Pengguna:Subri Bin Muhammad

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Ibnu Arasy @ lelaki ghaib dalam Nur Arasy...[sunting | sunting sumber]

syeikh malaya ibnu arasy

Mutiara Kata Ibnu Arasy 🤲... BAU SYURGA DIHARAMKAN KE ATAS ANAK DERHAKA, APATAH LAGI SEPOTONG DOA.[sunting | sunting sumber]

== Dua belas juta jumlah terkira. Separuh darinya fitnah dunia. Kita makhluk fitrah yang lara. Takwa dan Iman cahaya sempurna.

Pisang nangka dibawa belayar. Masak sebiji di atas peti. Orang redha sentiasa sabar. Kehendak diri tenteram hati.

Kalau tuan mudik ke hulu. Jangan lupa pisang berangan. Kalau tuan hidup berilmu. Al-Quran dan Hadith dilupa jangan.==

mamak Penang pun mamak la janji beriman dan bertakwa.[sunting | sunting sumber]

== COVID19 PUNYA HAL...😷

Inilah akibat jika ingkar perintah kerajaan.... Belum lagi balasan ingkar perintah tuhan.==

== TENGOK BINTANG DI LANGIT. JANGAN LUPA RUMPUT DI BUMI. BINTANG DI LANGIT WALAU CANTIK MACAM MANA PUN, TAK MUNGKIN DIMILIKI. TETAPI RUMPUT WALAUPUN DIPIJAK, KAMU TETAP BOLEH MENYENTUH NYA... BEGITULAH FITRAH MANUSIA, JANGAN MENGGAPAI APA YANG KAMU TIDAK MAMPU..............REDHA ALLAH S.W.T. ITU MAHAL HARGANYA...

  • BERSYUKUR DENGAN APA YANG ADA 😷* ==

== *MANUSIA MUDAH LUPA*

  • SALAM MAULIDUR RASUL*

PULAU MUTIARA KATA IBNU ARASY DZIKRULLAH

  • Kita bukan penduduk bumi,*
  • kita adalah penduduk syurga.*
  • Kita tidak berasal dari bumi,*
  • tapi kita berasal dari syurga.*
  • Maka carilah bekal untuk kembali ke rumah kita,*
  • kembali ke kampung halaman yang lama kita tinggalkan*
  • Dunia ini bukan rumah kita,*
  • maka jangan alpa dengan kesenangan dunia.*
  • Kita hanya pejalan kaki dalam perjalanan kembali kerumah kita.*
  • Tak rindukah pada kampung anda ?*
  • Bukankah mereka*
  • yang sedang dalam perjalanan pulang selalu mengingat rumahnya dan* *mereka mencari buah tangan untuk kekasih hatinya*
  • yang menunggu di rumah..*
  • Lantas, apa yang kita bawa untuk penghuni rumah kita?*
  • Rabb yang mulia*
  • Dia hanya meminta amal sholeh dan keimanan, taat padaNya serta rasa rindu padaNya*
  • Yang menanti di rumah.*
  • Begitu beratkah memenuhi perintahNya?*
  • Kita tidak berasal dari bumi, kampung asal kita adalah di syurga.*
  • Kenapa kita lupa?*
  • Rumah kita jauh lebih indah di sana.*
  • Kenikmatannya tiada terlukiskan*
  • dihuni oleh orang-orang yang mencintai kita.*
  • Ada isteri sholehah*
  • Ada suami sholeh*
  • serta tetangga dan kerabat yang menyejukkan hati.*
  • Mereka rindu kehadiran kita, setiap saat menatap menanti kedatangan kita.*
  • Ikutilah peta (Al Qur'an) dan kompas (Hadis), fitrah titipan sebagai pedoman perjalanan.*
  • Jangan sampai salah arah dan berbelok ke rumahnya iblis laknatullah yaitu neraka.*
  • Kita bukan penduduk bumi,*
  • kita penduduk syurga.*
  • Bumi hanyalah perjalanan.*
  • Moga perjalanan kita kesana selamat dan diRahmati.* 🤲 ==

== Sesungguhnya dengan mengingati ALLAH S.W.T., MAKA TENTERAM LAH HATI DAN JIWA YANG SEDANG KACAU. Sesungguhnya dengan berselawat pada RASULULLAH S.A.W., MAKA TENTERAM LAH ROH DAN JASAD YANG SEDANG DAHAGAKAN SYAFAAT. 🇸🇦

PULAU MUTIARA KATA DARI NUR AL NURRR IBNU ARASY DZIKRULLAH.==

== ASSALAMMUALAIKUM TUAN PERDANA MENTERI MALAYSIA 🤲. SUDAH 14 TAHUN DAH SAYA PENDAMMMM PERKARA NI TUAN PM.... SAYA PEGAWAI PENGUATKUASA AGENSI KEMENTERIAN PERUSAHAAN PERLADANGAN DAN KOMODITI. 😷

TANGKAP DULU TOKEY TOKEY YANG HULUR WANG PADA PEGAWAI PENGUATKUASA.

SEMUA AGENSI PENGUATKUASA PERLU ADA 14 PEGAWAI SPRM YANG SESEKALI TURUN KE LAPANGAN MELAKUKAN KERJA PENGUATKUASAAN. BANYAK TOKEY TOKEY SYARIKAT YANG HULUR RM 100 HINGGA RM 200 SESEKALI PEGAWAI PENGUATKUASA TURUN KE SIDE.

SEPATUTNYA tak perlu pun minta habuan bayaran sesuatu lesen dari SESUATU AGENSI KERAJAAN.......ORANG AWAM PERLU LAPOR JIKA ADA PEGAWAI PENGUATKUASA MINTA RASUAH JIKA NAK DAPAT SESUATU LESEN.....ASTAGFIRULLAH AL AZIM.

ORANG DAH LA SUSAH, MINTA RASUAH LAGI SUSAH LA DIA ORANG ==

== Makanan Sunnah : Minyak Zaitun Dan Cuka Epal.

PETUA AWET MUDA :

🍾 Minyak Zaitun Campur 🍎 Cuka Epal Campur 🥛Segelas Air Suam Campur 🍯 Madu Asli...SELAWAT 3 KALI,,,, Minum Waktu Pagi.. TERBAIK 👍👍👍 INSHA ALLAH 🤲==

== SUNNAH YANG TAK MAMPU SESIAPA BUAT KECUALI SAIYIDINA ABU BAKAR AS-SIDDIQ.

