Perbincangan pengguna:Aurora/Arkib12

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search
Arkib Ini ialah arkib untuk perbincangan terdahulu. Jangan sunting laman ini.
Jika anda hendak membangkitkan semula topik yang lama, anda boleh mengemukakannya dalam laman perbualan yang aktif.


Isi kandungan

Kewarganegaraan British atau Inggeris?[sunting sumber]

Bagi infobox F1 bagi pemandu dari England, kewarganegaraanya ialah ' British ' atau ' Inggeris '?--JerichoNation (bincang) 05:40, 7 Januari 2013 (UTC)

Jika anda menggunakan bendera England, maka gunakan Inggeris. Jika anda menggunakan bendera UK atau GB, maka gunakan British. ...Aurora... 14:51, 7 Januari 2013 (UTC)

Bukankah ia sama sahaja? --JerichoNation (bincang) 02:28, 8 Januari 2013 (UTC)

Tak. England terletak dalam United Kingdom. Jadi pelumba England ialah Inggeris dan British, tapi pelumba Scotland hanya British. ...Aurora... 03:03, 8 Januari 2013 (UTC)

Saya faham. Terima kasih --JerichoNation (bincang) 03:14, 8 Januari 2013 (UTC)

Help me[sunting sumber]

Salam, boleh tolong atau hapuskan sejarah("lihat sejarah")?, dan boleh tolong tukarkan nick saya?, maaf...saya masih baru di sini, tq:). --Adi Sharin

Sejarah laman tak boleh dihapuskan tanpa sebab. Nama akaun boleh ditukar, nanti saya tengok. ...Aurora... 05:57, 14 Januari 2013 (UTC)

ok, tq. Sembunyikannya pula boleh tak?:)...

Nak sembunyikan sejarah pun kena ada sebab munasabah. ...Aurora... 06:08, 14 Januari 2013 (UTC)

Berita Semasa → Cadangan[sunting sumber]

Artikel ini boleh dimasukkan pada laman berita semasa → Krisis Tebusan In Aménas. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 10:09, 19 Januari 2013 (UTC)

"IOS"[sunting sumber]

Saya menggunakan tablet tidak dapat overall dengan jelas. Kenapa dengan "IOS" agaknya? Yosri (bincang) 08:49, 21 Januari 2013 (UTC)

Terjemahan mesin. ...Aurora... 07:34, 22 Januari 2013 (UTC)

WP:CRP[sunting sumber]

Anda mempunyai satu mesej baru! :) Alternate Ranking (bincang) 10:13, 25 Januari 2013 (UTC)

Anda mempunyai satu mesej baru! :) Public Ranking (bincang) 17:30, 26 Januari 2013 (UTC)

Status[sunting sumber]

Boleh anda lihat status pengguna Algazel dan Izhamwong. Yosri (bincang) 15:28, 25 Januari 2013 (UTC)

Ok, baru shj nak mengundi tapi dah ditutup awal :) ...Aurora... 15:37, 25 Januari 2013 (UTC)

Melindungi Laman[sunting sumber]

Saya berharap agar saudara boleh mengunci laman pengguna saya melalui autoconfirmed dan tidak terbatas bagi masa tamat tempoh. Irfanshaharuddin (bincang) 05:54, 30 Januari 2013 (UTC)

Nampaknya anda macam dah tukar fikiran. ...Aurora... 14:59, 30 Januari 2013 (UTC)
Apa maksud saudara ? Irfanshaharuddin (bincang) 05:53, 19 Februari 2013 (UTC)
Maksudnya saya tidak pasti sama ada anda masih mahu laman pengguna anda dikunci. ...Aurora... 08:11, 19 Februari 2013 (UTC)

Wikibooks[sunting sumber]

Salam. Anda masih lagi penyelia di Wikibooks? Algazel (bincang) 02:36, 5 Februari 2013 (UTC)

Ya ...Aurora... 14:30, 5 Februari 2013 (UTC)
Oh ya? saya tak perasan tu. Apapun saya ada memohon menjadi penyelia sementara wb:ms di Meta sebab ada vandalisme tadi—Kedai Kopi dipadam. Algazel (bincang) 14:49, 5 Februari 2013 (UTC)

Sabahan → Orang Sabah[sunting sumber]

Saya rasa rencana Sabahan tidak perlu dipadam, cuma gantikan tajuknya kepada Orang Sabah. Alternate Ranking 4 (bincang) 04:35, 6 Februari 2013 (UTC)

Saya tak fikir rencana "orang Sabah" perlu wujud. Tak ada rencana Sabahan di en.wiki bukan. ...Aurora... 14:31, 6 Februari 2013 (UTC)

Bintang Penghargaan untuk anda![sunting sumber]

Administrator Barnstar Hires.png Bintang Penghargaan Penyelia
Sebagai penghargaan untuk anda kerana telah lama berkhidmat sebagai penyelia di Wikipedia Bahasa Melayu. Anda juga banyak membantu menjawab pertanyaan saya selama ini. Terima kasih! :) — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 12:15, 8 Februari 2013 (UTC)
Terima kasih. ...Aurora... 14:16, 9 Februari 2013 (UTC)

Terima kasih kerana mengundi! Smile.gif[sunting sumber]

Saya terima sebarang kritikan dari anda. Smile.gif — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 07:38, 18 Februari 2013 (UTC)
Saya rasa "kelemahan" anda ialah anda boleh dianggap masih baru di sini. ...Aurora... 07:41, 18 Februari 2013 (UTC)
Kata-kata anda memang benar kerana saya masih belum biasa dengan peraturan pada Wikipedia Bahasa Melayu yang sangat "berbeza" dengan Wikipedia Bahasa Inggeris, salah satu contoh adalah seperti imej yang terdapat di WBM. Jika di WBI, sudah banyak imej yang akan dipadam. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 07:46, 18 Februari 2013 (UTC)
Memang, sebab macam saya seorang yg kisah. ...Aurora... 08:20, 18 Februari 2013 (UTC)
Maksud anda? — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 10:05, 18 Februari 2013 (UTC)
Masih ada penyelia yang memuat naik fail dengan lesen salah. ...Aurora... 08:11, 19 Februari 2013 (UTC)
Oh. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 08:43, 19 Februari 2013 (UTC)

Daerah dan Pekan di Sabah[sunting sumber]

Anda sepatutnya meletakkan peta, bukannya lambang Sabah. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 09:01, 19 Februari 2013 (UTC)

Saya menggabungkan dua rencana, jadi saya cuma salin-dan-tampal. Jika anda boleh tunjuk peta yg sesuai, saya boleh meletakkannya pada masa hadapan. ...Aurora... 09:03, 19 Februari 2013 (UTC)
Setiap peta tersebut terdapat pada laman Wikipedia Inggeris. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 09:07, 19 Februari 2013 (UTC)
Ok. ...Aurora... 09:09, 19 Februari 2013 (UTC)
Sebenarnya anda tidak perlu suruh orang lain, sebaiknya terus masukkan peta tersebut. Ini kerana semasa rencana itu dicipta gambar tidak sempat dimasukkan cuma jata umum digunakan menurut negeri. Wikipedia boleh disunting oleh semua yang bertanggungjawab. 10:57, 19 Februari 2013 (UTC)
Rencana yang memaparkan jata tersebut saya memang dah ubah. Saya tak menyuruhnya mengubah, cuma ingin memberitahu agar di masa hadapan tidak meletakkan jata kerana ianya akan menyebabkan lebih banyak kerja. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 13:00, 19 Februari 2013 (UTC)

biografi perlukan rujukan?[sunting sumber]

salam..saya nk tanya adakah biografi seseorang perlukan rujukan (REF).?? sekalipun biodata seorang tokoh ia tidak bermaksud ada buku atau apa2 penulisan tentang kehidupan peribadi beliau.. saya juga melihat di laman2 lain tiada rujukan(REF)biografi tetapi biografi itu masih kekal dan tidak dibatalkan atau di buang..saya hanya ingin tahu dan harap wikipedian Aurora dapat membantu.. ikhlas dari; Ameba parasit (bincang) 06:59, 21 Februari 2013 (UTC)

Apa2 kenyataan yg mungkin menimbulkan kontroversi memerlukan rujukan, terutamanya bila saya lihat anda menyunting biografi politik. Sekiranya anda jumpa perkara yg sama pada rencana lain, anda boleh meletakkan teg {{fakta}} pada ayat yang berkenaan. ...Aurora... 08:39, 21 Februari 2013 (UTC)

Ucapan terima kasih[sunting sumber]

Terima kasih kerana mengundi saya walaupun kadang-kadang saya tidak aktif. Irfanshaharuddin (bincang) 11:07, 22 Februari 2013 (UTC)

Maklumat palsu[sunting sumber]

Untuk IP yang memasukkan maklumat palsu saya cadangkan ia disekat paling minima 6 bulan atau setahun (sehingga matang). Sungguhpun dahulu saya menentang sekatan IP secara umum kerana merasakan orang yang tidak bersalah tidak patut dihukum, mereka yang terbukti memasukkan maklumat palsu patut dikenakan sekatan lebih berat berbanding contengan mengarut kerana mempunyai niat. Sekadar cadangan dari saya. Yosri (bincang) 13:14, 22 Februari 2013 (UTC)

Secara umumnya saya setuju dengan anda, cuma lazimnya saya hanya melakukan demikian bagi kesalahan berulang. ...Aurora... 07:10, 25 Februari 2013 (UTC)

Re: Lesen[sunting sumber]

Bukankah ianya tidak sah? Tidak ada kebenaran penggunaan dari syarikat akhbar tersebut. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 09:23, 25 Februari 2013 (UTC)

Peraturan di sini memang pelik, kalau di WBI, kebanyakan imej seperti itu akan dipadam. Ketika saya di WBI, saya juga pernah memasukkan imej seperti itu dan ianya dipadam. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 09:31, 25 Februari 2013 (UTC)
Ah, jumpa pun, gambar yang ni, sebelum ni saya pernah memuat naiknya dengan menggunakan akaun lama saya di WBI dengan lesen seperti imej yang anda tunjukkan pada saya tadi dan ianya dibuang, kemudian beberapa hari selepas tu ada seorang pengguna memuat naik semula gambar ini dan meletakkan lesen creative commons. Sehingga kini ramai yang membiarkannya kerana memikirkan yang ia merupakan imej percuma. Saya jangka imej ni sememangnya akan dipadam jika diketahui asalnya dari laman web ini kerana ia mempunyai hak cipta. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 09:57, 25 Februari 2013 (UTC)
Oh, ok saya juga sering nampak Zscout370 dan MGA73 memantau imej-imej di WBI. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 10:01, 25 Februari 2013 (UTC)
Baiklah. Terima kasih di atas nasihat anda. :) — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 07:09, 26 Februari 2013 (UTC)

Mohd Hisamudin Yahaya[sunting sumber]

Salam Aurora,

Memohon agar tidak dipadamkan rencana berkenaan Mohd Hisamudin Yahaya. Ini adalah kerana beliau merupakan salah satu pencabar kepada Ketua Pemuda UMNO Malaysia sekarang. Beliau sangat popular dikalangan golongan belia dan ahli-ahli NGO. Diminta tidak membuangnya kerana ramai yang ingin tahu tentang perkembangan Mohd Hisamudin Yahaya.

