Perbincangan pengguna:Egawijaya

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Halaman Wikipedia Bukan Tempat Mencipta Publisiti[sunting | sunting sumber]

Selamat datang Egawijaya ke Wikipedia. Sila jangan gunakan laman Wikipedia untuk kepentingan sendiri. Untuk pengetahuan saudara/saudari, Wikipedia bukanlah tempat untuk mempromosikan atau publisiti bisnes/apa-apa berkaitan anda. Sebelum mencipta apa-apa rencana, sila hadam Wikipedia:Wikipedia bukanlah terlebih dahulu atau bertanyakan kepada Penyelia. Kemudian, fahami Wikipedia: Tutorial dan Wikipedia: Menyunting. Anda tidak boleh melakukan apa-apa sewenang-wenangnya di Wikipedia, jika tidak anda boleh dikenakan sekatan. Untuk mencipta rencana pertama anda, baca cara mencipta rencana. Jangan terburu-buru untuk membuat rencana sebaliknya ketahui polisi Wikipedia Bahasa Melayu terlebih dahulu untuk mengelakkan sebarang masalah. Terima kasih.- CyberTroopers bincang/sumbangan 17:47, 20 Mac 2019 (UTC)[balas]

Jika ini adalah rencana pertama yang anda mencipta, anda mungkin mahu membaca panduan untuk mencipta rencana pertama anda.

Pertimbanglah juga penggunaan Bestari Rencana untuk membantu anda mencipta rencana.

Sebuah teg telah diletakkan pada Makanan ringan pasaran yang memohonkan supaya ia dihapuskan dari Wikipedia dengan segera. Tindakan ini telah dibuat di bawah bahagian U12 kriteria untuk penghapusan segera, kerana rencana atau fail tersebut kelihatan sebagai sebuah pelanggaran hak cipta yang jelas. Rencana atau fail ini kelihatan sebagai salinan terus dari http://www.berkahcatering.web.id/article/jenis-jenis-jajajan-pasar-yang-populer-dikalangan-anak. Atas sebab undang-undang, kami tidak boleh menerima teks atau fail (termasuk gambar, video dan audio) yang berhak cipta dipinjam dari tapak-tapak web atau bahan dicetak lain, dan akibatnya, tambahan anda kemungkinan besar akan dihapuskan. Anda boleh menggunakan tapak web luar sebagai sumber maklumat, tetapi bukan sebagai sumber ayat. Bahagian ini terpenting: katakan dalam perkataan-perkataan diri sendiri. Wikipedia meemandang pelanggaran hak cipta sebagai kesalahan yang sangat berat dan pelanggar-pelanggar gigih akan disekat daripada menyunting.

Jika tapak web luar atau fail tersebut ialah milik anda dan anda mahu membolehkan Wikipedia untuk menggunakan teks atau fail itu — maksudnya anda membolehkan orang lain untuk mengubahkannya — anda mesti mengesahkan kebenaran tersebut secara luaran mengikut salah satu proses yang dijelaskan di en:Wikipedia:Donating copyrighted materials (Inggeris). Jika anda bukan pemilik tapak web atau fail tersebut tetapi mempunyai kebenaran daripada pemiliknya, lihat Wikipedia:Permohonan izin hak cipta. Anda mungkin mahu melihat dasar dan garis panduan Wikipedia untuk maklumat lanjut, atau menanya soalan di sini.

Jika anda merasakan laman ini tidak patut dihapuskan atas sebab ini, anda boleh melawankan pencalonan dengan melawati laman tersebut dan mengeklik butang berlabel "Lawankan penghapusan segera ini". Ini akan memberikan anda peluang untuk menjelaskan mengapa anda percaya laman tersebut tidak patut dihapuskan. Walau bagaimanapun, notakan bahawa selepas sesebuah laman telah ditandakan untuk penghapusan segera, ia boleh dikeluarkan dengan serta merta. Sila jangan keluarkan teg penghapusan segera dari laman itu sendiri, tetapi jangan teragak-agak untuk menambah maklumat yang selaras dengan dasar dan garis panduan Wikipedia. SNN95 Talk to me, beybeh! 18:13, 23 Januari 2019 (UTC)[balas]