Bagaimana cara berbuat baik kepada semua orang dan memandangnya dengan kasih sayang, Nabi Muhammad SAW adalah suri tauladannya. Berkat keluhuran akhlak Nabi SAW, orang-orang berbondong-bondong masuk Islam dan mengikuti ajarannya.

Dikisahkan, di sudut pasar Madinah Al-Munawarah seorang pengemis Yahudi buta apabila ada orang yang mendekatinya ia selalu berkata, “Wahai saudaraku jangan dekati Muhammad. Dia itu orang gila, dia itu pembohong, dia itu tukang sihir, apabila kalian mendekatinya kalian akan dipengaruhinya”.

berpesan agar tidak mendekati orang yang bernama Muhammad.

Rasulullah SAW menyuapi pengemis Yahudi itu hingga menjelang beliau wafat. Setelah kewafatan Rasulullah, tidak ada lagi orang yang membawakan makanan kepada pengemis Yahudi buta itu.

Suatu hari sahabat Nabi, Abu Bakar RA berkunjung ke rumah putrinya Aisyah RA yang juga istri Rasulullah. Beliau bertanya kepada putrinya, “Anakku, adakah sunnah kekasihku (Nabi Muhammad) yang belum aku kerjakan?”

Aisyah menjawab ayahnya, “Wahai ayah engkau adalah seorang ahli sunnah hampir tidak ada satu sunnah pun yang belum ayah lakukan kecuali satu sunnah saja”. “Apakah Itu?”, tanya Abu Bakar.

“Setiap pagi Rasulullah SAW selalu pergi ke ujung pasar dengan membawakan makanan untuk seorang pengemis Yahudi buta yang berada di sana,” kata Aisyah.

Keesokan harinya, Abu Bakar pergi ke pasar dengan membawa makanan untuk diberikannya kepada pengemis itu. Abubakar mendatangi pengemis itu dan memberikan makanan itu kepadanya.Ketika Abu Bakar mulai menyuapinya, si pengemis marah sambil berteriak, “Siapakah kamu?”. Abu Bakar menjawab, “Aku orang yang biasa”.

“Bukan!, engkau bukan orang yang biasa mendatangiku”, jawab si pengemis buta itu.

“Apabila ia datang kepadaku, tangan ini tidak susah memegang dan mulut ini tidak susah untuk mengunyah. Orang yang biasa mendatangiku itu selalu menyuapiku, tapi terlebih dahulu dihaluskannya makanan itu dengan mulutnya. Setelah itu ia berikan padaku,” kata pengemis itu melanjutkan perkataannya.

Abu Bakar tidak dapat menahan air matanya, ia menangis sambil berkata kepada pengemis itu, “Aku memang bukan orang yang biasa datang pada mu. Aku adalah salah seorang dari sahabatnya, orang yang mulia itu telah tiada. Ia adalah Muhammad Rasulullah SAW. Setelah pengemis itu mendengar cerita Abu Bakar, ia pun menangis sedih dan kemudian berkata, benarkah demikian?

“Selama ini aku selalu menghinanya, memfitnahnya, ia tidak pernah memarahiku sedikitpun, ia mendatangiku dengan membawa makanan setiap pagi, ia begitu mulia. Pengemis Yahudi buta itu akhirnya bersyahadat di hadapan Abubakar.

Demikian kisah Rasulullah dengan pengemis Yahudi buta yang begitu menyentuh hati. Nabi Muhammad SAW mengajarkan kepada kita betapa kelembutan akhlak dan budi pekerti yang baik dapat mendatangkan kebaikan kepada orang lain. 🙄==

    • Catatan ikhlas Syeikh Malaya ibnu arasy dzikrullah al- selawat **

Seberat-berat iman, berat lagi iman hamba bertaubat. Seberat berat takwa, berat lagi takwa hamba seorang bergelar mualaf. Seberat-berat Arasy, berat lagi Rahmat Allah S.W.T. yang tidak pernah berkurang. Seberat berat dosa, berat lagi dosa anak derhaka.[sunting | sunting sumber]

== POWER CARD

Katakan seseorang anggota atau pegawai polis meminta anda menunjukkan MyKad untuk pemeriksaan? Soalannya - bolehkah anda meminta anggota atau pegawai polis itu menunjukkan kad kuasa mereka terlebih dahulu?

Satu kes pendakwaan yang dibicarakan di Mahkamah Masjistret Kajang berhubung isu berkenaan menarik untuk diamati, lebih menarik lagi penghakiman yang diberikan bukan oleh satu, tetapi oleh dua mahkamah berkaitan persoalan tunjang berkenaan.

Pada tarikh 3 Mei 2018, kira-kira jam 8.15 pagi, C Preevan (34 tahun ketika kejadian) berada di hadapan sebuah rumah di Taman Rakan, Kajang untuk membantu sepasukan polis yang melakukan operasi untuk menahan seorang suspek berkaitan satu aduan jenayah.

Ketika Preevan menunggu di perkarangan kediaman berkenaan, dua anggota - seorang konstable dan seorang lans koperal - tiba untuk menolong pasukan pertama yang sedang melaksanakan operasi di situ. Melihat Preevan sedang merakam gambar menggunakan telefon bimbit, mereka meminta Preevan menunjukkan kad pengenalannya, tetapi dia enggan dan sebaliknya meminta mereka menunjukkan kad kuasa terlebih dahulu.

tunjuk kad kuasa? MyMetroRencana Share

Tweet Ramasamy Chellachamy Katakan seseorang anggota atau pegawai polis meminta anda menunjukkan MyKad untuk pemeriksaan? Soalannya - bolehkah anda meminta anggota atau pegawai polis itu menunjukkan kad kuasa mereka terlebih dahulu?

Satu kes pendakwaan yang dibicarakan di Mahkamah Masjistret Kajang berhubung isu berkenaan menarik untuk diamati, lebih menarik lagi penghakiman yang diberikan bukan oleh satu, tetapi oleh dua mahkamah berkaitan persoalan tunjang berkenaan.