Sekadar membantu. Sebab, saya tengok yang memasukkan rencana tersebut adalah orang baru. Adalah lebih elok jika admin dapat berinteraksi terus dengannya Kucingbiru13 (bincang) 00:52, 28 Februari 2013 (UTC)

Anda boleh turut serta dalam perbincangannya. Namun anda harus maklum bahawa Wikipedia bukan tempat memperkenalkan yang tak terkenal. Sekiranya dia menjadi Ketua Pemuda atau wakil rakyat, barulah saya anggap dia layak. ...Aurora... 07:40, 28 Februari 2013 (UTC)

Jawapan balas pengundian[sunting sumber]

Saya bukan seorang yang gilakan politik. Tetapi, itu tidak bermakna saya tidak turut serta dalam rencana yang berunsurkan politik. Banyak lagi rencana yang dilaku musnah, bukannya politik sahaja. Soal penglibatan saya dalam mengundurkan suntingan rencana berunsurkan politik tidak perlu dipersoalkan kerana saya ada berbuat demikian. Contohnya, ini: Onn Jaafar, Rahimah Stephens, Najib Tun Razak dan beberapa lagi. Saya tahu, PRU ke-13 semakin dekat dan ramai yang melakukan vandalisme. Tetapi, beberapa hari ini saya sangat sibuk dengan tugasan harian. Membatalkan suntingan adalah tanggungjawab bersama dan perkara tersebut tidak boleh diletakkan kepada satu-satu individu sahaja apatah lagi individu tersebut ada tanggungjawab terhadap keluarga. Mungkin saya terlepas pandang mengenai pengunduran rencana, tetapi jangan dilupakan sumbangan saya terhadap Wikipedia walaupun sedikit. Diharap supaya saudara jangan salah faham. Irfanshaharuddin (bincang) 11:19, 1 Mac 2013 (UTC)

Saya tidak minta anda sertai politik dan saya menghargai penulisan anda. Saya cuma katakan sekarang banyak laku musnah khususnya pada rencana berunsur politik. Mungkin anda ada turut serta sedikit2, tapi saya ingat kalau bertambah penyelia/bakal penyelia, berkuranglah laku musnah yg perlu saya tangani. Malangnya saya dapati tak begitu. Maaf jika anda terasa, mungkin saya tak begitu jelas. ...Aurora... 07:06, 3 Mac 2013 (UTC)
Baiklah. Saya tahu bahawa saya kurang melibatkan diri di dalam aktiviti membalikkan suntingan. Apapun, saya akan cuba sedaya upaya untuk membanteras vandalisme jika saya dapati perkara tersebut berlaku. Irfanshaharuddin (bincang) 09:45, 3 Mac 2013 (UTC)

Lesen imej[sunting sumber]

Salam Aurora, maafkan saya mengenai lesen imej selama ini kerana sebenarnya saya kurang memahami/ lemah mengenai lesen imej yang perlu diletakkan.----Aplikasi (Bincang) 13:13, 2 Mac 2013 (UTC)

Saya maafkan, asalkan anda berusaha memahaminya. ...Aurora... 07:06, 3 Mac 2013 (UTC)

Tolong Kuncikan[sunting sumber]

Assalamualaikum.saya ingin meminta tolong dari anda.saya minta anda tolong kuncikan wikipedia ntv7 dari Vandalism. Nasir36 20:24, 4 Mac 2013 (UTC)

Tiada laku musnah pun. ...Aurora... 14:34, 4 Mac 2013 (UTC)
RE:Memang tiada berlaku apa-apa,saya cuma ingin mengelakkan dari berlakunya vandalism di wikipedia ntv7..saya amat berharap sangat EN Aurora dapat menguncikannya..... Nasir36 23:00 , 4 Mac 2013 (UTC)
Maaf, laman rencana hanya dilindungi sekiranya dilaku musnah berulangkali. ...Aurora... 15:03, 4 Mac 2013 (UTC)

Penukaran log pengguna[sunting sumber]

Saya memohon agar log pengguna saya diubah kepada penyelia kerana saya telah layak menjadi penyelia berdasarkan keputusan ini: [1] Irfanshaharuddin (bincang) 11:55, 5 Mac 2013 (UTC)

Tolong saya dengan templat[sunting sumber]

http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Mercedes_in_Formula_One

http://ms.wikipedia.org/wiki/Templat:Mercedes_Grand_Prix

Boleh tak translate dari Wiki English? Saya copy dan paste dari Wiki English tapi templatnya berterabur selepas dicopy..

--JerichoNation (bincang) 14:59, 5 Mac 2013 (UTC)

Jadi tak? Bagaimanapun saya tak terjemah, awak buat ya. ...Aurora... 06:21, 6 Mac 2013 (UTC)

Terima kasih ;) --JerichoNation (bincang) 09:03, 6 Mac 2013 (UTC)

Bintang Penghargaan[sunting sumber]

Working Man's Barnstar Hires.png Bintang Penghargaan Kerja Keras
Anda layak menerimanya kerana bersusah payar mentadbir WBM serta menggabungkan rencana yang mempunyai tajuk yang hampir sama --Aplikasi (Bincang) 08:31, 6 Mac 2013 (UTC)

Terima kasih, saya menghargainya. ...Aurora... 08:33, 6 Mac 2013 (UTC)

RE:Selamat datang[sunting sumber]

Terima kasih kerana menegur kesilapan saya. Saya akan memperbaiki kecuaian ini.----Aplikasi (Bincang) 04:08, 8 Mac 2013 (UTC)

RE:Selamat datang[sunting sumber]

Salam sejahtera Aurora. Terima kasih atas pesanan yang 'welcome' yang saya sudah terima. Sya warga wikipedia yang baru sahaja mulai memahami dan mengikuti wiki secara serious. Ia adalah suatu project wikimedia yang saya amat gemar. Buat sekarang ini, sya amat kagum juga bahawa ada ramai warga wiki dari Malaysia yang cukup aktif. Saya harap, anda dapat membantu saya untuk memajukan lagi kebolehan saya di dunia wiki. Semoga dapat berkongsi pandangan serta minda untuk memantapkan lagi sumbangan wiki rakyat Malaysia dalam kandungan ms.wikipedia ni. Sekiranya saya ada membuat kesilapan serta melanggar apa jua polisi yang mungkin saya sudah terlepas, harap dapat ditegur. Sekian, salam. Tony Yew (bincang) 10:31, 8 Mac 2013 (UTC)

RE:Bot[sunting sumber]

Bukan begitu, kerana saya tadi malas nak log out tadi kerana saya nak cipta laman perbincangan dahulu. Tolong jangan menyekatnya. Saya tidak berniat pun untuk mengelakkan dari dikesan.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 16:22, 16 Mac 2013 (UTC)

Terima kasih kerana memberi peluang. Saya akan memisahkan fungsi akaun bot dan akaun tuannya.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 16:31, 16 Mac 2013 (UTC)

Sebentar, tetapi bot juga bukankah boleh digunakan untuk memperbaiki kesilapan rencana seperti meletakkan koordinat di rencana?. Maaf kerana saya hanya tahu fungsi bot ialah meletakkan interwiki (kini wikidata), meletakkan templat bincang pada rencana dan juga memberi ucapan selamat datang kepada pengguna baru.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 16:38, 16 Mac 2013 (UTC)

Baiklah, bot saya tu tidak akan digunakan untuk memuat naik gambar. Tetapi boleh saya tahu mengapa bot Lsjbot mencipta rencana dengan begitu banyak di ceb.wiki dan war.wiki waima setahu saya bot tidak dibenarkan untuk mencipta rencana.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 16:53, 16 Mac 2013 (UTC)

Lencana sekolah[sunting sumber]

Boleh anda bantu memuatkan lencana sekolah? Yosri (bincang) 16:44, 16 Mac 2013 (UTC)

Maaf, fokus saya sekarang ini menghapuskan gambar tidak bebas dan menggantikan dengan gambar bebas mana yg boleh. ...Aurora... 16:49, 16 Mac 2013 (UTC)
K. Yosri (bincang) 16:50, 16 Mac 2013 (UTC)

Tolong ciptakan[sunting sumber]

http://ms.wikipedia.org/w/index.php?title=03_Ogos&action=edit&redlink=1

Tolong ciptakan rencana ini. ' Ogos 3 ' – Komen tanpa tandatangan ini diberikan oleh JerichoNation

Dah, kenapa tak buat sendiri? ...Aurora... 14:24, 19 Mac 2013 (UTC)

Saya tengok laman BI, saya buat tapi berterabur..dah 3-4 kali dah buat. Tapi berterabur.--JerichoNation (bincang) 14:52, 19 Mac 2013 (UTC)

Bodohnya saya..saya boleh redirect tapi x buat..maaf Aurora... :(--JerichoNation (bincang) 14:54, 19 Mac 2013 (UTC)

Sebab tu saya pelik. Untuk pengetahuan anda, semua rencana tarikh dah wujud. ...Aurora... 14:55, 19 Mac 2013 (UTC)

RE:cc-by-sa-3.0?[sunting sumber]

Mengenai gambar Mazuin, Puteri Ajeerah & Sudir, pemiliknya sudah memberi kebenaran. Tetapi, saya tidak mendapatkan kebenaran pemilik bagi gambar Cristina Suzanne Stockstill. Saya akan menyemak kembali gambar tersebut dan meletakkan lesen yang lain. Irfanshaharuddin (bincang) 05:43, 20 Mac 2013 (UTC)

Baiklah. Irfanshaharuddin (bincang) 05:34, 21 Mac 2013 (UTC)

Sekalung Penghargaan[sunting sumber]

Compass Barnstar Hires.png Bintang Penghargaan Petunjuk
Terima kasih kerana telah memberi panduan, nasihat dan saranan kepada saya selama ini. Irfanshaharuddin (bincang) 05:58, 20 Mac 2013 (UTC)
Terima kasih. ...Aurora... 02:32, 21 Mac 2013 (UTC)
Sama-sama. Irfanshaharuddin (bincang) 05:34, 21 Mac 2013 (UTC)

Sekolah[sunting sumber]

Kod sekolah lain Yosri (bincang) 22:29, 23 Mac 2013 (UTC)

Balas: Imej tidak digunakan[sunting sumber]

Baiklah. Saya sudah memulihkan hampir kesemuanya. Irfanshaharuddin (bincang) 10:50, 25 Mac 2013 (UTC)

Sama-sama. Irfanshaharuddin (bincang) 10:54, 25 Mac 2013 (UTC)

Bls : Templat:Kotak info sekolah[sunting sumber]

Saya boleh membaikinya, tapi dimana saya boleh lihat senarai-senarai rencana yang menggunakan templat tersebut? — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 16:08, 25 Mac 2013 (UTC)

Maaf mencelah Aurora dan RU, senarai dapat dilihat dengan memetik "Pautan ke laman ini" di kotak "Alatan" pada sebelah kiri laman. Salut. --Algazel (bincang) 02:16, 26 Mac 2013 (UTC)
Terima kasih Algazel, langsung saya terlupa terdapatnya alat seperti itu di sini. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 05:40, 26 Mac 2013 (UTC)
Yes check.svgY Sekarang semuanya telah dibaiki. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 07:27, 26 Mac 2013 (UTC)
Sungguh cekap, terima kasih. ...Aurora... 08:49, 26 Mac 2013 (UTC)
Sama-sama. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 11:32, 26 Mac 2013 (UTC)

Bls : Menyalahgunakan akaun berganda[sunting sumber]

Saya bukan menghentam mereka. Mengenai Nur A'in Jamil, beliau telah melakukan suntingan yang dikira sebagai vandalisme. Saya telah menegahnya tetapi beliau masih melakukannya dan akhirnya saya terpaksa menyekat beliau buat satu 1 tahun kerana beliau masih berdegil. Namun, beberapa hari kemudian muncul pula Aku dia & kamu. Berdasarkan suntingan, isi kandungan yang mereka cipta didapati kedua-duanya sama dan suntingan mereka boleh dikira sebagai promosi secara terang-terangan. Saya telah mengubah tempoh sekatan pada Nur A'in Jamil pada tidak terbatas apabila mengetahui beliau mempunyai akaun berganda.

