Pengguna:Alistair

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

PERHATIAN! Pengguna ini telah mula mengunapakai akaun Pengguna:Alistaire mulai 18hb Jun 2009.

Utilisateur:Alistaire

Alistaire c'est mon nom alternatif en français.
J'apprends actuellement cette langue, donc s'il vous plaît m'aider quand possible.


WELCOME! For an English language description of my particulars, click here.
To leave a new message, click here.






wiki Dihargai untuk usaha anda oleh Ychmatematik pada 13 Jun 2006.
wiki Dihargai untuk rencana undang-undang oleh PM Poon pada 19 Jul 2006.
 
Wikipedia:Babel
ms Bahasa ibunda pengguna ini ialah Bahasa Melayu.
en This user is a native speaker of English.
id-2 Pengguna ini bisa berbahasa Indonesia dengan tingkat menengah.
zh-2 該用戶能以中級中文進行交流。
该用户能以中级中文进行交流。
pt-1 Este usuário pode contribuir com um nível básico de português.


fr-1 Cet utilisateur peut contribuer avec un niveau élémentaire de français.
... Pengguna ini ingin berkemampuan untuk bertutur lebih banyak bahasa.
Cari bahasa pengguna
Profil
Pengguna ini beragama Islam.
frames
frames
Pengguna ini beridentiti Melayu.
Pengguna ini berasal dari Malaysia.
Pengguna ini berasal dari negeri Selangor.
Pengguna ini meminati Mahathir Mohamad.
frames
frames
子曰: 學而時習之, 不亦説乎。 有朋自遠方來, 不亦樂乎。人不知而不慍, 不亦君子乎。
zi yue: xue er shi zi zhi, bu yi shuo hu. you peng zi yuan fang lai, bu yi le hu. ren bu zhi er bu yun, bu yi jun zi hu.

Confucius said: "When you are able to study and practice what you have learnt, is it not a pleasure? When friends visit from afar, is it not fantastic? If people do not recognize me and it doesn't bother me, am I not a Superior Man?"

Confucius a dit : "Quand vous pouvez étudier et pratiquer ce que vous avez appris, n'est-ce pas un plaisir ? Quand des amis viennent vous voir de loin, n'est-ce pas fantastique ? Si les gens ne me reconnaissent pas et que cela ne m'ennuie pas, ne suis-je pas un Homme Supérieur?"

Confucius berkata: "Apabila kamu boleh menguasai dan mempraktikkan apa yang dipelajari, bukankah ia sesuatu kenikmatan? Apabila kawan melawat dari jauh, bukankah ia suatu kegembiraan? Apabila orang lain tidak mengenaliku dan ia tidak memberi kesan kepadaku, bukankah aku Seorang Yang Hebat?"


Pengenalan

Saya menjadi penyumbang di Wikipedia versi Bahasa Melayu semenjak lewat tahun 2005 lagi selepas mengambil keputusan untuk tidak menyumbang di Wikipedia versi Bahasa Inggeris. Sumbangan pertama saya di sini adalah berkenaan Taiwan dan ia merupakan sumbangan tidak berdaftar. Selepas mendapat galakan daripada seorang penyelia untuk mendaftarkan nama pengguna dan menjadi penyumbang tetap, saya berbuat demikian pada bulan pertama tahun 2006, tetapi tidak mula aktif sehinggalah akhir bulan April (iaitu pada 29hb April) atas sebab sibuk dengan pelajaran. Selepas itu, saya mula menyumbang secara khususnya dalam rencana berkaitan dengan undang-undang tetapi kini telah mula mempercabangkan sumbangan saya kepada semua bidang lain juga memandangkan keadaan genting di Wikipedia Melayu yang sentiasa kekurangan pengguna aktif. Jika anda sedang membaca ini, saya ingin mengambil kesempatan mengajak anda juga turut sertai golongan kami bersama memajukan Wikipedia bahasa Melayu ini! Pada mulanya saya ingin aktif buat masa-masa tertentu sahaja, seperti pada waktu cuti semester, tetapi kini berubah menjadi penyumbang sepenuh masa. Perlantikan saya sebagai penyelia pada 19 Jun 2006 menantakan titik tolak baru tanggungjawab yang dipikul untuk membawa Wikipedia versi bahasa Melayu ke arah yang lebih cemerlang, gemilang dan terbilang. Setakat kini saya juga telah membantu mendirikan kedutaan Wikipedia ini, dan merupakan salah satu daripada dutanya maka jika anda punyai sebarang permasalahan sebagai pengguna tempatan atau pengguna asing, jemput tinggalkan pesan di halaman perbincangan saya dan saya semestinya akan cuba buat apa yang boleh dilakukan.

