Perbincangan pengguna:Aurora/Arkib9

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search
Arkib Ini ialah arkib untuk perbincangan terdahulu. Jangan sunting laman ini.
Jika anda hendak membangkitkan semula topik yang lama, anda boleh mengemukakannya dalam laman perbualan yang aktif.


Bagaimana nak buat Kategori yang betul[sunting sumber]

Saya nak tahu lebih lanjut bagaimana nak buat "Kategori" yang betul? saya nak kemaskini data mengenai jutsu Naruto dan nak masukkan semua jutsu dalam satu kategori iaitu Senarai-senarai jutsu Naruto. Tolong beri panduan. Terima kasih.

60.53.100.73 13:03, 2 Januari 2010 (UTC)

Untuk buat kategori, cuma taip [[Kategori:Naruto]]. ...Aurora... 13:30, 2 Januari 2010 (UTC)

Tolong[sunting sumber]

tolong padam Penghantaran kuasa. tadi buat perubahan, tapi lepas save kebetulan anda lencongkan laman tersebut. Maaf.--Kekacang (bincang) 16:19, 7 Januari 2010 (UTC)

Saya sudah pindahkan, dan saya akan edit di sana. Anda boleh padamkannya sekarang. Terima kasih.--Kekacang (bincang) 16:23, 7 Januari 2010 (UTC)
Oh. Saya lupa sesuatu. Tajuk yang sesuai ialah "pembekalan kuasa elektrik". Ini mengikut pengalaman saya belajar dahulu.--Kekacang (bincang) 16:26, 7 Januari 2010 (UTC)
Ya, saya pasti dan ianya dirujuk melalui setiap universiti di Malaysia. Saya belajar dalam pengkhususan "Kejuteraan Elektrik dan Elektronik".--Kekacang (bincang) 16:33, 7 Januari 2010 (UTC)

Terima kasih![sunting sumber]

Terima kasih Aurora kerana membantu saya membasmi dan membalikkan semula teks orang yang tidak bertanggungjawab di bahagian Sejarah Sekolah di SMK Jasin. Saya harap perkara ini tidak berlaku lagi pada masa hadapan. Saya minta maaf jika saya menyusahkan awak kerana mencipta laman sekolah tu. Saya cuma nak kongsikan pelbagai maklumat tentang sekolah tapi tak sangka boleh jadi macam ni. Apa-apa pun terima kasih atas kerjasama awak. Amirul1996 (bincang) 09:40, 7 Februari 2010 (UTC)

Sama-sama. ...Aurora... 14:09, 8 Februari 2010 (UTC)

Terima kasih kerana mengembangkan dan memperbaiki artikel tentang Filem Malaysia. Semoga kita dapat memberi kerjasama dalam mengembangkan artikel filem Malaysia supaya dapat dilihat oleh orang ramai. Sebelum itu, tolong saya buat penterjemahan artikel Festival Filem Malaysia dalam Bahasa Inggeris supaya orang luar mengetahui tentang filem-filem kita. Haji Jamaluddin 18:22, 21 Mac 2010 (UTC)

Sama-sama. ...Aurora... 14:21, 22 Mac 2010 (UTC)

Terima kasih atas bantuan menyudahkan Templat:Navbox SBP! =) عبد الله Pesanan? 12:20, 4 November 2010 (UTC)

Sama-sama. ...Aurora... 03:35, 10 November 2010 (UTC)

Makluman[sunting sumber]

Untuk makluman Aurora, nama institut perguruan ialah Institut Pendidikan Guru Malaysia. Saya penuntut di IPG Kampus Tuanku Bainun. Namun demikian, institusi ini menggunakan nama Institut Pendidikan Guru kerana nama Institut Pendidikan Guru Malaysia belum rasmi untuk digunapakai. Institut Perguruan kini menjadi Institut Pendidikan Guru kerana seiring dengan perasmian IPG Kampus Dato' Razai Ismail yang dirasmikan oleh Timbalan PM Malaysia pada Januari 2009 yang lalu. Harap maklum, sila rujuk laman web bahagian pendidikan guru untuk rujukan lanjut. Mrzackhangrove (bincang) 14:46, 9 Februari 2010 (UTC)

Ok, sila pastikan butang "alih" digunakan jika hendak mengubah nama rencana. ...Aurora... 14:54, 9 Februari 2010 (UTC)
Terima kasih, 07:57, 10 Februari 2010 (UTC)

SUL / Login collision[sunting sumber]

Hello, I'm currently trying to unify my wm & wp accounts, and I have a problem on this wiki (and a few other). There is an Asr account already there, which seems to have not posted any article. Is it possible to rename it, permitting me to unify the accounts ?

