Pembancuh Kopi Mr. Vampire (novel)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Pembancuh Kopi Mr. Vampire
Umum
PengarangAii Fariza
NegaraMalaysia
BahasaMelayu
GenreRomantik
Penerbitan
PenerbitKaki Novel
Tarikh penerbitan
2015
Jenis media
Cetakan (kulit keras)
Halaman700
Kawalan kewibawaan
ISBNISBN 9789670448947

Pembancuh Kopi Mr. Vampire ialah novel 2015 oleh penulis novel Malaysia, Aii Fariza, dikeluarkan pada 2015 oleh Kaki Novel.[1] Novel ini telah diadaptasikan sebagai siri drama bertajuk sama pada 2017.[2]

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

Selaku CEO, Alif Irsyad tidak pernah mengimpikan jatuh cinta pada seorang waitress. Serasa putaran dunianya bertukar paksi. Teori Irsyad mudah. Gadis biasa seperti Nuzul tidak layak digandingkan bersamanya.

"Logically or practically memang tak mungkin terjadi bagi kau, Syad. Tapi kau kena ingat semua perkara ini cuma terbatas di fikiran sedangkan bukannya sesuatu yang impossible untuk berlaku. Jangan sampai teori logik akal kau memakan diri. Secara praktikalnya pulak kau datang mengadu dekat aku yang kau dah jatuh cinta dengan wanita macam Nuzul." ~ Syed Saiful.

Sumpahan atau doa seorang sahabat? Bermati-matian Irsyad menafikan rasa namun, pesona si gadis merantai naluri. Akhirnya bisikan asmara mendahului jiwa yang kelelahan cinta. Lantaran itu, Irsyad akur demi meneguk kasih seorang Nuzul Filzah.

"Aku sukakan kau, Nuzul. Lebih daripada nyawa ini aku boleh berikan pada kau." "Encik…." "Please be mine. Jadi milik aku supaya aku boleh menjaga kau dan adik-adik kau."

"Jangan suka saya boleh tak?" "Dah terlambat, Nuzul. Aku jatuh cinta dengan kau lebih awal daripada ini. Sekarang hati aku hanya inginkan kau. Aku nak jadi sebahagian daripada keluarga kecil kau."

Adaptasi drama[sunting | sunting sumber]

Pembancuh Kopi Mr. Vampire telah diadaptasikan sebagai sebuah siri drama bertajuk sama, yang memulakan tayangan perdana di HyppTV bermula 15 Mac 2017, dibintangi oleh Nazeera Sardi dan Ungku Ismail Aziz.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ Pembancuh Kopi Mr. Vampire by Aii Fariza Goodreads. Dicapai pada 21 Mac 2017.
  2. ^ "Drama Pembancuh Kopi Mr. Vampire". MyInfotaip. 15 Mac 2017. Dicapai pada 21 Mac 2017.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]