Perbincangan pengguna:26 Ramadan/Arkib2

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search
Kini terdapat 329,464 rencana dalam Wikipedia bahasa Melayu
كيني ترداڤت 329,464 رنچان دالم ويكيڤيديا بهاس ملايو

Ucapan terima kasih[sunting sumber]

Terima kasih kerana mengundi saya sebagai penyelia. Mari, sama-sama kita mengembangkan bahasa Melayu melalui Wikipedia. -- i wong (bincang) 01:05, 14 Januari 2013 (UTC)

Sama-sama. :) - 26 Ramadan (Bincang) 12:28, 15 Januari 2013 (UTC)

Terima kasih..[sunting sumber]

Terima kasih kerana membirukan pautan Yongin pada rencana Kota Kinabalu. :) Alternate Ranking 4 (bincang) 05:00, 6 Februari 2013 (UTC)

Juga berkenaan rencana Wendy Law Suart. :) Alternate Ranking 4 (bincang) 06:21, 6 Februari 2013 (UTC)
Sama-sama :) - 26 Ramadan (Bincang) 10:55, 6 Februari 2013 (UTC)

Bintang Penghargaan untuk anda![sunting sumber]

Team Barnstar Hires.png Bintang Penghargaan Kerjasama
Sebagai penghargaan kerana membantu membirukan beberapa pautan yang terdapat pada rencana Kota Kinabalu. Terima kasih banyak-banyak saudara!. :D — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 12:16, 8 Februari 2013 (UTC)

Terima kasih kerana mengundi! Smile.gif[sunting sumber]

Wasalam, sama-sama. Terima kasih juga kerana mengundi saya Smile.gif — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 04:00, 14 Februari 2013 (UTC)

Terima kasih juga untuk air teh tersebut. Smile.gif — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 12:55, 15 Februari 2013 (UTC)

Penghargaan[sunting sumber]

Terima kasih kerana mengundi saya :) Irfanshaharuddin (bincang) 11:14, 19 Februari 2013 (UTC)

Sama-sama :) - 26 Ramadan (Bincang) 12:21, 19 Februari 2013 (UTC)

RE: Berhubung mesej saudara kepada saya[sunting sumber]

Salam kepada anda kembali,

Terima kasih banyak2 sangat2 saya ucapkan atas pesanan anda yang iklas dan kemaafan anda yg ikhlas. Saya juga ingin minta maaf banyak2 sangat2 kepada anda kerana memarahi anda dan terlalu mengikut emosi hingga saya tinggalkan wikipedia ini selama 3 bulan, akibat ketidakterimaan rencana yang saya usahakan untuk dijadikan sebagai rencana pilihan. Saya juga minta maaf banyak2 sangat2 kerana tidak membalas pesanan anda di laman perbincangan saya selama 3 bulan saya tinggalkan WBM ini. Betul juga kemungkinan kata anda serta juga Aurora, kerana rencana pilihan perlulah mengikut piawai yang telah ditetapkan seperti dalam Wikipedia:Apakah itu rencana pilihan?. Memang saya sedar dan akui anda betul. InsyaAllah saya akan terus berada dalam wikipedia ini buat masa lama. Lepas ini saya merancang untuk terjemahkan, sempurnakan dan panjangkan semua rencana2 negara dalam Senarai negara berdaulat. Walaupun memakan masa, saya tetap akan buat jugak demi WBM ini. Satu lagi saya dah lihat rencana Big Bang (Band Korea Selatan) dan memang saya lihat laman sejarahnya dan akui sendiri yg sememangnya anda yg lakukan semua suntingan rencana ini seorang diri. Meskipun ada jugak rekod bot buat suntingan tersebut, tapi memang dalam rekod itu yang panjangkan rencana itu memang anda lakukannya seorang diri. Takpe, saya pun memang juga dianggap pemalas kerana tidak membantu WBM dalam memanjangkan rencana. Akhir sekali, terima kasih banyak2 sangat2 kerana memahami masalah saya, diharap kita lupakan sengketa lama sejak sekian lama. InsyaAllah. Amin. :) - Filiosus's Saga (bincang) 05:38, 21 Februari 2013 (UTC)

Mengenai kotak info gelaran hormat diraja[sunting sumber]

Salam. Saya ada melihat kotak info gelaran hormat diraja yang anda kembangkan. Apakah beza dari segi penggunaannya dengan infobox royal styles ? Saya rasa penggunaannya sama kerana isi kandungan kedua-duanya menjurus kepada maksud yang serupa. Irfanshaharuddin (bincang) 15:09, 22 Februari 2013 (UTC)

Bintang penghargaan[sunting sumber]

