Perbincangan pengguna:Adib Kamaruddin

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Selamat datang ke Wikipedia, Adib Kamaruddin!

Terima kasih kerana menyertai Wikipedia bahasa Melayu, kini terdapat seramai 332,922 pengguna berdaftar!
Selamat sejahtera. Selamat datang ke Wikipedia dan terima kasih atas sumbangan anda! Saya Zamwan, salah seorang penyunting di sini dan saya berharap anda sudi untuk membantu laman ini.
Beberapa panduan yang mungkin berguna untuk anda:
  Pengenalan kepada Wikipedia
  Lima tonggak Wikipedia
  Tutorial suntingan
  Bagaimana menyunting halaman
  Manual gaya penulisan
  Asas-asas Kod Wiki
  Bagaimana mencipta artikel
  Laman bantuan
  Apa yang Wikipedia bukan
Sesetengah perkara yang digalakkan dan dilarang:
  Digalakkan berani dalam mengemaskini laman
  Digalakkan beranggapan niat baik
  Digalakkan mengamalkan prinsip kesopanan
  Digalakkan mengamalkan pandangan berkecuali
  Jangan melaku musnah
  Jangan sampai disekat
Jika anda memerlukan bantuan, anda boleh:
  Meja bantuan
atau:
  Bertanya soalan kepada penyelia
Terdapat beberapa cara untuk menyumbang kepada Wikipedia. Antaranya seperti:
  Menjadi seorang WikiPari dan WikiSihir
  Membantu menyumbang pada artikel
           
  Melaksanakan tugas-tugas penyelenggaraan
  Membantu mencipta templat baru
  Membantu dalam projek yang tersedia di WikiProjek

Sentiasa ingat untuk menandatangani pesanan anda pada laman perbincangan dengan meletakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang) atau klik butang Tandatangan dan cap waktu pada laman penyuntingan.

Semoga anda menikmati kunjungan di Wikipedia bahasa Melayu. Selamat menyumbang!

Do not understand Malay? Visit our embassy now.
Ikhlas daripada saya, Zamwan
--Zamwan (bincang) 14:53, 13 Februari 2016 (UTC)[balas]

Masalah sumber dan perlesenan hak cipta fail dengan Fail:Yuna Chapters Official Cover.jpg[sunting sumber]

Ikon masalah hak cipta
Ikon masalah hak cipta

Terima kasih kerana memuat naik Fail:Yuna Chapters Official Cover.jpg. Walau bagaimanapun, ia semasa kehilangan maklumat tentang status hak cipta serta sumbernya. Wikipedia mengambil hak cipta secara serius sekali.

Jika anda tidak menciptakan fail ini diri sendiri, anda perlu menyatakan pemilik hak cipta fail ini. Jika anda mendapatkannya dari sebuah tapak web, sila tambahkan sebuah pautan ke laman di mana anda mandapatnya, sertai dengan ringkasan syarat penggunaan kandungan tapak web tersebut. Jika pemegang hak cipta asli merupakan seorang pihak yang tidak berkaitan dengan tapak web itu, pencipta itu juga patut dikreditkan. Anda juga perlu menyatakan di bawah syarat-syarat perlesenan apa ia dikeluarkan. Sila rujuk dasar penggunaan imej untuk mengetahui jenis fail yang anda boleh atau tidak boleh muat naik ke Wikipedia. Laman tentang teg hak cipta mungkin dapat membantu anda mencari teg yang betul untuk digunakan dalam fail anda.

Sila tambahkan maklumat ini dengan menyunting laman butiran fail tersebut. Jika maklumat yang diperlukan tidak ditambahkan dalam tempoh beberapa hari, fail tersebut akan dihapuskan. Jika fail tersebut sudah dihapuskan, anda masih boleh meminta seorang penyelia untuk satu peluang untuk memperbaiki masalah ini.

Sila semak juga sebarang fail lain yang anda memuat naik untuk memastikan bahawa mereka diteg dengan betul. Ini senarai muat naik anda. Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau memerlukan bantuan, sila bertanya mereka di laman soalan hak cipta media. Terima kasih. Jonteemil (bincang) 19:56, 30 Mac 2020 (UTC)[balas]

Sebuah teg telah diletakkan pada Fail:Yuna - Chapters.jpeg yang memohonkan supaya ia dihapuskan dari Wikipedia dengan segera. Ini telah diperbuat di bawah bahagian F1 kriteria untuk penghapusan segera, kerana fail tersebut adalah salinan lewah yang tidak digunakan (semua pixel sama ataupun dikecilkan) sebuah fail dalam format fail yang samayang terletak di Wikipedia (bukan di Commons), dan semua pautan masuk telahpun dikemaskinikan.

Jika anda merasakan laman ini tidak patut dihapuskan atas sebab ini, anda boleh melawankan pencalonan dengan melawati laman tersebut dan mengeklik butang berlabel "Lawankan penghapusan segera ini". Ini akan memberikan anda peluang untuk menjelaskan mengapa anda percaya laman tersebut tidak patut dihapuskan. Walau bagaimanapun, notakan bahawa selepas sesebuah laman telah ditandakan untuk penghapusan segera, ia boleh dikeluarkan dengan serta merta. Sila jangan keluarkan teg penghapusan segera dari laman itu sendiri, tetapi jangan teragak-agak untuk menambah maklumat yang selaras dengan dasar dan garis panduan Wikipedia. Jonteemil (bincang) 19:58, 30 Mac 2020 (UTC)[balas]

Unused file(s)[sunting sumber]

Hi! You have uploaded one or more files that is not in use. You can see all unused files in Kategori:Wikipedia orphaned files and there is a link you can click to see who uploaded the files (just search for your own name).

You can help by checking if the files are still useful. If yes add it to an article and remove the template {{Orphan file}}.

If it is no longer useful then nominate for deletion.

If the file is free it could be copied to Commons. If you need help you are welcome to ask Pengguna:MGA73. --MGA73bot (bincang) 11:02, 14 Mei 2020 (UTC)[balas]