Thanks in advance, ASR. fr:User:Asr193.252.243.180 12:57, 16 Februari 2010 (UTC)

Sure, please request at Wikipedia:Menukar nama pengguna. ...Aurora... 14:14, 17 Februari 2010 (UTC)

Salam![sunting sumber]

Bagaimanakah saya hendak mengupload gambar untuk artikel ini??? Simplelinux

Farizluqman (bincang) 08:45, 27 Februari 2010 (UTC)

Peningkatan[sunting sumber]

Nampaknya terdapat peningkatan pendaftaran pengguna baru, dan malangnya jumlah vandal turut meningkat. Yosri (bincang) 16:30, 9 Mac 2010 (UTC)

Biasalah, bila dah makin terkenal. ...Aurora... 14:10, 10 Mac 2010 (UTC)

Nowy Dwór Królewski[sunting sumber]

Please writing article Nowy Dwór Królewski. PLEASE! http://en.wikipedia.org/wiki/Nowy_Dwór_Królewski Answer on Polish Wikipedia Ananas96 (bincang) 16:34, 11 Mac 2010 (UTC)

Maybe later. I don't feel like doing it now. ...Aurora... 13:55, 12 Mac 2010 (UTC)

Sándorfi[sunting sumber]

Hi! I'm a Hungarian wiki-editor, my name is Norbert. I would like to request something from you. There is a Hungarian painter, István Sándorfi, we have now about 20 translations, could you make for us a Melayu version? Here is the English article: en:István Sándorfi. Thank you! hu:User:Eino81

As above, you would to wait a little bit. Cheers. ...Aurora... 14:20, 16 Mac 2010 (UTC)
Done for both. ...Aurora... 14:57, 19 Mac 2010 (UTC)

Buku[sunting sumber]

Sebenarnya saya merancang untuk memasukkan kesemua maklumat buku bahasa Melayu ke dalam Wikipedia ini. Ini memudahkan bagi merujuk buku yang ada. Saya dapat idea ini setelah ke Pesta Buku, banyak buku yang saya tidak pernah ketahui ada di situ. Saya rasa ia mampu menjadi sumber rujukan yang baik, kerana setakat ini tiada pengkalan data mengenai buku-buku Melayu, yang ada hanyalah Google book yang lebih menjurus kepada buku-buku Inggeris. Yang saya letakkan itu hanya tahap ujian sahaja. Ini kerana ruang bukan masaalah bagi Wikipedia, dan hanya orang yang berminat mengetahui maklumat itu perlu melihat rencana mengenai buku itu. Yang tidak berminat, tidak perlu melihatnya. Yosri (bincang) 06:45, 26 Mac 2010 (UTC)

Sebenarnya saya telah pertimbangkana perkara tersebut. Sebab itu saya hadkan pada penerbit bertapak ("establish publisher". Yosri (bincang) 05:21, 29 Mac 2010 (UTC)
Bagi contoh sikit. Biasanya jika ISBNnya sama satu rencana, jika ISBN lain rencana lain. Sebab saya susun menurut nombor ISBN. :) Yosri (bincang) 00:09, 30 Mac 2010 (UTC)
Seperti saya katakan, seperti perpustakaan, saya mengikut nombor ISBN. Tajuk sama tetapi terbitan buku kulit tebal/nipis mungkin boleh digabungkan, kerana judul rencana menurut judul buku. Jilid berset tetapi ISBN dan tajuknya lain, mengandungi rencana berlainan. Ini kerana kandungannya berlainan memerlukan gambaran ("Description") berlainan. 23:33, 30 Mac 2010 (UTC)

Nama pengguna (Sy tan)[sunting sumber]

Pada pendapat saya, nama pengguna Sy tan (log pada 10:51, 28 April 2010) tidak sesuai digunakan di dalam ensiklopedia ini kerana jika disebut kemungkinan berbunyi syaitan. Apa pula pendapat saudara? adakah pengguna ini perlu disekat? <*)))>< Mr Ikan (bincang) 12:39, 28 April 2010 (UTC)

Jangan terlampau sensitif sangat. Itu mungkin nama cina SY Tan. Kamalzack (bincang) 13:23, 28 April 2010 (UTC)
Pendapat Kamalzack ada benarnya. Biarlah saja. ...Aurora... 14:11, 28 April 2010 (UTC)
Emm... Mungkin jugak :) <*)))>< Mr Ikan (bincang) 17:03, 28 April 2010 (UTC)

UNDILAH SAYA[sunting sumber]

