Perbincangan pengguna:Didie

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Lompat ke: pandu arah, cari

Torchlight folder tar.png Arkib: Arkib #5Arkib #4Arkib #3Arkib #2Arkib #1


Isi kandungan

Selamat Hari Raya

Selamat Hari Raya Aidilftri 1429 Hijrah! ...Muhraz... (bincang) 09:13, 1 Oktober 2008 (UTC)

RP di Laman Utama

Dalam kotak Rencana Pilihan di Laman Utama, pautan terakhir di sebelah kanan yang dilabel [Lebih] itu adalah salah, kerana disambung ke rencana RMK9. Bukankah ia patut disambung ke rencana RMK2?--Tikar aurum (bincang) 18:13, 2 Oktober 2008 (UTC)

Maaf, ada kesilapan teknikal. Kesilapan amat dikesali. — Didie (bincang) 18:33, 2 Oktober 2008 (UTC)

Saya tak balik

Huhuu saya tak balik Indonesia... Kesianilah ...Muhraz... (bincang) 14:04, 4 Oktober 2008 (UTC)

Terima Kasih dan Selamat Hari Raya

Terima kasih Didie. Selama ini saya sibuk menyunting buku teks. Tiba-tiba masa cuti teringin pulak buat kerja lama.. menyunting wikipedia. Mungkin tak terlambat untuk mengucapkan selamat hari raya kepada semua. Naisi (bincang)

Rencana Pilihan

Rujuk sini . Kamu maksudkan RMK9 itu untuk dipilih sebagai calon rencana pilihan yang barukah??? PuteraLuqman Tunku Andre 14:00, 6 Oktober 2008 (UTC)

Kesilapan amat dikesali. — Didie (bincang) 14:09, 6 Oktober 2008 (UTC)

Abdul Khalid Ibrahim

Saya dapati banyak maklumat tentang beliau telah anda buang begitu sahaja. Cara anda edit sebegini tidak menepati cara Wikipedia yang sebenarnya. Saya harap anda faham. Kerja edit-mengedit ini memang payah tapi bersabar dan berdikit-dikit. Malekhanif (bincang) 09:46, 7 Oktober 2008 (UTC)

Undian Kontroversi Ahmad Ismail racist

Sudah-sudahlah lanjutkan tempoh tu. Dah sebulan dah. Tutup sahaja dan buat keputusan. Sebagai panduan, biasanya, jika undian 'bersetuju' gagal mengatasi undian 'menentang', maknanya usul itu gagal. Dalam kes ini, laman itu patut dikekalkan. ...Aurora... (bincang) 14:19, 8 Oktober 2008 (UTC)

Terima kasih atas nasihat saudari. — Didie (bincang) 14:42, 8 Oktober 2008 (UTC)

Rencana Bangunan bersejarah

Boleh anda tolong hapuskan rencana di atas? Saya ingin membuat Templat:Bangunan bersejarah sebernarnya. Terima kasih Zamwan (bincang) 07:05, 10 Oktober 2008 (UTC)

Thank U

Owh PMR boleh dijawab dengan jayanya. Terima kasih kerana mengambil berat dan mendoakan saya. May Allah bless you. PuteraLuqman Tunku Andre 13:00, 19 Oktober 2008 (UTC)

Padamkan

Tolong padamkan [[Imej:Imran.jpg]]. Tq. Imran Al-Sahih 14:29, 20 Oktober 2008 (UTC)

Universiti Nottingham kampus Semenyih

Nampaknya anda langsung tidak menghargai sumbangan saya dalam artikel ini. Entah berapa artikel yang anda buang begitu sahaja. Ini merupakan vandalisme. Anda belajar di universiti mana ? .Pelajar USM tak macam ini ?. Malekhanif (bincang) 18:06, 23 Oktober 2008 (UTC)

Usul aku ditolak ker!

http://ms.wikipedia.org/wiki/Perbincangan_Wikipedia:WikiProjek_Rapat_Umum_Wikipedia_Bahasa_Melayu/RUWM/Usul_RUWM/Matlamat/1 Yang ni.... PuteraLuqman Tunku Andre 03:06, 26 Oktober 2008 (UTC)

Usul anda tidak ditolak cuma sebarang perbincangan mengenai usul-usul dibincangkan di laman khusus itu. Sekian. — Didie (bincang) 08:01, 26 Oktober 2008 (UTC)

Undian

Saya dah lakukannya..Syabas..didie..ingat ini merupakan suatu latihan bagi anda!Che (bincang) 12:41, 27 Oktober 2008 (UTC)

Penyelia

saya calon izudin, awak calon saya hehehe... ^-^ --Adikhebat (bincang) 13:09, 30 Oktober 2008 (UTC)

Terima kasih!

Pendapat anda

Macamana kalau kita wajibkan semua pengguna urus akaun global? (jangan salahkan saya, engkau tengok wikipedia Sepanyol ke Turki ke, mesti ade name aku) Muhraz (bincang) 06:44, 1 November 2008 (UTC)

USM - Universiti Apeks

Salam didie..saya fikir kamu kena letak USM sebagai universiti apeks...cuba cari bahan berkenaan dengan universiti apeks..Che (bincang) 09:00, 3 November 2008 (UTC)

Pendapat

Imam kita si Yosri patut jadi ketua. Imam Yosri layak kerana dialah pengguna paling lama, paling senior, paling tegas, paling awal jadi birokrat, dan rasanya paling banyak Contribution di WBM.Muhraz (bincang) 05:48, 10 November 2008 (UTC)

Re:

Bak kata Che, kamu harus mempunyai .... pe ntah....tp jgn tunjukkan negatif, hanya positif....Tengok Tv, hehe....sy rindu la cikgu marah saya...hehe, skang pun dah x boleh tido sbb x bc buku, sbb 2 bnyk masa sy habiskan di MsWiki dan saya dapat kesan banyak kesalahan nahu Bahasa Melayu...contoh perkataan 'macam-macam'. Ia tidak perlu dibubuh huruf sengkang sebenarnya.... PuteraLuqman Tunku Andre 16:00, 10 November 2008 (UTC)

Ehehe Didie. Kurniasan,Che dan Naisi bleh jadi kot. Tapi Putra kate Naisi kurang sikit. Kurnia, Putra kate mungkin lagi sibok dari engkau. Dan.................. satu kandidat lagi, Yang Berhormat Datuk Seri Che0905072 belum dibelasah si Putra lagi. Muhraz (bincang) 06:27, 11 November 2008 (UTC)

Halo Didie, bisa ikut berpartisipasi di Wikimedia? Terima Kasih. Mikhailov Kusserow (bincang) 04:42, 3 Disember 2008 (UTC)

Asalamualaikum Didie, sekarang saya boleh tak menjadi penyelia,kerana saya telah benarkan e-mel daripada pengguna lain ?. Pengguna:Rashdan

Terima Kasih

Terima kasih kerana telah mendoakan saya didalam PMR.Berkat doa anda dan semua, saya telah berjaya memperolahi straight A's. Moga hidup anda turut diberkati oleh-Nya... PuteraLuqman Tunku Andre 18:26, 30 Disember 2008 (UTC)

Mengapa?

Hai Didie, lama tak berjumpa. Sekadar bertanya kenapa anda memadam undian saya di laman undian untuk Putera Luqman? Bukankah Wiki kita ini adalah satu demokrasi dan saya berhak untuk mengundi? Alistaire (bincang)

Hmm. Baiklah. Jika sekadar seminggu sahaja saya boleh menunggu. Alistaire (bincang) 11:06, 24 Januari 2009 (UTC)

Dasar dan garis panduan

Didie, kenapa anda telah menukar Polisi dan garis panduan kepada Wikipedia:Dasar? Perkataan "Polisi" memang sesuai digantikan dengan perkataan "Dasar" tetapi jangan lupa ada dua komponen di situ, iaitu "Dasar" dan juga "Garis panduan". Harap maklum. Alistaire (bincang) 06:58, 25 Januari 2009 (UTC)

Tanah runtuh Bukit Antarabangsa 2008

Tragedi ini sangat besar di Malaysia tapi dikontot-kontotkan . 4 orang mati bagi negara India dan China tidak membawa sebarang erti.Aritikel ini tidak ada rentetan peristiwa, punca, dan susulan daripadanya dan lain-lain yang spesifik. Akibatnya artikel ini tidak akan menjadi rujukan yang bermakna kepada sesiapa sedangkan ensiklopedia menjadi sumber rujukan ilmiah terbaik . Sebagai peminat Geografi dan hal ehwal semasa, tentunya maklumat sebegini tidak mencukupi. Kecualilah mereka yang malas membaca. Rencana kontot sebegini sesuai untuk mereka di kelas tadika sahaja, tak laju membaca. Sed angkan tragedi ini boleh ditulis sebuah buku laporan. Sebarang kesalahan ejaan dan fakta perlu dibetulkan dan bukan dipancung sebegini. Ensikopedia moden tidak terikat dengan konsep tradisional tetapi bermaklumat lengkap dengan animasinya sekali. Sepatutnya ensikopedia menjawab semua pertanyaan ; apa,siapa, bila, berapa, di mana, mengapa , bagaimana dsb. Artikel yang anda usul seperti ini tidak menggalakkan daya fikir.

Tolonglah jawab , jangan diam aje seperti selalu . Wikipedia ini bukan milik anda seorang dan anda jadi penyelianya seorang sahaja . Saya tidak faham apa kehendak anda sebenarnya. Perbincangan tentang had dan batasan artikel perlu dibincangkan supaya memenuhi standard ilmiah, bukan bacaan kanak-kanak di tadika. Malekhanif (bincang) 22:11, 26 Januari 2009 (UTC)

Terima Kasih

Terima kasih kerana beritahu. Saya sememangnya tidak layak menjadi penyelia disini. Dan mulai 10 Feb saya mungkin tidak lagi aktif untuk membaca atau menyumbang. Saya akan pergi ke sekolah berasrama. Jadi, jika dilantik pun tiada gunanya. Sekian. Terima kasih kerana membantu. PuteraLuqman Tunku Andre 08:22, 27 Januari 2009 (UTC)

Terima kasih kerana menghapuskan laman yang tidak sesuai /kutukan. — Kiteretsu (bincang) 06:14, 1 Februari 2009 (UTC)

hapus

Jika anda tak tahu kenapa sesuatu laman ada di sini, tanya. Jangan main hapus sahaja. ...Aurora... (b) 16:10, 28 Januari 2009 (UTC)

Re: Tarikh akaun saya dicipta

Tarikh akaun anda dicipta ataupun anda telah mendaftar di WBM ialah pada 07:42, 19 April 2007 manakala suntingan pertama anda ialah pada 04:26, 23 Januari 2008. Lihat ini. Sekadar membantu. — Didie (bincang) 03:08, 29 Januari 2009 (UTC)

Terima kasih <'>>< Mr Ikan (bincang) 03:54, 29 Januari 2009 (UTC)