Berikut merupakan beberapa butiran mengenai diri saya:

Nama samaran di Internet: Alistair atau dalam bahasa Cina 阿力斯特伊儿 (pinyin:ālìsītèyīér) secara ringkasnya 阿力 (pinyin: A-Li))

Frasa diaplikasi semasa kawal laku musnah: Waspada selalu!

Umur: 21 tahun

Jantina: Lelaki

Jenis Darah: B-

Perkerjaan: Pelajar undang-undang

Tanda Zodiac: Aries

Tanda Zodiac Cina: Lembu Kayu

Kegemaran: Novel, Politik (terutama yang antarabangsa), Ekonomi, Muzik, Bahasa dan Budaya negara-negara terutama negara Asia Timur seperti China dan Jepun, serta pengetahuan am.

English

I have been a contributor on this Malay version of the Wikipedia since the end of 2005 after deciding against contributing at the English language Wikipedia. My first anonymous contribution here was about Taiwan. After receiving encouragement from a local administrator to carry on as a registered user, I registered at the beginning of 2006 but did not become active since the end of April that same year owing to having to concentrate on my own studies. I started with a specialisation in law articles (as there wasn't much at the time) but have now branched out to other areas of knowledge as well since the lack of active users here means that many more articles do not get created nor developed, and this kind of situation requires more dedication on the part of the few here that are indeed active, including myself. If you are reading this and know how to speak, read and write in Malay, please do register and join us in our endeavour! We could use more active users on here as even when I myself started, there were no plans on my part to become a full time contributor, but that has changed now that it has become apparent that this Wikipedia needs all the contribution it can get. My appointment as an administrator on the 19th of June 2006 signals the beginning of the shouldering of the responsibility of moulding this Malay language version of the Wikipedia into one of excellence, glory and distinction. As of late I also helped in the establishment of this Wikipedia's embassy so should you need any form of assistance be it as a local contributor or a foreign Wikipedian, please do not hesitate to leave a message on my talk page (the one marked "perbincangan" above) and I'll see what I can do.

The following is a smattering of my particulars:

Pseudonym on the Internet: Alistair or in the Chinese language 阿力斯特伊儿 (pinyin:ālìsītèyīér) 阿力 (pinyin: A-Li) for short)

Phase applied in the controlling of vandals: Constant vigilance!

Age: 21 years

Sex: Male

Blood type: B-

Profession: Law student

Zodiac sign: Aries

Chinese zodiac sign: Wooden Ox

Favourites: Novels, Politics (especially international), Economics, Music, Languages and Cultures with a special interest in Oriental affairs as well as other general knowleage of interest.

Status Penyumbangan

Telah berpindah ke akaun Pengguna:Alistaire

Rencana yang Sedang dan Akan Diusahakan

Ambil perhatian bahawa tidak seperti sesetengah pengguna lain, saya tidak mengamalkan simpanan rencana yang telah siap ditulis.

Ambil perhatian juga bahawa oleh sebab status saya yang kini kurang aktif, senarai ini dibiarkan buat waktu ini dan fokus saya lebih kepada penciptaan rencana baru secara rawak

Rencana berkenaan cabang ilmiah yang diminati

Rencana-rencana ini berkait secara langsung dengan minat atau profesion penglibatan saya.

Rencana berkenaan cabang ilmiah lain

Saya mengusahakan rencana-rencana ini kerana mahu menyumbang ke arah Wikipedia bahasa Melayu yang bermutu tinggi di Internet, atau disebabkan ada orang memintanya dan saya boleh lakukannya.

Sumber Bantuan

LinguaWeb




Ini adalah laman pengguna Wikipedia.

Jika anda mendapati laman ini pada mana-mana tapak selain dari Wikipedia, anda sedang melihat cermin laman. Berhati-hati bahawa yang laman ini mungkin bukan yang terkini, dan pengguna asal laman ini mungkin tidak mempunyai hubungan peribadi dengan mana-mana tapak selain dari Wikipedia sendiri. Laman asal terletak di http://ms.wikipedia.org/wiki/Pengguna:Alistair.

Wikimedia Foundation
Wikimedia Foundation