Pada tarikh 3 Mei 2018, kira-kira jam 8.15 pagi, C Preevan (34 tahun ketika kejadian) berada di hadapan sebuah rumah di Taman Rakan, Kajang untuk membantu sepasukan polis yang melakukan operasi untuk menahan seorang suspek berkaitan satu aduan jenayah.

Ketika Preevan menunggu di perkarangan kediaman berkenaan, dua anggota - seorang konstable dan seorang lans koperal - tiba untuk menolong pasukan pertama yang sedang melaksanakan operasi di situ. Melihat Preevan sedang merakam gambar menggunakan telefon bimbit, mereka meminta Preevan menunjukkan kad pengenalannya, tetapi dia enggan dan sebaliknya meminta mereka menunjukkan kad kuasa terlebih dahulu.


Berlaku sedikit 'pertengkaran' lalu Preevan dikenakan pendakwaan atas pertuduhan 'dengan sengaja menghalang seorang penjawat awam daripada menjalankan tugas dan sudah melakukan kesalahan yang boleh dihukum mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan.'

Jika sabit kesalahan, Preevan boleh dipenjara sehingga dua tahun atau denda sehingga RM10,000 atau kedua-duanya sekali.

Di Mahkamah Majistret Kajang di mana prosiding berlangsung, S Sivashankar yang mewakili Preevan berhujah kejadian yang berlaku di Taman Rakan adalah satu salah faham dan bukan satu perlakuan yang disengajakan.

"Tertuduh (Preevan) telah meminta kad kuasa polis ditunjukkan sebelum dia bersedia menunjukkan kad pengenalannya. Ini adalah satu permintaan yang munasabah daripada seorang orang awam," katanya.

Ini, kata beliau, bertentangan dengan Police Regulations 1952 Bahagian 1 Regulation 2 Disciplinary Offences Sub Regulations 27 dan 39.

"Adalah amat jelas anggota polis terbabit telah melakukan kesalahan disiplin yang serius kerana gagal menunjukkan kad kuasa mereka apabila diminta oleh tertuduh," katanya.

Beliau turut menegaskan kedua-dua anggota polis itu turut tidak menyatakan dalam laporan yang dibuat terhadap tertuduh sama ada mereka ada menunjukkan kad kuasa seperti yang diminta Preevan.

Memperhalusi hujah, Majistret Nor Afidah Idris yang menghakimi kes berkenaan memutuskan apa yang berlaku adalah salah faham dan tidak timbul elemen tertuduh dengan sengaja menghalang tugas polis.

Malah, beliau berkata, anggota polis telah gagal memperkenalkan diri mereka sebagai anggota penguat kuasa undang-undang kepada tertuduh di tempat kejadian.

"Kedua-dua anggota polis itu juga gagal memaklumkan kepada tertuduh bahawa mereka sebenarnya dalam tugasan untuk membantu pasukan pertama yang membuat serbuan di lokasi kejadian," katanya.

Justeru, beliau dalam penghakimannya yang bertarikh 18 Disember 2019 membuat keputusan untuk melepas dan membebaskan Preevan daripada pertuduhan di akhir kes pendakwaan tanpa perlu membela diri.

Pihak pendakwaan yang tidak berpuas dengan keputusan berkenaan mengemukakan rayuan di Mahkamah Tinggi Shah Alam.

Tetapi Hakim Mahkamah Tinggi Shah Alam, Mohd Yazid Mustafa turut memutuskan perbuatan meminta seseorang anggota polis untuk menunjukkan kad kuasa bukan bermaksud menghalang tugas mereka.

Beliau berkata Police Regulations 1952 dengan jelas meletakkan tanggungjawab di pihak anggota dan pegawai polis untuk mendedahkan identiti sebelum melaksanakan tugas masing-masing.

"Seseorang awam tidak boleh dikatakan melakukan kesalahan (dengan menggalang seorang penjawat awam daripada menjalankan tugas) hanya semata-mata kerana dia meminta anggota polis itu menunjukkan kad kuasa," katanya.

Dalam rayuan pendakwa di Mahkamah Tinggi Shah Alam itu, Preevan diwakili peguam Jeyaseelan Anthony.

Jeyaseelan dalam penggulungan hujahnya menegaskan bahawa Regulation 26 sebagaimana terkandung dalam Police Regulations 1952 menetapkan seseorang anggota atau pegawai polis sebagai penjawat awam tidak boleh menyembunyikan identiti mereka.

Tambahan pula, katanya, Regulation 39 menyebut permintaan mana-mana orang awam untuk melihat kad kuasa seseorang anggota atau pegawai polis yang disangsikan penampilannya adalah munasabah dan tidak boleh ditolak.

Dan penetapan itu, kata peguam berkenaan, turut merangkumi anggota atau pegawai polis yang bertugas dengan berpakaian preman.

Artikel ini disiarkan pada : Rabu, 14 Oktober 2020 @ 7:30 AM.==

== RASULULLAH S.A.W. kata Allah dah tahu dah siapa masuk syurga and neraka. So what is the actual question here? It starts like this. Masa Allah ciptakan Nabi Adam a.s., Dia sapu belakang Nabi Adam and keluarlah particles macam semut-semut kecik and Nabi tanya apa tu. Allah jawab ini roh-roh umat kau yang masuk neraka. Menangis Nabi Adam. Then Allah sapukan lagi sekali, and keluar lagi particles kecik2. This time, keluar roh-roh ahli syurga pulak. Fast forward cerita, Nabi Muhammad SAW tengah cerita kisah ni dekat sahabat2 dia. Guess what sahabat Nabi tanya? Sahabat Nabi tanya, kalau Allah dah tahu siapa masuk syurga and neraka, buat apa kita beribadah lagi? Kalau sahabat Nabi pun ada terfikir camni, kita ni lagi la tak selamat dari pemikiran camtu, kan? Tapi, jawapan Nabi memang sangat best dan padu. Baca betul2. Nabi jawab, jangan berhenti apa yang kau tengah buat sekarang. Maknakata Sebab Musabab, Allah permudahkan jalan seseorang tu ke arah KEBAIKKAN jika itu kemahuanya, dan Allah susahkan jalan seseorang tu ke arah KEJAHATAN jika itu kemahuannya supaya dia banyakkan bertaubat dan insaf.