Deletion

Didie, saya sangat-sangat tidak setuju dengan perbuatan anda menghapuskan berbagai-bagai laman baru-baru ini. Sudah berapa banyak laman yang harus disimpan sebagai bahan sejarah, telah anda hapuskan. Anda juga hapuskan beberapa laman lencongan yang agak berguna kerana merupakan nama lama. Didie, tolong berfikir dulu sebelum bertindak begini. Perbuatan anda yang menghapuskan laman-laman sejarah awal Wikipedia adalah seperti menghapuskan sesuatu benda zaman purba. Fikirkanlah. Sekarang baru saya nampak anda tidaklah sematang saya jangkakan. --אדמוןד ואודס自分の投稿記録 17:21, 30 Januari 2009 (UTC)

Didie, anda masih belum jawab saya dan Aurora! Saya berharap anda takkan menjadi orang yang kedua kehilangan jawatan penyelia kerana perkara macam ini. --אדמוןד ואודס自分の投稿記録 04:51, 31 Januari 2009 (UTC)

Walaupun kata-kata Edmundwoods pada pendapat saya terlalu harsh dan saya tahu anda hanya berniat baik hendak mengemaskini laman, namum apa yang dikatakannya betul juga. Didie, anda harus berhati-hati dan jangan bertindak melulu menghampuskan laman kerana sesetengahnya adalah lencongan lama. Lihat bagaimana sesetengah pautan Dasar dan garis panduan yang dulunya biru kini merah disebabkan anda telah menghampuskan lencongannya. Sila cari balik laman yang sebenar dan kemaskinikan pautan bila anda menghapus. Sekadar memberi peringatan. Terima kasih — A|istairé₁₉⁸⁵ (bincang) 05:16, 31 Januari 2009 (UTC)
Saya juga kurang senang dengan tindakan anda. Mungkin bagi anda tidak berguna, tetapi itu cuma pandangan anda. Anda tidak tahu tujuan asal sesetangah laman itu dicipta. ...Aurora... (b) 15:55, 2 Februari 2009 (UTC)

Ingin tahu lebih lanjut

Saya pengguna baru...masih lemah dalam penyuntingan di Wiki...mahu belajar lebih lanjut...kekeliruan diantara wiki en dan wiki ms....

Salam Didie, mengapakah anda dulu menyekat akaun Zakaria jayus. Cubalah anda lihat dia tidak menyunting di wikipedia kerana anda pernah menyekatnya dahulu.Kiteretsu (bincang) 11:31, 17 Februari 2009 (UTC)

Wikinews

Bagaimana kabar persiapan Wikinews Bahasa Melayu? Saya hendak menyokong di Meta, tapi sudahkah ada penutur bahasa Melayu sendiri yang sedia menyumbang? Gombang (bincang) 16:47, 22 Februari 2009 (UTC)

Terima kasih kerana telah menyekatnya. Jika anda tidak menyekatnya tentu dia akan mengancam pengguna lain.Kiteretsu (bincang) 12:48, 27 Februari 2009 (UTC)

Salam Didie, tolong sekat pengguna Rashdan sebab dia ialah pengguna boneka dari saya.Kiteretsu (bincang) 07:41, 28 Februari 2009 (UTC)

Salam Didie, tolong menyahsekat pengguna Rashdan sebab apabila saya hendak mencipta rencana baru saya tidak dapat melakukannya kerana saya pun tersekat.Kiteretsu (bincang) 09:49, 1 Mac 2009 (UTC)

That talk page

Please protect that talk page that you just reverted for edit warring for a couple of days. Thanks, Razorflame (bincang) 04:59, 7 Mac 2009 (UTC)


Salam Didie tolonglah buat laman pengundian untuk Alistaire menjadi penyelia.Beliau layak menjadi penyelia.Kiteretsu (bincang) 11:11, 8 Mac 2009 (UTC)

mengapakahhh??

kenapa delete Wikipedia:Pengenalan bahasa Melayu?? sangat pelik.. ^_^ 07:02, 9 Mac 2009 (UTC)

Laman utama

Adakah saudara yang membuat perubahan pada laman utama??? Merujuk kepada rencana Wikipedia Bahasa Melayu#Perubahan Laman Utama, selepas 4 Sept 2006 sehingga 9 Mac 2009, saya dapati ada sedikit perubahan pada Laman Utama, dimana laman tersebut menggunakan Templat:Kalendar yang memaparkan hari, dan tarikh yang lebih jelas. Jadi, saya harap saudara dapat meletakan gambar Laman Utama yang saya maksudkan itu kedalam rencana Wikipedia Bahasa Melayu untuk kegunaan sejarah - Terima kasih <*)))>< Mr Ikan (bincang) 07:14, 9 Mac 2009 (UTC)

Warna yang digunakan tidak beberapa menarik. Agak bosan.... Bagaimanapun pada pandangan saya, bahagian bawah yang menunjukkan WP dalam bahasa lain, tidak diperlukan. Diagramma Della Verita (bincang) 08:45, 9 Mac 2009 (UTC)

Isu ini telah dibincangkan byk kali. Bukan tidak bagus utk menukar wajah laman utama, akan tetapi biarlah berbincang dulu, bukan tukar begitu sahaja. MS.Wiki ini pun bukan hak milik peribadi atau sesiapa pun. Jadi jalan yg paling baik adalah berbincang... Zamwan (bincang) 12:28, 9 Mac 2009 (UTC)

Perubahan yang anda lakukan agak menarik berbanding versi dahulu. Mungkin laman utama sememangnya perlu dikemaskinikan. Versi yang baru cuma menggunakan tiga warna (kelabu, biru dan hitam) kombinasi yang baik. Walau bagaimanapun, gunakanlah muka tiap yang sama walaupun saiznya berbeza. Pada pandangan saya, bahagian bahasa lain tidak diperlukan sekiranya dimasukkan interwiki supaya laman utama lebih pendek dan padat. Diagramma Della Verita (bincang) 15:36, 9 Mac 2009 (UTC)