السلام عليكم 平和があなたがたに

Assalamualaykum, Salam Sejahtera dan Salam Wikipedia,

Kehadapan Saudara Aurora, saya merupakan pengguna Wikipedia Smim90 sedang mengadakan kempen kutipan suara melalui undian. Tujuan saya mengadakan kutipan suara ini adalah untuk mencari sokongan ahli Wikipedia bahasa Melayu yang budiman untuk memilih saya sebagai salah seorang PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU. Saudara, tujuan saya memohon jawatan sebagai penyelia ini adalah untuk membuat suatu transformasi pembaharuan dalam Wikipedia bahasa Melayu. Namun saya berpendapat keinginan saya mungkin tidak dapat dilunaskan sekiranya saya tidak mendapat sokongan yang kuat daripada anda. Saya seringkali sentiasa berusaha bersama para pengguna Wikipedia bahasa Melayu yang lain dalam mengecapi suatu matlamat yang sama bagi menyediakan rencana dan juga pelbagai pengisian yang bermanfaat dalam Wikipedia, namun saya tidaklah mahu sesuatu sumbangan itu boleh dikatakan "serumpun" sahaja kerana apa yang penting adalah kepelbagaian dan usaha kita yang tidak terhad, kerana itu juga saya amat menaruh harapan kepada anda SAHABAT, sebagai rakan seperjuangan yang sentiasa mencari adunan yang cukup sebati dalam mencipta resipi ilmu yang tidak akan dilupakan selama-lamanya .Inilah rencah kencana kehidupan.

Jika saudara mempunyai keyakinan dan kepercayaan terhadap diri saya untuk menjadi PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU, saudara bolehlah memasuki pautan Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Smim90 sebagai penyelia 09 Mei 2010 untuk mengundi saya.

Saudara boleh mengundi saya dengan dengan hanya memasukkan * SETUJU dan seterusnya diikuti tanda (~ sebanyak 4 kali) sebagai tandatangan saudara di dalam ruangan SOKONGAN. Kemudian tekan kotak simpan, undian saudara akan disimpan secara otomatik.

Jika saudara merasakan saya tidak layak menyandang jawatan sebagai penyelia dalam Wikipedia ini, saudara boleh memasukkan tanda * TIDAK SETUJU dan seterusnya diikuti tanda (~ sebanyak 4 kali) sebagai tandatangan saudara di dalam ruangan BANTAHAN. Kemudian tekan kotak simpan. undian saudara akan disimpan secara otomatik. Sebaik-baiknya saya amat mengesyorkan saudara untuk memberi sedikit komen dalam ruangan catatan sekiranya saudara tidak menyokong saya untuk memegang jawatan penyelia.

Saya juga sudi menerima sebarang persoalan yang ditujukan kepada saya sepanjang tempoh berkempen dan mencari undian. Jika tidak keberatan saya akan menjawab semua pertanyaan itu dengan hati yang ikhlas dan terbuka, InsyaAllah.

Akhirnya kata, undilah saya sebagai PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU, mudah-mudahan segala usaha saya dan saudara akan terus dapat dipertingkatkan untuk kebaikan bersama. Kearah melahirkan umat berilmu, berwawasan dan bertanggungjawab. Smim90 (bincang) 17:57, 8 Mei 2010 (UTC). Sekian, Wassallam dan Terima Kasih.

Iklim (band)[sunting sumber]

Aurora, I am translate Iklim band into English, hope you like it!! Here the link: Iklim

P.S You can also help me to expanded the article - Sorry, I am currently will not active... because I had SPM =(

Thanks for the info. ...Aurora... 14:25, 25 Mei 2010 (UTC)

Aurora, I had a problem, I don't have enough additional citations for Iklim. I searching at Internet using Google but I only found few reliable references. There no Iklim official website or any suitable reference, expect Saleem Facebook - (this page is not very important). If I don't find more, this article might be challenged.--Woad85 (bincang) 06:53, 26 Mei 2010 (UTC)

Perhaps these will help:

...Aurora... 14:22, 26 Mei 2010 (UTC)

Terima kasih banyak2 or Thank you very much!!--Woad85 (bincang) 10:14, 28 Mei 2010 (UTC)

Padam rencana[sunting sumber]

Hai Aurora,
Bagi rencana yang hendak anda padam, sila letakkan tag pemadaman untuk rujukan penyelia lain. Jangan terus padam kecuali jelas ia contengan. Rencana yang disalin itu masih boleh digubah semula untuk mengelakkan perlanggaran hakcipta. Hampir kesemua rencana di Wikipedia merupakan rencana yang diambil dari sumber berhakcipta dan digubah semula, kerana Wikipedia tidak membuat penyelidikan asli. Yosri (bincang) 01:13, 29 Mei 2010 (UTC)

