Perbincangan pengguna:Alternate Ranking 3

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search

Face-smile.svgSelamat datang ke Wikipedia, Alternate Ranking 3!

Terima kasih kerana menyertai Wikipedia Bahasa Melayu, kini terdapat seramai 263,788 pengguna!
Selamat datang ke Wikipedia dan terima kasih atas sumbangan anda! Saya Aplikasi, salah seorang penyunting di sini dan saya berharap anda sudi untuk membantu laman ini.
Beberapa panduan yang mungkin berguna untuk anda:
Face-smile.svg   Pengenalan kepada Wikipedia
BluePillar.svg   Lima tonggak Wikipedia
Crystal Clear app ktip.svg   Tutorial suntingan
Crystal package utilities.png   Bagaimana menyunting halaman
Crystal Clear app kedit.png   Manual gaya penulisan
LetterW.svg   Asas-asas Kod Wiki
Cscr-featured.svg   Bagaimana mencipta artikel
Crystal khelpcenter.png   Laman bantuan
Octagon-warning.svg   Apa yang Wikipedia bukan
Sesetengah perkara yang digalakkan dan dilarang:
UncialB-01.png   Digalakkan berani dalam mengemaskini laman
Face-angel.svg   Digalakkan beranggapan niat baik
Face-tongue.svg   Digalakkan mengamalkan prinsip kesopanan
Symbol neutral vote.svg   Digalakkan mengamalkan pandangan berkecuali
Ambox warning blue.svg   Jangan melaku musnah
Stop hand.svg   Jangan sampai disekat
Jika anda memerlukan bantuan, anda boleh:
Nuvola apps filetypes.svg   Hubungi kami
atau:
Presa de decissions.png   Bertanya soalan pada penyelia
Terdapat beberapa cara untuk menyumbang kepada Wikipedia. Antaranya seperti:
Vista-Login Manager.png   Menjadi seorang WikiPari
Crystal package settings.png   Membantu menyumbang pada artikel
           
Vista-advancedsettings.png   Melaksanakan tugas-tugas penyelenggaraan
Curly Brackets.svg   Membantu mencipta templat baru

Sentiasa ingat untuk menandatangani pesanan anda pada laman perbincangan dengan meletakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang) atau klik butang Tandatangan dan cap waktu pada laman penyuntingan.

Semoga anda menikmati kunjungan di Wikipedia Bahasa Melayu. Selamat menyumbang!

Ikhlas daripada saya, Aplikasi   (Tinggalkan pesanan)

