Palgrave Macmillan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Palgrave Macmillan
Syarikat indukSpringer Nature
Diasaskan pada2000
Negara asalUnited Kingdom
Lokasi ibu pejabatLondon
Jenis penerbitanBuku, jurnal akadeik, monograf, e-buku
Bilangan pekerja170
Laman web rasmiwww.palgrave.com
Gerai persidangan 2008

Palgrave Macmillan ialah syarikat penerbitan akademik dan perdagangan antarabangsa. Programnya termasuk buku teks, jurnal, monograf, karya profesional dan rujukan di cetak dan dalam talian.

Palgrave Macmillan telah diwujudkan pada tahun 2000 apabila Pengajaran dan Rujukan St Martin di Amerika Syarikat bersatu dengan Macmillan Press di UK untuk menggabungkan operasi penerbitan akademik di seluruh dunia. Syarikat itu dikenali sebagai hanya Palgrave hingga tahun 2002, tetapi sejak itu dikenal sebagai Palgrave Macmillan.[1]

Ia merupakan anak syarikat Springer Nature. Sehingga 2015, ia sebahagian daripada Kumpulan Macmillan dan oleh itu dimiliki sepenuhnya oleh syarikat penerbitan Jerman Holtzbrinck Publishing Group. Sebagai sebahagian daripada Macmillan, ia beribu pejabat di kampus Macmillan di Kings Cross London dengan syarikat Macmillan lain termasuk Pan Macmillan, Nature Publishing Group dan Macmillan Education, yang berpindah dari Basingstoke, Hampshire, England, United Kingdom pada tahun 2014.

Ia mengekalkan pejabat di London, New York, Shanghai, Melbourne,Sydney, Hong Kong, Delhi, dan Johannesburg.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "Our history - Palgrave". www.palgrave.com. Diarkibkan daripada yang asal pada 2018-04-14. Unknown parameter |dead-url= ignored (bantuan)

Bacaan lanjut[sunting | sunting sumber]

Pautan luar[sunting | sunting sumber]