Perbincangan pengguna:Amir Hamzah 2008

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Lompat ke: pandu arah, cari

Selamat datang ke Wikipedia Bahasa Melayu!

Berikut merupakan beberapa pautan yang dapat anda layari jika masih baru di Wikipedia:

Lihat juga tutorial Wikipedia. Untuk menandatangani sebuah pesan pada halaman perbualan, seperti halaman ini, letakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang). Semoga anda menikmati kunjungan anda di Wikipedia Melayu. Salam!

Welcome to the Malay Wikipedia!

The following are relevant wiki links for users based here mainly for InterWiki purposes.

See also our list of local administrators. Should you require any assistance here, you may contact me or any one of our ambassadors listed at our embassy. You may also leave a message there for the attention of the whole Malay Wikipedia community. Should the assistance you require be technical in nature, please leave a note with one of our administrators.

To sign your message, please type four tildes (~~~~) after it if you are using your local Malay Wikipedia account, or the InterWiki link {{:[Wikipedia language code]: [Name of your page] | [Your personal ID] }}, followed by five tildes (~~~~~) to allow for the date to accompany your message if you are using your foreign Wikipedia account. It would be preferable if you could indicate which Wikipedia language version you are from (meaning the one you most regularly use) to simplify any referencing or liaison that may follow. Enjoy your stay here at the Malay Wikipedia. Cheers!

Nuvola apps personal.png
~~PoLaR~~

06:45, 20 Januari 2008 (UTC)

Templat ini[sunting sumber]

Templat ini Templat:MH airport SE Asia tidak diperlukan kerana its redundant. Cuba bayangkan sekiranya ada 80 airlines yang terbang ke sebuah lapangan terbang. Maksudnya, kita kena buat 80 templat untuk kapal terbang itu. --Zack2007 11:03, 19 April 2008 (UTC)

English

Rencana baru[sunting sumber]

Salam saudara Amir Hamzah 2008, saya ingin meminta bantuan dan jasa baik saudara untuk mencipta pelbagai jenis rencana baru. Tujuannya untuk mengejar wikipedia-wikipedia lain yang kini mempunyai lebih 150,000 buah rencana. Terima kasih.--Aplikasi (bincang) 07:48, 27 Mei 2012 (UTC)

rasanya tak berfaedah kalau ms.wiki kurang muncul bila membuat carian Google rasanya pihak google mengguna Wikipedia article depth, malu juga bila cari artis indonesia top 10 google result keluar id.wiki K9x (bincang) 11:42, 3 Jun 2013 (UTC)

Musang or Rubah?[sunting sumber]

Why you changed Rubah to Musang. The movie about a red fox not a weasel. Where you get weasel from? Lisica in pes 5000 (bincang) 21:09, 31 Mei 2012 (UTC)

I created Shake It Up (siri TV), but it needs to be expanded. And The Fox and the Hound needs translation from Indonesian. 98.90.5.115 22:52, 20 Jun 2012 (UTC)

Disney Channel Kazakhstan[sunting sumber]

Hello! Thank you for what you did this article, but this channel does not exist in Kazakhstan. So please remove this article.

Nama khas[sunting sumber]

Tajuk rencana adalah nama khas dan perlu dieja sebagai huruf besar. Yosri (bincang) 03:14, 23 Disember 2012 (UTC)

Istilah[sunting sumber]

Sila periksa menggunakan laman DBP.

Gunakan hanya istilah Melayu. Yosri (bincang) 14:23, 3 Februari 2013 (UTC)

Undian penyelia[sunting sumber]

Salam, marilah mengundi Ranking Update sebagai penyelia WBM yang baru.--Aplikasi (Bincang) 15:28, 18 Februari 2013 (UTC)

Terdapat perbezaan antara bersalin bulu dengan bersalin kulit. Ular bersalin kulit. Beruang polar bersalin bulu. Yosri (bincang) 11:43, 7 Mac 2013 (UTC)

Sukarela[sunting sumber]

Dijemput untuk mengisi nama anda di sini mengenai minat anda dalam sesuatu bidang.--法尔汉 Aplikasi 09:40, 2 April 2013 (UTC)

Bintang Penghargaan[sunting sumber]