Jika dia berusaha menggubah semula, saya tidak akan hapus terus. Malah banyak yg dah saya tolong perbaiki. Jika dia sekadar salin & tampal, maaflah. Anda boleh pulih & tulis semula jika anda mahu, tidak saya. ...Aurora... 16:22, 29 Mei 2010 (UTC)

WikiProject Malaysia[sunting sumber]

Hi Aurora, I saw from your userpage that you edit in the English Wikipedia too. WikiProject Malaysia in enwiki is currently undergoing a revamping and I would like to invite you to contribute towards the project. We would appreciate any contribution from you. Feel free to head over to the plan page to check out what we're doing. If you have any questions, please leave them on my talk page here or in enwiki. Happy editing, BejinhanTalk 09:45, 3 Jun 2010 (UTC)

Rujukan untuk Aurora tentang Idols (Brunei)[sunting sumber]

LAMAN RASMI

DARI..

AMANDA

Laman rasmi blog je? ...Aurora... 14:19, 10 Jun 2010 (UTC)

Turki[sunting sumber]

Salam, boleh tak minta tolong cipta rencana berkaitan Daerah di Turki iaitu semua tempat di Turki. Cuba lihat di wikipedia bahasa fiji yg majoritinya berkaitan Turki. Terima kasih. Md. Farhan (bincang) 07:06, 10 Jun 2010 (UTC)

Maaflah saya tak minat. ...Aurora... 14:19, 10 Jun 2010 (UTC)

Article[sunting sumber]

Hi Aurora, I saw that you speak Malay as a native language. I wanted to ask for help in starting an article about Ram Narayan. Can you please help and translate the introduction? Thank you very much! Hekerui (bincang) 12:29, 16 Jun 2010 (UTC)

Ok, but not today I'm afraid. ...Aurora... 14:29, 16 Jun 2010 (UTC)
Done. ...Aurora... 13:18, 18 Jun 2010 (UTC)
Thank you! Hekerui (bincang) 14:21, 18 Jun 2010 (UTC)

Rehat[sunting sumber]

Disebabkan oleh beberapa keadaan yang tidak dapat dielakkan, saya terpaksa mengurangkan keaktifan di Wikipedia sehinga jangka waktu yang belum dapat ditentukan lagi. Bagaimanapun saya perhatikan banyak contengan kecil sering kali tidak direvert oleh penyelia. Saya harap anda dapat membantu memantau vandal kecil-kecilan ini agar dapat memastikan kualiti Wikipedia Melayu berada pada tahap yang memuaskan. Salam maju jaya. Yosri (bincang) 14:07, 22 Jun 2010 (UTC)

Saya pasti buat apa yang termampu. Selamat berehat. ...Aurora... 14:08, 25 Jun 2010 (UTC)

Hey[sunting sumber]

Thanks for the welcome, i don´t know anything of malayan but thanks anyway. Salam. Saloca (bincang) 00:36, 29 Jun 2010 (UTC)

The Hunchback of Notre Dame, Snow White and the Seven Dwarfs[sunting sumber]

Can you make sure this are in pure Malay? I put some of it that was in Indonesian into Malay but I used google. Check it please. Also can you unblock the ip ranges 68.220.0.0/16 and 74.249.0.0/16? Thanks. SD2345 (bincang) 16:15, 30 Jun 2010 (UTC)

Actually those ranges have blocked me a lot here, it would really help. Also, this article is tagged for deletion as non-notable being deleted in English. Also deleted in French, Spanish, and Portugese. Only left in uk wiki, but still tagged for deletion. SD2345 (bincang) 16:41, 30 Jun 2010 (UTC)

Dewan Bandaraya[sunting sumber]

Hi Aurora, apakah semua kata "Balaikota" di WBM sebaiknya ditukarkan kepada "Dewan Bandaraya"? Saya juga menampak kata itu pada beberapa rencana lain. Salam, Naval Scene (bincang) 02:01, 1 Julai 2010 (UTC)

Sebaiknya begitu. "Balai kota" itu bahasa lama. ...Aurora... 15:52, 1 Julai 2010 (UTC)
OK, terima kasih. Salam, Naval Scene (bincang) 02:15, 2 Julai 2010 (UTC)

Calon Rencana Pilihan Julai 2010[sunting sumber]

Salam ..aurora..saya tidak nampak opera sebagai calon pilihan..kenapa keputusan bagi calon pilihan Julai 2010..tak ada?? Che (bincang) 14:50, 5 Julai 2010 (UTC)