Mengenai Tan Jin Ying pula, rencana yang beliau cipta juga boleh dilabel sebagai pengiklanan. Saya menyekat beliau juga secara tak terbatas kerana beliau mempunyai akaun sebelum ini. Pada akaun lamanya, Irfan telah menyekatnya buat satu tempoh yang pendek kerana beliau masih mencipta rencana pengiklanan walaupun telah ditegah oleh Arctic Kangaroo. Saya mengubah sekatan pada akaun itu apabila mengetahui beliau mempunyai akaun berganda dan akaun barunya itu masih mencipta rencana pengiklanan Syarikat Mum walaupun telah ditegah dari dulu lagi.
Come on Aurora, kita perlukan pengguna berkualiti, bukannya seperti ini. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 11:32, 26 Mac 2013 (UTC)
Yup, saya turut merasakan begitu. Saya selalu melihat berdasarkan suntingan mereka, jika hanya vandalisme kecil boleh dimaafkan lagi tapi kalau dah suntingannya ketara sangat vandalisme, saya sendiri pun tak teragak-agak untuk memberikan mereka amaran dan menyekat mereka sekiranya berdegil. Sebenarnya saya pun tak berapa suka menyekat ni, hanya apabila mereka langsung tak peduli dengan sebarang teguran barulah saya bertindak. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 08:08, 27 Mac 2013 (UTC)

Balas: Imej tidak digunakan?[sunting sumber]

Saya sudah membaikinya. Terima kasih kerana prihatin terhadap masalah ini serta selalu mengingatkan saya tentang kesilapan yang dilakukan. Saya akan cuba memeriksa setiap imej supaya berpeluang untuk digunakan selepas ini. Irfanshaharuddin (bincang) 14:25, 2 April 2013 (UTC)

Balas: Kemaskini Templat:Infobox animanga/Header[sunting sumber]

Saya sudah membaikinya. Terima kasih kerana memberi tahu kerosakan yang dialami artikel lain. SNN95 (bincang) 16:48, 2 April 2013 (UTC) Perbincangan_pengguna:SNN95#Templat:Infobox_animanga/Header

Berkenaan Blank profile picture.jpg[sunting sumber]

Sumber ke gambar telah ditapis secara automatik.
Saya tidak kisah jika kamu mahu hapuskannya tetapi saya mahu tahu jika ada gambar sepeti ini lagi dalam data simpanan wiki SNN95 (bincang) 09:45, 4 April 2013 (UTC)

Terima kasih :D SNN95 (bincang) 14:55, 4 April 2013 (UTC)

Minta Izin[sunting sumber]

Seperti yang anda sudah sedia maklum tentang pengemaskinian artikel Fairy Tail, saya sedang dalam proses meletakkan biodata setiap satu karakter yang ada dalam Senarai Watak Fairy Tail Jadi tidak mengapakah jika saya memenuhi ruang data dengan maklumat setiap artikel bagi seorang watak? Maksud saya satu artikel bagi seorang watak. Saya anggap maklumat ini tidaklah sepenting projek yang sedang kamu lakukan sekarang, tetapi saya ingin melakukannya. Saya sudah berbincang dengan Aplikasi tentang perkara ini. Dia bersetuju tetapi dia juga meminta pendapat kamu tentang ini. Keizinan anda amatlah saya hargai. SNN95 (bincang) 01:45, 5 April 2013 (UTC)

Oh terima kasih dengan peenerangan dan kategori baru yang awak buat itu.SNN95 (bincang) 09:47, 5 April 2013 (UTC)

Balas: Sekat[sunting sumber]

Mengapakah setiap perbuatan saya disalah ertikan ? Anda mengatakan saya tidak berlembut ? Anda dapat lihat kebelakangan ini saya jarang menyekat pengguna, tidak seperti sebelumnya. Saya hanya meletakkan templat amaran pada laman perbincangan mereka. Anda mahukan bukti ? Berikut adalah buktinya: Bukti 1, Bukti 2, Bukti 3. Jika anda lihat kesemua bukti, semuanya nampak hampir sepadan dengan meletakkan maklumat palsu seperti tarikh kelahiran (Malaysia diganti dengan China), nama (Fimie Don diganti dengan Ahmad Firdaus dan Firdy) dan tarikh lahir (16/10/1997 diganti dengan 7/1/1997). Jadi, saya merumuskan bahawa ketiga-tiga akaun tersebut digunakan oleh pengguna yang sama. Irfanshaharuddin (bincang) 11:13, 5 April 2013 (UTC)

Baiklah. Irfanshaharuddin (bincang) 00:55, 6 April 2013 (UTC)

Pemasangan Twinkle di ms.wiki[sunting sumber]

Saya berasa sangat sukar untuk memasang Twinkle apabila saya terjemahkannya sebahagiannya ke dalam versi bahasa Melayu. Tetapi apabila disalin daripada bahasa Indonesia ianya dapat berfungsi dengan begitu baik.--Aplikasi (bincang) 14:47, 7 April 2013 (UTC)

Ada perkara yg patut diterjemah dan ada perkara yg tidak. Bagaimanapun, saya rasa lebih baik cari orang yg lebih mahir pengaturcaraan daripada saya. ...Aurora... 09:13, 8 April 2013 (UTC)
Tetapi ada juga yang peliknya, mula-mula ia dapat berfungsi dengan baik tetapi masih dalam versi bahasa Indonesia. Seperti rencana Peratusan penculikan yang saya hapuskan ianya ada memaparkan TW. Tetapi ianya menjadi rosak ketika saya membaiki satu huruf disebabkan tersilap ejaan. Banyak kali juga saya mencuba dan menghapuskan ianya masih sukar. Saya ada meminta bantuan Kurniasan, harap-harap beliau sudi membantu membaikinya.--파한 Aplikasi 09:19, 8 April 2013 (UTC)

Twinkle sudah berfungsi dengan baik, cuma buat masa ini kita terpaksa menggunakannya dalam versi bahasa Inggeris kerana jika menggunakan versi bahasa Indonesia dikhuatiri ramai yang tidak memahami maksudnya. Gajet ini juga dapat membantu memudahkan kerja-kerja kepenyeliaan dan mengawal vandalisme. Tetapi saya minta maaf kerana masih terdapat banyak kekurangan dalam gajet ini kerana ianya dalam versi bahasa Inggeris.--파한 Aplikasi 23:59, 8 April 2013 (UTC)

Terjemah ialah satu perkara. Perkara yg lain ialah menyesuaikan sistem Inggeris/Indonesia di sini. Misalnya kita tiada WP:PROD. Templat lesen juga berbeza namanya. Bagaimanapun, saya cuba guna. ...Aurora... 07:53, 9 April 2013 (UTC)
Baiklah, kini ianya telah berfungsi kerana saya lihat Kurniasan telah membaikinya.--파한 Aplikasi 09:35, 10 April 2013 (UTC)

Tukar nama di meta[sunting sumber]

Saya masih kurang faham bagaimana proses menukar nama sepenuhnya. Saya telah memohon di meta [2] tetapi katanya kena buat secara lokal. Apakah yang perlu saya lakukan agar semua akaun saya di Wikipedia ditukar ke nama baru? -- 莫哈末 (Wong) 12:49, 10 April 2013 (UTC)

Maksudnya ialah anda kena pergi ke setiap wiki di mana anda ada akaun dengan nama lama dan minta tukar daripada birokrat di sana. Mujur bagi anda, meta ada senarai tempat tukar nama. Cuma bila ada wiki yg tak ada birokrat, misalnya KamusWiki, barulah mohon di tempat yg anda minta itu (tapi kena spesifik cakap wiki mana tak ada birokrat). ...Aurora... 15:38, 10 April 2013 (UTC)

terima kasih

Bls:9 gajet sekaligus[sunting sumber]

Saya telah menghapuskan kebanyakan gajet-gajet bagi mengelakkan masalah berlaku terhadap semua pengguna.--파한 Aplikasi 11:28, 18 April 2013 (UTC)

Bls:Gambar YAB Ghani Othman[sunting sumber]

Terima kasih kerana suap balas yang begitu pantas..Saya dapatkannya daripada blog ini:Gambar Ghani..jadi saya fikir ini adalah pautan daripada blog..jadi apa harus saya buat untuk memasukkan gambar ini..tkasih..Hang Li Po (bincang) 16:10, 20 April 2013 (UTC)

Kalau diletakkan fair use..adakah seminggu sahaja tempoh diletakkan di dalam wikipedia..atau berapa lama?? Hang Li Po (bincang) 16:37, 20 April 2013 (UTC)

janji pada kaum India[sunting sumber]

Ia jelas menyatakan bahawa isu menganai kaum India diketepikan. Ia ada dilaporkan dan saya betulkan sedikit agar lebih seperti rujukan. Yosri (bincang) 16:35, 20 April 2013 (UTC)

Ok, yg penting dakwaan dan rujukan mesti selari. ...Aurora... 15:55, 21 April 2013 (UTC)

Penghapusan imej secara pukal[sunting sumber]

Saya meninggalkan sebahagian gambar pada rencana Panglima Tentera Darat kerana saya mahu meneruskannya pada hari ini. Saya tidak rasa imej yang saya padam mempunyai lesen yang sah kerana hampir semua imej yang saya padam tergolong dalam Kategori:Fail Wikipedia kegunaan bukan komersil sahaja untuk penghapusan segera. Baiklah. Jika anda merasakan saya tidak layak untuk menjadi penyelia, silalah usulkan perlucutan jawatan saya sekarang. Saya bersedia untuk dilucutkan. Irfanshaharuddin (bincang) 07:56, 22 April 2013 (UTC)

