Pengguna:Mnabiyein/sandbox

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Nabiyein
Kelahiran
Mohamad Nabiyein Bin Abu Sadiqein

(2000-03-13) 13 Mac 2000 (umur 24)
Status
  • Mulakan hidup yang baru bersama dengan kakak aku tahun 2019
WarganegaraMalaysia
Nama lainMohd Nabiyein, Nabiyein
PekerjaanKilang Wayar (2018; berhenti kerja)
Tahun aktif2011– kini
Ibu bapaSiti Zaleha (Mak)
SaudaraShuqran (Abang) Fitrah (Kakak)
KeluargaArif (Sepupu)

Fatin (Sepupu)

Farah Hanim (Sepupu)

Aidil (Sepupu)
Laman web rasmi@mnabiyein instagram.com @MNabiyein twitter.com

Mohamad Nabiyein Bin Abu Sadiqein (lahir 13 Mac 2000) atau lebih dikenali sebagai Nabiyein (Jawi: محمد نبيين) merupakan seorang lelaki yang biasa seorang diri terkenal dari Malaysia. Beliau mula tamat persekolahan awal pada tahun 2016 kerana ada masalah di sekolah dan ingin mula bekerja tapi akan berada bersama dengan kakaknya pada tahun depan.

Kehidupan Awal[sunting | sunting sumber]

Beliau dilahirkan sebagai Mohamad Nabiyein Bin Abu Sadiqein pada 13 Mac 2000 di Sungai Petani, Kedah Malaysia. Beliau juga mempunyai 3 orang adik-beradik lelaki. Beliau juga merupakan anak kedua yang suka berada tempat yang jauh bersama kakaknya tetapi beliau ada kakak angkat dia telah angap sebagai kakak dia sendiri dia suka mahu bersama dengan kakaknya.

Kerjaya[sunting | sunting sumber]

2018 - Kini: Kerjaya awal di Kedah[sunting | sunting sumber]

Sebelum memulakan kerjaya kilang di Bedong Kedah, Nabiyein terlebih dahulu cuba membina wayar yang senang tapi gajinya berasa murah dan sangat kurang.

Kehidupan peribadi[sunting | sunting sumber]

Nabiyein telah membesarkan sejak berusia 15 tahun dan sering terlibat dalam kes buli musuh beliau kacau dan ejek-mengejek makbapak dan oleh itu beliau telah tamat persekolahan sejak 16 tahun dan beliau berasa selamat.

Nabiyein akan mula berpindah ke Pahang Kuantan bersama dengan kakak dia pada bulan 1 Januari tahun 2019 selepas hari krismas kerana beliau berasa sangat rindu kakak dia. Beliau takkan lupakan kakak dia dan dia sentiasa ingat kakak dia selalu dan selamanya.