Dah letak keputusan. Opera tu kitar semula tahun lepas punya sebab tiada pencalonan baru. ...Aurora... 14:26, 6 Julai 2010 (UTC)
Boleh calonkan Piala Dunia FIFA 2010 tak pada bulan Ogos? Che (bincang) 09:56, 7 Julai 2010 (UTC)
Masih banyak yang merah, saya rasa tak sempat. ...Aurora... 14:22, 7 Julai 2010 (UTC)

Harapkan bantuan[sunting sumber]

Bagaimana saya nak sunting "infobox" ini? Imejnya terlalu besar dan tidak dapat dikecilkan dengan "|image_size = ". "Timbalan ketua menteri" saya juga tidak dapat menfomatkannya sehingga betul. Lihat http://ms.wikipedia.org/wiki/Abdul_Taib_Mahmud Cerevisae (bincang) 04:04, 7 Julai 2010 (UTC)

Terima kasih, Naval Scene!Cerevisae (bincang) 05:48, 7 Julai 2010 (UTC)

Bls:Maharaja Suci Rom[sunting sumber]

Ya, benar. Berdasarkan jawapan akan soalan di laman sesawang DBP. Oleh itu Holy Roman Emperor = Maharaja Suci Rom. Saya akan periksa balik beberapa rencana sebelum ini dan membetulkannya sekiranya perlu. Zamwan (bincang) 04:32, 7 Julai 2010 (UTC)

Translation[sunting sumber]

Hello! can you please create this article Selena on this wiki? please and thank you! (en:Selena, the English version). AJona1992 (bincang) 18:23, 14 Julai 2010 (UTC)

Maybe next week. ...Aurora... 14:18, 15 Julai 2010 (UTC)
Done. ...Aurora... 09:39, 28 Julai 2010 (UTC)

Ciptalah banyak rencana baru sehingga 100,000.--Md. Farhan (bincang) 10:15, 15 Julai 2010 (UTC)

Saya tak akan berhenti sehingga 100,000, tapi saya akan ambil masa saya. ...Aurora... 14:18, 15 Julai 2010 (UTC)

Rujukan[sunting sumber]

Jika saya hanya menterjemah dari wikipedia English ke wikipedia Bahasa Melayu, apakah yang saya perlu sertakan di bahagian rujukan?

Salin sekali rujukan di en.wiki dan terjemah apa yg patut. ...Aurora... 01:38, 25 Ogos 2010 (UTC)

Ok. Terima kasih --Dean amx (bincang) 10:14, 25 Ogos 2010 (UTC)

Pengunduran pautan hadith[sunting sumber]

Hai Aurora,
Saya lihat pautan http://lidwa.com/app/ agak bagus. Boleh saya tahu kenapa anda undurkan? Yosri (bincang) 02:59, 25 Ogos 2010 (UTC)

Saya keluarkan pautan ke laman utama http://lidwa.com/, bukan pautan ke laman khusus tersebut. ...Aurora... 01:53, 26 Ogos 2010 (UTC)

Maklumat Perkasa Salah[sunting sumber]

Saya amat dukacita maklumat tentang Perkasa yang di terbalikkan oleh Aurora. Maklumat yang diberi oleh wikipedia bahasa melayu salah dan tidak menunjukkan penyelia berusaha untuk membina wikipedia ini sebagai sumber rujukan terbuka di internet yang berkualiti.

Sepatutnya wikipedia dan penyelia harus neutral dan mensalurkan informasi mengenai sesuatu perkara secara benar dan telus. --Omaxsb

Jika anda benar2 mahu kualiti, anda tidak akan sekadar menyalin dari akhbar. Itu yg saya undurkan. ...Aurora... 15:31, 28 Ogos 2010 (UTC)

Jadi saya ambil maklumat dari akhbar salah? Apa guna awak buat wiki page kalau maklumat yang diberi salah dan penuh dengan fitnah? Adakah awak fikir lebih baik awak tulis ikut nafsu sendiri dari fakta akhbar? Jangan jadi bodoh Aurora. --Omaxsb

Saya tak kata maklumat dari akhbar salah. Saya kata menyalin dari akhbar salah. Apa gunanya buat wiki kalau sekadar jadi salinan akhbar? Anda kena buat ayat sendiri mengikut maklumat akhbar, kemudian letakkan akhbar sebagai rujukan. ...Aurora... 09:51, 31 Ogos 2010 (UTC)
Menyalin bulat-bulat dari akhbar adalah melanggar hakcipta dan akan dipadamkan. Yosri (bincang) 03:57, 20 Oktober 2010 (UTC)

Tajuk rencana[sunting sumber]

Apa pendapat anda mengenai http://ms.wikipedia.org/wiki/Perbincangan_Pengguna:Yosri#Tukar_tajuk_rencana Yosri (bincang) 13:22, 31 Ogos 2010 (UTC)

