Modul:Peta lokasi/data/Turkey

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.


Peta lokasi Turki
nama Turki
koordinat
sempadan
42.5
25.4 ←↕→ 45
35.5
tengah peta 39°00′N 35°12′E / 39°N 35.2°E / 39; 35.2
image Turkey adm location map.svg


Modul:Peta lokasi/data/Turkey merupakan takrifan peta lokasi yang digunakan untuk menindih tanda dan label pada peta unjuran sama segi empat tepat bagi [[Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.]]. Tanda diletakkan mengikut koordinat garis lintang dan garis bujur pada peta lalai atau peta imej yang serupa.

Penggunaan

Takrifan-takrifan ini digunakan oleh templat berikut apabila dipanggil dengan parameter "Turkey":

Takrifan peta

  • name = Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.
    Nama yang digunakan dalam kapsyen peta lalai
  • image = [[:Fail:Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.|Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.]]
    Imej peta lalai, tanpa "Imej:" atau "Fail:"
  • image1 = [[:Fail:Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.|Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.]]
    Imej peta alternatif, biasanya peta bentuk muka bumi, boleh dipaparkan melalui parameter relief atau AlternativeMap
  • image2 = [[:File:Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.|Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.]]
  • image3 = [[:File:Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.|Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.]]
  • image4 = [[:File:Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.|Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.]]
    Imej peta alternatif s yang dipaparkan melalui parameter AlternativeMap
  • top = Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.
    Garis lintang pada tepi atas peta dalam darjah perpuluhan
  • bottom = Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.
    Garis lintang pada tepi bawah peta, dalam darjah perpuluhan
  • left = Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.
    Garis bujur pada tepi kiri peta, dalam darjah perpuluhan
  • right = Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.
    Garis bujur pada tepi kanan peta, dalam darjah perpuluhan
  • x = Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.
    Satu ungkapan untuk mengira lokasi pada peta melalui garis bujurnya; dinilai dengan 0 di sepanjang tepi kiri dan 100 di sepanjang tepi kanan
  • y = Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.
    Satu ungkapan untuk mengira lokasi pada peta melalui garis lintangnya; dinilai dengan 0 si sepanjang tepi atas dan 100 di sepanjang tepi bawah
  • mark = [[:File:Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.|Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.]] ([[File:Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.|Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.|8px]])
    Imej tanda lalai dengan peta ini. Ini boleh ditindih dengan parameter mark di Templat:Peta lokasi, atau sebaliknya diberikan imej lalainya Red pog.svg ().
  • marksize = Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.
    Saiz tanda lalai (dalam piksel) untuk imej tanda dipaparkan pada peta ini (jangan masukkan nilai px, contohnya marksize=Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist., bukanmarksize=Ralat Lua pada baris 42 di Modul:Location_map: Unable to find the specified location map definition: "Module:Location map/data/Turkey" does not exist.px). Ini boleh ditindih dengan parameter marksize di Templat:Peta lokasi, atau sebaliknya diberikan nilai lalainya sebagai 8.

Peta alternatif

Templat-templat {{Peta lokasi}}, {{Peta lokasi banyak}} dan {{Peta lokasi+}} mempunyai parameter untuk menentukan imej peta alternatif. Peta yang dipaparkan sebagai image1 boleh digunakan dengan parameter relief atau AlternativeMap. Petas dipaparkan sebagai image2 / image3 / image4 boleh digunakan bersama dengan parameter AlternativeMap. Contoh-contoh boleh dijumpai di bawah atau yang berikut:

Kejituan

Garis bujur: dari Barat ke Timur takrifan peta ini meliputi Ralat ungkapan: Pengendali < tidak dijangka darjah.

  • Pada lebar imej 200 piksel, iaitu Ralat ungkapan: Pengendali < tidak dijangka darjah setiap piksel.
  • Pada lebar imej 1000 piksel, iaitu Ralat ungkapan: Pengendali < tidak dijangka darjah setiap piksel.

Garis lintang: dari Utara ke Selatan takrifan peta ini meliputi Ralat ungkapan: Pengendali < tidak dijangka darjah.

  • Pada tinggi imej 200 piksel, iaitu Ralat ungkapan: Pengendali < tidak dijangka darjah setiap piksel.
  • Pada tinggi imej 1000 piksel, iaitu Ralat ungkapan: Pengendali < tidak dijangka darjah setiap piksel.


Lihat juga

Templat peta lokasi

  • {{Peta lokasi}}, untuk memaparkan satu tanda dan label dengan menggunakan garis lintang dan garis bujur
  • {{Peta lokasi banyak}}, untuk memaparkan sehingga sembilan tanda dan label
  • {{Peta lokasi+}}, untuk memaparkan bilangan penanda dan label tanpa had

Mencipta takrifan peta baharu


return {
	name = 'Turki',
	top = 42.5,
	bottom = 35.5,
	right = 45,
	left = 25.4,
	image = 'Turkey adm location map.svg'
}