Perbincangan pengguna:Zamwan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Lompat ke: pandu arah, cari

Isi kandungan

Welcome to the Malay Wikipedia!

The following are relevant wiki links for users based here mainly for InterWiki purposes. See also our list of local administrators. Should you require any assistance here, you may contact me or any one of our ambassadors listed at our embassy. You may also leave a message there for the attention of the whole Malay Wikipedia community. Should the assistance you require be technical in nature, please leave a note with one of our administrators. To sign your message, please type four tildes (~~~~) after it if you are using your local Malay Wikipedia account, or the InterWiki link {{:[Wikipedia language code]: [Name of your page] | [Your personal ID] }}, followed by five tildes (~~~~~) to allow for the date to accompany your message if you are using your foreign Wikipedia account. It would be preferable if you could indicate which Wikipedia language version you are from (meaning the one you most regularly use) to simplify any referencing or liaison that may follow. Enjoy your stay here at the Malay Wikipedia. Cheers!

Selamat datang ke Wikipedia Bahasa Melayu!

Berikut merupakan beberapa pautan yang dapat anda layari jika masih baru di Wikipedia: Lihat juga tutorial Wikipedia. Untuk menandatangani pesanan anda pada laman perbualan, seperti laman ini, letakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang). Semoga anda menikmati kunjungan anda di Wikipedia Bahasa Melayu. Selamat menyumbang! ...Aurora... 14:19, 18 Mac 2008 (UTC)
Pesanan
Arkib Arkib
  1. 2008
  2. Jul 2009
  3. Dec 2009

Makanan Kaum kadazan

Kenapa anda padamkan rencana Makanan Kaum kadazan. Sepatutnya anda tagkan sebagai {{padam|Tidak bersifat ensiklopedia/tiada rujukan}} atau {{wikikan}}. Saya menilai kandungan rencana tersebut amat berguna sekiranya benar. Yosri (bincang) 10:20, 5 Februari 2010 (UTC)

Bls: Penyelia

kawe sebenarnya berminat dengan status penyelia tu, tp rasanya loni tokleh jadi lagi, pasal kawe sibuk sikit, tokde nok caro sangat kat wiki ni. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 13:51, 23 Februari 2010 (UTC)

Blacklist link

Anyway to blacklist link. Lihat http://ms.wikipedia.org/w/index.php?title=Khas:Cari_pautan&target=http%3A%2F%2Feprints.utm.my&limit=500&offset=0 Yosri (bincang) 11:07, 1 April 2010 (UTC)

User meletak banyak pautan kepada katalog buku. Tak silap saya ada cara memblok spam link sebegini, tetapi lupa URLnya. Jika anda ingat dan boleh bantu. Yosri (bincang) 11:20, 1 April 2010 (UTC)

Translation possible?

Hi Zamwan, would you possibly be able to do the ms (Bahasa Melayu) documentation for commons:Template:Kremlin.ru. This would consist of translating Commons:Template:Kremlin.ru/en. If you could do that, it would be great. Cheers, --Russavia (bincang) 11:25, 25 April 2010 (UTC)

Sila Berhati-hati

Sila berhati-hati ketika membuat templat seperti Templat:Age in years and days yang anda cipta bulan lalu yang mengandungi mengandungi kesilapan, anda harus memahami perbezaan antara <includeonly> dan <noinclude> kerana ia boleh menjejaskan pada interiki, dan juga sila terjemahkan rencana anda selengkapnya (atau sekurang-kurangnya isi) sebelum menghantarkanya, dan jika anda dalam keadaan terburu-buru, atau malas menerjemahkanya , anda dipersilakan meletakan templat:terjemah dan akan ada wikian lain akan membantu menerjemahkanya --Adikhebat (Bual dengan saya) 15:20, 3 Mei 2010 (UTC)


Re:Ejaan dalam Rencana

oh,yakah? mungkin disebabkan keyboard saya mempunyai masaalah, kerana kadangkala saya perlu menkan beberapa kali untuk menekan kekunci terutamaa pada huruf w u dan i, kadangkala ada juga saya terlalu cepat menaip hingga tersilap ejaan --Adikhebat (Bual dengan saya) 15:20, 3 Mei 2010 (UTC)

Vandal

Anda boleh melaporkan vandal di sini. Yosri (bincang) 00:47, 8 Mei 2010 (UTC)

Yk Yk Yk telah menyatakan dia berminat untuk kembali aktif. Saya bercadang untuk mengaktifkan status penyelianya bagi menangani vandal. Ini kerana perlucutan dahulu adalah kerana tidak aktif, bukannya oleh kerana kesalahan. Ada apa-apa ulasan. Mungkin akan diaktifkan sekejab. Yosri (bincang) 06:26, 8 Mei 2010 (UTC)