Compass Barnstar Hires.png Bintang Penghargaan Petunjuk
Anda layak menerimanya kerana membantu membangunkan wikidata serta mencipta atau membaiki rencana berkaitan sesuatu penyakit --Aplikasi (Bincang) 14:16, 8 Mac 2013 (UTC)
Sama-sama. Lagipun anda memang layak untuk menerimanya. Anda tidak mahu ke menawarkan diri sebagai penyelia. Saya lihat awak begitu layak untuk menjadi penyelia.----Aplikasi (Bincang) 14:44, 8 Mac 2013 (UTC)
Baiklah, saya menghormati keputusan anda. Jika anda bersedia untuk menjadi penyelia anda boleh menghubungi saya, Aurora, Yosri atau mana-mana penyelia yang berkaitan. :)----Aplikasi (Bincang) 14:51, 8 Mac 2013 (UTC)

Bls : Suntingan[sunting sumber]

Saya dah membaiki templat tersebut. Ianya bukanlah disebabkan perubahan pada templat {{Rasional kegunaan bukan bebas}}, tetapi ianya disebabkan terdapat sebahagian kod yang tidak boleh diterjemah. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 19:51, 12 Mac 2013 (UTC)

Sama-sama saudara. :) — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 19:25, 15 Mac 2013 (UTC)

Emel[sunting sumber]

Mail-message-new.svg
Hai, 26 Ramadan. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.
--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 12:18, 19 Mac 2013 (UTC)
Sebab saya lihat anda begitu aktif. Insyaallah saya juga teringin nak ke tingkatan tersebut walaupun ramai yang mengatakan ianya agak susah. Tetapi bagi saya ianya jalan pintas untuk ke menara gading.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 12:31, 19 Mac 2013 (UTC)

Yup, saya belajar di Batu Pahat dan juga sedang menunggu keputusan SPM Khamis ni.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 12:40, 19 Mac 2013 (UTC)

Itu semestinya takut. Kalau form 6 saya dengar ramai yang cakap Pengajian Am dengan Ekonomi susah.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 12:43, 19 Mac 2013 (UTC)
Oh, kiranya awak ni dari aliran Sains lah?--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 12:50, 19 Mac 2013 (UTC)
Patut awak ambil sahaja sastera masa pendaftaran dulu. Awak ambil Fizik atau Biologi?--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 12:54, 19 Mac 2013 (UTC)
Ok, kiranya nak jadi doktor lah ni. Kalau sekolah saya itu dikira kelas kedua. Saya rasa nanti nak ambil Ekonomi, Pengajian Perniagaan dan Seni Visual.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 13:00, 19 Mac 2013 (UTC)

SMK Dato' Bentara Luar lagi. Tapi form 6 kat situ majoriti Cina dari kelas Fizik sampai Ekonomi 2. Mula kelas Bahasa Melayu baru semua Melayu.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 13:06, 19 Mac 2013 (UTC)

Oh, sekolah awak ada Sains Sukan dan Sejarah, sekolah saya subjeknya sikit. Kelas Sains ada ayng sampai semua cina, kelas Ekonomi (Ekonomi, Pengajian Perniagaan dan Seni Visual) semestinya ramai Cina, cuma kelas sastera (Bahasa Melayu, Pengajian Perniagaan dan Seni Visual) baru 99% Melayu tapi ada juga India seorang. Johor ni ramai sangat cina. Tu yang terpaksa bersaing.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 13:19, 19 Mac 2013 (UTC)
Bangsa kita ramai masuk universiti. Sekolah saya pun ada lima kelas iaitu 1 kelas Fizik, 1 kelas Biologi, 2 kelas Ekonomi dan 1 kelas Bahasa Melayu. Cuma kelas Biologi tu dibagai dua. Satu kategori A dan satu kategori B.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 13:39, 19 Mac 2013 (UTC)
Haha, maaf sebab saya seperti terbawa-bawa dengan suasana Facebook, oklah saya juga seronok dapat mengobrol dengan saudara. Waalaikummussalam.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 13:49, 19 Mac 2013 (UTC)

STPM[sunting sumber]

Salam, bagaimana dengan keputusan STPM Semester 1 awak?--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 14:16, 21 Mac 2013 (UTC)

Alhamdulilah, keputusan SPM agak memuaskan. Sayangnya bahasa Inggeris dan Seni Visual tidak mendapat A.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 14:31, 21 Mac 2013 (UTC)
Terima kasih saudara, saya hanya mengambil 9 subjek sahaja.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 14:37, 21 Mac 2013 (UTC)
Benar, saya 7A. Awak 4A pun sebenarnya dikira bagus kerana pelajar aliran Sains yang mendapat 4A keatas dikira hebat kerana subjek-subjek Sains ebgitu susah. Cikgu saya yang mengatakan bahawa pelajar aliran Sains ni kira dah cukup baik. Tetapi saya ingin mengikut jejak saudara untuk memasuki Tingkatan 6 kerana saya akan menghadapi risiko sekiranya saya mengambil program asasi di universiti. Saya sasarkan untuk ke Universiti Kebangsaan Malaysia kerana ianya menggunakan bahasa Melayu sebagai medium pengajaran dan pembelajaran.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 14:47, 21 Mac 2013 (UTC)