COPY PASTE GROUP WHATAPPS SEBELAH.



destinasi akhir dia (syurga or neraka). So guys, the fact that korang even bukak thread ni, bermaksud Allah tgh permudahkan ke arah syurga la ni. Be happy! Kita banyak sangat dengar pasal neraka and selalu was2 dgn ibadah kita. Takut betul pasal sah or tak sah. Takut tu bagus, but kena balance dengan pengharapan. Contohnya, anggap kita seekor burung, sayap kanan is ketakutan, sayap kiri is pengharapan and tawakal to Allah. Kalau takut tu tinggi sangat sampai kurang bertawakal, senget la penerbangan kita tu. Takleh pi straight. Main point is, balance is everything. Buat apa dalam hidup ni pun kena ada balance dia. Work life? Kena balance. Having fun? Kena balance. Bagi duit lebih kat cashier? Mintak balance. Tapi kalau cashier perempuan? Keep the balance. K gurau gais. 😋 Orang akan tanya lagi, then Allah still akan permudahkan (ahli neraka) ke arah neraka, if Allah dah tau, kenapa tak tolong org ni? Dengar elok2 ni abang nak habaq. Dalam satu class, sebelum exam cikgu predict Ali dapat A dalam exam sbb dia kuat study and tak tinggal buat nota. Cikgu predict Abu fail subject tu sbb tak pernah fokus dalam class, asyik main2. Lepas exam, Ali mmg score, Abu mmg fail. Now, siapa yang salah, cikgu or student? The thing is, Allah yang cipta MASA. Di sisi Allah, kita semua dah settle dah masuk syurga and live happily ever after sebab TIME DOESN'T AFFECT ALLAH. Fahamkan betul2 konsep ni. Pernah tak terfikir, kenapa masa peristiwa Israk Mikraj, Nabi SAW boleh nampak ahli syurga and ahli neraka apa semua? Sebab it's a different dimension altogether, basically Nabi nampak the future lah masa tu. Bukannya time tu dah ada org masuk neraka. Faham?

So, conclusion is, be happy with what we have now, and work towards Jannah. Kalau kita dimudahkan ke arah kebaikan, Inshaallah kita jumpa di syurga nanti. 🤲==

== إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ==

== CATATAN IBNU ARASY MENJELANG PRU 15 😷

Kita diberi rezeki bangun berqiyamulail, maka bersyukurlah, tapi jangan dipandang rendah orang yang tidur, kerana dia mungkin tidur dengan air mata taubat dan penyesalan. Kita diberi rezeki istiqamah berpuasa sunat, maka bersyukurlah, tapi jangan pandang rendah insan yang belum mampu istiqomah berpuasa sunat, siapa tahu pahala sedekah secara sembunyinya diangkat ke langit. Kita diberi rezeki mampu khatam Al-Quran sebulan sekali, maka bersyukurlah, namun jangan diejek- ejek, disindir insan yang masih merangkak- rangkak dengan muqaddamnya. Siapa tahu Allah lebih mencintainya yang istiqomah belajar mengaji dengan segala kepayahannya. Kita diberi rezeki dengan harta dunia dan mampu bersedekah jariah, maka bersyukurlah, namun jangan dihina si miskin yang tidak mampu memberi kerana kekurangannya. Mana tahu mulutnya tidak berhenti berzikir menjadi pahala sedekahnya. Kita direzekikan lahir dari keluarga yang alim. Kecil- kecil sudah mantap imannya, sudah sempurna menutup auratnya, sudah sempurna solat, bacaan Al-Quran dan hadisnya. Maka bersyukurlah, tetapi jangan dihina anak- anak yang lahir dalam keluarga yang porak- peranda. Kita tidak tahu pahala yang diberi Allah atas payah jerihnya mereka mencari agama. Bersyukurlah andai kita diberi rezeki beramal ibadah, namun ibadah itu hancur sama sekali saat kita berasa aman dengannya dan meremehkan orang lain. Ingatlah sejarah Iblis Laknatullah yang hebat ibadahnya namun terhumban keluar kerana satu titik. *SOMBONG* ==

ibnu ARASY MARRIED OF ANGEL FROM ARASY PARADISE FOR AMAZING LOVER WITH nur aletta ocean 💖 DZIKRILLAH 💗 [sunting | sunting sumber]

== 🔊 BANGUNAN WISMA PANTAI BUTTERWORTH PENANG.

Setuju. Mata lebah hanya melihat sesuatu yang baik sahaja, tetapi mata lalat hanya nampak kekotoran sahaja, mata hati pula hanya nampak kebesaran tuhan. 😷==

ORIGINAL MAN FROM ARASY ALLAH S.W.T. DZIKRILLAH @ IBNU ARASY SAVING 🔥 YELLOWSTONE PARK EARTH QUAKE WITH THE SALAWAT 99[sunting | sunting sumber]

== DZIKRULLAH 2020 @ JOM SELAWAT SEJUTA KALI PADA BAGINDA RASULULLAH S.A.W. JOMMMMM 🤲.... GENG ZIKIR

SATU PETUA :-

NAK MIMPI JUMPA BAGINDA S.A.W. KALU, HANG PA SEMUA KENA BANYAK BERSELAWAT DAN BANYAK BACA SURAH AL-IKHLAS....GENG MASJID 🕌🕋🕌

IKHLAS FROM IBNU ARASY DZIKRULLAH AL- IKHLAS 🧕👳‍♀️...... GENG SAYANG IBU BAPA.==

Hidup biar jadi hamba fitnah... Jangan jadi hamba ¦BLIS....jadi hamba fitnah, pahala bertambah... Jadi hamba Iblis...akan MUFLIS DUNIA AKHIRAT.[sunting | sunting sumber]

SYUKUR ALHAMDULILLAH KE ATAS PENGHUNI PENGHUNI ARASY ALLAH S.W.T. YANG SENTIASA BERSELAWAT KE ATAS RASULULLAH S.A.W. SEPANJANG HAYATTTTTTTTTTTTT[sunting | sunting sumber]

==

"Hendaknya kita ​selalu menjaga TUJUH Sunnah Nabi setiap Hari.​.." => TUJUH Sunnah Nabi S.A.W. itu adalah :-

●Pertama.... => Tahajjud​  karena kemuliaan seorang Mukmin terletak pada Tahajjudnya...

