinfotaip.com/2020/12/hadiah-dari-tuhan.html|title=Drama Hadiah Dari Tuhan] MyInfotaip. Dicapai 30 Disember 2020. </ref>


== Sinopsis ==
== Sinopsis ==

Semakan pada 15:52, 30 Disember 2020

Hadiah Dari Tuhan
Genre
Ditulis oleh
  • PGRs Team
  • Janjira
PengarahFairuz Loy
Dibintangi oleh
Negara asalMalaysia
BahasaMelayu
Bilangan episod13
Penerbitan
Tempoh siaran42 minit
Syarikat penerbitan
Country & Universal Sdn Bhd
Penyiaran
Saluran asalTV3
Format gambar
Format audioDolby Digital
Siaran asal30 Disember 2020 – kini
Kronologi
Diikuti olehSang Pewaris

Hadiah Daripada Tuhan ialah sebuah siri drama televisyen Malaysia 2020 arahan Fairuz Loy dibintangi oleh Syafi Tee, Riena Diana, dan Puteri rafasya. Drama ini merupakan realiti kehidupan termasuk petugas barisan hadapan pada era pandemik COVID-19. siri ini akan memulakan tayangan di Slot Lestary TV3 pada 30 Disember 2020 mengantikan Sang Pewaris [1]

Sinopsis

Kisah pergolakkan hidup tiga remaja dari latar belakang taraf kehidupan berbeza menempuh kehidupan suka duka ketika Malaysia berdepan dengan wabak Covid19.

Qul Fattah lahir dalam keluarga kategori B40, Ika Nabila lahir dalam keluarga kategori M40 dan Bella Roselina lahir dalam keluarga kategori T20.

Qul telah kematian ibu bapanya sejak lima tahun yang lalu disebabkan kemalangan jalan raya, dia selaku anak sulung lelaki adalah ketua keluarga kepada seorang adik perempuan yang bernama Qas Fatin yang masih bersekolah rendah.

Mereka tinggal bersama nenek bernama Siti Ainum yang kini terlantar sakit tua serta mengalami komplikasi pelbagai penyakit.

Sebelum wabak COVID-19 menular, Qul bekerja sambilan di sebuah pasar raya dan menetap di rumah pangsa.

Ika pula anak tunggal kepada Jannah yang bertugas sebagai ketua jururawat di sebuah hospital kerajaan, Ika mempunyai bapa, tetapi kedua ibu dan ayahnya sudah bercerai ketika dia masih kecil.

Bella pula dilihat paling bernasib baik, dilahirkan serba mewah, mempunyai ayah dan ibu yang berpendapatan besar, serta lengkap mempunyai datuk dan nenek. Bella membesar di dalam rumah banglo mewah yang serba lengkap.

Apabila wabak COVID-19 menular, kehidupan Qul, Ika dan Bella berubah dan terpaksa mengharungi pelbagai ujian dan dugaan.

Pelakon

Rujukan

  1. ^ Hadiah Dari Tuhan MyInfotaip. Dicapai 30 Disember 2020.