Si pemuat naik memang ada meletakkan lesen {{Fairuse}} tetapi tidak menyatakan secara sah sumbernya dari mana. Ada yang meletakkannya tetapi pautannya mati. Irfanshaharuddin (bincang) 11:00, 22 April 2013 (UTC)
Mengenai gambar Fail:Tunku Inah.jpg, saya cuba untuk mencari laman webnya tetapi gagal. Saya akan cuba mencarinya sekali lagi dan jika saya tidak jumpa, mungkin saya akan memadamnya. Anda rasa teg apa yang sesuai bagi imej ini ? Saya sedar, saya telah banyak melakukan kesilapan berulang-ulang kali. Terus terang saya katakan, saya masih dalam proses untuk memahami semua lesen yang ada. Adakah anda rasa imej yang saya padam sebelum ini seperti pada laman Panglima Tentera Laut dipulihkan ? Jika ya, saya akan memulihkannya secara berperingkat. Irfanshaharuddin (bincang) 07:17, 23 April 2013 (UTC)
Baiklah. Terima kasih di atas panduan yang telah diberikan. Irfanshaharuddin (bincang) 07:31, 23 April 2013 (UTC)
Memandangkan saya menghapuskannya secara pukal, saya juga membetulkannya secara pukal. Saya tidak dapat mengenal pasti imej manakah yang mempunyai lesen dan tidak mempunyai lesen kerana semuanya menunjukkan laman yang kosong selepas dipadamkan. Irfanshaharuddin (bincang) 10:26, 26 April 2013 (UTC)

Imej di kapanlagi.com[sunting sumber]

Mengenai imej di templat kapanlagi.com itu. Anda rasa patut diganti dengan lesen apa?. Saya rasa ianya patut diganti dengan lesen kegunaan wajar.--파한 Aplikasi 09:13, 22 April 2013 (UTC)

Saya tak tahu, saya cadang ikut id.wikipedia sahaja. Cuba anda tanya Bennylin. ...Aurora... 09:17, 22 April 2013 (UTC)

Baiklah, saya telah bertanya kepadanya, cuma perlu menunggu jawapannya saja.--파한 Aplikasi 09:23, 22 April 2013 (UTC)

Boleh saya letakkan lesen fairuse bagi imej yang berkaitan kapanlagi.com kerana Bennylin pernah mengatakan di laman perbincangan saya di Wikipedia bahasa Indonesia, katanya komuniti di WBM sendiri yang kena menentukannya. Nanti saya cuba usulkannya di kedai kopi.--파한 Aplikasi 10:59, 3 Mei 2013 (UTC)

maaf baru baca.[sunting sumber]

saya tiada kaitan dengan nama yang disebutkan oleh Aurora tu. saya di sini melihat politik kini semakin popular dikalangan anak muda.jadi saya cuba untuk menulis rencana yang menjadi bualan anak muda..maaf jika penulisan saya di wikipedia bahasa melayu ini agak teruk.saya akan perbaiki tulisan saya. – Komen tanpa tandatangan ini diberikan oleh Saya yang baik

Balas: Natsu Dragneel, Lucy Heartfilia, & Happy lwn. Bora[sunting sumber]

Baiklah! Saya faham... Jadi lakukanlah apa yang patut. SNN95 (bincang) 16:54, 25 April 2013 (UTC)

Arka Cerita - Fairy Tail[sunting sumber]

Dulu kamu pernah melarang untuk membuat artikel berkenaan babak perlawanan... tapi bolehkah saya buat artikel mengenai sinopsis setiap arka dan memuatkan sekali babak perlawanan dalam satu artikel setiap arka cerita? (Arka bermaksud latar masa dan tempat yang sama berlaku dalam 2 atau lebih episod)SNN95 (bincang) 10:15, 29 April 2013 (UTC)

Terima kasih kerana membalas. Saya menggunakan "arka" sebagai sebahagian daripada tajuk kerana definisi ini. SNN95 (bincang) 00:27, 30 April 2013 (UTC)
Dan juga minta tolong kembalikan gambar yang telah dihapuskan. Ada sebahagian yang akan digunakan nanti... SNN95 (bincang) 02:09, 30 April 2013 (UTC)

Gambar[sunting sumber]

Terima kasih kerana membantu... SNN95 (bincang) 09:37, 30 April 2013 (UTC)

Artikel Magik untuk Fairy Tail[sunting sumber]

Layakkah setiap satu tajuk dibawah mempunyai artikel tersendiri? (Kecuali yang berada dalam kolum berwarna)
Semua pautan berwarna biru kerana ada [[# setiap satu satunya.
Pada mulanya saya fikir mahu memasukkan dalan satu artikel tetapi saya rasa agak kompleks.
Saya tidak kisah apa jawapan awak sebab saya boleh memasukkan kesemuanya dalam satu artikel cuma saya mahu kekemasan dan saya perlu keizinan kamu untuk melakukannya.
Apa pendapat kamu? SNN95 (bincang) 14:51, 2 Mei 2013 (UTC)

{{Magik (FT)}}
Baiklah! Saya faham... SNN95 (bincang) 09:02, 3 Mei 2013 (UTC)
Tidaklah sampai begitu... saya akan cuba memilih yang terbaik dan akan mengemaskini Arka Macao kerana terlalu banyak gambar... SNN95 (bincang) 09:29, 3 Mei 2013 (UTC)

Forced user renames coming soon for SUL[sunting sumber]

Hi, sorry for writing in English. I'm writing to ask you, as a bureaucrat of this wiki, to translate and review the notification that will be sent to all users, also on this wiki, who will be forced to change their user name on May 27 and will probably need your help with renames. You may also want to help with the pages m:Rename practices and m:Global rename policy. Thank you, Nemo 16:54, 3 Mei 2013 (UTC)

Ucapan terima kasih[sunting sumber]

Terima kasih kerana anda dapat membetulkan keadaan mengenai Templat:Keputusan pilihan raya umum Malaysia 2013 untuk Parlimen. Saya tidak menyedari anda menciptanya terlebih dahulu. Irfanshaharuddin (bincang) 06:22, 9 Mei 2013 (UTC)

Begitu rupanya, saya pun rasa agak pelik. ...Aurora... 14:31, 9 Mei 2013 (UTC)

Jemputan[sunting sumber]

Anda dijemput untuk mengundi saudara SpartacksCompatriot dan Pengguna:Iwan Novirion sebagai penyelia di Wikipedia bahasa Minang di sini dan sini memandangkan Wikipedia bahasa Minang kini tiada seorang pun penyelia.파한 Aplikasi 02:42, 11 Mei 2013 (UTC)

Adminship[sunting sumber]

Hi Aurora, I would like to request for adminship. Being mainly a vandal fighter here and if my request is successful, I can start my job with the mop by deleting inappropriate pages and blocking repeat vandals. Then, I can gradually/progressively go on with other admin tasks. However, you may want to note two things, that I don't know Malay (at the moment, but have interest to learn) and that my edit count is still rather low and also insignificant when compared to other users here. Thanks for your consideration. Arctic Kangaroo () 10:03, 14 Mei 2013 (UTC)

Well, you should start by looking at the adminship criteria which, at first glance, you doesn't seem to fulfil yet. ...Aurora... 15:07, 14 Mei 2013 (UTC)
OK then...I will request again when I hit 500 edits. Cheers. Arctic Kangaroo () 15:59, 14 Mei 2013 (UTC)
I believe learning Malay would improve your chance. ...Aurora... 09:03, 15 Mei 2013 (UTC)
I'm have chosen and am most likely gonna learn BM as 3rd language when I go to secondary school next year. Perhaps, I may even want to pick it up after my national exams ending in early October. Arctic Kangaroo () 15:07, 15 Mei 2013 (UTC)
Hi Aurora, I have placed my user name on the list of users requesting adminship at Wikipedia:Penyelia/Permohonan. Please help me to open a voting page. Thanks. Arctic Kangaroo () 13:01, 19 Mei 2013 (UTC)
PS- Do we need to state reasons why we want adminship?
There's no rule saying you must state a reason. You may do so nonetheless under the "Kenyataan calon" heading. I do imagine the Wikipedians would want to know why and what etc. ...Aurora... 05:59, 20 Mei 2013 (UTC)

Re: Templat:Talk header[sunting sumber]

I've seen other users like Ranking Update add that to talk pages of articles he created. But just asking, although the template's page says so, shouldn't it be considered OK to place the template on empty talk pages, since the points stated in the template are relavant and important to any discussion that anyone would like start? Arctic Kangaroo () 08:37, 20 Mei 2013 (UTC)

Strange though, as so many users (including me) are doing it. Other than Ranking Update and me, also Aplikasi's bot and Kururubot. And all users/operators are admins. Arctic Kangaroo () 15:40, 20 Mei 2013 (UTC)
Based on the Kedai Kopi discussion that Ma Hzi Wong showed me, it looks like no consensus, partially also based on what is happening now. Probably, we should let individual users decide what to do, unless you want to start a discussion about this? Cheers. Arctic Kangaroo () 09:11, 21 Mei 2013 (UTC)
OK, I have started a discussion at Wikipedia:Kedai Kopi (lain-lain)#Templat:Talk header. Please feel free to comment there. Cheers.
Arctic Kangaroo () 09:40, 21 Mei 2013 (UTC)

Rencana ms lain, rencana en lain[sunting sumber]

Rencana The Times dalam wiki en ialah sebuah surat khabar, tapi bila saya klik pautan ms, ini yang keluar The Times (kugiran). Macam mana ni?--JerichoNation (bincang) 12:38, 20 Mei 2013 (UTC)

Betulkan sahaja. Yosri (bincang) 13:32, 20 Mei 2013 (UTC)
Nampaknya dah dibetulkan Yosri di Wikidata. ...Aurora... 08:27, 21 Mei 2013 (UTC)

Balas: Terjemahan mesin[sunting sumber]

Terima Kasih...Baik lah.saya akan memperbaiki mutu bahasa di rencana AEON..TeTapi tolong lah beri saya masa untuk memperbaiki rencana tersebut. Nasir36 (bincang) 8:51, 25 Mei 2013 (UTC)

Lencongan berganda[sunting sumber]

Sila semak lencongan berganda berikut yang anda cipta pada 28 Mei 2013. --Diagramma Della Verita (bincang) 11:43, 31 Mei 2013 (UTC)

Featured picture for 9 June 2013[sunting sumber]

Hi Aurora, I have found 1 potential featured picture and put it up for voting. Could you help to fix any mistakes that I may have unknowingly made while nominating it and also I need help with the text? I may have also found perhaps 1-2 more potential featured pictures, but I have not confirmed that I will be nominating them. If I do, perhaps I will nominate in 2 weeks' time. Cheers. Arctic Kangaroo () 15:28, 6 Jun 2013 (UTC)

Cool, done. ...Aurora... 08:39, 7 Jun 2013 (UTC)

Featured pictures[sunting sumber]

Hi Aurora, I see that you closed the Australian Painted Lady nom a few days ago. And you also mention that you don't want HK for another week, but that seems to be happening. Cheers. Arctic Kangaroo () 10:54, 14 Jun 2013 (UTC)

At the time, Hong Kong has been scheduled for three weeks. The third week is this week (Minggu 24). The butterfly will be up next week. ...Aurora... 03:09, 15 Jun 2013 (UTC)

Rollback[sunting sumber]

Hello sir, I would aks if I can be granted rollback on your Wiki? - This is why sir [3]. Thanks --Simeondahl (bincang) 13:21, 14 Jun 2013 (UTC)