Saya ingin belajar di UKM kerana saya takut menghadapi risiko pembelajaran dalam bahasa Inggeris kerana ianya dapat melemahkan semangat untuk mempelajari sesuatu jurusan. Awak ingin mengambil jurusan apa nanti disana?--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 14:56, 21 Mac 2013 (UTC)

Insyaallah awak akan mendapat jurusan pergigian. Awak kini belajar di Sekolah Menengah Tinggi Batu Pahat ke?--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 15:07, 21 Mac 2013 (UTC)

Disana ada tidak kelas yang mengajar subjek Sejarah,Ekonomi dan Pengajian Perniagaan dalam sebuah kelas. Harap-harap adalah sebab sekolah saya tiada subjek Sejarah.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 15:15, 21 Mac 2013 (UTC) Oh tidak! Seni Visual lagi. Kelasnya pun sama seperti di sekolah saya sana. Macam mana nak ambil Sejarah ni. Terseksa belajar Seni masa SPM dulu. Huh~~.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 15:27, 21 Mac 2013 (UTC)

Oh kiranya ada seperti kelas A ada subjek Ekonomi, Pengajian Perniagaan dan Seni Visual, tetapi kelas B ada subjek BM, Sains Sukan dan Sejarah. Kiranya masa pembelajaran subjek PS dan Sejarah itu bertindih lah iya. Macam masa waktu Seni/Sejarah kelas A yang mengambil Seni tinggal dalam kelas A manakala kelas A yang tidak mengambil Seni pergi kelas Sejarah (kelas B)?--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 15:41, 21 Mac 2013 (UTC)
Nanti apabila tiba 18 Mei iaitu waktu pendaftaran Tingkatan 6, saya nak minta parent bertanya dahulu dengan pihak sekolah HSBP kerana saya memang tidak ingin mempelajari Seni lagi dan kerjaya saya tidak pada Seni. Saya harap ianya berlaku kerana ramai rakan sekolah saya tidak kira lelaki atau perempuan kerana mereka juga ingin mengambil subjek Sains Sukan ataupun Sejarah kerana sekolah saya subjeknya agak kekurangan. Dahulu ada subjek Sejarah, kini dimansuhkan.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 15:49, 21 Mac 2013 (UTC)

Templat:User Wikipedian for[sunting sumber]

Bolehkah saudara menolong saya untuk membetulkan templat ini ? Saya keliru dan buntu. Jika saudara lihat jadual di bawah, kiraan tarikhnya salah.

Contoh kod Hasil
{{User Wikipedian for|tahun=2012|bulan=3|hari=18}}
Noia 64 apps karm.png Pengguna ini telah melibatkan diri di Wikipedia Bahasa Melayu selama 7 tahun, 5 bulan dan 30 hari.

- Irfanshaharuddin (bincang) 00:23, 25 Mac 2013 (UTC)

Tidakkah saudara mahu mencubanya ? Saya boleh menukar tetapannnya kepada pengguna yang diautosahkan. Irfanshaharuddin (bincang) 00:33, 25 Mac 2013 (UTC)
Oh, tidak mengapa. Irfanshaharuddin (bincang) 10:25, 25 Mac 2013 (UTC)

Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia[sunting sumber]

Jika terdapat sebarang kekurangan dan kesilapan di rencana tersebut, harap kita sama-sama membantu untuk membaiki rencana tersebut.--法尔汉 Aplikasi 12:41, 2 April 2013 (UTC)

Kanak-kanak hijau Woolpit[sunting sumber]

Saya dah terjemah sebahagian mengenai penjelasan sejarah, mohon dibetulkan jika terdapat kesilapan. пz scόυт () 16:26, 2 April 2013 (UTC)

Wasalam, sama-sama. Tidak mengapa, saya faham anda juga sibuk ketika ini, tapi saya lihat rencana ini memang ada potensi boleh dijadikan rencana pilihan. пz scόυт () 02:47, 5 April 2013 (UTC)

Talkback[sunting sumber]

Nuvola apps edu languages.svg
Hai, 26 Ramadan. Anda mempunyai mesej baru pada laman perbincangan pengguna Ranking Update.
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Talkback}}.
--法尔汉 Aplikasi 11:25, 4 April 2013 (UTC)

Rencana Kanak-kanak hijau Woolpit[sunting sumber]