UNDILAH SAYA

السلام عليكم 平和があなたがたに

Assalamualaykum, Salam Sejahtera dan Salam Wikipedia,

Kehadapan Saudara Zamwan, saya merupakan pengguna Wikipedia Smim90 sedang mengadakan kempen kutipan suara melalui undian. Tujuan saya mengadakan kutipan suara ini adalah untuk mencari sokongan ahli Wikipedia bahasa Melayu yang budiman untuk memilih saya sebagai salah seorang PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU. Saudara, tujuan saya memohon jawatan sebagai penyelia ini adalah untuk membuat suatu transformasi pembaharuan dalam Wikipedia bahasa Melayu. Namun saya berpendapat keinginan saya mungkin tidak dapat dilunaskan sekiranya saya tidak mendapat sokongan yang kuat daripada anda. Saya seringkali sentiasa berusaha bersama para pengguna Wikipedia bahasa Melayu yang lain dalam mengecapi suatu matlamat yang sama bagi menyediakan rencana dan juga pelbagai pengisian yang bermanfaat dalam Wikipedia, namun saya tidaklah mahu sesuatu sumbangan itu boleh dikatakan "serumpun" sahaja kerana apa yang penting adalah kepelbagaian dan usaha kita yang tidak terhad, kerana itu juga saya amat menaruh harapan kepada anda SAHABAT, sebagai rakan seperjuangan yang sentiasa mencari adunan yang cukup sebati dalam mencipta resipi ilmu yang tidak akan dilupakan selama-lamanya .Inilah rencah kencana kehidupan.

Jika saudara mempunyai keyakinan dan kepercayaan terhadap diri saya untuk menjadi PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU, saudara bolehlah memasuki pautan Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Smim90 sebagai penyelia 09 Mei 2010 untuk mengundi saya.

Saudara boleh mengundi saya dengan dengan hanya memasukkan * SETUJU dan seterusnya diikuti tanda (~ sebanyak 4 kali) sebagai tandatangan saudara di dalam ruangan SOKONGAN. Kemudian tekan kotak simpan, undian saudara akan disimpan secara otomatik.

Jika saudara merasakan saya tidak layak menyandang jawatan sebagai penyelia dalam Wikipedia ini, saudara boleh memasukkan tanda * TIDAK SETUJU dan seterusnya diikuti tanda (~ sebanyak 4 kali) sebagai tandatangan saudara di dalam ruangan BANTAHAN. Kemudian tekan kotak simpan. undian saudara akan disimpan secara otomatik. Sebaik-baiknya saya amat mengesyorkan saudara untuk memberi sedikit komen dalam ruangan catatan sekiranya saudara tidak menyokong saya untuk memegang jawatan penyelia.

Saya juga sudi menerima sebarang persoalan yang ditujukan kepada saya sepanjang tempoh berkempen dan mencari undian. Jika tidak keberatan saya akan menjawab semua pertanyaan itu dengan hati yang ikhlas dan terbuka, InsyaAllah.

Akhirnya kata, undilah saya sebagai PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU, mudah-mudahan segala usaha saya dan saudara akan terus dapat dipertingkatkan untuk kebaikan bersama. Kearah melahirkan umat berilmu, berwawasan dan bertanggungjawab. Smim90 (bincang) 17:53, 8 Mei 2010 (UTC). Sekian, Wassallam dan Terima Kasih.

Perbincangan:Istinggar

Boleh dapat komen anda di Perbincangan:Istinggar Istinggar Yosri (bincang) 11:52, 11 Mei 2010 (UTC)

Bls: Vandal

Pra-syarat untuk mendapat 25-30 undian bagi jawatan pemeriksa adalah syarat MetaWiki, jadi agak sukar diubah. Mungkin anda boleh bertanya di Meta Wiki bagaimana mendapatkannya jika kekurangan penyunting aktif. Saya lihat mereka pernah memberikan Pemeriksa Sementara bagi menangani vandal dahulu, tetapi sekarang rasanya lebih ketat. Pemeriksa perlu memberikan dokumen bergambar untuk diluluskan, selepas undian. Yosri (bincang) 00:00, 23 Mei 2010 (UTC)

Kan boleh terjemahkan di Google Translate.--Md. Farhan (bincang) 08:15, 18 Jun 2010 (UTC)

stadium

Sabar lah kawan....tujuan meletakkan begitu supaya dapat menghilangkan merah...itu semua di dalam perancangan...kalau tolong nak saya alu-alukan...Che (bincang) 20:43, 1 Julai 2010 (UTC)

Maharaja Suci Rom

Sekiranya Holy Roman Empire = Empayar Suci Rom, maka sepatutnya Holy Roman Emperor = Maharaja Suci Rom. ...Aurora... (b) 16:02, 6 Julai 2010 (UTC)

Ciptalah rencana baru bnyk2 hingga 100,000.--Md. Farhan (bincang) 10:20, 15 Julai 2010 (UTC)

Bls: Peta lokasi Kelantan

Apiz, nak mintak tolong anda cipta peta lokasi Kelantan lengkap dengan sempadan jajahannya. Anda boleh rujuk peta lokasi Bosnia sebagai panduan. Zamwan (bincang) 07:37, 25 Julai 2010 (UTC)

