Perbincangan:Al-Quran dan Sunah

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search

Please translate this article in Malay, or it will be deleted immediately.—Aviator, 10:41, 8 Mac 2008 (UTC)

Padam pun takper coz laman ttg Al-Qur'an dan Hadis dah ada. PuteraLuqman Tunku Andre 10:46, 8 Mac 2008 (UTC)

jangan delete. al-quran dan as-sunnah adalah dua sumber islam.

Ya, saya sendiri Islam. Sebenarnya saya lebih berminat jika artikel ini dipecah kepada dua kerana ia merupakan artikel yang berlainan sama sekali. PuteraLuqman Tunku Andre 14:29, 8 Mac 2008 (UTC)

cuba lihat yang bahasa inggeris tengok. baru awk faham

Saya faham, ia cuba mengetengah kan hukum yang berlandaskan al-Quran dan as-Sunnah, tapi bukankah wujud kaum Syiah yang mempunyai al-Qur'an mereka sendiri iaitu mushaf Fatimah dan kita(Sunnah) ialah mushaf Usmani. Bukankah wujudnya golongan anti-hadis. PuteraLuqman Tunku Andre 03:42, 10 Mac 2008 (UTC)

tapi kena faham gak yang al-Quran dan As-sunnah tu muslim kena pegang pada ke2-2nya. Laman web ni nak jelaskan bahawa ada sekelompok manusia yang tak terima as-sunnah macam jemaah al -quran malaysia (JAM) yang tak terima as-sunnah.

Buat larh apa yang ko suka. Tapi Wikipedia bukanlah tempat menyampaikan ideologi memasing. PuteraLuqman Tunku Andre 10:55, 10 Mac 2008 (UTC)