Cinta Hati Batu: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Atas Nama Cinta (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Atas Nama Cinta (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 20: Baris 20:
}}
}}


Drama '''Cinta Hati Batu''' terbaru slot Lestary ini merupakan sebuah drama adaptasi novel bertajuk '''''One Day You'll Be Mine''''' karya '''Inawza Yusof'''. Ia mempunyai 20 episod.<ref>[http://ww1.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2017&dt=0827&pub=Kosmo&sec=Hiburan&pg=hi_02.htm Fadlan nafi sudah berkahwin.<br>".... menjalani penggambaran drama bersiri 15 episod berjudul Cinta Hati Batu....."]</ref>
Drama '''Cinta Hati Batu''' terbaru slot Lestary ini merupakan sebuah drama adaptasi novel bertajuk '''''One Day You'll Be Mine''''' karya '''Inawza Yusof'''. Ia mempunyai 20 episod.


==Sinopsis==
==Sinopsis==

Semakan pada 12:51, 6 Ogos 2021

Cinta Hati Batu
GenreDrama
Cinta
Konflik
Ditulis olehInawza Yusof
PengarahAmor Rizan
Dibintangi oleh
Aishah Azman
Ashraf Muslim
Fadlan Hazim
Indah Emeerlda
Farisha Irwayu
Alif Hadi
Fazren Rafi
Ardell Aryana
Ella
Nadzmi Adhwa
Shahriza Mahmud
Lagu pembukaanKata Akhirmu nyanyian Ariff Bahran.
Negara asal Malaysia
BahasaBahasa Malaysia
Bilangan episod20 Episod
Penerbitan
PenerbitZafran Aziz
Fadhil Hamdan
Tempoh siaranRabu - Khamis, 9 malam.
Penyiaran
Saluran asalTV3 (Slot Lestary)
Siaran asal28 Disember 2017 – 7 Mac 2018
Kronologi
MengikutiRaisha
Diikuti olehCinta Lemon Madu

Drama Cinta Hati Batu terbaru slot Lestary ini merupakan sebuah drama adaptasi novel bertajuk One Day You'll Be Mine karya Inawza Yusof. Ia mempunyai 20 episod.

Sinopsis

Mengisahkan Anith Fitriah (Fitri) yang berkahwin dengan Dzul Ehsan atas aturan keluarga. Namun perkahwinan mereka langsung tidak mewujudkan perasaan kasih sayang. Fitri masih tidak dapat melupakan kisah cinta silamnya dan terus menyalahkan diri sendiri bila dia menyebabkan kematian tunangnya Nik Afezal dalam satu kemalangan kereta. Baginya, hilangnya kasih sayang daripada seorang lelaki bernama Nik Afezal, bererti hidupnya sudah tidak bermakna!

Ehsan pula tidak mempedulikan orang di sekelilingnya termasuk anaknya Aya.

Tanpa keserasian, mereka membuat keputusan untuk bercerai. Malah hubungan mereka bertambah baik. Fitri juga masih mengambil berat tentang Aya.  Tiba-tiba, Fitri dikejutkan dengan kemunculan Nik Afezal yang disangkanya telah pun meninggal dunia.

Bagi Anith Fitriah, keluarganya bersalah kerana merahsiakan hal besar itu daripada pengetahuannya. Dengan alasan, ia dapat mengurangkan kesakitan yang dialaminya. Tetapi hakikatnya, tindakan mereka telah menyebabkan Anith Fitriah berasa menyesal atas keputusan yang dibuatnya. Kalaulah dia tahu yang selama ini dia melakukan sesuatu yang sia-sia, pasti dia takkan meninggalkan Dzul Ehsan kemudian meneruskan kehidupan yang telah diaturkan oleh kedua-dua belah keluarga mereka.

Dzul Ehsan dan Nik Afezal. Bagi perspektif Anith Fitriah, kedua-dua lelaki itu memiliki perangai yang sangat berbeza. Sejak dulu lagi, lelaki yang paling indah di matanya hanyalah Nik Afezal. Dan lelaki yang paling tidak bertanggungjawab dan suka membuat muka selambanya… ialah Dzul Ehsan. Uh, sangat menyakitkan hati bila bercerita tentang lelaki itu!

Tapi kenapa banyak perkara yang berlaku dalam hidup Anith Fitriah, nama lelaki itu juga yang meniti di bibirnya. Dzul Ehsan juga yang pasti akan hadir melindunginya.

Adakah itu tandanya… Dzul Ehsan yang berjaya menarik perhatiannya sekali gus berjaya memiliki hatinya? Tapi bagaimana nekadnya untuk hidup bersama dengan lelaki yang pernah disayanginya, iaitu Nik Afezal?

Oh, sesungguhnya dia harus bijak memilih! Dan pilihannya pada kali ini tentulah pilihan yang terakhir.

Pelakon

Siaran semula

  • Cinta Hati Batu diulang siar di TV9 mulai 8 September 2020.

Pautan luar

: Lestary, Rabu - Jumaat 9:00 Malam
Sebelumnya Cinta Hati Batu Berikutnya
Raisha Cinta Lemon Madu