Paparan yang menarik. tetapi terdapat sedikit ralat. harap saudara betulkan, lihat <*)))>< Mr Ikan (bincang) 15:55, 9 Mac 2009 (UTC)

Laman Utama

Didie, Berbincang sebelum buat, kalau dah buat, apa yang nak dibincangkan? Saya undurkan sahaja. ...Aurora... (b) 14:50, 10 Mac 2009 (UTC)

Mengembalikan laku musnah tidak sama dengan laku musnah. Ya, saya anggap tindakan anda itu seperti laku musnah. ...Aurora... (b) 14:54, 10 Mac 2009 (UTC)
Saya pernah tekankan sebelum ini, yang dibantah bukan perubahan, tetapi perubahan tanpa perbincangan. Itu sahaja alasan saya mengundurkan suntingan anda. Jika anda nyatakan secara jelas apa yg anda ingin ubah di Kedai Kopi (bukan semua orang laman perbincangan anda), berikan contoh di kotak pasir anda dan majoriti setuju, saya akan turut. Perbincangan ini juga perlu berlangsung sekurang-kurangnya seminggu (bukan dua atau tiga hari). ...Aurora... (b) 15:20, 10 Mac 2009 (UTC)
Lihat ini. Saya akan bertolak ansur dan akan membiarkan rupa Laman Utama seperti ketika ini buat masa ini. Akan tetapi minta anda pulihkan laman2 yg pada pandangan anda "tidak digunakan lagi". Anda tidak patut menghapuskan laman2 tersebut selagi belum ada keputusan. ...Aurora... (b) 15:33, 10 Mac 2009 (UTC)

Interwiki Laman Utama

Kenapa buang interwiki laman utama? ^_^ 14:50, 14 Mac 2009 (UTC)

Nampaknya anda masih fikir anda sahaja yg betul. ...Aurora... (b) 15:23, 16 Mac 2009 (UTC)

Talk:Program Latihan Khidmat Negara

Tolong pulihkan laman ini, saya rasa orang tu memang ikhlas nak tanya. Terima kasih. --Elijah 以利亞 אליהו (Eliyahu) إلياس (Ilyas) 04:45, 20 Mac 2009 (UTC)

Templat:Hal semasa

Mengapakah saudara menghapuskan Templat:Hal semasa? <*)))>< Mr Ikan (bincang) 15:34, 28 Mac 2009 (UTC)

Didie, terima kasih kerana anda mengundi saya sebagai calon penyelia.Kiteretsu 10:14, 10 Mei 2009 (UTC)

Sysop

Didie, terima kasih di atas kepercayaan anda. Semoga ms.wiki terus memacu ke hadapan. Zamwan (bincang) 11:12, 13 Mei 2009 (UTC)

Tentang kedalaman Wikipedia (Depth)

Hai, maaf banyak2 kerana kembali sekali dan janji untuk tidak lagi menyunting tidak kesampaian. serta atas kesalahan besar yang lalu. Tapi saya ada cadangan untuk kemukakan sebelum saya pergi sekali lagi. Saya lihat kedalaman Wikipedia Bahasa Melayu semakin berkurangan, dulu kedalaman (depth) wiki ms 32, sekarang 24 balik. kalau tak percaya lihat gambar ini:

List of Wikipedias.JPG

List of Wikipedias 2.JPG

Kalau nak kedalaman (depth) Wikipedia Bahasa Melayu tinggi adalah seperti berikut:

A) Rencana kena panjang, terperinci dan perlu diupdate secara kerap.
B) Kategori kena banyak pada pada setiap dan/atau kebanyakan rencana.
C) Pastikan kedalaman wiki ms ditambah bagi menunjukkan mutu rencana wiki ms tinggi.

Jadi kalau boleh, tolonglah sangat sangat sangat sangat sangat, supaya kalian dengar dan ikut apa yang hendak saya katakan ini. Saya hanya mahu membantu Wikipedia Bahasa Melayu. Sekian sahaja dari saya, selamat tinggal... Emrrans (bincang) 09:06, 30 Ogos 2009 (UTC)

Sila lihat pautan list of wikipedia's. Emrrans (bincang) 09:52, 30 Ogos 2009 (UTC)

Templat:Kembangkan

Saya tak kisah WP:KKK dihapuskan, memang tidak digunakan, tapi saya rasa Templat:Kembangkan tak perlu dihapuskan. Di en.wiki misalnya, masih ada en:Template:Expand. Kita cuma perlu buang pautan ke WP:KKK sahaja. ...Aurora... (b) 02:01, 12 September 2009 (UTC)

Kalau begitu, saya akan wujudkan kembali Templat:Kembangkan. — Didie (bincang) 02:02, 12 September 2009 (UTC)

Terima kasih. Baru perasan, ada Templat:Kembang, kena gabungkan. Anda rasa yang mana patut dialihkan? ...Aurora... (b) 02:18, 12 September 2009 (UTC)

Sumbangan

Sila menyumbang. Sumbangan anda terakhir adalah tahun lepas. Yosri (bincang) 02:11, 31 Mac 2010 (UTC)

Saya telah menghantar email kepada anda berkenaan status anda sebagai penyelia. Harap anda dapat menjelaskan perkara ini. Zamwan (bincang) 02:05, 5 November 2010 (UTC)
Harap anda dapat membalas email saya atau mengaktifkan tanggungjawab anda sebagai seorang penyelia selewat-lewatnya sebelum 13 Nov 2010 (1 minggu selepas penerimaan emal peringatan dari saya). Terima kasih. Zamwan (bincang) 14:48, 11 November 2010 (UTC)