Rasanya bulih buat, nanti kawe try dulu. Cuma format .png jah la... So lagi, Jajahan Loging yang akan dirasmikan hujung bulan ni kawe xdok sempadan dio.. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 12:15, 25 Julai 2010 (UTC)
Demo sero bulih paka ko dok ni peta kawe buat? peta lokasi Kelantan. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 15:08, 25 Julai 2010 (UTC)
Kawe try guna Inkscape sakni, tapi tak brapa jadi... Kawe upload d Wikimedia Commons tu.. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 15:27, 25 Julai 2010 (UTC)

Kawe test Tumpat, Pasir Puteh dan Pasir Mas, rasanya Pasir Puteh dan ok, cuma Pasir Mas dan Tumpat sepatut titik merah tu ke kiri sedikit. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 04:06, 26 Julai 2010 (UTC)

Tapi lari sikit jah.. kawe sero ok doh. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 04:12, 26 Julai 2010 (UTC)

Kawe test memang dok atas laut. Kordinat hok kawe guna tu kawe rujuk pada peta GPS <*)))>< Mr Ikan (bincang) 06:10, 26 Julai 2010 (UTC)

Kawe ada buat perubahan sikit kat peta tu..
  1. Sempadan Jeli Tanah Merah - hok peta dulu tu sempadan parlimen, tok sama ngan sempadan jajahan
  2. Kawe pusing sikit biar betul-betul ke utara
Lepas tu demo tengok balik la setting lain tu...
<*)))>< Mr Ikan (bincang) 16:36, 20 Ogos 2010 (UTC)

Undian

Sila kemukakan undian anda di http://ms.wikipedia.org/wiki/Perbincangan_MediaWiki:Gadgets-definition Yosri (bincang) 17:25, 4 September 2010 (UTC)

Perkataan jawi kat rencana Malaysia

Oh silap la ku. hah terima kasih ye. Justeru, wajarkah tulisan jawi diserapkan kat rencana rumi seperti ini? Kalaunak jawi then buatkan satu rencana jawi. Kekalkan rumi saja untuk rencana rumi. Saya berpendapat bahawa langkah ini lebih baik. Sesuatu bahasa untuk suatu rencana.Fookjian95 (bincang) 14:43, 13 September 2010 (UTC)

HOTCAT

Hai Zamwan,
Boleh bantu seperti di bawah? Yosri (bincang) 03:33, 22 September 2010 (UTC)

Adakah fasiliti HOTCAT di Wikipedia Melayu? Jika belum ada, tolong dipasang di WBMelayu. Ezagren गपशप 02:50, 22 September 2010 (UTC)

Saya kurang pasti mengenai istilah Inggeris yang anda rujuk. Mungkin anda maksudkan kategori bahasa Inggeris. Untuk itu, anda perlu sunting kategori itu sendiri. Contoh letakkan kategori:plane pada ruang carian. Pindahkan kepada istilah Melayunya. Yosri (bincang) 07:31, 22 September 2010 (UTC)
Anda lebih arif mengenai hal ini. Saya menyokong sebarang penyesuaian kepada bahasa Melayu. Yosri (bincang) 09:21, 22 September 2010 (UTC)

Anda boleh sunting MediaWiki:Gadget-HotCat.js. Saya dah buat sikit. ...Aurora... (b) 10:56, 22 September 2010 (UTC)

Terima kasih Aurora & Zamwan. Yosri (bincang) 12:17, 22 September 2010 (UTC)
HOTCAT tidak berjalan semestinya. Beza dengan di en atau id. Tolong diperbaiki lagi --Ezagren गपशप 12:41, 29 September 2010 (UTC)

Bot job

Hi! I have had a discussion here Perbincangan_Pengguna:Aurora#Files_without_a_license about adding {{Nolicense}} on files without a license (list is here Pengguna:MGA73/Sandbox ). I do not have a bot flag so if I add them with my bot I will flod recent changes. Could you perhaps add it? Or if you can find a license from the text on the file page and "convert" that to a license that would also be nice. Perhaps you should skip files starting with "Yosri" (Perbincangan_Pengguna:Yosri#Files_without_a_license). --MGA73 (bincang) 20:27, 27 September 2010 (UTC)

Thank you for the help. I fixed some myself but there is stil almost 1.300 files left. Is there any reason why your bot did not work on these? --MGA73 (bincang) 20:18, 28 September 2010 (UTC)

Sekolah

Saya kini sedang mencipta rencana sekolah, menurut daftar Kementerian Pelajaran. Di harap anda tidak memadam/menggantikan rencana tersebut kerana ia akan hilang turutannya, dan menyukarkan saya menjejaknya ("keep track"). Rencana sekolah yang mempunyai nama yang sama akan dikesan apabila tiba gilirannya, dan akan ditangani sepatutnya. Terima kasih. Yosri (bincang) 23:34, 20 Oktober 2010 (UTC)

