Perbincangan pengguna:Haziq Faruqi

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Selamat datang ke Wikipedia, Haziq Faruqi!

Terima kasih kerana menyertai Wikipedia bahasa Melayu, kini terdapat seramai 332,948 pengguna berdaftar!
Selamat sejahtera. Selamat datang ke Wikipedia dan terima kasih atas sumbangan anda! Saya CTMakerbot, salah seorang penyunting di sini dan saya berharap anda sudi untuk membantu laman ini.
Beberapa panduan yang mungkin berguna untuk anda:
  Pengenalan kepada Wikipedia
  Lima tonggak Wikipedia
  Tutorial suntingan
  Bagaimana menyunting halaman
  Manual gaya penulisan
  Asas-asas Kod Wiki
  Bagaimana mencipta artikel
  Laman bantuan
  Apa yang Wikipedia bukan
Sesetengah perkara yang digalakkan dan dilarang:
  Digalakkan berani dalam mengemaskini laman
  Digalakkan beranggapan niat baik
  Digalakkan mengamalkan prinsip kesopanan
  Digalakkan mengamalkan pandangan berkecuali
  Jangan melaku musnah
  Jangan sampai disekat
Jika anda memerlukan bantuan, anda boleh:
  Meja bantuan
atau:
  Bertanya soalan kepada penyelia
Terdapat beberapa cara untuk menyumbang kepada Wikipedia. Antaranya seperti:
  Menjadi seorang WikiPari dan WikiSihir
  Membantu menyumbang pada artikel
           
  Melaksanakan tugas-tugas penyelenggaraan
  Membantu mencipta templat baru
  Membantu dalam projek yang tersedia di WikiProjek

Sentiasa ingat untuk menandatangani pesanan anda pada laman perbincangan dengan meletakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang) atau klik butang Tandatangan dan cap waktu pada laman penyuntingan.

Semoga anda menikmati kunjungan di Wikipedia bahasa Melayu. Selamat menyumbang!

Do not understand Malay? Visit our embassy now.
Ikhlas daripada saya, CTMakerbot
CTMakerbot (bincang) 03:37, 20 Mei 2018 (UTC)[balas]

Salam saudara Haziq Faruqi. Sila namakan semula rencana ini dalam istilah bahasa Melayu dan jangan sesuka hati menambahkan imbuhan pada perkataan bahasa Inggeris bagi menampakkkan kemelayuan. Terima kasih. CyberTroopers ( بينچڠ/سومبڠن) 13:09, 6 Februari 2019 (UTC)[balas]

Salam balas kepada saudara CyberTroopers. Terima kasih atas sifat ambil berat saudara untuk memartabatkan bahasa Melayu. Berkenaan tajuk rencana, saya sudah rujuk kepada PRPM—seperti yang dikehendaki Wikipedia Bahasa Melayu—namun satu-satunya istilah yang wujud hanyalah yang saya gunakan, Pensprigan. Dalam kategori 'Istilah MABBIM', istilah yang wujud bagi sprigging ialah 'tanam cabikan rumput' akan tetapi ini digunakan dalam konteks kata kerja. Kalau saudara ada cadangan untuk menamakan semula rencana ini dipersilakan untuk berbuat demikian. Saya berharap kita semua dapat menyumbang kepada perkembangan Wikipedia dan berdoa agar kita semua dipimpini kebenaran dan kearifan. Moga saudara dirahmati Tuhan dan salam hormat. Haziq Faruqi (bincang) 10:25, 13 Februari 2019 (UTC)[balas]

Jemputan undian mengenai polisi baru di Wikipedia bahasa Melayu[sunting sumber]

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semua pengguna dijemput untuk membuat pengundian bagi pembentukan dasar baru di Wikipedia Bahasa Melayu. Anda dijemput untuk mengundi di sini. Undian anda amat berharga bagi komuniti di Wikipedia bahasa Melayu ini. Terima kasih.Claude (bincang) 07:46, 5 April 2020 (UTC)[balas]

WCUGM      [sunting sumber]

Salam saudara Haziq Faruqi! Saya, CyberTroopers merupakan salah seorang ahli Kumpulan Pengguna Komuniti Wikimedia Malaysia. Saya ingin menjemput anda untuk menyertai pertubuhan Kumpulan Pengguna Komuniti Wikimedia Malaysia.

Objektif[sunting sumber]

  • Mengadakan aktiviti jangkauan awam di seluruh daerah,
  • Bertindak sebagai hab bagi seluruh projek Wikimedia di Malaysia,
  • Bekerjasama dengan masyarakat Wikimedia serantau dan antarabangsa yang lebih luas (bermula dari negara-negara jiran Indonesia, Filipina, Singapura dll dan terus berkembang ke lebih banyak negara di seluruh dunia),
  • Mempromosikan Wikipedia dan pelbagai projek Wikimedia Malaysia di seluruh Malaysia dan dunia, dan
  • Bertindak sebagai suara dan wakil untuk komuniti Wikimedia Malaysia 

Untuk mencapai matlamat ini, Kumpulan Pengguna Komuniti Wikimedia Malaysia akan menganjurkan dan menguruskan pelbagai pertemuan, persembahan dan latihan di luar dan dalam projek Yayasan Wikimedia. Matlamat kami adalah untuk menetapkan asas kukuh bagi Wikimedia di Malaysia dan menjalankan siri WikiProjek dan inisiatif di seluruh Malaysia.

Silalah melawat laman Meta untuk maklumat lanjut berkenaan pertubuhan ini.

Jika anda berkenan untuk menyertai, sila tambahkan nama pengguna anda di senarai keahlian. Anda boleh melihat pertemuan-pertemuan Wikipedia yang diadakan di Malaysia. Sekiranya anda mempunyai kemusykilan berkenaan perkara di atas, silalah bertanyakan saya di laman perbincangan saya atau e-melkan soalan kepada saya.

Terima kasih.

You have been a medical translators within Wikipedia. We have recently relaunched our efforts and invite you to join the new process. Let me know if you have questions. Best Doc James (talk · contribs · email) 12:34, 2 August 2023 (UTC)

Thank you for being a medical contributors![sunting sumber]

The 2023 Cure Award
In 2023 you joined us as a medical translator. Thank you from Wiki Project Med for helping bring free, complete, accurate, up-to-date health information to the public. We really appreciate you and the vital work you do! Wiki Project Med Foundation is a thematic organization whose mission is to improve our health content. Consider joining here, there are no associated costs and we look forwards to working together in 2024.

Thanks again :-) -- Doc James along with the rest of the team at Wiki Project Med Foundation