UNDILAH SAYA

السلام عليكم 平和があなたがたに

Assalamualaykum, Salam Sejahtera dan Salam Wikipedia,

Kehadapan Saudara Didie, saya merupakan pengguna Wikipedia Smim90 sedang mengadakan kempen kutipan suara melalui undian. Tujuan saya mengadakan kutipan suara ini adalah untuk mencari sokongan ahli Wikipedia bahasa Melayu yang budiman untuk memilih saya sebagai salah seorang PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU. Saudara, tujuan saya memohon jawatan sebagai penyelia ini adalah untuk membuat suatu transformasi pembaharuan dalam Wikipedia bahasa Melayu. Namun saya berpendapat keinginan saya mungkin tidak dapat dilunaskan sekiranya saya tidak mendapat sokongan yang kuat daripada anda. Saya seringkali sentiasa berusaha bersama para pengguna Wikipedia bahasa Melayu yang lain dalam mengecapi suatu matlamat yang sama bagi menyediakan rencana dan juga pelbagai pengisian yang bermanfaat dalam Wikipedia, namun saya tidaklah mahu sesuatu sumbangan itu boleh dikatakan "serumpun" sahaja kerana apa yang penting adalah kepelbagaian dan usaha kita yang tidak terhad, kerana itu juga saya amat menaruh harapan kepada anda SAHABAT, sebagai rakan seperjuangan yang sentiasa mencari adunan yang cukup sebati dalam mencipta resipi ilmu yang tidak akan dilupakan selama-lamanya .Inilah rencah kencana kehidupan.

Jika saudara mempunyai keyakinan dan kepercayaan terhadap diri saya untuk menjadi PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU, saudara bolehlah memasuki pautan Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Smim90 sebagai penyelia 09 Mei 2010 untuk mengundi saya.

Saudara boleh mengundi saya dengan dengan hanya memasukkan * SETUJU dan seterusnya diikuti tanda (~ sebanyak 4 kali) sebagai tandatangan saudara di dalam ruangan SOKONGAN. Kemudian tekan kotak simpan, undian saudara akan disimpan secara otomatik.

Jika saudara merasakan saya tidak layak menyandang jawatan sebagai penyelia dalam Wikipedia ini, saudara boleh memasukkan tanda * TIDAK SETUJU dan seterusnya diikuti tanda (~ sebanyak 4 kali) sebagai tandatangan saudara di dalam ruangan BANTAHAN. Kemudian tekan kotak simpan. undian saudara akan disimpan secara otomatik. Sebaik-baiknya saya amat mengesyorkan saudara untuk memberi sedikit komen dalam ruangan catatan sekiranya saudara tidak menyokong saya untuk memegang jawatan penyelia.

Saya juga sudi menerima sebarang persoalan yang ditujukan kepada saya sepanjang tempoh berkempen dan mencari undian. Jika tidak keberatan saya akan menjawab semua pertanyaan itu dengan hati yang ikhlas dan terbuka, InsyaAllah.

Akhirnya kata, undilah saya sebagai PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU, mudah-mudahan segala usaha saya dan saudara akan terus dapat dipertingkatkan untuk kebaikan bersama. Kearah melahirkan umat berilmu, berwawasan dan bertanggungjawab. Smim90 (bincang) 03:38, 9 Mei 2010 (UTC). Sekian, Wassallam dan Terima Kasih.

Fail tanpa lesen sah

Hai! Terima kasih atas muat naik anda. Saya perasan sebahagian fail yang anda muat naik tidak memiliki lesen (lihat senarai di bawah). Anda boleh membantu kami dengan meletakkan lesen dan sumbernya. Sumber boleh jadi ÔÇÿKarya sendiriÔÇÖ jika anda mengambil gambar tersebut/menggunakan kamera anda sendiri atau mencipta sendiri fail tersebut. Jika anda mengambil foto/fail itu di tempat lain, sila berikan pautan ke tapak web berkaitan atau nyatakan di mana anda menjumpainya.

Fail tanpa lesen sah boleh dihapuskan, jadi kami amat berharap anda membantu kami menambah lesen supaya fail-fail tersebut dapat dikekalkan.

Kerjasama anda amatlah dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.

  1. Fail:Hk money.jpg
  2. Fail:Hk money coins.jpg
  3. Fail:Limkokwing.jpg
  4. Fail:Pedra Branca.jpg
  5. Fail:Tmnt 7.jpg
  6. Fail:USCOINS.jpg
  7. Fail:Kingdom Hearts.jpg
  8. Fail:Kingdom Hearts Battle Screenshot.jpg
  9. Fail:Beijing Olympic Basketball stadium inside.jpg
  10. Fail:Ella Usahawan.jpg
  11. Fail:Zhu Lin.jpg

--MGA73bot (bincang) 22:20, 11 Julai 2011 (UTC)

Prihatin

Salam Didie, saye tertarik untuk mengemukakan pandangan saya bahawa Wikipedia:WikiProjek Dasar dan Garis Panduan tidak seharusnya terbuka kepada penglibatan umum, saya mencadangkan batasan WikiProjek ini hanya sesuai dibuka kepada penyelia atau birokrat yang sah sahaja. Sebagai penyelaras WikiProjek anda perlu tahu risiko jika penglibatan umum dibenarkan tanpa kawalan yang sewajarnya. Antara kesannya:

  • Akan wujudnya dasar dan garis panduan yang berat sebelah, tak konsisten dan tak telus serta banyak kepincangan.
  • Penambahan bahan karut dan dasar serta garis panduan yang tak ada kene mengena dengan Wikipedia bahasa Melayu, dan diciplak dari dasar Wikipedia versi lain sewenang-wenangnya, yang akhirnya susah untuk dipertulkan semula.