Sebenarnya anda tidak perlu meminta maaf. Memang pencipta rencana akan sayang tulisan mereka. tetapi saya sebenarnya sedang cuba mencipta laman bagi semua sekolah-sekolah di Malaysia (menengah & rendah). Rencana sekolah itu akan sampai juga akhirnya, insyaallah. Saya minta anda tidak memindahkannya dahulu kerana apabila mencipta beberapa ribu rencana, sudah pasti saya tidak dapat menjejak rencana mana yang telah dipindahkan, kerana saya tidak memeriksa kembali rencana yang telah dicipta. Ini kerana saya mencipta menurut kod sekolah, bukannya nama sekolah. Harap anda faham dan dapat bersabar sementara. Saya anggarkan ia akan memakan masa 6 bulan untuk kesemua sekolah - menyusun dan menaip keseluruhan data sebelum mencipta rencana. Mungkin ini dapat dipercepatkan 50%, jika anda berminat membantu. Yosri (bincang) 05:28, 21 Oktober 2010 (UTC)
Lihat juga
* Daftar sekolah rendah di Pahang

Laman lencongan

Baiklah. Lain kali saya takkan buat lagi, selalunya saya tampal dan salin saja dari sandbox saya masuk ke dalam rencana baru. Terima kasih atas nasihat. عبد الله Pesanan? 02:35, 5 November 2010 (UTC)

Tulisan Rencong

Saya suntingan saudara silap. Lihat wiki Inggeris. Yosri (bincang) 13:17, 11 Februari 2011 (UTC)

Sebenarnya Wikipedia melarang penyelidikan sendiri. Mungkin jika ada rujukan. Lagipun Wikipedia Inggeris menegaskan ia menyerupai tulisan Kemboja kuno. Yosri (bincang) 14:30, 11 Februari 2011 (UTC)
Seperti yang saya katakan, saya telah meninjau Wikipedia Inggeris dan ia melencong kepada "Demographics of Cambodia", bukannya Kambojas. Kerana itu saya cuba mendapatkan kepastian dari anda, dan tidak mengundurkannya. Dalam rencana yang anda berikanpun tiada kenyataan mengaitkannya dengan Tulisan Rencong, jadi itu sebabnya saya katakan ia perlu rujukan (pihak ketiga). Yosri (bincang) 15:09, 11 Februari 2011 (UTC)

Normaly

Boleh anda berikan pautan yang berkenaan? Yosri (bincang) 07:18, 20 Februari 2011 (UTC)

Maksud saya letakkan dalam rencana sebagai rujukan, bukan laman perbincangan saya. Yosri (bincang) 10:16, 20 Februari 2011 (UTC)

Rambutan

Rencana tersebut lebih membincangkan mengenai pokok rambutan, oleh itu lebih sesuai memaparkan gambar pokok, bukannya buah. Yosri (bincang) 03:27, 28 Februari 2011 (UTC)

Apa khabar?

Hai. Lama tidak berjumpa. Masihkah anda aktif di sini? — Alistaire | عليستير (bincang) 06:35, 20 Mac 2011 (UTC)

Saya rasa rencana sukuk lebih baik dipadamkan sahaja. Ayat yang hanya sebaris tidak mencukupi untuk dianggap sebagai rencana. — Alistaire | عليستير (bincang) 12:18, 28 Mac 2011 (UTC)
Hmm. Anda nampaknya bersungguh-sungguh mahu mengekalkannya. — Alistaire | عليستير (bincang) 08:45, 29 Mac 2011 (UTC)

Pengguna:58.26.127.137

Hai Zamwan. Nampaknya anda telah beberapa kali menegur pengguna ini. Dia masih tidak serik. Saya cadangkan sekatan dikenakan. — Alistaire | عليستير (bincang) 08:24, 30 Mac 2011 (UTC)

Sekatan

Saya telah menukar sekatan 218.186.17.232‎ kepada 1 tahun kerana ia dilakukan dengan sengaja dan berturut-turut, menunjukkan ia dilakukan dengan niat jahat, bukan sekadar mencuba. Yosri (bincang) 05:02, 2 April 2011 (UTC)

Unused files nominated for deletion

Hi! I have nominated some of your uploaded files for deletion because they are unused and not under a free license. See the files here [1]. --MGA73 (bincang) 18:13, 4 Mei 2011 (UTC)

I also nominated Fail:Jambatan Guillemard raykinzoku side.jpg because it does not allow commercial usage. I also think that the requirements in Fail:Masjid Muhammadi Kota Bharu.jpg is a problem because it does not allow free usage. --MGA73 (bincang) 18:00, 8 Jun 2011 (UTC)

Ayam Batam

Saya kurang setuju anda mengekalkan istilah ayam Batam mengantikan ayam katek. Ini kerana istilah itu merupakan istilah asing Inggeris. Kedua, sudah ada istilah Melayu ayam katek. Ketiga, saya tidak mahu tuduhan ciplak Indonesia timbul di masa hadapan, bila-bila masa. Bolehkah kita tukar semua rujukan ayam batam yang bererti ayam katek dengan istilah Melayu ayam katek, dan hapiskan rujukan ayam batam sebagai ayam katek. Yosri (bincang) 23:22, 28 Jun 2011 (UTC)

Terima kasih di atas keperihatinan anda bagi istilah ayam Batam. Tetapi yang saya maksidkan adalah mengenai istilah ayam Batam bagi ayam kerdil, tetapi mengekalkan rencana ayam Batam sebagai salah satu dari spesies ayam kerdil. Yosri (bincang) 17:14, 2 Julai 2011 (UTC)
Salam.
Seperti yang saya terangkan di atas, ayam katik sebagai spesies ayam patut di kekalkan. Tetapi ayam katik patut digunakan bagi merujuk ayam kerdil. Yosri (bincang) 14:31, 26 Julai 2011 (UTC)

TUSC token e728abe6fff6c274b7d3e47dc2bb8835

I am now proud owner of a TUSC account!

