Perbincangan pengguna:Meandkancil2020: Perbezaan antara semakan

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih Advanced mobile edit
→‎Penerjemahan: new section
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih Advanced mobile edit
Baris 166: Baris 166:
Maaf atas Kesilapan yang saya buat , Kerana, Saya Tak Terlalu Faham dengan Penggunaan Huruf Besar terhadap kata “Bulan” dan “Tahun”, dan saya kurang tahu pasal menandakan Huruf Kapital kepada dua Kata tersebut, saya maaf dengan Iklas.
Maaf atas Kesilapan yang saya buat , Kerana, Saya Tak Terlalu Faham dengan Penggunaan Huruf Besar terhadap kata “Bulan” dan “Tahun”, dan saya kurang tahu pasal menandakan Huruf Kapital kepada dua Kata tersebut, saya maaf dengan Iklas.
Dari Pengguna : MeandKancil2020 [[Pengguna:Meandkancil2020|Meandkancil2020]] ([[Perbincangan pengguna:Meandkancil2020|bincang]]) 06:33, 16 Mac 2021 (UTC)
Dari Pengguna : MeandKancil2020 [[Pengguna:Meandkancil2020|Meandkancil2020]] ([[Perbincangan pengguna:Meandkancil2020|bincang]]) 06:33, 16 Mac 2021 (UTC)

== Penerjemahan ==

Salam. Mohon baiki ayat yang telah diterjemah menggunakan mesin terjemahan kerana banyak kesalahan yang saya lihat pada rencana yang saudara terjemah. Juga, jangan ''copy and paste'' sembarangan kandungan2 yang berhak cipta dalam Wikipedia. Perbuatan ini sangat ditentang dan bercanggah dengan polisi Wikipedia. Tolong jangan bergantung sepenuhnya kepada mesin terjemahan. Sekian. -<small><span style="border:1px solid black;padding:1px;">[[User: CyberTroopers|<span style="color:#FC0;background:black;font-family:sans-serif;">''' CyberTroopers '''</span>]]</span></small><sup> [[User talk: CyberTroopers|bincang]]</sup>/<sub>[[Special:Contributions/CyberTroopers|sumbangan]]</sub> 15:49, 17 Mac 2021 (UTC)

Semakan pada 15:49, 17 Mac 2021

Salam sejahtera, Meandkancil2020, dan Selamat datang ke Wikipedia!

Sila ingat untuk tandatangan nama anda di laman perbincangan dengan menekan atau atau dengan menaip empat tilde (~~~~); ini secara automatik akan menghasilkan nama pengguna anda dan tarikh. Juga, sila melakukan yang terbaik dengan sentiasa mengisi menyunting bidang ringkasan. Berikut adalah beberapa pautan berguna untuk memudahkan penglibatan anda. Selamat menyumbang! Claude (bincang) 10:53, 17 April 2020 (UTC)[balas]

Bermula dengan
Menyunting rencana
Mendapatkan bantuan
Bagaimana anda boleh membantu
Perkara yang digalakkan dan dilarang

Terjemah tajuk rencana

Jangan lupa terjemahkan juga tajuk rencana dan jangan biarkan tajuk rencana dalam bahasa Inggeris apabila menggunakan alat Terjemahan Kandungan (Content Translation). Harap anda dapat lama menyunting di sini dan selamat menyunting! -- TofeikuBincang 17:30, 18 April 2020 (UTC)[balas]

Terima Kasih , Maaf Jika Saya Berbuat Kesilapan . Meandkancil2020 (bincang) 17:47, 18 April 2020 (UTC)[balas]

Selamat Hari Raya Aidilfitri

[[Fail:Aidilfitri Wiki.png |40px]]Salam pengguna Wikipedia Bahasa Melayu!

Pentadbir Wikipedia Bahasa Melayu ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada anda semua yang meraikannya. Sila amalkan penjarakan sosial dan kebersihan yang tinggi bagi mengelakkan daripada dijangkiti oleh penyakit Covid-19. Semoga kedatangan Aidilfitri ini akan memberi semangat yang tinggi kepada kita semua untuk terus menyumbang dalam Wikipedia Bahasa Melayu! Terima kasih.

Silakan periksa email Anda

Halo Meandkancil2020: Silakan periksa email Anda! Subjek: "The Community Insights survey is coming!" Jika Anda memiliki pertanyaan, silakan kirim email ke survey@wikimedia.org.

(English: Please check your email and spam! Subject is "The Community Insights survey is coming!" If you have questions, email surveys@wikimedia.org.)

Sorry for the inconvenience, see my explanation here.