Walaupun templat panduan, templat polisi dan templat dasar membenarkan perubahan pada dasar dan garis panduan oleh penyunting-penyunting biasa tetapi itu hanya perubahan kecil yang tak mengubah maksud dasar atau garis panduan. Perubahan menyeluruh ataupun perubahan yang menyebabkan mesej, erti dan syarat yang hendak disampaikan dalam dasar dan garis panduan pula mesti melalui laman perbicangan sebelum dibuat undian/usul untuk persetujuan sejagat. Harap anda faham ini penting!!!!!.

Saya amat prihatin tentang perkara ini sekiranya anda tak setuju tentang cadangan saya ini, pastikan anda membuat suatu langkah awal untuk membenarkan hanya penyunting berdaftar yang ingin membuat permohonan sebagai penggubal dasar dan garis panduan sahaja sah untuk meneruskan hasrat mereka itu sekiranya mereka mendaftar di laman projek ini. Saya cadang pengguna berdaftar bukan penyelia atau birokrat yang ingin menyertai projek perlu dihadkan dan hanya yang boleh dipercayai dan berkredibiliti sahaja akan terpilih untuk diberikan tawaran meneruskan legasi projek. Harap maklum.--Smim90 (bincang) 21:01, 12 Julai 2011 (UTC)

p.s. Sila lihat perbincangan arkib sebelum-sebelum ini banyak berlaku penentangan sebab sesiapa sahaja yang bukan penyelia boleh membuat dasar ini. ini tak patut berlaku!!!!!!

Wikipedia:WikiProjek Rapat Umum Wikipedia Bahasa Melayu

Melainkan ada sebab kukuh, saya tak dapat menghapuskan laman2 yg bukan ciptaan anda. ...Aurora... (b) 15:33, 29 Ogos 2012 (UTC)

Salam Aurora. Sudah lama kita tidak berhubung. Laman-laman Wikipedia:WikiProjek Rapat Umum Wikipedia Bahasa Melayu perlu dihapuskan kerana rapat umum tidak dapat dijalankan. Lebih elok jika anda, Yosri, Kurniasan, atau sesiapa yang berminat mengatur perjumpaan kecil-kecilan dahulu untuk bersuai kenal dan berbincang mengenai ms.wiki. — Didie (bincang) 02:46, 30 Ogos 2012 (UTC)

Wikipedia bahasa Melayu

Adakah anda sudah bersara terus dari Wikipedia? Saya harap anda akan kembali semula ke Wikipedia dengan melakukan banyak sumbangan disini suatu hari nanti.--파한 Aplikasi 07:59, 13 April 2013 (UTC)

Penghargaan

Administrator Barnstar Hires.png Bintang Penghargaan Penyelia
Dihargai kerana sebelum anda bersara, anda begitu banyak melakukan kerja-kerja kepenyeliaan di WBM. Saya berharap suatu hari nanti saudara bakal kembali semula ke WBM. 파한 Aplikasi 01:06, 17 April 2013 (UTC)

Pengundian Malaysiaboy sebagai penyelia

Sila hadirkan diri anda untuk mengundi Malaysiaboy sebagai penyelia. Laman undian di disini! MediaWiki message delivery (bincang) 17:29, 1 Januari 2015 (UTC)

Pengundian pengguna 26 Ramadan sebagai penyelia

Anda dijemput mengundi 26 Ramadan sebagai penyelia. Undian boleh dilakukan di sini. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 19:08, 9 Januari 2015 (UTC)

Pengundian SNN95 sebagai penyelia di Wikikamus

Saya tahu ini agak terkeluar dari konteks Wikipedia tetapi saya perlukan pertolongan anda untuk mengundi saya sebagai penyelia di Wikikamus. Walaupun saya disana sebagai penyelia, tetapi tidak kekal, hanya tiga bulan sahaja diberikan oleh meta. Untuk kekalkan status saya di sana, saya perlukan sokangan anda. Sila mengundi saya di sini. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 10:47, 22 Februari 2015 (UTC)

Pengundian SNN95 sekali lagi sebagai penyelia di Wikikamus

Saya tahu ini agak terkeluar dari konteks Wikipedia tetapi saya perlukan pertolongan anda untuk mengundi saya sebagai penyelia sekali lagi di Wikikamus. Walaupun saya tahu disana sebagai penyelia tidak kekal kerana meta memberikan tempoh yang pendek minimum 3 bulan jika Wikikamus tidak ramai pengguna aktif. Untuk kekalkan status saya sebagi penyelia walaupun sekejap di sana, saya perlukan sokangan anda. Sila mengundi saya di sini. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 23:57, 27 Februari 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 12 & 13 2017)

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 12 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 13 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mac lepas, rencana Ayam telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan April 2017:
  1. We Can Do It! (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 30 Mac 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Penghapusan laman
Buat masa ini, terdapat 0 halaman yang layak untuk dihapuskan. Jika salah sebuah laman anda yang sedang dihapuskan, anda boleh mengemukakan bantahan yang tersenarai disini. Jika tidak tersenarai di situ, mungkin perbincangan sedang dijalankan di laman perbincangan rencana yang akan dihapuskan tersebut.

SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 16:46, 10 Mac 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 12 & 13 2017)

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 12 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 13 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mac lepas, rencana Ayam telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan April 2017:
  1. We Can Do It! (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 30 Mac 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Penghapusan laman
Buat masa ini, terdapat 0 halaman yang layak untuk dihapuskan. Jika salah sebuah laman anda yang sedang dihapuskan, anda boleh mengemukakan bantahan yang tersenarai disini. Jika tidak tersenarai di situ, mungkin perbincangan sedang dijalankan di laman perbincangan rencana yang akan dihapuskan tersebut.

SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 16:57, 10 Mac 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 14 & 15 2017)

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Maaf kerana lambat menyiarkan berita ini. Agak sibuk kebelakangan ini dengan kehidupan luar internet. Oleh kerana saya agak lambat mengemaskini, dan anda sudah terlepas untuk mengundi, anda boleh mendapat kemaskini terbaru melalui senarai pantau anda. Anda hanya perlu klik butang "(Masukkan ke senarai pantau saya)".

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan November 2017:

Gambar pilihan mingguan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi. Gambar yang sudah ditutup undian, pautan akan memaut ke laman rencana tajuk gambar tersebut.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Rencana Pilihan sebelum ini adalah Lie Kim Hok. Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Disember 2017:
  1. Jam air (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 22 November 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik (Masukkan ke senarai pantau saya)
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan (undi disini)
  2. Darah dan Doa (undi disini)
  3. Lisa Surihani (undi disini)
  4. Syamsul Yusof (undi disini)
  5. Unplugged (album Siti Nurhaliza) (undi disini)
  6. Siti Nurhaliza in Symphony (undi disini)
  7. Konsert Lentera Timur (undi disini)
  8. Sjumandjaja (undi disini)
  9. Pekin Ibrahim (undi disini)
  10. Chester Bennington (undi disini)
  11. All Your Love (undi disini)
  12. Jeff "Swampy" Marsh (undi disini)
  13. Mohd Najib bin Abdul Razak (undi disini)
  14. Kami, Perempoean (undi disini)
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 08:16, 1 April 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 16 & 17 2017)

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 16 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 17 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan April, rencana We Can Do It! telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Mei 2017:
  1. Soeara Berbisa (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 23 April 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.

SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 18:12, 7 April 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 18 & 19 2017)

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 18 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 19 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan April, rencana We Can Do It! telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Mei 2017:
  1. Soeara Berbisa (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 23 April 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan
  2. Darah dan Doa
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 06:30, 21 April 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 20 hingga 26 2017)

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Kini, "Berita Dwi Mingguan" ditukar kepada "Berita Bulanan".

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan ini dan bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mei, rencana Soeara Berbisa telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Jun 2017:
  1. Pekak (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 23 Mei 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan
  2. Darah dan Doa
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 17:09, 8 Mei 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 27 hingga 31 2017)

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mei, rencana Pekak (filem) telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Julai 2017:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 29 Jun 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 21:40, 21 Jun 2017 (UTC)

Pembetulan berita (Minggu 27 - 30)

Maaf semua, rencana pilihan iaitu Pekak (filem) dipilih untuk bulai Jun, bukan bulan Mei. Maaf atas kesilapan suntingan saya. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 21:52, 21 Jun 2017 (UTC)

Minta kerjesama semua untuk Rencana Pilihan

Salam dan hai semua.

Saya ingin sangat meminta pertolongan anda untuk bekerjasama dalam menyiapkan sebuah rencana bagi Rencana Pilihan bulan Julai ini. Rencana tersebut adalah "Atom". Saya tidak menggalakkan anda mengemaskini di rencana utama. Saya sudah mencipta sebuah kotak pasir bagi tujuan ini. Ini lamannya Pengguna:SNN95/Kotak_pasir/Atom. Saya sudah menterjemah sedikit dan tidak mempunyai masa yang cukup untuk menterjemah disebabkan kekangan masa bagi pekerjaan yang saya sedang lakukan di dunia realiti. Saya tidak mengganggap anda dapat siapkan dalam masa terdekat sehingga 1 Julai 2017. Lewat pun tidak mengapa sehingga kita dapat menyenaraikannya sebagai Rencana Pilihan. Terjemahlah dengan sepenuh jiwa dan hati-hati. Birukan pautan merah dengan rencana yang pendek dari "Simple English" untuk menjimatkan masa anda. Kerjasama anda amat dihargai. Sekian, terima kasih.

Jika anda ada rencana yang boleh dianggap Rencana Pilihan, jangan segan silu mencalonkannya. Tanya sahaja kepada mana-mana penyelia jika tidak tahu bagaimana mahu mencalonkan walaupun sudah berkali-kali anda cuba memahami prosesnya.SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 15:04, 29 Jun 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 32 hingga 36 2017)

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Julai, tiada rencana telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Ogos 2017:
  1. Sistem Pengangkutan Gerak Cepat (Singapura) (undi di sini)
  2. Hale–Bopp (komet) (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 4 Ogos 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh melanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 03:58, 31 Julai 2017 (UTC)

Pencalonan Kalendar Olimpik Beijing 2008 untuk penghapusan segera

Jika ini adalah rencana pertama yang anda mencipta, anda mungkin mahu membaca panduan untuk mencipta rencana pertama anda.

Pertimbanglah juga penggunaan Bestari Rencana untuk membantu anda mencipta rencana.