●Kedua, => ​Membaca Al-Qur’an sebelum terbit Matahari.​ Alangkah baiknya sebelum mata melihat Dunia, sebaiknya mata membaca Al-Qur’an terlebih dahulu dengan penuh Pemahaman...

●Ketiga, ​=> Jangan tinggalkan Masjid terutama di waktu Subuh.​ Sebelum melangkah kemana pun ​langkahkan kaki ke Masjid, karena Masjid merupakan pusat Keberkahan,​ bukan karena panggilan Muadzin ​tetapi panggilan Allah SWT,​yg memanggil orang Beriman ​untuk memakmurkan Masjid Allah.​...

●Keempat, ​=> Jaga Shalat Dhuha​ karena kunci Rezeki terletak pada Shalat Dhuha...

●Kelima, ​=> Jaga sedekah setiap hari..Allah menyukai orang yg suka bersedekah, dan ​malaikat Allah selalu mendoakan kepada Orang yg bersedekah setiap hari.​..

●Keenam ​=> Jaga wudhu terus menerus​, karena Allah menyayangi Hamba2-nya yg berwudhu... Khalifah Ali bin Abi Thalib berkata, ​“Orang yg selalu berwudhu senantiasa Ia akan merasa selalu Shalat walau ia sedang tidak Shalat,​ dan dijaga oleh Malaikat dengan dua Do'a, ​"ampuni dosa dan sayangi Dia Ya Allah”.​

●Ketujuh, => ​Amalkan Istighfar setiap saat.​. Dengan Istighfar ​masalah yg terjadi karena Dosa kita akan dijauhkan oleh Allah n kita mndpt pngmpunannya..      



Sebarkanlah... Insha Allah kita akan membuat beribu-ribu manusia berzikir kepada Allah SWT

آمِّيْنَ آمِّيْنَ آمِّيْنَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ ==

== Insaflah wahai manusia Jika dirimu bernoda Dunia hanya naungan 'Tuk makhluk ciptaan Tuhan Dengan tiada terduga Dunia ini kan binasa Kita kembali ke asalnya Menghadap Tuhan Yang Esa Dialah Pengasih dan Penyayang Kepada semua insan Janganlah ragu atau bimbang Pada keagungan Tuhan Betapa Maha Besarnya Pencipta alam semesta Siapa selalu berbakti Mengabdi pada Ilahi Kan sentosa selamanya Di dunia dan akhir masa Dialah Pengasih dan Penyayang Kepada semua insan Janganlah ragu atau bimbang Pada keagungan Tuhan Betapa Maha Besarnya Pencipta alam semesta Siapa selalu berbakti Mengabdi pada Ilahi Kan sentosa selamanya Di dunia dan akhir masa ==

==

    • COVID OH COVID19, PASAI APA HANG MAI KAT DUNIA COVID19 OI....**

Sentiasa waspada, jangan lupa covid-19 adalah tetamu tidak diundang, semoga berkat Ramadan 1441 Hijrah ini perginya covid-19 tidak dihalang, Amin 🤲 Insha Allah......

COVID-19... 😷

Dia hanya Makhluk Allah, datang membuat olah, terpaksa tutup sekolah, office pun off sudah, cukuplah cukuplah, pergi lah kau bersama sejarah, bila manusia lupa dah, kau datang bersama nama berubah, manusia di dunia harus tabah. Tuhan menguji tanda Syahadah,


TUHAN SENTIASA UJI NAMUN ADA MANUSIA INGKARRR ➡️ TSUNAMI.

NAK BAHAGIA KAT dunia akhirat INI BUAT 3 PERKARA NI,,,,, INSHA ALLAH 🤲 😷

1🕋 SAYANG PADA MASJID MASJID ALLAH S.W.T. SELAMANYA WALAU APA PUN BERLAKU. PERTAHANKAN KESUCIANNYA WALAU TERPAKSA berkorban NYAWA. 😷

💯 LIKE SOLAT BERJEMAAH. 😷

2🕋 BERZIKIR SENTIASA MENGGAGONGKAN ALLAH S.W.T. SELAMANYA. SANGGUP berkorban NYAWA DEMI PERTAHANKAN KALIMAH TAUHID SELAMA-LAMANYA. 😷

💯 LIKE ASMA UL HUSNA. 😷

3🕋 SENTIASA MENYAYANGI KEDUA IBU BAPA, MENJAGA KEBAJIKAN KEDUA DUANYA WALAUPUN TERPAKSA berkorban APA SAHAJA. 😷

💯 LIKE BROTHERHOOD. 😷

🌏🌎🌍 🤲 

😷 BEFORE AL-QIAMMAT.

Jangan lupa selawat 1000 kali sehari.

Month OF Hijrah with J.A.S. Angel OF BLESSING.

WISMA PANTAI BUTTERWORTH PULAU PINANG MALAYSIA DARUL RAHMAT 😷

IKHLAS DARI IBNU ARASY DZIKRULLAH AL- SALAWAT @ SELAWAT 🤲

ALLAH HU AKHBAR... 33

NUKILAN DARI SEORANG LELAKI NEGARA INDONESIA....23 Ramadan 1441 HIJRAH.......  Aku mimpi di kunjungi makhluk seperti burung helang yang amat cantik, setinggi tiang gol, aku tanya dia, hang sapa, dia kata nabi nabi ibrani panggil dia dengan nama dielgo (Rom italy)... Dia datang pada aku pesan 3 Perkara, iaitu

1) Selawat 2)............ Aku tak ingat la, aku lupa. 3) Solat.

Dia pesan sebelum terbang, jaga 3 perkara ni, walau apa pun berlaku. 🙄 ==

== Apa!!! 😨😨😨 MINYAK YANG MAKAN MINYAK???? Saya pernah dengar seorang pakcik ni mengatakan minyak zaitun ialah 'Minyak Yang Makan Minyak'. Apa maksudnya pun saya tak berapa pasti. ...............................