Wildlife Barnstar (V5) Alt.png Bintang Penghargaan Fauna
Tahniah kerana anda telah banyak mencipta pelbagai rencana dan kategori bagi spesies haiwan, terutamanya mengenai anjing. Irfanshaharuddin (bincang) 06:52, 4 April 2013 (UTC)
Anda layak menerimanya kerana kerajinan anda dalam mencipta rencana mengenai hidupan. Syabas!--法尔汉 Aplikasi 06:55, 4 April 2013 (UTC)

Istilah[sunting sumber]

Sila elakkan istilah Indonesia kerana sudah wujud laman Wiki Indonesia. Ini bagi mengelak kekeliruan pengguna yang mungkin akan mengganggap ia istilah bahasa Melayu, Jika perlu diletakkan juga, labelkan dengan jelas bahawa ia adalah istilah Indonesia. Yosri (bincang) 01:24, 6 April 2013 (UTC)

sungai Ganges[sunting sumber]

Boleh beri rujukan bahawa nama Melayunya adalah Gangga. Yosri (bincang) 09:47, 25 April 2013 (UTC)

[1]Amir Hamzah 2008 (bincang) 09:50, 25 April 2013 (UTC)

Pemancutan[sunting sumber]

Dari mana anda dapat istilah pemancutan itu. Saya rasa ia seperti bahasa pasar atau terjemahan mesin yang tidak pernah saya dengar atau jumpa di laman DBP. http://prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=pemancutan Jika anda tidak dapat beri rujukan saya akan pindak kembali pada istilah DBP. Yosri (bincang) 09:38, 13 Mei 2013 (UTC)

Menurut Kamus Dewan Edisi Keempat istilah "pancutan" ialah air, cecair, dll yang memancut atau dipancutkan keluar, dan "pemancutan" ialah perihal memancut atau memancutkan. Amir Hamzah 2008 (bincang) 10:29, 13 Mei 2013 (UTC)

Nonexistant templates on articles you created[sunting sumber]

Hi Amir, thanks for your valuable contributions to Wikipedia. I have removed some templates that do not exist on articles you created. I understand that you may have plans to create those templates in future, but please only place them on articles after you have created them, as red-linked templates look rather unsightly and makes the article appear unorganised. Cheers. Arctic Kangaroo () 15:07, 18 Mei 2013 (UTC)

Mengenai rencana anjing[sunting sumber]

Hi, saya nak tanya skit. Saudara ni nak jadikan rencana Anjing sebagai rencana pilihan?--JerichoNation (bincang) 12:11, 21 Mei 2013 (UTC)

Boleh juga. Amir Hamzah 2008 (bincang) 12:20, 21 Mei 2013 (UTC)

Saya boleh tolong tapi saya x tahu mcm mana nak sunting rencana mengenai haiwan, kerana saya TAK pernah menyunting apa2 rencana mengenai haiwan. Tapi gerenti rencana saudara boleh jadi rencan pilihan. Sikit je pautan merah tu, jgn risau.--JerichoNation (bincang) 12:57, 21 Mei 2013 (UTC)

Undangan[sunting sumber]

Anda dijemput untuk mengundi saudara JerichoNation sebagai calon penyelia WBM. Untuk mengundi sila ke Wikipedia:Penyelia/Pengundian/JerichoNation sebagai penyelia 31 Mei 2013.Apli kasi 14:16, 31 Mei 2013 (UTC)

Templat:Bincang[sunting sumber]

Sila baca Templat:Talk header/doc#Template documentation. ...Aurora... (b) 11:00, 25 Jun 2013 (UTC)

kedalaman 19[sunting sumber]

ha, nampaknya kedalaman dah meningkat di meta wiki

Anugerah[sunting sumber]

Barnstar1.png
wiki Dihargai untuk Sumbangan anda mengenai rencana haiwan (anjing). oleh Yosri (bincang) 01:30, 29 Jun 2013 (UTC) pada 29 Jun 2013.