Saya rasa cuba saudara calonkan rencana tersebut sebagai rencana pilihan untuk bulan Julai nanti. InsyAllah akan menjadi rencana pilihan.--파한 Aplikasi 13:06, 19 April 2013 (UTC)

Undangan[sunting sumber]

Anda dijemput untuk mengundi saudara JerichoNation sebagai calon penyelia WBM. Untuk mengundi sila ke Wikipedia:Penyelia/Pengundian/JerichoNation sebagai penyelia 31 Mei 2013.Apli kasi 14:23, 31 Mei 2013 (UTC)

Tahniah![sunting sumber]

Tahniah! Artikel yang anda usahakan telah terpilih menjadi rencana pilihan pada 30 Jun 2013. Syabas atas usaha anda. :) — иz нίpнόp ʜᴇʟᴘ! 16:05, 4 Julai 2013 (UTC)

buluh[sunting sumber]

Kemana pergi nama daerah buluh? Yosri (bincang) 11:28, 30 Julai 2013 (UTC)

Fixed. CTMakerbot (bincang) 12:10, 30 Julai 2013 (UTC)

Undangan[sunting sumber]

Anda diundang untuk mengundi saudara Arctic Kangaroo sebagai penyelia Wikipedia bahasa Melayu. Untuk mengundi sila ke laman ini. Terima kasih. Salam.Apli kasi 15:39, 6 Ogos 2013 (UTC)

Undangan 2[sunting sumber]

Anda diundang untuk mengundi saudara SNN95 sebagai penyelia Wikipedia bahasa Melayu. Untuk mengundi sila ke laman ini. Terima kasih.--Apli kasi 15:04, 8 Ogos 2013 (UTC)

Nominating GPs[sunting sumber]

Hi 26 Ramadan, please cast your support vote under every picture you nominate. Thanks. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 10:03, 10 Oktober 2013 (UTC)

Pencalonan anda sebagai penyelia.[sunting sumber]

Salam. Adakah saudara sudah bersedia untuk dicalonkan sebagai penyelia?.--Apli kasi 09:23, 16 Oktober 2013 (UTC)

Jemputan[sunting sumber]

Anda dijemput untuk mengundi saudara @Adikhebat: sebagai usul perlucutan daripada penyelia WBM kerana sudah lebih 10 bulan tidak aktif. Untuk mengundi sila ke laman ini. Terima kasih.Apli kasi 09:59, 18 November 2013 (UTC)

Jemputan 2[sunting sumber]

Anda dijemput untuk mengundi saudara @SNN95: sebagai penyelia Wikipedia bahasa Melayu. Untuk mengundi sila ke laman ini. Terima kasih.--Apli kasi 11:28, 30 November 2013 (UTC)

Selamat Tahun Baru![sunting sumber]

Fuochi d'artificio.gif
Selamat datang 2015!!!
Hai 26 Ramadan:
Mulakanlah tahun baharu ini dengan kebahagiaan dan biarkanlah yang lampau sebagai iktibar. Terima kasih atas segala jasa dan sumbangan anda ke atas Wikipedia. Selamat Tahun Baharu 2015 dan selamat menyunting! --توفيق بينچڠ 16:20, 31 Disember 2014 (UTC)


Wikilove.png


Undi Malaysiaboy[sunting sumber]

Anda dijemput untuk mengundi saudara @Malaysiaboy: sebagai penyelia Wikipedia bahasa Melayu. Untuk mengundi sila ke laman ini. Terima kasih. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 09:41, 2 Januari 2015 (UTC)

Penyelia?[sunting sumber]

Salam, 26 Ramadan! Saya hanya nak tahu, tak terfikir ke nak jadi penyelia? Ataupun sudah ada yang menawarkannya dan awak tak nak... Saya lihat statistik awak begitu baik dan rugi orang yang lebih senior dari saya tidak diusulkan menjadi penyelia... Lebih memudahkan awak menyunting laman yang dikahskan kepada penyelia. Sekarang ni, setakat saya seorang tak mampu nak jaga semua walaupun penyelia ramai tetapi ada yang kurang aktif atas sebab kesibukan di dunia. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 13:32, 2 Januari 2015 (UTC)

Okay! Jika awak tak keberatan, saya akan usulkan tetapi selepas undian Malaysiaboy. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 13:45, 2 Januari 2015 (UTC)

Terima kasih![sunting sumber]

Chocolate chip cookies.jpg Sepinggan biskut untuk anda!
Terima kasih kerana mengundi saya sebagai penyelia. Dapat atau tidak ketentuan Ilahi… --توفيق بينچڠ 13:34, 3 Januari 2015 (UTC)

Pengundian pengguna 26 Ramadan sebagai penyelia[sunting sumber]

Anda dijemput mengundi 26 Ramadan sebagai penyelia. Undian boleh dilakukan di sini. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 19:07, 9 Januari 2015 (UTC)