Boleh anda bantu memindahkannya. Saya terikat dengan rencana sekolah masa ini. Yosri (bincang) 10:43, 2 September 2010 (UTC)

Bantuan rencana sekolah[sunting sumber]

Adakah anda berminat membantu saya mempos rencana sekolah Indonesia, jika berminat saya akan melkan pada anda. Saya dapati ia terlalu banyak untuk saya cipta seorang diri. Sekiranya anda tidak berminat saya akan iklankan di kedai kopi :< Yosri (bincang) 02:38, 3 September 2010 (UTC)

Maaf, saya kurang minat mencipta rencana secara bersiri. ...Aurora... 02:42, 3 September 2010 (UTC)
OK. Tak menjadi masaalah... Yosri (bincang) 03:18, 3 September 2010 (UTC)

Siaran di Malaysia[sunting sumber]

Jika skrip "OriginalAirDate" untuk tarikh siaran pertama di Jepun dan "FirstEngDate" untuk tarikh siaran pertama di Amerika, apakah skrip untuk tarikh siaran pertama di Malaysia?--Dean amx (bincang) 02:45, 5 September 2010 (UTC)

Tidak disediakan. Secara peribadi saya tidak menganggapnya perlu, saya tidak mahu WBM terlalu memfokuskan pada Malaysia. ...Aurora... 01:28, 6 September 2010 (UTC)
Jadi, apa yang perlu saya lakukan? --Dean amx (bincang) 08:36, 6 September 2010 (UTC)
Menyunting Templat:Japanese episode list. ...Aurora... 02:14, 7 September 2010 (UTC)
Saya tidak dapat lakukannya. Boleh tolong? --Dean amx (bincang) 02:08, 9 September 2010 (UTC)
Saya akan lihat nanti, sekarang agak sibuk. ...Aurora... 01:44, 15 September 2010 (UTC)
Tidak mengapa, buat kerja anda dahulu. Saya tunggu.. --Dean amx (bincang) 01:48, 17 September 2010 (UTC)
Terima kasih! Masalah selesai! Kes ditutup! --Dean amx (bincang) 09:31, 30 September 2010 (UTC)

Rencana pada laman utama[sunting sumber]

Saudara, pautan "Selanjutnya" pada laman utama adalah untuk rencana berbeza. Memang telah berubah ataupun lupa diubah? Pp.Mm.Cc. 12:41, 5 September 2010 (UTC)

Tak mengapa, saya dah mengubahnya. Zamwan (bincang) 12:52, 5 September 2010 (UTC)
Terima kasih Zamwan. Pp.Mm.Cc. 22:57, 5 September 2010 (UTC)
Silap saya. Terima kasih Zamwan. ...Aurora... 01:28, 6 September 2010 (UTC)
Tak mengapa. Itu kan memang tugas kita :) Zamwan (bincang) 13:03, 17 September 2010 (UTC)

Commons images[sunting sumber]

The reason I went to Yosri for the image deletions is that most of the Commons duplicates were uploaded by him. Zscout370 (bincang) 03:20, 6 September 2010 (UTC)

Ok. ...Aurora... 02:14, 7 September 2010 (UTC)

Fail:Park51Rendition.jpg[sunting sumber]

It is a direct copy from http://www.tricycle.com/files/images/park51.jpg and there is no way this is GFDL at all. Zscout370 (bincang) 03:27, 6 September 2010 (UTC)

Corrected. Uploader notified. Please notify the uploader directly in the future. ...Aurora... 02:14, 7 September 2010 (UTC)

Aidil Fitri[sunting sumber]

Selamat Hari Raya Aidil Fitri, harap maaf zahir dan batin. Salam, Naval Scene (bincang) 06:57, 6 September 2010 (UTC)

Terima kasih. Selamat Hari Raya buat anda juga. ...Aurora... 02:14, 7 September 2010 (UTC)

Sangay Ngedup + Lyonpo Sangay Ngedup[sunting sumber]

Tреба да се комбинираат статии --Impro (bincang) 16:24, 8 September 2010 (UTC)

Merged. ...Aurora... 01:44, 15 September 2010 (UTC)

Translation request[sunting sumber]

Hi, could you please translate en:2010 Pichilemu earthquake to Malay? A bit is okay. Thanks :-) --Diego Grez (bincang) 01:59, 9 September 2010 (UTC)

Sorry. I'm not very interested in 'old' news articles. ...Aurora... 01:44, 15 September 2010 (UTC)

NowCommons[sunting sumber]

Do I need to notify users if I tag their images to be moved to the Commons or is a copy there? Zscout370 (bincang) 05:08, 15 September 2010 (UTC)

