Nazatul Asyraf Md. Dom

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Pencalonan Orang tidak dikenali, tiada litupan akhbar. Tiada sumbang penting pada negara untuk penghapusan segera

Jika ini adalah rencana pertama yang anda mencipta, anda mungkin mahu membaca panduan untuk mencipta rencana pertama anda.

Pertimbanglah juga penggunaan Bestari Rencana untuk membantu anda mencipta rencana.

Sebuah teg telah diletakkan pada Orang tidak dikenali, tiada litupan akhbar. Tiada sumbang penting pada negara yang memohonkan supaya ia dihapuskan dari Wikipedia dengan segera. Ini telah diperbuat di bawah bahagian R7 kriteria untuk penghapusan segera, kerana rencana tersebut kelihatan sebagai tentang seorang atau sekumpulan orang, tetapi ia tidak menunjukkan bagaimana atau kenapa subjeknya penting: iaitu, kenapa sebuah rencana tentang subjek itu patut dimasukkan dalam sebuah ensiklopedia. Di bawah kriteria untuk penghapusan segera, rencana jenis ini boleh dihapuskan pada bila-bila masa. Sila baca melebihi tentang apa yang biasanya diterima sebagai layak (Inggeris).

Jika anda merasakan laman ini tidak patut dihapuskan atas sebab ini, anda boleh melawankan pencalonan dengan melawati laman tersebut dan mengeklik butang berlabel "Lawankan penghapusan segera ini". Ini akan memberikan anda peluang untuk menjelaskan mengapa anda percaya laman tersebut tidak patut dihapuskan. Walau bagaimanapun, notakan bahawa selepas sesebuah laman telah ditandakan untuk penghapusan segera, ia boleh dikeluarkan dengan serta merta. Sila jangan keluarkan teg penghapusan segera dari laman itu sendiri, tetapi jangan teragak-agak untuk menambah maklumat yang selaras dengan dasar dan garis panduan Wikipedia. Jika laman tersebut telah dihapuskan, dan anda ingin mendapatkan semula bahan yang dipadam untuk rujukan atau perbaikan masa depan, sila menghubungi penyelia yang menghapuskannya, atau jika anda sudah berbuat demikian, anda boleh meletakkan permohonan di sini.

   ‘“Nazatul Asyraf Bin Md.Dom”’  dilahirkan di Sunderland, England pada 28 Mei 1983.  Beliau merupakan anak ke 5 dari 6 adik beradik kepada pasangan dari Melaka. Bapanya ‘’”Hj Md.Dom Bin Md Yunos  merupakan bekas Pengetua sekolah yang berasal dari Batu Gajah Pasir , Sg Rambai dan ibunya  Hjh Zainap Binti Bedol seorang suri rumah yang berasal dari Sebatu Sg Rambai. 
    Beliau merupakan seorang Aktivis Belia  dan Pengamal Perubatan Tradisional. Beliau juga dilantik menjadi Panglima Utama untuk Kerajaan Alam Kerinci Nan Sakti , Sumatera, Indonesia. 
      ==Pendidikan==
 Beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Kebangsaan Sungai Rambai (SKSR) dari tahun 1990- 1995.  Seterusnya beliau  menyambung pendidikan beliau ke Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Rambai (SMKSR) dari tahun 1996-1998.
  Pendidikan beliau dilanjutkan ke Sekolah Menengah Kebangsaan Teknik Bukit Piatu  (SMKTBP) dalam jurusan Kejuruteraan Elektrik & Elektronik. Setelah menamatkan persekolahan beliau menyambung pengajian ke Pernas Hotel School untuk mengambil Diploma in International Hotel and  Tourism Management keluaran Vartell Institute France.
   Setelah tamat pengajian diploma beliau. Beliau menyambung pengajian di Alliance Francaise, Kuala Lumpur dalam  jurusan Bahasa Perancis.