Hi Aurora, I heard from Algazel that you and Yosri are able to grant non-admins rollback rights. Like on en.wiki where I am a rollbacker, vandalism is definitely nicer and more convenient to revert with rollback. So, is it alright to grant me rollback? Cheers. Arctic Kangaroo () 13:22, 14 Jun 2013 (UTC)


Terdapat permintaan hak rollback. Adakah ia perlu melalui proses pengundian / boleh terus lantik. Jika boleh terus lantik, saya sokong. Ini kerana belum ada proses bagi rollback, terutama pada orang luar. Yosri (bincang) 13:29, 14 Jun 2013 (UTC)

Saya jawab ketiga2 sekaligus. Berdasarkan Special:ListUsers/rollbacker, ms.wp tidak ada kumpulan pengguna ini (bandingkan en:Special:ListUsers/rollbacker). Jadi bukan penyelia tidak boleh dapat rollback. Maka tak perlulah fikir mengenai proses. ...Aurora... 03:09, 15 Jun 2013 (UTC)

Maggie Smith[sunting sumber]

Saya rasa versi sebelumnya lebih baik. Yosri (bincang) 09:15, 20 Jun 2013 (UTC)

Mungkin. Tapi versi itu dalam Bahasa Inggeris. ...Aurora... 09:17, 20 Jun 2013 (UTC)
Ishhh. K. Yosri (bincang) 09:35, 20 Jun 2013 (UTC)

ID bot.[sunting sumber]

Saya sedang menimbangkan untuk mencipta satu ID berstatus bot untuk tujuan penciptaan rencana desa di Indonesia. Kebaikannya ia mengelakkan kesesakkan di laman Perubahan terkini, memudahkan pengesanan vandal. Keburukan, ia tidak dikira sebagai sumbangan saya. Apa pendapat anda. Yosri (bincang) 15:41, 2 Julai 2013 (UTC)

Saya fikir kebaikannya lebih banyak daripada keburukannya. Saya sendiri bercadang menggunakan ID bot bagi memperbaiki kategori. Cuma sekarang masih sibuk dengan lesen imej. ...Aurora... 07:46, 3 Julai 2013 (UTC)

Hello[sunting sumber]

Hi, boleh membantu saya untuk memperbaiki artikel-artikel ini, terima kasih; Auditorio de Tenerife, Menara dari Santa Cruz.--81.35.205.78 15:35, 3 Julai 2013 (UTC)

Nampaknya anda telah dibantu rakan2 lain. ...Aurora... 07:54, 4 Julai 2013 (UTC)

Nak padam laman[sunting sumber]

Kak Aurora, saya tanya bagaimana mahu memadam laman? Cat N' Rat, 18.19, 5 Julai 2013 (UTC)

Letak teg {{hapus|sebab nak padam}} di rencana tersebut. Kenapa tak log masuk? ...Aurora... 09:39, 5 Julai 2013 (UTC)

Re: Mengosongkan laman[sunting sumber]

Baiklah. Thanks for guiding. Arctic Kangaroo () 13:25, 8 Julai 2013 (UTC)

Gambar Jeneral[sunting sumber]

Saya fikir gambar2 tersebut boleh diguna sebagai "fair use" dan tak perlu dibuang drp rencana2. --Algazel (bincang) 08:48, 10 Julai 2013 (UTC)

Kalau nak letak fair use kena ada alasannya. Kalau tak saya akan teg dengan Templat:AutoReplaceable fair use people. ...Aurora... 08:53, 10 Julai 2013 (UTC)

Kategori:Gambar Commons[sunting sumber]

Hi.

You asked me some time ago on Commons about some files in Kategori:Gambar Commons. I just checked today and they were all deleted on Commons. I removed the NowCommons template on the files you had not allready fixed.

Good to see the category getting cleaned up. Perhaps we can fix the rest :-) --MGA73 (bincang) 06:24, 18 Julai 2013 (UTC)

Sure. I just need more that 24 hours a day :) ...Aurora... 07:36, 18 Julai 2013 (UTC)
It is empty now :-) --MGA73 (bincang) 16:05, 8 Ogos 2013 (UTC)
Yay. ...Aurora... 15:07, 9 Ogos 2013 (UTC)


Shahz Jaszle[sunting sumber]

Saya lihat rujukan diambil dari blog. Bukan boleh dibuang kerana tidak sahih dalam biografi. CTMakerbot (bincang) 16:05, 2 Ogos 2013 (UTC)

Agenda Semasa blog kah, saya tak tahu. Yang pastinya, saya pernah terbaca mengenai berita itu dalam akhbar biasa. Dan sebarang pembuangan maklumat tanpa sebab akan saya undurkan.
p/s: Anda tak sepatutnya menggunakan akaun bot untuk berbincang. ...Aurora... 16:13, 2 Ogos 2013 (UTC)
Saya sedang log-in akaun tersebut. Jika anda ada baca dari akhbar utama, mungkin anda boleh masukkan rujukan sahih (bukan laman gosip/surat pembaca). http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Biographies_of_living_persons Yosri (bincang) 16:43, 2 Ogos 2013 (UTC)
Nanti saya cari. Sementara itu, anda mungkin mahu mengembangkan Agendasemasa.com. ...Aurora... 07:09, 3 Ogos 2013 (UTC)
Saya tak fikir saya akan. Tidak dikenali dan tiada rujukan akhbar utama. Yosri (bincang) 12:06, 3 Ogos 2013 (UTC)
Cipta Setiabudi, Jakarta Selatan minat? Haha tiada kaitan, saja untuk ditampilkan esok. Bagaimanapun tapak web tu tak nampak macam blog. ...Aurora... 08:53, 4 Ogos 2013 (UTC)
Penempatan boleh disahkan. Ada orang, tarikan yang boleh dikembangkan, dan boleh dipaut dengan banyak perkara (seperti yang membakar jalur gemilang/mangsa gempa/banjir/jerubu), selain ia adalah infrastruktur asas. Laman dalam talian adalah maya, sukar disahkan. Boleh hilang sekelip mata, tiada sumbangan bermakna (disebabkan media lain sudah lama bertapak Stars/Utusan/Berita/Bernama). Bagaimanapun jika anda anggap ia sahih, saya tiada bangkangan, sebab saya tidak berminat menyiasat laman yang tidak dikenali melalui media utama. Kecuali pelancarannya disiarkan dalam media utama, dengan itu ada rujukan. Yosri (bincang) 09:01, 4 Ogos 2013 (UTC)
Selain itu tiada isu penulisan saya dipindahkan kepada nama yang saya tidak setuju. Yosri (bincang) 09:06, 4 Ogos 2013 (UTC)
Ya, banyak akhbar Melayu dalam talian sahaja sekarang. Kalau tak ada orang pertikai, saya pun malas nak cek. Bagaimanapun, sebab saya dah kata nak cari sumber lain, saya akan tetap cari nanti. ...Aurora... 09:08, 4 Ogos 2013 (UTC)

Adminship request[sunting sumber]

Hi Aurora, I have placed a request for adminship on that page. Please help me to set up the page. Terima kasih. Arctic Kangaroo () 15:09, 4 Ogos 2013 (UTC)

Sekiranya saya buat laman pengundian tersebut, lazimnya ia akan dibuka terus untuk pengundian. Jadi jika anda tidak mahu diundi dahulu, maka anda mengurangkan masa pengundian, saya tak pasti sama ada itu adil. Satu lagi, adakah anda rasa sekarang ini masa yg sesuai? Kerana kemungkinan besar ramai orang akan bercuti minggu ini/depan. (Anda fahamkah persoalan saya tanpa terjemahan mesin?) ...Aurora... 08:24, 5 Ogos 2013 (UTC)
Need translate, that's one of the things I want to address. Then when do you think would be a good time to start the RfA? I will try to draft out the statement before then. Cheers. Arctic Kangaroo () 15:19, 5 Ogos 2013 (UTC)
Sekiranya anda mahukan saya membuatnya, paling awal pun minggu depan. Jika anda mahu lebih cepat, anda boleh hubungi mana2 penyelia lain. ...Aurora... 08:16, 6 Ogos 2013 (UTC)
Hmm...what's mana2? Can't translate leh... Arctic Kangaroo () 10:30, 6 Ogos 2013 (UTC)
Mana2 bermaksud another. Ia merupakan istilah yang diringkaskan daripada perkataan mana-mana.Apli kasi 10:49, 6 Ogos 2013 (UTC)
Aurora, could you help me to place Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Arctic Kangaroo sebagai penyelia 6 Ogos 2013 on the Recent Changes page? Thanks. Arctic Kangaroo () 15:05, 6 Ogos 2013 (UTC)
Siap, saya telah melakukannya.-Apli kasi 15:15, 6 Ogos 2013 (UTC)
Terima kasih Aplikasi. ...Aurora... 15:07, 9 Ogos 2013 (UTC)

Tolong jenguk[sunting sumber]

Selamat Hari Raya dan maaf zahir & batin Aurora. Tolong jenguk pengundian ini jika tak sempat jenguk lagi. Input saudara diperlukan, saya fikir. --Algazel (bincang) 02:35, 8 Ogos 2013 (UTC)

Tagging of featured pictures[sunting sumber]

Hi Aurora. FYI, I have tagged some featured pictures with {{Gambar pilihan}} just now. Selamat Hari Raya Aidilfitri. Arctic Kangaroo←✎ 13:16, 9 Ogos 2013 (UTC)

Also, I have nominated one of my pictures for gambar pilihan. Do cast a vote. For the rest of my pictures, I will nominate some of them myself sooner or later. Cheers. Arctic Kangaroo←✎ 13:19, 9 Ogos 2013 (UTC)

Sorry I still have to trouble you because I didn't tag the picture complete... Arctic Kangaroo←✎ 15:04, 9 Ogos 2013 (UTC)
It's better to tag them this way. I'll have a look at the pic later. ...Aurora... 15:07, 9 Ogos 2013 (UTC)
Sure. BTW, Hanamanteo mentioned that "doesn't mean I fully support you", which means that it's something like half support, half oppose. Also note that he did not remove or strike the support vote. Cheers. Arctic Kangaroo←✎ 15:08, 9 Ogos 2013 (UTC)
You should leave the interpreting to admins. Considering it's your RfA, your job is to convinve people to support you, not decide who supports you. ...Aurora... 15:13, 9 Ogos 2013 (UTC)

Khas:Imej_tanpa_kategori[sunting sumber]

Hi.

I would like to see this page empty because it makes it easier to spot "bad images".

Most of the files are probably files like Fail:A Swift's Call To Prayer.jpg where there the file is on Commons and there is just a local description or template.

Perhaps you could help change Templat:Gambar pilihan so that all the files using this template end up in a "Picture of the day" category or "Featured picture" category or whatever fits best?