Probably not. ...Aurora... 08:37, 16 September 2010 (UTC)
Ok. I am still working on the images, but there is a lot of them. Zscout370 (bincang) 16:39, 16 September 2010 (UTC)

Sulechów[sunting sumber]

Hi! Can you write article Sulechów (translate this: [1])? If yes, please do it and answer on my user page at Polish Wikipedia. Thanks for help! 99kerob (bincang) 15:37, 16 September 2010 (UTC)

Sorry. I'm quite busy now. Perhaps somebody else can. ...Aurora... 02:47, 17 September 2010 (UTC)

KENAPA[sunting sumber]

kenapa anda menghapus halaman Mohd Zamri bin Safrizal (penyanyi pujaan saya)...kenapa....tolong jawab dengan jujur... --Ummi Zar Zulaikha bte. Zakaria (bincang) 14:39, 21 September 2010 (UTC)

Mengikut log, ia telah dihapuskan Piecemealcranky kerana diletakkan teg hapus. Bagaimanapun, kini rencana itu telah dipulihkan dan diperbaiki. ...Aurora... 10:26, 22 September 2010 (UTC)

Taman kanak2[sunting sumber]

Ia hanya bagi yang berdaftar dengan Suku Dinas Pendidikan Menengah dan Tinggi Kota Jakarta Timur. Yosri (bincang) 10:34, 23 September 2010 (UTC)

Files without a license[sunting sumber]

Hi! I have a list of files without a license (template) Pengguna:MGA73/Sandbox. I was thinking that it would be a good idea to add a license template to the images. Perbhaps it would also be a good idea to add a template like en:Template:No license to these files (except perhaps for the short number of days before the file is deleted). If files are marked they could end up in a category and it would be easy to make a list of files uploaded by a specific user (to ask that user to add a license). What do you think? And if it is a good idea how should it be done? Is there some local users that is active with bots? --MGA73 (bincang) 19:13, 24 September 2010 (UTC)

Oh there is some "red links" on that list. That is because of these [2] "empty" pages. Perhaps you could delete them? --MGA73 (bincang) 19:19, 24 September 2010 (UTC)
You can see a example here [3] - User:Zscout370 started the process. Nice and slow as you can see. --MGA73 (bincang) 20:32, 24 September 2010 (UTC)
Another example here [4]. As you can see I have a bot if no other user is around to fix it. --MGA73 (bincang) 20:03, 25 September 2010 (UTC)
I changed the template to where deletion will not be called for since we need to figure out what these images are. Zscout370 (bincang) 05:32, 26 September 2010 (UTC)

Thanks for the work guys. {{No license}}/categorisation would be good, though I'm against marking for deletion. If you need help from a local bot, the only one currently active is ChempakaBot. I can't process these images right now though, as I want to clear the Commons duplicates first. ...Aurora... 01:42, 27 September 2010 (UTC)

I am adding the templates now using my AWB program. They are NOT marked for deletion. Zscout370 (bincang) 01:59, 27 September 2010 (UTC)
The reason I asked for a local bot was because otherwise I would flood recent changes. Once the images are in a category it should be easy to spot files that are fair use or ineligible for copyright and some are also on Commons. So fix the easy ones and lets see what is left. --MGA73 (bincang) 07:51, 27 September 2010 (UTC)
We'll flood RC no matter what. Zscout370 (bincang) 08:51, 27 September 2010 (UTC)
I just found out that some files had some sort of license "in text". I will change back to the template. They end up here Category:Hak cipta tidak diketahui. --MGA73 (bincang) 09:46, 27 September 2010 (UTC)
I also noticed that the substing does not work when uploading? See [5]. --MGA73 (bincang) 10:50, 27 September 2010 (UTC)
Hi MGA73, I had received your request. Give me some time to do it as most of my editing jobs will be done at night. Cheers... Zamwan (bincang) 02:35, 28 September 2010 (UTC)
Considered done (still on going actually). You can see the results here. Zamwan (bincang) 12:43, 28 September 2010 (UTC)
Completed. Zamwan (bincang) 05:47, 29 September 2010 (UTC)

MGA73, not quite sure about the subst. ...Aurora... 10:14, 28 September 2010 (UTC)

Let me know if anything should be fixed Aurora. The good news is that after Zamwan did a botrun only 3 files are left without a license or some sort of "nolicense". The three files need an admin because they are protected. --MGA73 (bincang) 16:08, 29 September 2010 (UTC)
I fixed those. Good job everyone. ...Aurora... 01:41, 30 September 2010 (UTC)

Penyelia pendam[sunting sumber]