Minyak zaitun adalah minyak yang makan minyak @ minyak zaitun akan makan lemak kolesterol di dalam tubuh badan manusia. Sebab itu sesiapa yang amalkan minum sesudu minyak zaitun pagi dan malam akan mendapati dirinya semakin sihat dari hari ke sehari...😷==

== UMUR SEMAKIN MENINGKAT. DOSA SEMAKIN BERTAMBAH. AKU BERSYUKUR MENJADI UMAT. SEORANG RASUL YG PALING TABAHHHHH.==

SYUKUR ALHAMDULILLAH...DENGAN IZIN ALLAH S.W.T. MAHA AGONG DAN SAHABATKU KHALIFAH AL MALAIKAT JIBRAIL A.S.,,,,AKU TELAH MENUNAIKAN HAK BAGINDA RASULULLAH S.A.W. DAN BAGINDA IBRAHIM A.S. PADA PUKUL 6.05 PETANG 25 RAMADAN 1441 HIJRAH VS 18 MEI 2020...[sunting | sunting sumber]

== DAN BILA MALAIKAT JIBRAIL A.S. TURUN KE BUMI DAN MENGANGKAT RAHMAT KE LANGIT..... MAKA KEHIDUPAN MANUSIA AKAN JADI POYO SEPOYO POYONYA 🌍🌎🌏🌐

RETURN TO AL-QURAN AND HADITH 👍. Kembali kepada Allah

Allah telah menurunkan al-Quran kepada baginda Rasulullah supaya disampaikan kepada umatnya. Oleh itu setiap apa yang diminta oleh Allah maka hendaklah kita melaksanakannya.

Jika kita melihat penularan wabak koronavirus disebabkan oleh makanan yang dimakan adalah tidak halal dan tidak baik seperti ular dan kelawar yang menjadi punca wabak.

Umum mengetahui Islam mempunyai garis panduan yang jelas mengenai soal makanan kerana tidak semua yang hidup itu boleh menjadi bahan santapan kerana ia ada mudaratnya kepada manusia tetapi mungkin tidak kepada makhkuk lain.

Sentiasa berdoa kepada Allah agar terhindar daripada segala jenis penyakit berbahaya.

Oleh itu setiap makanan yang hendak dijamah bukan sahaja perlu halal bahkan hendaklah baik dan suci serta tidak memudaratkan.

Firman Allah di dalam Surah Al-Baqarah ayat 168 yang maksudnya; Wahai sekalian manusia! Makanlah dari apa yang ada di bumi yang halal lagi baik.

Demikian juga firman Allah dalam surah al-A’raf ayat 157 yang maksudnya: Dan ia menghalalkan bagi mereka segala benda yang baik, dan mengharamkan kepada mereka segala benda yang buruk.

Contoh haiwan yang dianggap baik untuk dimakan seperti binatang ternakan antaranya, unta, lembu, biri-biri, kambing, kuda dan seladang.

Sementara itu semua binatang buas yang bertaring kuat untuk menangkap mangsa adalah haram.

Haiwan tersebut antaranya anjing, babi, serigala, beruang, kucing, ibn awi iaitu sejenis binatang yang besar sedikit daripada musang dan lebih kecil daripada anjing dan kukunya panjang.

Selain itu, gajah, singa, harimau, kera dan seumpamanya haram dimakan. - (Rujuk Kitab al-Fiqh al-Manhaji, 1/499).

Burung yang haram dimakan ialah yang mempunyai kuku yang kuat dan boleh melukakan, seperti burung hering, semua jenis burung helang, iaitu saqr, baz, syahin dan burung rajawali.

Daripada Ibn Abbas R.A beliau berkata yang maksudnya: Rasulullah SAW melarang memakan setiap binatang buas yang bertaring dan setiap jenis burung yang mempunyai kuku untuk mencengkam. - Riwayat Muslim (1934) dan Abu Daud (3803).

Pihak penguatkuasa menunjukkan tenggiling yang dirampas dalam aktiviti penyeludupan. Haiwan berkenaan mendapat permintaan tinggi bagi penggemar makanan eksotik. Umat Islam dilarang memakan haiwan bertaring dan berkuku tajam seperti ini.

Dalam pada itu semua binatang yang disunatkan bunuh adalah haram untuk dimakan. Contohnya, ular, kala jengking, gagak, helang, tikus dan semua binatang yang memudaratkan.

Binatang tersebut dan seumpamanya adalah haram dimakan sama ada dianggap elok oleh orang Arab ataupun tidak. Ini kerana hadis telah menghukumkannya sunat dibunuh dan kebanyakannya pula menjijikkan orang Arab. (Rujuk Kitab al-Fiqh al-Manhaji, 1/500).

Daripada Aisyah R.A, Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya; Kesemua lima jenis binatang adalah fasik, yang boleh dibunuh walaupun di Tanah Haram, iaitu gagak, helang, kala jengking, tikus, dan anjing ganas. - Riwayat al-Bukhari (1732) dan Muslim (1198).   

Berdoa kepada Allah

Nabi Muhammad SAW mengajarkan kepada kita supaya kita sentiasa berdoa kepada Allah agar terhindar daripada segala penyakit dan wabak.

Antara doa yang boleh kita amalkan ialah: Dengan nama Allah yang dengan nama-Nya, tidak ada satu pun yang dapat memberi kemudharatan di bumi mahupun di langit, Dia-lah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. Ia dibaca sebanyak tiga kali, maka dia tidak akan ditimpa bala yang datang secara tiba-tiba sehingga Subuh.

Dan barang siapa yang membacanya ketika subuh sebanyak tiga kali, maka dia tidak akan ditimpa bala yang datang secara tiba-tiba sehingga petang (malam).” - [HR Abu Daud 5088]

Ya Allah aku berlindung dengan-Mu daripada penyakit sopak, gila, kusta dan penyakit-penyakit yang buruk. - [HR Abu Daud 1554].

Semoga Allah sentiasa memelihara kita di dunia dan juga di akhirat serta dijauhkan segala penyakit dan sentiasa menjadikan Negara Malaysia yang tercinta dalam keadaan aman dan damai.

      • Universiti Sains Islam Malaysia (Usim). Panel Rujuk Nadwah Ulama dan Ilmuan Malaysia, YADIM.