TUSC token aa4b57b8c1587a92e070eafaa8d78d04

I am now proud owner of a TUSC account!

TUSC token ca5eded30e3149043ff8826fe8f6bad0

I am now proud owner of a TUSC account!

Ikan

Anda boleh rujuk di sini http://www.jft.com.my/forum1/viewtopic.php?f=18&t=2404 Yosri (bincang) 14:14, 1 Januari 2012 (UTC)

Camar Berjambul Besar

Saya lihat anda tukar spesiesnya. Rujukan spesies asal adalah http://prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=camar Yosri (bincang) 18:40, 7 Januari 2012 (UTC)

Saya minta bagi sebarang perubahan nama spesies, anda dapat buat carian nama spesies and tempatan dahulu untuk melihat rujukan bagi nama spesies asal. Oleh kerana banyak kali nama tempatan yang sama digunakan bagi beberapa spesies berlainan, adalah lebih baik jika melihat rujukannya dahulu. Selain itu, adakah rencana lain yang anda ubah nama spesiesnya untuk saya rujuk. Yosri (bincang) 19:01, 7 Januari 2012 (UTC)
Selepas melakukan penyelidikan, saya dapati kedua nama saintifik itu adalah sinonim. Saya minta anda letakkan petunjuk sekiranya anda jumpa hal yang sama di masa hadapan bagi mengelakkan kekeliruan. Mohon maaf di atas kekeliruan ini. Yosri (bincang) 19:37, 7 Januari 2012 (UTC)

Request for translation. Yanka Kupala and Yakub Kolas

Warm greeting from Belarusian Wikipedia! This year we celebrate 130. birthday of Belarusian great poets en:Yanka Kupala and en:Yakub Kolas Could you help us to translate articles into your unique and honourable language? Thank you in advance!--Rymchonak (bincang) 07:11, 20 Januari 2012 (UTC)

Permohonan hapus

Boleh anda lihat permohonan [menghapus rencana Rammy, dan beri pendapat / tindakan. Yosri (bincang) 17:01, 7 Februari 2012 (UTC)

gaya wiki

Meletakkan (band) bukanlah gaya wiki, kerana ia dilakukan hanya apabila nama bertindih. Lihat http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Naming_conventions . Pada kebiasaannya saya membiarkan nama yang dicipta rencana selagi ia mematuhi syarat lain seperti mengguna huruf kecil dsb. Yosri (bincang) 00:44, 1 Mei 2012 (UTC)

Bot anda

Salam, mengapa bot anda kini semakin tidak akti untuk memberi ucapan selamat datang kepada pengguna baru?----Aplikasi (Bincang) 17:25, 11 Februari 2013 (UTC)

Hello

Hi, boleh membantu saya untuk memperbaiki artikel-artikel ini, terima kasih; Auditorio de Tenerife, Menara dari Santa Cruz.--81.35.205.78 15:34, 3 Julai 2013 (UTC)

Kila Fairy

Assalamualaikum,nak tanya,kenapa halaman KilaFairy yang saudara buat dihapuskan yer?boleh beritahu saya sebab-sebab dia tak?terima kasih :)

Pengundian Malaysiaboy sebagai penyelia

Sila hadirkan diri anda untuk mengundi Malaysiaboy sebagai penyelia. Laman undian di disini! MediaWiki message delivery (bincang) 17:29, 1 Januari 2015 (UTC)

Pengundian SNN95 sebagai penyelia di Wikikamus

Saya tahu ini agak terkeluar dari konteks Wikipedia tetapi saya perlukan pertolongan anda untuk mengundi saya sebagai penyelia di Wikikamus. Walaupun saya disana sebagai penyelia, tetapi tidak kekal, hanya tiga bulan sahaja diberikan oleh meta. Untuk kekalkan status saya di sana, saya perlukan sokangan anda. Sila mengundi saya di sini. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 10:47, 22 Februari 2015 (UTC)

Gambar Pilihan di Laman Utama

Saya telah hapuskan Templat:WP:GP dilindungi/Minggu 12 2015. Sila calonkan gambar terlebih dahulu di Wikipedia:Calon gambar pilihan sebelum membuat templat berkenaan. Di masa hadapan, tidak perlu membuat Templat:WP:GP baharu jika menggunakan gambar pilihan terakhir, ia akan dipilih secara automatik. --Kurnia [ bual ] 08:14, 27 Mac 2015 (UTC)

Rencana pilihan

Boleh bantu lihat permohonan pengguna di bawah.