Helo, dan selamat datang ke Wikipedia. Ini adalah sebuah notis untuk memberitahu anda bahawa sebuah teg telah diletakkan pada Kalendar Olimpik Beijing 2008 yang memohonkan supaya ia dihapuskan dari Wikipedia dengan segera. Ini telah diperbuat di bawah bahagian R3 kriteria untuk penghapusan segera, kerana ia adalah sebuah rencana tanpa sebarang kandungan, atau kandungannya mengandungi sahaja pautan luar, bahagian "lihat juga", rujukan buku, teg kategori, teg templat, pautan interwiki, gambar atau percubaan untuk menghubungi subjek rencana tersebut. Sila lihat Wikipedia:Rencana tunas (Inggeris) untuk piawai maklumat minumum kami untuk rencana pendek. Juga, sila notakan bahawa rencana-rencana mestilah tentang subjek-subjek yang layak dan patut memberikan rujukan ke sumber-sumber yang boleh dipercayai yang mengesahkan kandungannya.

Jika anda merasakan laman ini tidak patut dihapuskan atas sebab ini, anda boleh melawankan pencalonan dengan melawati laman tersebut dan mengeklik butang berlabel "Lawankan penghapusan segera ini". Ini akan memberikan anda peluang untuk menjelaskan mengapa anda percaya laman tersebut tidak patut dihapuskan. Walau bagaimanapun, notakan bahawa selepas sesebuah laman telah ditandakan untuk penghapusan segera, ia boleh dikeluarkan dengan serta merta. Sila jangan keluarkan teg penghapusan segera dari laman itu sendiri, tetapi jangan teragak-agak untuk menambah maklumat yang selaras dengan dasar dan garis panduan Wikipedia. Jika laman tersebut telah dihapuskan, dan anda ingin mendapatkan semula bahan yang dipadam untuk rujukan atau perbaikan masa depan, sila menghubungi penyelia yang menghapuskkannya, atau jika anda sudah berbuat demikian, anda boleh meletakkan permohonan di sini. Alexander Iskandar (bincang) 09:20, 26 Ogos 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 37 hingga 41 2017)

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Maaf kerana lambat mengemaskini tentang berita pada bulan ini. Kerja di dunia nyata banyak menarik masa terluang saya menyunting di sini. Walauapapun, berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Julai, tiada rencana telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan September 2017:
  1. Sarawak (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 4 September 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 05:59, 31 Ogos 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 39 hingga 43 2017)

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Julai, tiada rencana telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Oktober 2017:
  1. Bachtiar Effendi (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 30 September 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 04:13, 24 September 2017 (UTC)

Pencalonan Portal:Biografi/Gambar pilihan untuk penghapusan segera

Jika ini adalah rencana pertama yang anda mencipta, anda mungkin mahu membaca panduan untuk mencipta rencana pertama anda.

Pertimbanglah juga penggunaan Bestari Rencana untuk membantu anda mencipta rencana.

Helo, dan selamat datang ke Wikipedia. Ini adalah sebuah notis untuk memberitahu anda bahawa laman yang anda mencipta telah diteg sebagai sebuah laman cubaan di bawah bahagian U2 kriteria untuk penghapusan segera dan telah atau tidak lama lagi akan dihapuskan. Sila gunakan kotak pasir untuk apa-apa cubaan lain anda mahu membuat. Rujuk kepada laman selamat datang jika anda mahu mempelajari lebih banyak tentang menyumbang ke ensiklopedia kami.

Jika anda merasakan laman ini tidak patut dihapuskan atas sebab ini, anda boleh melawankan pencalonan dengan melawati laman tersebut dan mengeklik butang berlabel "Lawankan penghapusan segera ini". Ini akan memberikan anda peluang untuk menjelaskan mengapa anda percaya laman tersebut tidak patut dihapuskan. Walau bagaimanapun, notakan bahawa selepas sesebuah laman telah ditandakan untuk penghapusan segera, ia boleh dikeluarkan dengan serta merta. Sila jangan keluarkan teg penghapusan segera dari laman itu sendiri, tetapi jangan teragak-agak untuk menambah maklumat yang selaras dengan dasar dan garis panduan Wikipedia. Jika laman tersebut telah dihapuskan, dan anda ingin mendapatkan semula bahan yang dipadam untuk rujukan atau perbaikan masa depan, sila menghubungi penyelia yang menghapuskkannya, atau jika anda sudah berbuat demikian, anda boleh meletakkan permohonan di sini. Keluang hitam (bincang) 10:06, 7 Oktober 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 44 hingga 48 2017)

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Maaf kerana lambat menyiarkan berita ini. Agak sibuk kebelakangan ini dengan kehidupan luar internet. Oleh kerana saya agak lambat mengemaskini, dan anda sudah terlepas untuk mengundi, anda boleh mendapat kemaskini terbaru melalui senarai pantau anda. Anda hanya perlu klik butang "(Masukkan ke senarai pantau saya)".

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan November 2017:

Gambar pilihan mingguan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi. Gambar yang sudah ditutup undian, pautan akan memaut ke laman rencana tajuk gambar tersebut.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Rencana Pilihan sebelum ini adalah Lie Kim Hok. Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Disember 2017:
  1. Jam air (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 22 November 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik (Masukkan ke senarai pantau saya)
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan (undi disini)
  2. Darah dan Doa (undi disini)
  3. Lisa Surihani (undi disini)
  4. Syamsul Yusof (undi disini)
  5. Unplugged (album Siti Nurhaliza) (undi disini)
  6. Siti Nurhaliza in Symphony (undi disini)
  7. Konsert Lentera Timur (undi disini)
  8. Sjumandjaja (undi disini)
  9. Pekin Ibrahim (undi disini)
  10. Chester Bennington (undi disini)
  11. All Your Love (undi disini)
  12. Jeff "Swampy" Marsh (undi disini)
  13. Mohd Najib bin Abdul Razak (undi disini)
  14. Kami, Perempoean (undi disini)
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 08:24, 11 November 2017 (UTC)