Tags/Kata Kunci: Wabak Penyakit, Tanda Akhir Zaman, koronavirus ==

== Seratus abad akan menjelang. Virus datang namanya malang. Selagi manusia sombong kepalang. Teknologi canggih tak akan menghalang. Virus datang berulang ulang. Siang malam pagi petang. Al-Quran dan Hadith haruslah di sayang. Vaksin penawar ditemui ditengah tengah bukannya kepalang.==

== Ibnu Arasy dari Utara. Datang ke bumi tak ada apa. Allah Dan Rasul saksi nyata. Tidak di syurga, tidak di neraka dan tidak di sempadan kedua-duanya  😭😭😭😔==

== SHARES Share Tweet FAKTA! Menurut kajian, 1:3 individu yang menonton pornografi adalah wanita.

Telefon pintar, tablet dan komputer riba… Teknologi masa kini membuka banyak peluang kepada kita untuk meneroka sisi gelap internet menjadikan material pornografi semakin mudah diakses. Baik di Youtube, Instagram mahupun laman-laman pornografi yang lain, segalanya boleh ditonton tanpa sebarang sekatan.


Sumber: Wired Faktor inilah yang membimbangkan kita kerana banyak keburukan sebaik diri diracuni amalan keji seumpamanya.

Selain membuatkan seseorang ketagih, tahukah anda bahawa pornografi memberi kesan kepada rohani seseorang sehingga mampu mengucar kacirkan sesebuah hubungan baik di antara pasangan kekasih mahupun suami dan isteri?

Ayuh Wanista jelaskan selajutnya…

  1. 1 Tak Dapat Capai Kepuasan Seksual Sebenar

Menurut portal Focus on the Family, pornografi akan mengurangkan kepuasan seksual seseorang apabila dia berasmara dengan pasangannya. Ini adalah kerana material lucah yang ditonton telah mempengaruhi diri lalu menghalang diri daripada menikmati seks yang normal (realiti) bersama pasangan. Saat inilah penceraian akan berlaku… apabila “seks fantasi” lebih seronok daripada seks yang sebenar.

  1. 2 Sukar Beri Komitmen & Cenderung Untuk Curang


Sumber: high50.com Menurut Psychology Today, Pornografi akan menggugat komitmen seseorang terhadap perhubungannya lalu cenderung untuk berlaku curang. Apabila “seks fantasi” sudah menguasi diri, sudah tentu seseorang itu akan merasakan bahawa pasangannya tidak lagi berguna. They will have high expectation on sex.

  1. 3 Buat Diri Rasa Keseorangan

Eh! Bukankah pornografi itu dapat membuatkan individu berasa khayal dan seronok? Menurut Dr. Gray Brooks, “Semakin banyak seseorang menonton pornografi, semakin dia akan rasa keseorangan”. Ini kerana, manusia akan melepaskan sejenis hormon yang dipanggil dopamin sewaktu berfantasi menonton pornografi dan hormon itulah yang membuatkan seseorang berasa khayal.


Sumber: Pinterest Ramai tidak tahu, dopamin juga akan mencipta suatu perasaan yang buatkan dirinya terasa sunyi dan keseorangan. Jadi apabila seseorang berasa keseorangan… dia akan terus mencari nikmat dengan menonton lebih banyak pornografi. Yup. Seseorang yang sudah ketagih jadi semakin ketagih!

  1. 4 Obses Dengan Seks Yang Sempurna

Umumnya, industri pornografi adalah merangkumi industri perniagaan yang sama seperti industri perfileman lain. Penerbit dan pembikin filem lucah akan mengarah bintang-bintang porno untuk kelihatan sempurna dihadapan kamera supaya cerita-cerita mereka laku dan mendapat pulangan lumayan.


Sumber: nypost.com Seseorang yang obses dengan pornografi akan memiliki jangkaan yang tinggi terhadap seks. Mereka inginkan pasangan yang sempurna di rajang seperti mana yang ditonton dalam filem-filem pornografi.

  1. 5 Lelaki Yang Ketagih Porno Tidak Hormatkan Wanita

Akan menganggap wanita seperti objek yang hanya digunakan untuk kepuasan nafsu. Hal ini akan mendorong lelaki untuk tidak hormatkan wanita seterusnya menjadikan mereka lebih agresif dan kasar sehingga berlakunya kes-kes rogol atau seks tanpa rela.

  1. 6 Wanita Yang Tonton Porno Juga Akan Merendahkan Kaum Lelaki

sumber: Giphy Percaya atau tidak, angka wanita yang menjadi hamba pornografi semakin meningkat hari ini. Seorang wanita yang sudah berkahwin tetapi masih terikat dengan material lucah akan terdorong untuk tidak mempedulikan keluarganya kerana terlalu asyik dengan tabiat tersebut. Pornografi akan buat wanita jadi buta dan menganggap mereka juga boleh hidup tanpa lelaki.

  1. 7 Individu Ketagih Porno Akan Jadi Agresif

Emosi mereka akan jadi tidak stabil kerana otak mereka sudah mengecut! Kajian mendapati otak individu yang kerap menonton pornografi akan mengecut bahkan fungsinya juga terganggu.

Tonton Dokumentari Tentang Kesan Pornografi Terhadap Otak


Apabila otak tidak berfungsi dengan waras, seseorang akan menjadi mudah baran… baik dari segi bahasa atau perbuatannya, lalu terdesak mencederakan seseorang apabila dirinya digugat atau tercabar. Ini mungkin mengakibatkan kecederaan (penderaan) terhadap pasangan serta anak-anak bagi yang sudah berkahwin.

  1. 8 Kerjaya & Pengurusan Hidup Terjejas

Baik Islam mahupun Kristian, rata-rata agama menghalang penganutnya untuk menonton material lucah. Salah satu sebab adalah kerana minda yang sudah diracuni pornografi akan sukar fokus terhadap pekerjaan hariannya. Otak akan cenderung untuk berfantasi dan membayangkan yang bukan-bukan. Prestasi kerja akan merundum lalu hidupnya akan mulai sengsara sedikit demi sedikit.


Sumber: nationaldebtadvisors.co.za Risiko Mati Pucuk? Ya! Apabila sudah terbiasa berfantasi -penonton pornografi, lelaki lazimnya sukar dirangsang secara normal. Mereka lebih sensitif (gemar dirangsang) menerusi imej/visual berbanding sentuhan yang merangkumi seks sebenar.