Bantuan

Boleh minta bantuan anda untuk tolong ronda kerap sedikit. Saya mungkin offline sementara. Yosri (bincang) 15:42, 14 Julai 2015 (UTC)

Terima kasih. Selamat Hari Raya Aidil Fitri pada anda juga. Yosri (bincang) 16:01, 14 Julai 2015 (UTC)

Rencana Pilihan bulan Ogos

Saya telah mencalonkan artikel KIL (filem) sebagai artikel pilihan bulan Ogos. Saya mengharapkan anda dapat memberi ulasan dan mengundi untuk artikel tersebut (sekiranya layak di dalam pemerhatian anda). Terima Kasih - Mrpresidentfaris (bincang) 03:53, 7 Ogos 2015 (UTC)

Rencana Pilihan bulan September

Saya telah mencalonkan artikel Upin & Ipin sebagai artikel pilihan bulan September. Saya mengharapkan anda dapat memberi ulasan dan mengundi untuk artikel tersebut (sekiranya layak di dalam pemerhatian anda). Terima Kasih - Mrpresidentfaris (bincang) 03:53, 7 Ogos 2015 (UTC)

Bantuan

Boleh anda lihat template Infobox film. Saya harap anda dapat bantu menyunting template tersebut agar dapat menerima pembolehubah imej/image. Terima kasih. Yosri (bincang) 17:19, 13 September 2015 (UTC)

Maaf, saya telah betulkannya sebelum ini. Ini kerana dalam documentasi ia menggunakan bm. Sekarang template itu menerima kedua pembolehubah. Yosri (bincang) 04:23, 18 September 2015 (UTC)

Infobox airport

Salam,
Boleh anda bantu lihat Infobox_airport. Apabila saya salin jadual dari Wiki Inggeris, kedudukan penanda lapangan terbang tidak sama. Contoh, lihat Lapangan Terbang Antarabangsa Kapten FAP José Abelardo Quiñones Gonzáles. Yosri (bincang) 02:55, 20 September 2015 (UTC)

Terima kasih daun keladi. Nanti boleh tolong lagi. :) Yosri (bincang) 17:49, 2 Oktober 2015 (UTC)

Penghapusan album

Saya rasa ada pengguna yang mahu membuat album nasyid jadi dia banyak membuat entri album nasyid tapi tidak lengkap. Saya berpendapat halaman tersebut tidak patut dihapuskan, tetapi ditambah baik. Kamalzack (bincang) 17:29, 29 Disember 2015 (UTC)

Rencana Pilihan bulan Februari

Saya telah mencalonkan artikel Terbaik dari Langit (filem) sebagai artikel pilihan bulan Februari. Saya mengharapkan anda dapat memberi ulasan dan mengundi untuk artikel tersebut (sekiranya layak di dalam pemerhatian anda). Terima Kasih -Mrpresidentfaris (bincang) 03:52, 18 Januari 2016 (UTC)

Kemaskini Rencana Pilihan dan Berita Terkini

Mohon kemaskini Rencana Pilihan dan Berita Terkini. Terima kasih.-Mrpresidentfaris (bincang) 13:47, 6 Mac 2016 (UTC)

Mohon kemaskini Rencana Pilihan untuk bulan Mac. Terima Kasih.-Mrpresidentfaris (bincang) 14:13, 7 Mac 2016 (UTC)

Kemaskini Rencana Pilihan

Mohon kemaskini Rencana Pilihan. Terima kasih.-Mrpresidentfaris (bincang) 07:52, 9 Mac 2016 (UTC)

Penukaran tajuk utama..

Saya lebih mengutamakan Chromes Malaysian Band dari ciptaan awal chromes band malaysia.. Wangegau (bincang) 01:33, 12 Mac 2016 (UTC)

Kategori:Rencana untuk dipadamkan

Hello, please delete the files against wmf:Resolution:Licensing policy. There are many more on Khas:Imej tak digunakan and Kategori:Fail tanpa lesen boleh dibaca mesin (perhaps it's easier to use commons:Special:UploadWizard?). If you aren't able to delete the forbidden files, I'll ask the stewards. Thanks, Nemo bis (bincang) 11:07, 20 Mac 2016 (UTC)


Rencana Pilihan

Mohon kemaskini Rencana Pilihan. Terima kasih.-Mrpresidentfaris (bincang) 16:34, 5 April 2016 (UTC)

Rencana Pilihan

Mohon kemaskini Rencana Pilihan. Terima kasih.-Mrpresidentfaris (bincang) 08:32, 3 Mei 2016 (UTC)

Keputusan memadam halam yang boleh dipertikai

Apakah wajar membuang halaman tanpa perbincangan terlebih dahulu? harus diingat kita sedia tahu yang kita kurang penyumbang, dengan tindakan tuan membuang halaman sesuka hati, kita bakal kekurangan sumber pada kadar yang banyak, kita bukan seperti wikipedia indonesia atau bahasa english & Bagaimanakan mungkin pemilik akaun Zamwan ini tidak menetapkan alamat e-mel yang sah, Sesungguhnya tuan banyak bermain.

Sila rujuk halaman [[2]]Farid Zenon 19:52, 6 Mei 2016 (UTC)

Participate in the Ibero-American Culture Challenge!

Hi Zamwan !

Iberocoop has launched a translating contest to improve the content in other Wikipedia related to Ibero-American Culture.