، سلامت داتڠ ک ويکيڤيديا بهاس ملايو Alternate Ranking 3 ، ! السلامعليکم، سلام سجهترا دان سلام ويکيڤيديا
  • جک اندا ماسيه بهارو د سيني, سيلا کليک ڤڠنلن ترلبيه دهولو.
  • تيدق صبر اونتوق ممولاکن ڤنوليسن, سيلا ڬوناکان کوتق ڤاسير ترلبيه دهولو سباݢاي لڠکه ڤرچوباءن اول.
  • باچ جوݢ ليم توڠݢق د ويکيڤيديا يڠ منجادي اساس کڤد ڤمبنتوقن اينسيکلوڤيديا بيبس يڠ اوتوه دان برکاليبر.
بنتوان
بنتوان
  • کاندوڠن - مروڤاکن سواتو ڤوست روجوعکن ڤلباݢاي يڠ ممبري اندا ڤيليهن اونتوق منچاري معلومت برکاءيتن ويکيڤيديا مڠيکوت سوسونن سيکشن.
  • ويکيڤيدي FAQ - مڽنارايکن چونتوه-چونتوه سوءالن سرتا جواڤن لازيم برکاءيتن ويکيڤيديا.
  • ڤورتال:مشارکت - ڤورتل اوتام برکاءيتن کݢياتن ويکيڤيديا بهاس ملايو٬ جوݢ سباݢاي ڤورتل ڤندوان عموم کڤد ڤڠݢونا ويکيڤيديا.
  • ليهتويکيڤيديا:ڤيڠومومان اونتوق مڠتاهوءي ڤرکارا تربهارو يڠ برلاکو د ويکيڤيديا اين. اندا جوݢ برڤلواڠ مليبتکن ديري دالم ڤلباݢاي اکتيۏيتي ويکيڤروجيق دان راڤت عموم ويکيڤيديا بهاس ملايو.
  • جک اندا ڤيرلوکان بنتوان تمبهن, جاڠن لوڤا هوبوڠي کامي. ڤارا ڤنتدبير کامي درڤد کالڠن ڤڠݢونا سڤرتي اهلي ويکيڤيديا سنتياس سديا ممبنتو اندا
Tips
تيڤس
  • سنتياس مڽمق٬ ممهمي دان مماتوهي ويکيڤيديا:داسار دان ݢاريس ڤندوان يڠ دعملکن سڤنجڠ ڤڠليبتن اندا د ويکيڤيديا.
  • سنتياس بلاجر چارا مڽونتيڠ هلامن دڠن باءيق سرتا منجاݢ دان ممليهارا کواليتي رنچان ستياڤ ماس.
  • جاديکن توتوريال سباݢاي ڤندوان دالم ممبينا رنچان برکاليبر.
  • سلالو مڠعملکن ايتيکا تنداتاڠن دالم مڠاخيري ستياڤ ميسيج دالم ميجا ديسکوسي د لامن ڤڠݢونا٬ لامن ڤربينچڠن دان لامن کداي کوڤي. لاڠکهڽ چوکوڤ موده ياءيت دڠن ملتقکن سيمبول ~~~~ ڤد هوجوڠ ڤڽاتاءن دالم ميسيج اندا. ڤاڤرن نام ڤڠݢونا٬ جم دان تاريخ ميسيج دهانتر اکن دتايڠکن سچارا اءوتوماتيک سلڤس اندا منکن بوتڠ سيمڤن.
  • کرڤله منچاري توڤيک دان تامباهيلاه ڤڠتاهوان اندا د ويکيڤيديا.
  • اداکن تينجاوان سکليليڠ دالم ڤلباݢاي توڤيک دان کاتݢوري د ويکيڤيديا بهاس ملايو.
  • اندا جو بوليه منچاري لامن راوق.
  • سنتياساله مليهت ڤروبهن دمي ڤروبهن يڠ برلاکو دري ماس کي سماس د ويکيڤيديا اين منروسي ڤروبهن ترکيني.
تاکوت ملاکوکن کسالهن دالم ڤڽونتيڠن؟
تاکوت ملاکوکن کسالهن دالم ڤڽونتيڠن؟
  • جاڠن براس تاکوت اونتوق مڽونتيڠ—سسياڤا ڤون بوليه مڽونتيڠ همڤير مان-مان لامن٬ دان کامي مڠݢالقکن اندا براني منچوبا! (تتاڤي تولوڠ جاڠن ملاکو موسنه کران ڤربواتن ترسبوت ممبوليهکن اندا دسکت!

Welcome! If you are not a Malay speaker, you may want to visit the Malay Wikipedia embassy or a slight info to find users speaking your language. Enjoy!

ليهت جوݢأ توتوريال ويکيڤيديا دان ميجا بنتوان. اونتوق مننداتاڠني ڤسنن اندا ڤد لامن ڤربوالن٬ سڤرتي لامن اين٬ لتککن ~~~~ (امڤت کالي تندا ݢلومبڠ) اتاو کليک بوتڠ تنداتاڠن دان چڤ وقتو ڤد لامن ڤڽونتيڠن.