Sudah kita bersihkan gambar, boleh kita aktifkan kembali penyelia yang pendam, dan nyahaktif penyelia yang tidak memberi tindak balas? Yosri (bincang) 02:47, 30 September 2010 (UTC)

Saya setuju akan cadangan ini. WBM perlu dijenamakan semula agar lebih dinamik dan menjadi tempat rujukan terkemuka bagi ensaiklopedia dalam taliam percuma sekurang-kurangnya di Malaysia. Zamwan (bincang) 03:39, 30 September 2010 (UTC)
Baiklah. ...Aurora... 01:54, 1 Oktober 2010 (UTC)

Deletions of NowCommons[sunting sumber]

Hi! I fixed the link in the NowCommons-template so now it should be possible to delete files with the same name without getting a "Fail:Fail:" in deletion summary --MGA73 (bincang) 21:17, 2 Oktober 2010 (UTC)


I noticed that you sometimes delete a bunch of files from Kategori:Gambar Commons. However I noticed that the first files are not deleted. Is there some reason for that? If something needs to be fixed perhaps you could tell me (us)? --MGA73 (bincang) 14:54, 9 Oktober 2010 (UTC)

Oh, sometimes I just feel like deleting only certain types of images, other times I wasn't sure I want to delete some images as the Common equivalent is a quite different than the one here so I let other admins decide. ...Aurora... 01:47, 11 Oktober 2010 (UTC)
Hey I know that feeling! I do that myself... :-) But if you are not sure or thinks that something should be fixed you can always add a note and I'll have a look to se if I can help. If the image is quite different I normally just remove the NowCommons unles the local version is really really bad. --MGA73 (bincang) 15:48, 11 Oktober 2010 (UTC)
I try and replace fair use images as much as I can, so that is why I sometimes tag images that are different with the NowCommons. Zscout370 (bincang) 16:47, 11 Oktober 2010 (UTC)
Oki... Perhaps a list of unused fairuse images would be nice? --MGA73 (bincang) 19:43, 11 Oktober 2010 (UTC)
I suspected as much. That's why I let others decide when I'm not sure. ...Aurora... 01:37, 12 Oktober 2010 (UTC)

Rujukan[sunting sumber]

Hai Aurora,
Saya merasakan penambahan nama pada Penahanan ISA perlu meletakkan rujukkan bagi mengelak salah guna. Saya harap anda dapat meletakkan rujukan pada nama yang anda tambah juga. Salam. Yosri (bincang) 03:55, 20 Oktober 2010 (UTC)

Telah diletak. ...Aurora... 09:06, 21 Oktober 2010 (UTC)

templat settlement[sunting sumber]

Buat masa ini, koordinat utk kebanyakan rencana ada masalah. Saya tengah cuba baiki. --60.53.110.189 06:46, 11 November 2010 (UTC)

Saya tahu, tapi tak perlulah pisahkan "Templat:Infobox settlement" dari "Templat:Infobox Settlement". ...Aurora... 06:49, 11 November 2010 (UTC)

Usul pelucutan jawatan penyelia[sunting sumber]

Satu usul untuk melucutkan jawatan penyelia pada Niduzzi dan Didie telah dilakukan ekoran ketidakaktifan mereka. Terima kasih. Zamwan (bincang) 17:32, 14 November 2010 (UTC)

Laman pengundian telah dibuka. ...Aurora... 01:58, 16 November 2010 (UTC)
Maaf. baiklah saya faham.--Aplikasi (bincang) 11:02, 17 Januari 2011 (UTC)

MRT Singapura[sunting sumber]

Bolehkah anda memindah Sistem Pengangkutan Gerak Cepat (Singapura) kepada Transit Aliran Massa (Singapura), kerana saya rasa itu lebih sesuai. Saya akan cuba utk mengemaskini rencana tersebut yg nampak buruk. Kelly Ho (bincang) 11:50, 24 Disember 2010 (UTC)

Adakah itu terjemahan rasmi atau ada sumber berwibawa lain yang menyokong frasa itu? Sebabnya saya lihat di en.wiki memang diterjemahkan sebagai "Sistem Pengangkutan Gerak Cepat". Satu lagi, adakah "Transit Aliran Massa" istilah rasmi bagi projek MRT di Malaysia? ...Aurora... 01:49, 27 Disember 2010 (UTC)
Kalau MRT di M'sia mmg nama rasmi adalah Transit Aliran Massa, selepas saya double check dgn Bernama. Saya akan tinggalkan MRT Sing dan terus baiki isi kandungan terlebih dahulu Kelly Ho (bincang) 08:53, 27 Disember 2010 (UTC)
Baiklah. ...Aurora... 10:42, 28 Disember 2010 (UTC)