We would love to have you on board :)

Please find the contest here: https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Translating_Ibero_-_America/Participants_2016

Hugs!--Anna Torres (WMAR) (talk) 15:06, 9 May 2016 (UTC)

Copyvio

Halo Zamwan, bisa berkomentar di [3]? Terima kasih. Bennylin (bincang) 16:55, 19 Jun 2016 (UTC)

José Rafael Cordero Sánchez

Hi Zamwan. Would you please take care of the deletion of José Rafael Cordero Sánchez. Cheers, Sam Sailor (bincang) 12:22, 23 Jun 2016 (UTC)

RE: Pengundian Polar sebagai penyelia 24 Jun 2016

Hai Zamwan. Pengumuman kepada para pengguna termasuk yang tidak berdaftar boleh dibuat di MediaWiki:Sitenotice. Pengumuman kepada para penyunting pula boleh dibuat di MediaWiki:Recentchangestext. --Kurnia [ bual ] 02:16, 14 Julai 2016 (UTC)

Rencana Baik

Siapakah yang mengendalikan Rencana Baik ketika ini?-Mrpresidentfaris (bincang) 02:40, 16 Julai 2016 (UTC)

Suku kata

"Citra" kalau dipisah menurut suku katanya, dengan menggunakan tanda spasi? 139.192.184.94 23:16, 16 Julai 2016 (UTC)

Maksudnya, pisahkan kata "Citra", sesuai suku katanya, menggunakan tanda spasi, contohnya "Melayu" menjadi "Me la yu". 139.192.184.94 23:20, 16 Julai 2016 (UTC)

Block 81.177.254.196

Block 81.177.254.196. 188.32.98.79 07:06, 28 Ogos 2016 (UTC)

Dijemput mengundi penyelia kecemasan

Sila ke Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Murbaut untuk mengundi. Wikipedia memerlukan sekurang kurangnya satu undian untuk menyokong dari Anda Murbaut (bincang)

Local vandal

Hi Zamwan. You may wish to have a look at this history and the addition made by the IP address at that page and elsewhere. Thanks. Billinghurst (bincang) 23:26, 3 Oktober 2016 (UTC)

Adakah anda perasan?

Saya perasan anda menyatakan kemusykilan tentang permohonan Murbaut sebagai penyelia. Saya turut lihat seolah-olah pengguna ini seperti terlalu tidak sabar dengan jawatan penyelia. Terkini, dia terus ke meta untuk mendapatkan kuasa sysop. Dengan penggunaan bahasa yang kurang baik dan tidak teratur serta agak memaksa pengguna lain, saya rasa @Yosri: juga perlu ambil perhatian tentang hal ini dan juga betapa kita kekurangan birokrat lain sekiranya Yosri bercuti, sibuk dsb. Polar (bincang) 11:52, 14 November 2016 (UTC)

@Polar: Saya maafkan anda, sebenarnya bincangkan orang di belakang sangat, tak baik tu, kite kudu panggil tu orang yang di bicangkan dengan pesoalan banyak sangat kah. Murbaut (bincang) 01:50, 16 November 2016 (UTC)
@Polar: Saya tak sabar tuk tindek vandalisme, kau tahu saya dah pengalaman dengan tugas penyelia dan birokrat pun ada lihat ni

Murbaut (bincang) 01:57, 16 November 2016 (UTC)

Mohon sekat pengguna

2001:E68:5432:B48E:487C:3F9D:402B:9269 membuat laku musnah terhadap laman I.O.I dan EXO. –LucernePrototype (bincang) 08:11, 24 November 2016 (UTC)

Mohon sekat pengguna dan melindungi laman

Hai Zamwan, saya nak buat laopran yang 110.159.32.56 telah membuat laku musnah terhadap laman rencana Siti Nurhaliza binti Tarudin. Saya mohon kepada saudara Zamwan agar melindungi laman ini dan sekat pengguna. Fandi89 (bincang) 08:59, 24 November 2016 (UTC)

Sekat pengguna ini

Dear Zamwan, mohon disekat pengguna Farhat Abbas pengen ML kerana nama pengguna yang dilarang dan laku musnah terhadap laman rencana Kepompong (drama lipur lara). Terimakasih. ArdiPras95 (bincang) 07:27, 26 Disember 2016 (UTC)

Sila ambil tindakan

Minta penyelia ambil tindakan terhadap Pengguna:Faiz Rangga kerana muat naik beratus-ratus fail tanpa meletakkan jenis perlesenan. Sila lihat log muat naik pengguna ni. – LucernePrototype (bincang) 02:47, 30 Disember 2016 (UTC)

Re:Status sebagai penyelia di ms.wiki

Salam. Saya penyelia yang sangat aktif ketika dahulu kerana tidak merasakan wiki sebagai bebanan kepada saya walaupun pada masa itu saya sedang menghabiskan pengajian di sebuah kolej. Sejak saya di semester pra-akhir (Jul - Dis 2016), masa agak mencemburui saya untuk fokus 100% terhadap WBM. Saya mencuba tetapi agak susah kerana pada masa itu "Projek Akhir Tahun" sangat menyukarkan saya untuk membelanjakan walaupun sedikit masa untuk WBM. Jadi saya terpaksa melepaskan fokus saya buat sementara waktu.