Mereka bersiko untuk mati pucuk. Bila mati pucuk, bagaimana hendak beri kepuasan seksual kepada pasangan dan diri sendiri?

Hati-hati dan sila jauhi pornografi. ❤️==

== SECRET IN THE VERY BIG SECRET @ RAHSIA DALAM RAHSIA.

Esok pergi ke Bangunan Wisma Pantai Butterworth, Pulau Pinang untuk M.S.B.R,,,,,,,...Jumpa J.A.S. kat sana. SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAH HU AKHBAR..... DON'T FORGET @ JANGAN LUPA.

VOICE 📢 3 month BEFORE OF RAMADAN @ Sebelum Ramadan.==

== *Tiga hal yang membawa penyakit :* 1) ﺍﻟﻜﻼﻡ ﺍﻟﻜﺜﻴﺮ 1. Banyak bicara 2) ﺍﻟﻨﻮﻡ ﺍﻟﻜﺜﻴﺮ 2. Banyak tidur 3) ﺍﻷﻛﻞ ﺍﻟﻜﺜﻴﺮ 3. Banyak makan ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ﻭﺃﺭﺑﻌﺔ ﺃﺷﻴﺎﺀ ﺗﻬﺪﻡ ﺍﻟﺒﺪﻥ :

  • Empat hal yang merusak badan :*

1) ﺍﻟﻬﻢ 1. Duka 2) ﺍﻟﺤﺰﻥ 2. Sedih 3) ﺍﻟﺠﻮﻉ 3. Lapar 4) ﺍﻟﺴﻬﺮ 4. Tidak Tidur Malam ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ﻭ ﺃﺭﺑﻌﺔ ﺗﺰﻳﺪ ﻓﻲ ﻣﺎﺀ ﺍﻟﻮﺟﻪ ﻭﺑﻬﺠﺘﻪ :

  • Lima hal yang menambah cerah wajah :*

1) ﺍﻟﺘﻘﻮﻯ 1. Taqwa 2) ﺍﻟﻮﻓﺎﺀ 2. Jujur 3) ﺍﻟﻜﺮﻡ . 3. Pemurah 4) ﺍﻟﻤﺮﻭﺀﺓ 4. Jaga Kehormatan

5. Pemaaf ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ﻭ ﺃﺭﺑﻌﺔ ﺗﺠﻠﺐ ﺍﻟﺮﺯﻕ :

  • Empat hal yang menarik rezeki :*

1) ﻗﻴﺎﻡ ﺍﻟﻠﻴﻞ 1. Qiyamul Lail 2) ﻛﺜﺮﺓ ﺍﻻﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﺑﺎﻷﺳﺤﺎﺭ 2. Banyak istighfar waktu 2/3 malam 3) ﺗﻌﺎﻫﺪ ﺍﻟﺼﺪﻗﺔ 3. Biasa Bersedeqah 4) ﺍﻟﺬﻛﺮ ﺃﻭﻝ ﺍﻟﻨﻬﺎﺭ ﻭﺁﺧﺮﻩ 4. Berdzikr waktu awal pagi dan petang ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ﻭثلاثة ﺗﻤﻨﻊ ﺍﻟﺮﺯﻕ

  • Tiga hal yang menjauhkan rezeki :*

1) ﻧﻮﻡ ﺍﻟﺼﺒﺢ 1. Tidur waktu pagi 2) ﻗﻠﺔ ﺍﻟﺼﻼﺓ 2. Sedikit sholat 3) ﺍﻟﻜﺴﻞ 3. Malas ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ﻛﻠﻤﺎ ﻫﻤﻤﺖ ﺑﻔﻌﻞ ﻣﻌﺼﻴﺔ ﺗﺬﻛﺮ ﺛﻼﺙ ﺁﻳﺎﺕ :

  • Setiap kali ingin membuat maksiat* *ingat*
  • tiga ayat :*

1-" ﺃﻟﻢ ﻳﻌﻠﻢ ﺑﺄﻥ ﺍﻟﻠﻪ ﻳﺮﻯ " "Tidakkah dia mengetahui bahwa Allah sedang melihat"

2-" ﻭﻟﻤﻦ ﺧﺎﻑ ﻣﻘﺎﻡ ﺭﺑﻪ ﺟﻨﺘﺎﻥ " "Siapa yang takut kepada kedudukan Tuhannya baginya dua syurga"

3-" ﻭﻣﻦ ﻳﺘﻖ ﺍﻟﻠﻪ ﻳﺠﻌﻞ ﻟﻪ ﻣﺨﺮﺟﺂ “ "Siapa yang bertaqwa kepada Allah. Dia jadikan baginya jalan penyelesaian" ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ﻻ ﺗﺒﺨﻞ ﺑﻬﺬﻩ ﺍﻟﻜﻠﻤﺎﺕ ﻋﻠﻰ ﺍﺻﺤﺎﺑﻚ ﻭﺍﺣﺒﺎﺑﻚ .. !!

  • Jangan pelit membagikan  tulisan ini kepada teman-teman kita ..... !!!!!*

💌semoga bermanfaat *Assalamu'alaikum...*

          Bukalah dan bacalah         

          Allah Subhanahuwata'ala telah berfirman.

          Bunyinya :

          *"Sedikit waktu lagi Aku akan menggoncang kan langit dan bumi, laut dan darat".*

          *Biar mereka semua tahu bahwa Allah itu ada !!!*        

Allah berfirman : *"Kamu tidak tinggal (di dunia) melainkan sedikit masa saja, kalau kamu dahulu mengetahui hal ini (tentulah kamu bersiap sedia)"*

Semoga bermanfaat bagi kita semua untuk meniti perjalan hidup kita ini.

  • Kuatkan berfikir utk akhirat*.

Karena dunia ini akan kita tinggalkan.

  • Subhanallah...*

Ringan-ringankanlah tangan untuk membagi berita  ini. Akan mendapat  pahala mengingatkan saudara Islam...

Kirim kepada group lain.  In Sya Allah akan menjadi amal jariyah buat kita semua.==

RETURN TO AL-QURAN AND HADITH 🔃

😷 CALLADIUM SWAMP KEPALA BATAS PULAU PINANG DARUL RAHMAT

    • SYEIKH MALAYA IBNU ARASY DZIKRULLAH AL- SELAWAT **