--MGA73 (bincang) 07:16, 15 Ogos 2013 (UTC)

I'll have a look. ...Aurora... 15:11, 18 Ogos 2013 (UTC)

Fail:Plastingia naga (Chequered Lancer), 3 March 2012, Singapore.jpeg[sunting sumber]

Hi Aurora, please restore the above file. I hope I can help ms.wiki through images, and I haven't make a decision whether to delete the files or not. Thanks. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 15:00, 20 Ogos 2013 (UTC)

Untuk mengelak menghapus/nyahhapus berulang kali, sila tentukan fikiran anda dahulu. (Jika anda belum membuat keputusan, mengapa meminta speedy deletion gambar ini seminggu lepas (walaupun templat TW itu tak wujud?)). ...Aurora... 08:38, 21 Ogos 2013 (UTC)

Keliru mengenai lesen[sunting sumber]

Maafkan saya. Saya BENAR BENAR BENAR KELIRU tentang lesen ini. Jenis lesen yang mana saya patut gunakan kalau saya ambil sebuah imej dari laman sesawang lain? JerichoNation (bincang) 11:34, 22 Ogos 2013 (UTC)

Dan satu lagi. Saya mencipta satu lagi akaun, http://ms.wikipedia.org/wiki/Pengguna:AaronBot Ia untuk menyambut pengguna baru secara automatik, tapi bagaimana ia berfungi?? JerichoNation (bincang) 11:39, 22 Ogos 2013 (UTC)

Re IPv6[sunting sumber]

Ya, itu IPv6. Saya terlepas pandang dan fikir dia mendaftar menggunakan IPv6nya. Nampak gayanya itu akaun TM Net. Kelebihan bagi kita jika dia membuat laku musnah ialah kalau tidak silap, alamat IPv6 ini lazimnya tidak bertukar. Alamat sama juga ada melawat beberapa blog. --Algazel (bincang) 10:47, 23 Ogos 2013 (UTC)

IP sudah dinyahsekat. Perbincangan menarik di wiki Inggeris --Algazel (bincang) 00:17, 24 Ogos 2013 (UTC)

Bangsa dan tempat tinggal[sunting sumber]

Hello. Saya datang nak bercakap dan berinteraksi. Di manakah kamu tinggal? Saya ingin tahu. Lagipun saya tidak tahu apa bangsa awak? Adakah awak Melayu?. Saya tunggu. Chow. Cat N' Rat (bincang) 02:30, 24 Ogos 2013 (UTC)-Cat N' Rat-Cat N' Rat (bincang) 02:30, 24 Ogos 2013 (UTC)

Maaf, saya tak minat bercakap dan berinteraksi. ...Aurora... 15:15, 24 Ogos 2013 (UTC)

Cat N' Rat[sunting sumber]

Hi Aurora, can you help me to talk some sense into him? I just don't know how to teach him to sign his posts, and he also keeps thinking that I'm trying to attack him and/or get him blocked when I'm merely telling him how Wikipedia works. He's just 10, so I can understand his immaturity to understand things, but perhaps you will be better at getting the sense into him? Thanks. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 08:02, 28 Ogos 2013 (UTC)

Block needed. [4] (✉→Arctic Kangaroo←✎) 08:03, 28 Ogos 2013 (UTC)

Di mana dia menyerang anda? Saya cuma nampak provokasi anda ...Aurora... 08:12, 28 Ogos 2013 (UTC)
I was only giving him advice, and the "final warning" was because he had been uncivil before, so I hope he can stop. Also take a look at this and this. Cheers. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 08:15, 28 Ogos 2013 (UTC)
Saya perasan, dan saya lihat Yosri tak menyekatnya. Dia juga tak mengulangi (sehinggalah anda mengganggunya kembali). Bagaimanapun, saya telah memberi amaran. ...Aurora... 08:24, 28 Ogos 2013 (UTC)

My user page need temporary protection... Terima kasih. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 08:19, 28 Ogos 2013 (UTC)

Even though he request to be indef blocked, could you just block him like, about 3 days if you want to block him? He's good-faith contributor, but I think whatever he said is just at the heat of the moment and he needs some time to cool down. Perhaps you also can give him some good advice and tell him about the policies? Thanks. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 08:24, 28 Ogos 2013 (UTC)

Terima kasih...I can finally get back to work. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 08:31, 28 Ogos 2013 (UTC)

Probably you want to unblock him? He seems remorseful, I replied to him, and I'm quite satisfied by his response, thus my request. I'm just assuming good faith in this case, and it's still all up to you. Cheers. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 08:48, 28 Ogos 2013 (UTC)

Sokong unblock dengan amaran keras. Yosri (bincang) 11:21, 28 Ogos 2013 (UTC)
Sudah. ...Aurora... 07:43, 29 Ogos 2013 (UTC)

Picture was removed[sunting sumber]

Hi.

The picture was removed during these edits. Was that correct?

The picture is licensed PD. Any idea if it is own work or why it is PD?

--MGA73 (bincang) 18:04, 28 Ogos 2013 (UTC)

That picture, together with many other pictures of politicians the user uploaded as PD, were taken from Parlimen Malaysia's website I couldn't find this particular picture there though (because the politician in question has retired), and intended to nominate the picture for deletion. I must have forgotten. If you wish to keep this non-free picture, the only license I can think of is Templat:HakciptaKerajaanMalaysia. I have kept some other photos that way. ...Aurora... 07:43, 29 Ogos 2013 (UTC)

Explanation time[sunting sumber]

Hi Aurora, I seriously got very fed up upon reading this statement of yours yesterday. Could you explain it? (✉→Arctic Kangaroo←✎) 13:05, 29 Ogos 2013 (UTC)

Seorang tak pandai BM, seorang tak pandai BI. Bila berbicara, bertengkar. Lebih baik tak mengendahkan satu sama lain. ...Aurora... 08:02, 30 Ogos 2013 (UTC)
Looks like we are OK already, though. But it seems like he was just fed up on not being able to do the "signing" properly many times. <-- Correct me if wrong, my observation. And just a friendly reminder, having the admin and/or bureaucrat tools don't mean that you are more "powerful" than normal users, and that normal users' warnings can be ignored. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 01:36, 31 Ogos 2013 (UTC)
Memang anda silap. Anda meminta bantuan saya, dan kini hendak "mengingatkan" saya pula? Cermin diri sendiri dahulu. Amaran provokasi memang tak patut dipedulikan. Pertikaian itu berpunca daripada penguasaan bahasa anda. Dan penjelasan saya tamat di sini sahaja. ...Aurora... 15:00, 31 Ogos 2013 (UTC)
Oh sorry, my wrong. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 04:52, 6 September 2013 (UTC)

Re: Fail:Logo Pestabola Merdeka.jpeg[sunting sumber]

Saya mohon pembetulan dari pakar seperti anda untuk mengemas kininya. kalau saya salah tolong betulkan semula ya. Terima kasih Gua sayang Zeti 01:27, 30 0gos 2013 (UTC)

This revert[sunting sumber]

Sorry about that. Usually my practice is to revert all vandals and socks, whether constructive edit or vandalism edit. On English and Simple English wiki, there's this guy whose main account is Christian2941. His socks make both good and bad-hand edits. However, the practice is to revert everything and block on sight. I hope you can understand why. Cheers. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 06:56, 9 September 2013 (UTC)

Faham. Saya lebih suka WP:BITE. 07:10, 9 September 2013 (UTC)
Oh OK, I respect your opinion. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 07:14, 9 September 2013 (UTC)

Help with translation[sunting sumber]

On Bandar raya. I was doing some cleanup, and many things are in English. Thanks, (✉→Arctic Kangaroo←✎) 06:57, 9 September 2013 (UTC)

Thanks[sunting sumber]

...for posting this invite. :) I totally forgot about asking him to comment. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 08:18, 11 September 2013 (UTC)

A problem[sunting sumber]

Hi Aurora, I was looking through some featured pictures and passed by this one. I randomly took a look at the source and found that it was "All rights reserved", but yet the description page says that the file is licensed under Creative Commons Attribution 2.0 licence. Not sure if the author had revoked the licence, but perhaps you want to go to Commons and talk about this? I can't because I'm blocked there, and have no intention to be unblocked at the moment. Cheers. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 09:31, 11 September 2013 (UTC)

Now, Fail:Red Apple.jpg has become 'All rights reserved' as well, although it was under CC-BY-2.0 during uploading. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 09:35, 11 September 2013 (UTC)
Read the permission bit: This image, which was originally posted to Flickr.com, was uploaded to Commons using Flickr upload bot on 00:24, 30 April 2012 (UTC) by Paris 16 (talk). On that date it was licensed under the license below.
Commons:Commons:Flickr files basically states that even if the owner change the license later, if the file was uploaded before the license is changed, we can continue to use the image with the original license. ...Aurora... 09:40, 11 September 2013 (UTC)
Great. I was just afraid that it would affect the author's rights. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 09:51, 11 September 2013 (UTC)
From what I understand, in Flickr you can change the license as often as you wish. But the effect is almost the same as you multi-license the image. ...Aurora... 07:28, 12 September 2013 (UTC)

BTW, I have nominated a picture for GP. Not sure if you have seen it...perhaps you want to watchlist the page? (✉→Arctic Kangaroo←✎) 07:44, 12 September 2013 (UTC)

Need help[sunting sumber]

Hi Aurora, I'm not sure if you know how to do this, but if you do, could you help me with Templat:Kotak info taksonomi? I need more image slots. I tried already (refer to history) but it didn't work out. Thanks. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 14:10, 12 September 2013 (UTC)

Saya boleh buatnya, tapi memandangkan imej anda mungkin dihapuskan, maka saya malas. ...Aurora... 08:56, 13 September 2013 (UTC)

Mohon diperhatikan[sunting sumber]

Aurora, mohon lihat laman perbincangan saya di [5] Saya sendiri disekat oleh Pengguna:SpartacksCompatriot. Bagaimana ini? Padahal setahu saya, saya hanya membuat 2 kesalahan di WBI, namun saya malah disekat. Ini berarti saya memang terus-menerus dibenci oleh dia (Pernah dulu, saya memperbincangkan perkembangan artikel bertema bulu tangkis di Kedai Kopi di WBI, ianya menertawakan saya, mengatakan bahawa saya sendiri tak tahu selok-belok WBI secara mendalam, padahal saya sendiri tahu tentang hal itu). Sedangkan anda dan penyelia di sini, sabar melayan saya, malahan anda dan penyelia di sini menyokong saya untuk terus berkarya di WBM. Baiklah, karya saya memang direndahkan dan dijelek-jelekkan di WBI, namun saya tetap boleh berkarya di WBM. Saya tidak terima, saya mempunyai sedikit kesalahan, namun malah diperlakukan dengan kasarnya, sedangkan di WBM, walaupun saya tak tahu selok-belok WBM secara mendalam, malah menerima saya dengan sabar. Terima kasih, WBM! Hanamanteo (bincang) 10:20, 22 September 2013 (UTC)

