Nenasi: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Rashdan (bincang | sumb.)
Laman baru: '''Nenasi''' merupakan sebuah bandar kecil di Pahang, Malaysia. Ia terletak didalam daerah Pekan , separuh jalan antara Kuala Rompin dan Pekan bandar. Nenasi adalah satu ...
 
Polar (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1: Baris 1:
{{BM}}
'''Nenasi''' merupakan sebuah bandar kecil di [[Pahang]], Malaysia. Ia terletak didalam daerah [[Pekan]] , separuh jalan antara [[Kuala Rompin]] dan [[Pekan bandar]]. Nenasi adalah satu kawasan bagus untuk aktiviti-aktiviti kawasan khemah dan [[pantai]]. Bukan bandar sendiri yang hanya berumah untuk satu masyarakat pengaitan, tetapi pinggir bandar. Terdapat paya, sawah-sawah purba, sungai-sungai dan kampung kecil bagi meneroka, banyak kesan berjalan. Pantai lama, biasanya bernaung (kecuali dalam bandar Nenasi sendiri) dan hanya satu tempat besar untuk mengail, barbeku, kem, [[berenang]] dan tidak berbuat apa-apa. Daripada jalan raya - sebelum atau selepas bandar - anda perlu memandu / berjalan ke pantai dan merentasi satu parit air surut sebelum mendapat ke pantai itu sendiri.
'''Nenasi''' merupakan sebuah bandar kecil di [[Pahang]], Malaysia. Ia terletak di dalam daerah [[Pekan]], separuh jalan antara [[Kuala Rompin]] dan [[Pekan bandar]]. Nenasi adalah satu kawasan yang bagus untuk aktiviti-aktiviti perkhemahan di [[pantai]]. Terdapat paya, sawah-sawah purba, sungai-sungai dan kampung kecil untuk diteroka. Pantai lama, biasanya bernaung (kecuali dalam bandar Nenasi sendiri) dan hanya satu tempat besar untuk mengail, barbeku, kem, [[berenang]] dan tidak berbuat apa-apa. Daripada jalan raya - sebelum atau selepas bandar - anda perlu memandu / berjalan ke pantai dan merentasi satu parit air surut sebelum mendapat ke pantai itu sendiri.


{{Pahang}}
{{Pahang}}

Semakan pada 05:07, 1 Januari 2009

Nenasi merupakan sebuah bandar kecil di Pahang, Malaysia. Ia terletak di dalam daerah Pekan, separuh jalan antara Kuala Rompin dan Pekan bandar. Nenasi adalah satu kawasan yang bagus untuk aktiviti-aktiviti perkhemahan di pantai. Terdapat paya, sawah-sawah purba, sungai-sungai dan kampung kecil untuk diteroka. Pantai lama, biasanya bernaung (kecuali dalam bandar Nenasi sendiri) dan hanya satu tempat besar untuk mengail, barbeku, kem, berenang dan tidak berbuat apa-apa. Daripada jalan raya - sebelum atau selepas bandar - anda perlu memandu / berjalan ke pantai dan merentasi satu parit air surut sebelum mendapat ke pantai itu sendiri.