Rencana Anjing[sunting sumber]

Rencana yang pernah anda usahakan kini sedang diusulkan sebagai rencana pilihan untuk bulan Ogos nanti. Anda boleh melihatnya di sini.Apli kasi 15:46, 12 Julai 2013 (UTC)

bantu saya[sunting sumber]

hi tolong saya betulkan artikle Agama Orang Cina Malaysia

A question[sunting sumber]

Hi Amir, are you interested to be an admin here? If you are an admin, you can perform the tasks as mentioned here. It's up to you to decide, but I find you worthy of the role and the extra work. A few editors here have actually slipped into "inactive" mode, due to studies, so all the burden now falls onto 3 admins (Yosri, Aurora dan Algazel). If you want to be an admin, just reply at my talk page. I can nominate you. Cheers. (And if you are a Muslim, Selamat Hari Raya Aidilfitri). Arctic Kangaroo () 05:10, 7 Ogos 2013 (UTC)

Undangan[sunting sumber]

Anda diundang untuk mengundi saudara Arctic Kangaroo sebagai penyelia Wikipedia bahasa Melayu. Untuk mengundi sila ke laman ini tetapi kalau boleh saya pun ingin anda menjadi penyelia WBM seperti apa yang telah dikatakan oleh Arctic Kangaroo di atas. Terima kasih.-Apli kasi 05:38, 7 Ogos 2013 (UTC)

Penghargaan[sunting sumber]

Tireless Contributor Barnstar Hires.gif Bintang Penghargaan Penyumbang Gigih
Hi Amir, thank you for all your contributions, and your enthusiasm in writing an uncountable number of dog articles for Wikipedia. Arctic Kangaroo () 05:16, 8 Ogos 2013 (UTC)


Writers Barnstar Hires.png Bintang Penghargaan Penulis
For writing so many dog articles for Wikipedia. Arctic Kangaroo () 05:16, 8 Ogos 2013 (UTC)

Bahasa Inggeris[sunting sumber]

Tolong jangan cipta redirect bahasa Inggeris. Di sini adalah Wikipedia bahasa Melayu. Pautan dari Bi dari wiki BI. Yosri (bincang) 12:44, 22 Ogos 2013 (UTC)

Hi Amir, better heed his advice. You are not the only one. I created English redirects as well, and Yosri told me the same thing here.
(✉→Arctic Kangaroo←✎) 10:02, 27 Ogos 2013 (UTC)

ubah desak[sunting sumber]

Saya tidak jumpa istilah ubah desak dalam laman DBP, dengan itu menghapuskannya. Yosri (bincang) 00:08, 24 Ogos 2013 (UTC)

Redirect/lencongan[sunting sumber]

Untuk pengetahuan anda, laman lencongan akan menjejaskan kadar kedalaman dan kualiti WBM. Oleh itu jangan sewenang-wenang mencipta laman redirect, kecuali terpaksa. Rujuk http://stats.wikimedia.org/EN/ChartsWikipediaMS.htm Yosri (bincang) 10:25, 7 November 2013 (UTC)

Laman lencongan juga tidak dimasukkan dalam kiraan bilangan rencana. Lihat https://m.mediawiki.org/wiki/Manual:Article_count Yosri (bincang) 10:30, 7 November 2013 (UTC)

Adikhebat[sunting sumber]

Anda dijemput oleh saya untuk mengundi mengenai pencabutan status penyelia Adikhebat di sini. Terima kasih. Hanamanteo Laman perbincangan saya 14:16, 18 November 2013 (UTC)

Jemputan 2[sunting sumber]

Anda dijemput untuk mengundi saudara @SNN95: sebagai penyelia Wikipedia bahasa Melayu. Untuk mengundi sila ke laman ini. Terima kasih.Apli kasi 12:09, 30 November 2013 (UTC)

Penerbangan 370 Penerbangan Malaysia[sunting sumber]

Tolong jangan tulis ganti secara sembarangan. Anda memerahkan pautan yg biru. ...Aurora... (b) 08:59, 12 Mac 2014 (UTC)

Judul rencana[sunting sumber]

Apabila mencipta rencana, sila gunakan perkataan asas. Gunakan benci dan bukan kebencian, membenci, dibenci. Yosri (bincang) 00:49, 27 April 2014 (UTC)

Templat:Kotak info petempatan[sunting sumber]

Nampaknya anda telah merosakkan Templat:Kotak info petempatan. Kedudukan bandar telah hilang. Lihat Bahraich yang ok sebelum ini. Yosri (bincang) 18:20, 14 Mei 2014 (UTC)