!سموݢأ اندا منعمتي کونجوڠن اندا د ويکيڤيديا بهاس ملايو. سلامت مڽومبڠ

Luangkan masa dengan menonton Panduan Menyunting Wikipedia dalam bentuk video di Youtube cube button.png dan Commons in image icon.svg
Panduan dari Howcast di Youtube (Inggeris) Panduan dari Living Colour Film Production di Commons



Aplikasi (Bincang) 13:56, 31 Januari 2013 (UTC)

Kempen Borneo[sunting sumber]

Baru buat Algazel (bincang) 12:53, 3 Februari 2013 (UTC)

Baru muat naik. Enjin gelintar wiki ni perlahan sedikit. Periksa Kota Kinabalu....saya fikir rencana ini boleh dicalonkan untuk rencana pilihan jika dapat dihilangkan pautan merah nanti. Algazel (bincang) 13:00, 3 Februari 2013 (UTC)

Saya akan buat Charles Jessel. Algazel (bincang) 13:14, 3 Februari 2013 (UTC)

Sama-sama. Saya akan bantu seberapa yang boleh. Algazel (bincang) 13:49, 3 Februari 2013 (UTC)
Rencana KK mungkin dapat dicalonkan bagi bulan April nanti. Algazel (bincang) 02:23, 4 Februari 2013 (UTC)

Rencana bagus[sunting sumber]

KKW <-- no problem. Kalau tak silap 2 atau 3 bulan dahulu ada disyorkan kategori rencana bagus ni tapi lenyap begitu saja kerana kita tak cukup tangan untuk menyemak rencana-rencana yang dicalonkan. Juga, tolong periksa perbincangan rencana KK tentang sister city. Salut. Algazel (bincang) 05:54, 4 Februari 2013 (UTC)

Insyaallah lama lagi tu,kemungkinan pada tahun 2016 atau 2017 ataupun lebih dari itu kerana kita tak cukup orang yang dapat membantunya. Lagipun kita sekarang dah berada dalam TOP 30. Cuma merisaukan Wikipedia Cebuano tu kerana Lsjbot mencipta dalam 5,000-10,000 rencana sehari.----Aplikasi (Bincang) 09:48, 6 Februari 2013 (UTC)
Kalau menggunakan bot memang lah laju. dulu tak silap saya Cebuano hanya ada +50,000 rencana sahaja sekitar pertengahan Januari 2013 kini sejak ada bot boleh mencapai 130,000 rencana pula. Kalau boleh saya pun nak sampai banyak macam tu cuma masa terhad kerana sibuk dalam pelbagai aktiviti.----Aplikasi (Bincang) 09:59, 6 Februari 2013 (UTC)
Penat juga tapi disebabkan menganggur lepasan SPM ni, jadi saya ambil kesempatan untuk mencipta banyak rencana. Bot saya itu saya jarang gunakan kerana ingin menambah jumlah suntingan terhadap akaun Aplikasi ini.----Aplikasi (Bincang) 10:11, 6 Februari 2013 (UTC)
Yup, mungkin start bulan Mei ini mula sibuk sedikit.----Aplikasi (Bincang) 10:28, 6 Februari 2013 (UTC)

Bajau[sunting sumber]

OK, terima kasih. Algazel (bincang) 09:26, 6 Februari 2013 (UTC)

Infobox city[sunting sumber]

OK, nanti saya cuba. No guarantees ;) Algazel (bincang) 11:58, 6 Februari 2013 (UTC)

Dah siap. Nampak OK buat Kota Kinabalu dan Buenos Aires Algazel (bincang) 13:52, 6 Februari 2013 (UTC)
Sama-sama :) Algazel (bincang) 14:07, 6 Februari 2013 (UTC)
Banyak kemajuan pada rencana KK :) Sangat memberangsangkan. Saya gembira bila para penyunting bekerjasama membina rencana. Mungkin lepas ini kita boleh hidupkan balik semangat gotong-royong. Kita ada satu rencana untuk ulasan sebaya. Sangat elok jika kita dapat membantu Pengguna:26 Ramadan lepas ni. Algazel (bincang) 14:47, 6 Februari 2013 (UTC)