MediaWiki message delivery (bincang) 19:04, 24 September 2020 (UTC)[balas]

Pengemasan

Salam. Berkenaan penggunaan "bulan", "tarikh" dan "tahun", saya fikir ia tidak perlu dimasukkan serta diulang dalam rencana. Sebagai contoh, pada Tarikh 19 Bulan November Tahun 2020, syarikat ini mula beroperasi di sekitar Malaysia. Anda boleh terus tulis, pada 19 November 2020, syarikat ini mula beroperasi di sekitar Malaysia. Hal ini kerana ia agak lewah. Saya mohon anda semak kembali rencana yang telah anda cipta menggunakan mesin terjemahan. Sila semak dulu rencana sebelum diterbitkan. Jika ada apa-apa masalah, jangan segan silu nyatakan di Wikipedia:Kedai kopi. Sekian. - CyberTroopers bincang/sumbangan 16:07, 11 November 2020 (UTC)[balas]

Rencana-rencana destinasi AirAsia

Saya mohon anda kemaskan semua rencana berkaitan destinasi-destinasi AirAsia yang telah anda cipta. Boleh ikut Destinasi-destinasi AirAsia Berhad untuk pemformatan. Terima kasih. - CyberTroopers bincang/sumbangan 10:57, 31 Disember 2020 (UTC)[balas]

Untuk CyberTroopers saya Bersedia untuk kemas kini Isi laman mengenai Destinasi-destinasi Kumpulan AirAsia, dari hasil kajian saya , ada banyak laman dari Pautan (penamaan) yang anda masukan belum wujud (Pautan Berwarna Merah) maka dari itu saya akan Kemas Kini secara Besar-besaran .

Jemputan menyertai perundingan tahap kedua Tatakelakuan Sejagat

Salam,

Semoga Anda dalam keadaan baik dan sihat. Nama saya Ramzy Muliawan, mewakili tim Tatakelakuan Sejagat (UCoC) Yayasan Wikimedia bagi komuniti bahasa-bahasa Indonesia dan Melayu. Saya ingin mengabarkan bahwa proses perundingan tahap kedua UCoC akan dimulai pada hari Isnin, 18 Januari 2021.

Perundingan tahap kedua UCoC akan bertumpu pada perumusan mekanisme penerapan dan penguatkuasaaan yang efektif dan berlaku bagi seluruh projek Wikimedia. Sebagai penyumbang aktif di Wikipedia bahasa Melayu, saya ingin menjemput Anda untuk menyumbang saran, komen, dan maklum balas. Tahap kedua ini bersifat mustahak, mengingat UCoC merupakan salah satu mandat yang paling utama dari proses Strategi Gerakan Wikimedia dan akan menjadi standar minima bagi dasar tingkah laku di projek-projek Wikimedia.

Sebelum memulai, Anda dapat meninjau terlebih dahulu beberapa hal terkait UCoC. Halaman berikut tersedia dalam bahasa Melayu:

Selepas itu, Anda dapat memberi komen pada laman permohonan pendapat sampai akhir bulan Februari 2021. Bagi kumpulan komuniti gerakan Wikimedia, kami juga merencanakan proses perundingan terpisah yang akan dimaklumkan dalam masa yang terdekat.

Bila Anda memiliki pertanyaan lain atau ingin menyampaikan maklum balas yang dirasa lebih sesuai disampaikan pada saluran peribadi, sila balas emel ini atau hubungi saya melalui Telegram.

Terima kasih dan salam hangat,

Ramzy Muliawan
Fasilitator Perundingan Tatakelakuan Sejagat, Yayasan Wikimedia

-- RamzyM (WMF) (bincang) 10:09, 15 Januari 2021 (UTC)[balas]

Tinjauan Tatakelakuan Sejagat

Salam,

Saya menjemput Anda untuk meluangkan masa 5-10 minit bagi mengisi tinjauan mengenai penguatkuasaan Tatakelakuan Sejagat (UCoC) pada projek dan komuniti Wikimedia yang berbahasa Melayu. Masa tinjauan akan berakhir pada 28 Februari 2021.

Selain itu, Anda juga dialu-alukan untuk memberikan komen, gagasan, atau pandangan peribadi dalam permohonan pendapat komuniti terkait UCoC di sini.

Terima kasih! RamzyM (WMF) (bincang) 08:32, 17 Februari 2021 (UTC)[balas]

Penggunaan huruf besar

Salam saudara. Saya lihat saudara selalu menggunakan huruf besar pada perkataan "Bulan" dan "Tahun" dalam ayat. Ia bukanlah kata nama khas, melainkan perkataan ini digunakan pada awal ayat, barulah ditulis dalam huruf besar. Sila ambil perhatian berkenaan tatabahasa ini. Sekian. - CyberTroopers bincang/sumbangan 02:53, 16 Mac 2021 (UTC)[balas]

Untuk Pengguna : CyberTroopers Maaf atas Kesilapan yang saya buat , Kerana, Saya Tak Terlalu Faham dengan Penggunaan Huruf Besar terhadap kata “Bulan” dan “Tahun”, dan saya kurang tahu pasal menandakan Huruf Kapital kepada dua Kata tersebut, saya maaf dengan Iklas. Dari Pengguna : MeandKancil2020 Meandkancil2020 (bincang) 06:33, 16 Mac 2021 (UTC)[balas]

Penerjemahan

Salam. Mohon baiki ayat yang telah diterjemah menggunakan mesin terjemahan kerana banyak kesalahan yang saya lihat pada rencana yang saudara terjemah. Juga, jangan copy and paste sembarangan kandungan2 yang berhak cipta dalam Wikipedia. Perbuatan ini sangat ditentang dan bercanggah dengan polisi Wikipedia. Tolong jangan bergantung sepenuhnya kepada mesin terjemahan. Sekian. - CyberTroopers bincang/sumbangan 15:49, 17 Mac 2021 (UTC)[balas]