Varian ejaan[sunting sumber]

Saya rasa tidak perlu membuat lencongan dengan varian ejaan sesuatu topik. Ini sebab enjin gelintar di sini tak membezakan huruf besar dengan kecil. Search is case-insensitive. The searches for "fortran", "Fortran" and "FORTRAN" all return the same results. Search facilities in MediaWiki di Meta. --Algazel (hubung) 11:47, 16 Mei 2014 (UTC)

Ratusan lencongan[sunting sumber]

Anda telah mencipta ratusan lencongan dan kemudian meminta dihapuskan. Sekiranya anda tidak yakin, saya nasihatkan tak payahlah buat sebegitu banyak lencongan. Ia mengganggu pemantauan Perubahan Terkini dan menambah kerja penyelia. ...Aurora... (b) 16:05, 29 Mei 2014 (UTC)

Lencongan dan istilah[sunting sumber]

Hai, Amir. Saya tak pasti sama ada anda membaca atau mengambil peduli akan pesanan yang ditinggalkan para pengguna lain di sini atau tidak, tapi ini senarai laman lencongan yang anda cipta. Laman2 dihapuskan kerana istilah yang anda gunakan tidak terdapat dalam PRPM. Anda mungkin sudah maklum yang suntingan di Wikipedia akan muncul dalam Google hampir serta-merta dan saya pasti anda tidak mahu pembaca mendapat maklumat silap dari wiki kita ini apabila mereka menggunakan Google. Kita sudah tentu tidak mahu para pengguna yang tersilap anggap bahawa terdapat kata "terdigital" atau "autolit" dalam BM kan?

Xerofitisme
Autolit
Terdigital
Digitalkan
Pendigital
Fototopografi
Deindustrialisasi
Distrofi epitelial pigmen retinal
Distrofi epiteliun pigmen retinal
Atrofi retinal progresif pusat
Atrofi retinal
Retinopati lipid
Keviviparusan
Legeh hidrologis
Pemisah hidrologis
Tumor kelenjar sirkumanal
Tumor kelenjar perianal
Displasia folikular
Alopesia dilusi warna
Alopesia pencairan warna
Kebotakan dilusi warna
Kebotakan pencairan warna
Lipidosis folikular
Distrofi folikular
Foretik
Foresia
Komensalis

Seperkara lagi, saya minta kerjasama anda agar tidak membuat lencongan yang mengandungi kata yang sama dan hanya berbeza dari segi penggunaan huruf besar/kecil. Perbuatan ini sebenarnya tidak membantu para pembaca yang mahu mencari sesuatu topik. Ia juga banyak menjejaskan Wiki ini. Kerja yang anda lakukan sekarang (membuat lencongan) lebih sesuai untuk Wikt. --Algazel (hubung) 11:37, 30 Mei 2014 (UTC)

Suntingan[sunting sumber]

Apa yang anda inginkan lakukan? Saya perhatikan anda banyak mencipta rencana and laman perbincangan yang tidak perlu. Ini bukan kali pertama. Sekiranya tidak pasti, sila gunakan kotak pasir. Zamwan (bincang) 12:17, 6 Oktober 2014 (UTC)

tahukah anda?[sunting sumber]

mengenai kedalaman ms.wikipedia .Ab8 (bincang) 06:09, 26 November 2014 (UTC)

salam, hi, ia suatu yang menarik[sunting sumber]

untuk kamu buat Templat:Anjing di Malaysia Ab8 (bincang) 23:46, 26 November 2014 (UTC)

fb[sunting sumber]

https://facebook.com/groups/402597739898493

Selamat Tahun Baharu![sunting sumber]

Fuochi d'artificio.gif
Selamat datang 2015!!!
Hai Amir Hamzah 2008:
Mulakanlah tahun baharu ini dengan kebahagiaan dan biarkanlah yang lampau sebagai iktibar. Terima kasih atas segala jasa dan sumbangan anda ke atas Wikipedia. Selamat Tahun Baharu 2015 dan selamat menyunting! --توفيق بينچڠ 16:15, 31 Disember 2014 (UTC)


Wikilove.png


Alps[sunting sumber]

Alps merupakan banjaran bukan pergunungan. Banjaran bererti ia mengunjur, pergunungan bererti ia sekelompok. http://prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=pergunungan Yosri (bincang) 14:02, 8 Februari 2015 (UTC)

Participate in the Ibero-American Culture Challenge![sunting sumber]

Hi Amir Hamzah 2008!