Saya gembira anda gembira di sini. Sekiranya anda ada masalah di WBI, maaf saya tak dapat membantu. Lebih baik anda cari pengurus lain di sana sebagai orang tengah. ...Aurora... 15:09, 22 September 2013 (UTC)
Terima kasih atas keprihatinan anda terhadap saya. Namun, macam mana lagi, salah satu dari penyelia yang saya sebutkan di atas memang tidak menyukai saya berkarya di sana. Padahal saya sendiri baharu mendapat satu tamparan WikiTrout hanya kerana saya kesal dengan tingkah salah satu pengguna yang membuat rencana yang tidak layak (maksudnya saya tidak sengaja menggigitnya, Insya Allah, saya tidak akan menggingit pengguna lagi, Amin!). Lihat keadaan saya, muka cemberut, hati saya pun ada luka (buka luka betulan, 'lho, hanya luka karena tidak terima disekat!), Namun anda memahami fikiran saya yang tengah dilanda kesedihan dan menyokong keberadaan saya di Wikipedia. Sekali lagi, terima kasih untuk anda! Hanamanteo (bincang) 09:37, 23 September 2013 (UTC)
Saya akan menjaga emosi, namun kalau saya menjadi penyelia di sini (semoga, Insya Allah, Amin!), kalau saya melihat ada pengguna yang sering membuat laku musnah, ya sudah, saya serahkan saja pada Aurora daripada ujung-ujungnya saya dimarah-marahi penyelia WBM sama seperti apa yang saya alami di WBI. Hanamanteo (bincang) 09:45, 23 September 2013 (UTC)
Pertikaian itu lumrah hidup. Yang penting ialah bagaimana kita menanganinya dan adakah kita belajar daripada kesilapan. ...Aurora... 07:25, 24 September 2013 (UTC)

Bot[sunting sumber]

Selamat siang :) apakah bot saya masih belum bisa diberi status karena belum aktif? Permasalahannya adalah untuk melakukan ujicoba permohonan untuk akses AWB perlu disetujui terlebih dahulu (Perbincangan Wikipedia:AutoWikiBrowser/CheckPage). Apakah saya boleh minta tolong untuk diproses? Terima kasih banyak sebelumnya :)  Mimihitam   Bicara  11:28, 25 September 2013 (UTC)

Ya, saya hanya memberi status bot setelah melihat hasil ujian. Tentang AWB, maaf saya tidak dapat membantu, saya tidak mengurusnya. Apakah anda tidak dapat membuat artikel tanpa AWB? ...Aurora... 09:13, 26 September 2013 (UTC)
Melihat contoh: min:Kategori:Asteroid_Troya_Yupiter, saya setuju/sokong jika ia diberikan status bot. Yosri (bincang) 17:10, 26 September 2013 (UTC)

Program yang saya pakai untuk membuat artikel-artikel tersebut adalah AWB... salah satu gunanya status bot adalah, selain AWB secara teknis adalah bot, juga agar tidak memenuhi perubahan terkini. Untuk otorisasi AWB saya harus menghubungi siapa ya? Terima kasih sebelumnya. :)  Mimihitam   Bicara  17:12, 26 September 2013 (UTC)

Usurp an account[sunting sumber]

Dear Aurora, may I usurp the account 'wenbin' on mswiki for my unified login on wikipedia? I have unified the user name 'wenbin' on wikipedia except mswiki. Thanks.

Done. ...Aurora... 07:24, 1 Oktober 2013 (UTC)

Bot[sunting sumber]

Apa maksud, "Sila baca atas laman ini dan ikuti arahan" pada permohonan bot oleh saya dan Mimihitam? Bolehkah sekarang saya menjalankan akaun bot saya? Hanamanteo (bincang) 09:22, 27 September 2013 (UTC)

Ya. ...Aurora... 09:24, 27 September 2013 (UTC)
Saya cuba, 'kok setelah saya mengetikkan kata laluan dengan benar, saya tak boleh menjalankan akaun bot saya? ada apa ini? Moihon rasmikan akaun bot saya di sini. Hanamanteo (bincang) 09:30, 27 September 2013 (UTC)
Birokrat cuma terlibat setelah anda menguji bot anda. Sekiranya anda bermasalah menjalankan bot, saya tak dapat membantu. ...Aurora... 15:20, 29 September 2013 (UTC)

Boleh saya hapus?[sunting sumber]

Bolehkah saya menghapus pencalonan RP daripada bulan Jun sampai Oktober kerana sudah diarkibkan? Kalau mahu tahu, sila lihat arkibnya, soalnya saya sudah kesal dengan Algazel yang suka membalik suntingan saya di laman itu. Dimohon juga untuk menanggapi cadangan rencana gotong-royong di sini. Terima kasih.Hanamanteo (bincang) 09:54, 30 September 2013 (UTC)

Anda tidak meletakkan ringkasan suntingan. Mungkin orang salah faham. ...Aurora... 06:59, 1 Oktober 2013 (UTC)

Lucutkan jawatan saya[sunting sumber]

Tolong lucutkan jawatan saya sebagai penyelia. Terima kasih. JerichoNation (bincang) 13:00, 30 September 2013 (UTC)

Telah diluluskan steward. Semoga anda tenang di mana anda pergi, dan kembali ke sini suatu hari nanti. ...Aurora... 15:17, 1 Oktober 2013 (UTC)

David Moyes[sunting sumber]

Hi Aurora, can you help me translate the above article? Thanks. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 07:38, 1 Oktober 2013 (UTC)

Satu perenggan itu? Siap. ...Aurora... 14:58, 1 Oktober 2013 (UTC)

Need help on Man U article as well. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 09:30, 2 Oktober 2013 (UTC)

Sikit2 saya boleh tolong. Tapi banyak2 maaf, ada benda lain saya nak buat. ...Aurora... 08:07, 3 Oktober 2013 (UTC)

Ulama Minangkabau[sunting sumber]

Boleh tidak anda membetulkan bahasa pada rencana Ulama Minangkabau? Soalnya masih ada kalimat yang mengandungi bahasa Indonesia... Hanamanteo (bincang) 09:10, 2 Oktober 2013 (UTC)

Boleh tak anda bersama-sama membirukan pautan merah pada rencana Ulama Minangkabau? Kalau mau membirukan, sila terjemahkan dari WBI di Ulama Minangkabau. Hanamanteo (bincang) 10:06, 2 Oktober 2013 (UTC)
Sikit2 saya boleh tolong. Tapi banyak2 maaf, ada benda lain saya nak buat. ...Aurora... 08:07, 3 Oktober 2013 (UTC)

Mohon ditayangkan[sunting sumber]

Mohon ditayangkan berita ini secepatnya di LU di WBM:

Terima kasih. Hanamanteo (bincang) 06:09, 4 Oktober 2013 (UTC)

Wah panjangnya. ...Aurora... 07:56, 4 Oktober 2013 (UTC)
Makin panjang suatu rencana, pastinya makin bermutu suatu rencana... Hanamanteo (bincang) 09:12, 4 Oktober 2013 (UTC)
Anda tahu anda bisa guna kamus MABBIM untuk memperbaiki bahasa, misalnya rudal? ...Aurora... 09:23, 4 Oktober 2013 (UTC)

Macam mana dnegan berita ini?

Terima kasih. Hanamanteo Laman perbincangan saya 14:17, 5 Oktober 2013 (UTC)

Ternyata tiada berita tersebut dalam laman2 di atas. ...Aurora... 15:18, 5 Oktober 2013 (UTC)
Aduh! Di WBI dan Wikipedia bahasa Inggris telah ditayangkan, Aurora... Jangan repot begini-begitu, 'ya... Hanamanteo Laman perbincangan saya 16:26, 5 Oktober 2013 (UTC)
Anda tahu bukan syaratnya. Saya hanya meletakkan rencana yang telah dikemaskini. ...Aurora... 07:31, 7 Oktober 2013 (UTC)

Mohon digeser[sunting sumber]

Di Templat:Wikipediabahasa, mohon digeser kata "WBI" ke lebih kiri lagi, kerana saat ini jumlah rencana WBI berjaya mengalahkan WBM, dengan jumlah 285.000 rencana. Selamat, WBI! Saya suka itu! (sebab saya adalah warga WBI...). Hanamanteo (bincang) 09:16, 4 Oktober 2013 (UTC)

Itu mengikut aturan siapa sampai 100 ribu dahulu, dia paling kiri/atas. Kalau tidak penat kena tukar. ...Aurora... 09:23, 4 Oktober 2013 (UTC)
Saya kira yang paling banyak... Hanamanteo (bincang) 09:28, 4 Oktober 2013 (UTC)

WBI[sunting sumber]

Aurora, 'kok akhir-akhir ini Aurora tak kunjung WBI? Padahal saya lebih sering di sana... Hanamanteo Laman perbincangan saya 09:37, 4 Oktober 2013 (UTC)

Masa saya terhad. ...Aurora... 15:18, 5 Oktober 2013 (UTC)
'Lha, saya di WBM ini juga terhad masanya, namun sesekalilah saya kunjungi WBM. Mengapa Aurora sebaliknya, jarang kunjungi WBI? Padahal sekali lagi, saya lebih sering di sana... Hanamanteo Laman perbincangan saya 15:30, 5 Oktober 2013 (UTC)

Neymar[sunting sumber]

Article should be restored. He's the famous Brazilian soccer player, playing for Barca. (✉→Arctic Kangaroo←✎) 15:48, 5 Oktober 2013 (UTC)

Terjemah:Rencana yang dikembalikan. Ianya adalah pemain bola sepak Brasil yang terkenal, bermain di Barce (Barcelona C.F.) Hanamanteo Laman perbincangan saya 16:03, 5 Oktober 2013 (UTC)

WP:CSD#U1/#R2 e.g. "Neymar adalah antarabangsa Brazil, telah mewakili Brazil pada Under-17 , tahap bawah 20 dan kanan." ...Aurora... 07:31, 7 Oktober 2013 (UTC)

Query[sunting sumber]

Can you see this toolbox? I only can in Monobook skin (Penampilan), in Vector skin it don't appears me. Regards. --Vivaelcelta (bincang) 15:33, 19 Oktober 2013 (UTC)

Me too. Not sure why. ...Aurora... 15:37, 19 Oktober 2013 (UTC)
Try adding this code in MediaWiki:Edittools.js
mw.loader.load('//ms.wikipedia.org/w/index.php?title=MediaWiki:Edittools&action=raw&ctype=text/javascript');
--Vivaelcelta (bincang) 15:40, 19 Oktober 2013 (UTC)
Doesn't seem to work. ...Aurora... 16:08, 19 Oktober 2013 (UTC)
Me too. I request help here. --Vivaelcelta (bincang) 16:19, 19 Oktober 2013 (UTC)
The solution is to do as in English, create a default active gadget.
* charinsert[ResourceLoader|default]|charinsert.js|charinsert.css

--Vivaelcelta (bincang) 17:34, 19 Oktober 2013 (UTC)

Yes check.svgY Selesai by Aplikasi.--Vivaelcelta (bincang) 20:00, 19 Oktober 2013 (UTC)
Now, translate words like Insert, Wiki markup, REDIRECT, Category, etc in MediaWiki:Gadget-charinsert.js like is MediaWiki:Edittools. --Vivaelcelta (bincang) 20:05, 19 Oktober 2013 (UTC)
Done, thanks for the help. ...Aurora... 08:56, 21 Oktober 2013 (UTC)

Import template[sunting sumber]

I suggest import this template en:MediaWiki:Movepage-moved in MediaWiki:Movepage-moved. This template is used after a move, and it contains useful links. Regards. --Vivaelcelta (bincang) 20:56, 20 Oktober 2013 (UTC)

I'll have a look later. ...Aurora... 09:00, 21 Oktober 2013 (UTC)

Pencabutan rencana[sunting sumber]

Aurora, setuju tidak jika RP yang tak layak (tak memenuhi kriteria RP) sebaiknya dicabut status RP-nya? Soalnya RP yang tak layak amatlah banyak di WBM... Hanamanteo Laman perbincangan saya 05:28, 3 November 2013 (UTC)

Pandangan saya masih belum berubah sejak anda bertanya soalan tersebut di WP:KKC#Pencabutan RP. ...Aurora... 15:25, 4 November 2013 (UTC)
Selamat Awal Hijriah, Aurora! Semoga selamat sentausa! Hanamanteo Laman perbincangan saya 15:28, 4 November 2013 (UTC)
Selamat Awal Hijrah buat anda juga. ...Aurora... 15:33, 4 November 2013 (UTC)
Mengapa 'ya WBM tak pernah memperhatikan kualiti keseluruhan RP seperti WBI dan Wikipedia bahasa Turki? Hanamanteo Laman perbincangan saya 15:37, 4 November 2013 (UTC)
Itu pendapat anda. Pendapat saya, WBI yg tidak mengikut kriteria artikel pilihan sendiri. ...Aurora... 15:57, 4 November 2013 (UTC)
Senang sahaja menyelesaikan masalah ini! Anda ajukan RP di WBI yang mengandungi terlalu banyak pranala merah di sini. Nanti anda cadangkanlah RP di WBI yang anda anggap tak memenuhi syarat-syarat RP... Hanamanteo Laman perbincangan saya 16:08, 4 November 2013 (UTC)
Terima kasihlah. Silakan jika anda mahu. Seperti saya katakan, saya tidak berminat mencabut RP ketika ini, baik di sini, mahupun di sana. ...Aurora... 16:13, 4 November 2013 (UTC)
Yes check.svgY Selesai Sudah saya ajukan, sekarang giliran anda memberikan suara/undian. Janagn ikuti orang-orang yang bilang tak setuju di sana, kerana alasan undiannya aneh-aneh. Hanamanteo Laman perbincangan saya 16:16, 4 November 2013 (UTC)
Kesihan, RP yang tak memenuhi syarat-syarat RP masih sahaja tak dicabut..... Hanamanteo Laman perbincangan saya 16:25, 4 November 2013 (UTC)

Diancam[sunting sumber]

Tadi saya diancam akan disekat 3 hari karena kesalahan yang baru saya perbuat. Saya sudah maafkan, namun masih saja ia tak maafkan saya. Apa yang harus saya buat? (Ia tuduh saya berbuat salah 3 kali, padahal sebenarnya kesalahan itu baru saya buat, masalah ini di tempat tinggal saya, di WBI). Hanamanteo Laman perbincangan saya 16:32, 4 November 2013 (UTC)

Saya tidak tahu sejarah anda di sana. Atau hubungan anda dengan si pengancam. Anda sudah cuba minta pertolongan pengurus lain di sana? ...Aurora... 16:49, 4 November 2013 (UTC)
Pengancam itu ialah seorang penyelia di WBI yang mengancam saya akan menyekat 3 hari, padahal saya baru membuat kesalahan, itu pun bukan berhubungan dengan dia, namun dengan pengguna lainnya. Saya sudah memohon pertolongan. Doakan 'ya, semoga saya tak 'kan disekat lagi! Mengenai penyelia, penyelia di sini terbilang ramah dan siap membantu. Di WBI juga, (Tulisan saya sembunyikan). Hanamanteo Laman perbincangan saya 16:56, 4 November 2013 (UTC)

Pesan daripada WBI[sunting sumber]

Anda dijemput oleh saya untuk mengundi pencabutan status penyelia (WBI:Pengurus) Stephensuleeman tertanggal 19 November 2013 di sini. Terima kasih. Hanamanteo Laman perbincangan saya 23:38, 18 November 2013 (UTC)

Mohon ditayangkan di LU[sunting sumber]

Aurora, mohon tayangkan berita ini di LU.

Kakak Aurora, rencana tersebut masih ada bahasa Indonesianya, jadi kakak harap betulkan ke bahasa Melayu, 'ya (bukan asal salin-tempel, namun saya terjemahkan ke bahasa Melayu sesuai dengan kemampuan saya, kalau masih ada kata dalam bahasa Indonesia, harap diterjemahkan). Terima kasih. Hanamanteo Laman perbincangan saya 08:43, 2 Disember 2013 (UTC)

Nampaknya Yosri telah membantu memperbaikinya, akan saya tampilkan. ...Aurora... 15:08, 2 Disember 2013 (UTC)
Terima kasih kakak Aurora dan Yosri! Hanamanteo Laman perbincangan saya 23:38, 2 Disember 2013 (UTC)

Syarikat penerbangan[sunting sumber]

Airlines diterjemah Syarikat Penerbangan. Sila lihat:-

Maaf silap. Sebenarnya saya nak letak LAM Linhas Aéreas de Moçambique tapi tak terperasan tersilap salin dan tampal. Kalau nak terjemahkan boleh juga. Berdasarkan Malaysian Airlines System = Sistem Penerbangan Malaysia, maka LAM Mozambique Airlines = Penerbangan LAM Mozambique. ...Aurora... 09:31, 3 Disember 2013 (UTC)

Akhbar[sunting sumber]

Boleh tambahkan "Kulit akhbar" dalam dropdown menu. Yosri (bincang) 12:57, 3 Disember 2013 (UTC)

Menu lesen? Siap. ...Aurora... 08:10, 4 Disember 2013 (UTC)

Nicol Ann David[sunting sumber]

Kakak Aurora, saya mau bertanya, rencana Nicol Ann David pernah tayang di LU tidak? Kalau iya, bulan berapa? Soalnya, saya tak menemukan pencalonannya sebagai RP. Hanamanteo Laman perbincangan saya 06:47, 5 Disember 2013 (UTC)

Sebelum Julai 2006. Anda sudah lihat arkib Perbincangan Wikipedia:Calon rencana pilihan? ...Aurora... 10:13, 5 Disember 2013 (UTC)
Saya kira, pencalonannya ada di sini... Hanamanteo Laman perbincangan saya 10:17, 5 Disember 2013 (UTC)
Itu hanya selepas sistem bulanan sekarang bermula. ...Aurora... 10:23, 5 Disember 2013 (UTC)
Terima kasih atas jawapannya. Hanamanteo Laman perbincangan saya 13:41, 5 Disember 2013 (UTC)

Pengguna:Kelab Bola Sepak dan Futsal Pusat Darah Negara[sunting sumber]

Saya ada menemukan nama pengguna yang sepertinya dilarang, yaitu Pengguna:Kelab Bola Sepak dan Futsal Pusat Darah Negara. Boleh tidak saya meletak Templat:Nama larangan memandang nama penggunanya sepertinya terlarang (menggunakan nama kelab)? Hanamanteo Laman perbincangan saya 10:28, 5 Disember 2013 (UTC)

Ya, tapi anda perlu jelaskan sebabnya. Pengguna baru itu tidak akan mengerti mengapa dilarang. ...Aurora... 10:30, 5 Disember 2013 (UTC)
Bagaimana cara menulis alasannya berikut format yang benar? Saya menggunakan cara seperti ini: {{nama larangan|menggunakan nama kelab}}, namun hasilnya "Dengan alasan: Templat:Nama larangan/N". Saya benar-benar bingung, Aurora... (lihat hasil suntingan saya di sini. Tolonglah saya, Aurora, terima kasih dan salam sejahtera. Hanamanteo Laman perbincangan saya 10:36, 5 Disember 2013 (UTC)
Saya tak tahu, saya sendiri tak pernah gunakannya. ...Aurora... 10:40, 5 Disember 2013 (UTC)
Seperti itu, 'ya, Terima kasih. Hanamanteo Laman perbincangan saya 11:04, 5 Disember 2013 (UTC)

Mohon tayangkan di LU[sunting sumber]

Aurora, mohon tayangkan berita ini di LU:

Terima kasih. Hanamanteo Laman perbincangan saya 08:23, 6 Disember 2013 (UTC)

Anda lambat beberapa detik. Haha.. ...Aurora... 08:26, 6 Disember 2013 (UTC)
Iya, daripada lambat beberapa jam. Hahaha... Hanamanteo Laman perbincangan saya 08:27, 6 Disember 2013 (UTC)

RE:Lesen Seni Bebas?[sunting sumber]

Maafkan saya. Saya tidak begitu mahir mengenai perletakan lesen. Apakah lesen yang sesuai diletakkan oleh saya pada pendapat anda ? Irfanshaharuddin (bincang) 10:28, 11 Disember 2013 (UTC)

Saya akan cuba semak kembali imej yang sudah diteg untuk pemadaman. Sekiranya saya gagal mendapatkan pengesahan penciptanya, saya akan buang imej tersebut. Irfanshaharuddin (bincang) 10:37, 11 Disember 2013 (UTC)

Mohon ditayangkan di TA[sunting sumber]

Aurora, boleh tidak anda menayangkan rencana kerja saya di TA besok? Ini kalimatnya:

" bahawa walaupun merupakan kisah cerita rekaan yang disadur daripada buku Tjerita Si Tjonat (gambar) karya F.D.J. Pangemanann, filem Si Tjonat dipasarkan pada tahun 1929 sebagai kisah nyata?"

Gambarnya di sini.

Kalau sudah, harap kirimkan balasannya kelaman perbincangan saya. Terima kasih. Hanamanteo Laman perbincangan saya

Oh, saya sudah pilih untuk minggu ini. Minggu depanlah. ...Aurora... 08:53, 16 Disember 2013 (UTC)

Upload gambar[sunting sumber]

Meeneunos10 (bincang) Hai Aurora. Bagaimana saya mahu mendapatkan lesen? Saya upload gambar yg mempunyai kaitan dengan halaman/rencana yang saya buat/edit. Saya tidak menyalahgunakan gambar yg diupload. mohon bantu saya kerana saya tidak tahu cara yg betul untuk memberi lesen kepada gambar yg diupload.

Wikipediabahasa[sunting sumber]

Kak Aurora, tolong tanggapi pesan saya di Perbualan Templat:Wikipediabahasa#Pautan bagi Wikipedia bahasa Armenia. Terima kasih. Hanamanteo Laman perbincangan saya 09:41, 16 Disember 2013 (UTC)

Kak, tolong ditanggapi, soalnya jumlah rencana pada Wikipedia bahasa Armenia telah mencecah 100,000 rencana. Hanamanteo Laman perbincangan saya 10:01, 16 Disember 2013 (UTC)

Yutu[sunting sumber]

Kak Aurora, di Templat:Peristiwa Terkini, 'kok Yutu-nya hanya diberi tanda petik sahaja ("Yutu")? Cubalah untuk memberi pautannya (tidak perlu ditebalkan). Terima kasih. Hanamanteo Laman perbincangan saya 09:26, 17 Disember 2013 (UTC)

Jika anda ciptanya, akan saya pautkan. ...Aurora... 09:30, 17 Disember 2013 (UTC)

Akaun anda?[sunting sumber]

Assalamu'alaikum Aurora, apakah benar di sini adalah akaun anda? Hanamanteo Laman perbincangan saya 10:13, 18 Disember 2013 (UTC)

Saya harap. ...Aurora... 10:17, 18 Disember 2013 (UTC)