Iberocoop has launched a translating contest to improve the content in other Wikipedia related to Ibero-American Culture.

We would love to have you on board :)

Please find the contest here: https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Translating_Ibero_-_America/Participants_2016

Hugs!--Anna Torres (WMAR) (talk) 15:06, 9 May 2016 (UTC)

Hello[sunting sumber]

Hello Amir, keep up the good work on the "Evolution of the wolf" article. Best wishes from the English Wikipedia, William Harris (bincang) 22:02, 13 Mei 2017 (UTC)

Translating Ibero-America is back! Come and join us :)[sunting sumber]

Dear Amir Hamzah 2008 .
Hope this message finds you well :) On behalf of Iberocoop we are happy to announce that our culture contest is back! It is aims to improve articles regarding our local culture in many other Wikipedias as possible ;) Please find the contest page here Hope to seeing you participating!
Hugs! --Anna Torres (WMAR) (bincang) 17:10, 4 Jun 2017 (UTC)

Translating Ibero-America is back! Come and join us :)[sunting sumber]

Hi!

Iberocoop has launched a translating contest to improve the content in other Wikipedia related to Ibero-American Culture.

We would love to have you on board :)

Please find the contest here

Hugs!--Anna Torres (WMAR) (bincang) 00:21, 12 Jun 2017 (UTC)

Pencalonan Daftar Stesen Televisyen Wilayah di Indonesia untuk penghapusan segera[sunting sumber]

Jika ini adalah rencana pertama yang anda mencipta, anda mungkin mahu membaca panduan untuk mencipta rencana pertama anda.

Pertimbanglah juga penggunaan Bestari Rencana untuk membantu anda mencipta rencana.

Helo, dan selamat datang ke Wikipedia. Ini adalah sebuah notis untuk memberitahu anda bahawa sebuah teg telah diletakkan pada Daftar Stesen Televisyen Wilayah di Indonesia yang memohonkan supaya ia dihapuskan dari Wikipedia dengan segera. Ini telah diperbuat di bawah bahagian R3 kriteria untuk penghapusan segera, kerana ia adalah sebuah rencana tanpa sebarang kandungan, atau kandungannya mengandungi sahaja pautan luar, bahagian "lihat juga", rujukan buku, teg kategori, teg templat, pautan interwiki, gambar atau percubaan untuk menghubungi subjek rencana tersebut. Sila lihat Wikipedia:Rencana tunas (Inggeris) untuk piawai maklumat minumum kami untuk rencana pendek. Juga, sila notakan bahawa rencana-rencana mestilah tentang subjek-subjek yang layak dan patut memberikan rujukan ke sumber-sumber yang boleh dipercayai yang mengesahkan kandungannya.

Jika anda merasakan laman ini tidak patut dihapuskan atas sebab ini, anda boleh melawankan pencalonan dengan melawati laman tersebut dan mengeklik butang berlabel "Lawankan penghapusan segera ini". Ini akan memberikan anda peluang untuk menjelaskan mengapa anda percaya laman tersebut tidak patut dihapuskan. Walau bagaimanapun, notakan bahawa selepas sesebuah laman telah ditandakan untuk penghapusan segera, ia boleh dikeluarkan dengan serta merta. Sila jangan keluarkan teg penghapusan segera dari laman itu sendiri, tetapi jangan teragak-agak untuk menambah maklumat yang selaras dengan dasar dan garis panduan Wikipedia. Jika laman tersebut telah dihapuskan, dan anda ingin mendapatkan semula bahan yang dipadam untuk rujukan atau perbaikan masa depan, sila menghubungi penyelia yang menghapuskkannya, atau jika anda sudah berbuat demikian, anda boleh meletakkan permohonan di sini. Alexander Iskandar (bincang) 10:38, 18 Ogos 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 39 hingga 43 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Julai, tiada rencana telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Oktober 2017:
  1. Bachtiar Effendi (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 30 September 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Online Online 04:13, 24 September 2017 (UTC)