Saya akan menyambung semula, tetapi saya perlukan sedikit masa untuk menyesuaikan diri semula sejak sekian lama meninggalkan WBM. Saya akan bermula semula pada 8 Jan 2017. Saya akan cuba bagi sebaik mungkin ketika saya mengabiskan semester akhir di kolej sekarang (Jan - Jun 2017). Mungkin nanti ada masa saya akan kurang menyunting, tetapi saya berharap saya tidak dilucutkan.

Saya akan menyunting selama seminggu dan bercuti selama seminggu setiap sebulan. Jadi saya akan menggunakan 2 minggu sebulan sahaja untuk WBM. Maaf atas kesulitan ini kerana saya sedang menyiapakan projek komik dan animasi (mungkin) yang harus difokuskan dan menjadikan WBM sebagi tempat saya melepaskan stress. Jadi saya berharap anda-anda semua menerima segala kekurangan saya selama menjadi penyelia disini. Bukan tak mahu menjalakan tugas tetapi mencuba untuk menjadi terbaik seperti dulu cuma masa menceburui saya. Doakan saya dipermudahkan segala urusan. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 16:38, 1 Januari 2017 (UTC)

RE: Status sebagai penyelia di ms.wiki

Terima kasih di atas keprihatinan saudara dalam menegur saya. Sejak beberapa bulan ini, saya begitu sibuk dengan urusan universiti, sehinggakan saya terlupa untuk meletakkan notis pada halaman utama saya. Saya masih berminat untuk menyunting kerana matlamat penting adalah perkongsian ilmu. Saya akan cuba lebih bergiat aktif di samping aktiviti sebenar saya yang begitu padat. Insya-Allah. Irfanshaharuddin (bincang) 23:32, 6 Januari 2017 (UTC)

Share your experience and feedback as a Wikimedian in this global survey

Delete this article

Dear Zamwan, can you delete this article? Because this article is about a fictitious TV series. Thank you. ArdiPras95 (bincang) 04:48, 27 Januari 2017 (UTC)

Request

Hello.

Could you create the article en:Azerbaijani Land Forces in Malay Wikipedia just like the article Tentera Darat Jerman which you created?

Thank you.

Menikure (bincang) 10:14, 27 Januari 2017 (UTC)

Ambil tindakan

Minta saudara Zamwan sekat akaun Pengguna:Farhat Abbas Sange kerana melakukan vandalisme berlebihan. Fandi89 (bincang) 16:07, 8 Februari 2017 (UTC)

Penyelia

Saya telah membuat 2 perlantikan Polar & Rachun Dunia‎. Saya lewat meluluskan pengurus baru kerana terlalu ramai pengurus lama belum dilucutkan jawatannya. Boleh anda buat penilaian dan cadangkan perlucutan jawatan bagi penyelia yang 2 tahun tiada aktiviti. Yosri (bincang) 05:47, 9 Februari 2017 (UTC)

Sekat pengguna

Saudara Zamwan, tolong sekat akaun Pengguna:Budak Muda, dia telah melaku musnah rencana Juliana Evans dengan memadamkan semua kandungan daripada rencananya. - Fandi89 (bincang) 06:22, 10 Februari 2017 (UTC)

Penyelia

Perlucutan jawatan penyelia hanya boleh dilakukan oleh Steward. Bureaucrat hanya boleh melantik. Oleh itu mungkin anda boleh buka satu usul perlucutan secara pukal untuk dikemukakan pada Steward. Saya juga mungkin mengurangkan pembabitan saya di sini kerana aktif di laman lain. Hanya melawat untuk perlantikan penyelia jika ada. Yosri (bincang) 01:01, 11 Februari 2017 (UTC)

Saya mungkin sekadar menghabiskan baki rencana filem yang ada pada laman pengguna saya. Yosri (bincang) 01:02, 11 Februari 2017 (UTC)

Bot

Sila timbangkan https://ms.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Bot/Permohonan#HsfBot_.28edits.29 Yosri (bincang) 11:48, 18 Februari 2017 (UTC)

Adakan anda boleh botkan dia? Yosri (bincang) 10:06, 19 Februari 2017 (UTC)
Saya dapati ada masalah dengan status Bot. Boleh anda troubleshoot https://ms.wikipedia.org/wiki/Khas:Hak_pengguna/HsfBot Yosri (bincang) 13:19, 22 Februari 2017 (UTC)
Mungkin anda boleh panjangkan pada MetaWiki. Yosri (bincang) 17:21, 24 Februari 2017 (UTC)

Sekat pengguna

Minta saudara Zamwan sekat pengguna 219.92.130.43 (bincang). Dia buat hal lagi, rencana George Michael, Debbie Reynolds dan Ghostbusters (filem 2016) dah dipadamkan beberapa kali, tetapi dia masih berdegil. Masih ada lagi pengguna awanama yang menyalahgunakan Wikipedia. - Fandi89 (bincang) 16:02, 21 Februari 2017 (UTC)

Your feedback matters: Final reminder to take the global Wikimedia survey

(Sorry for writing in English)

Tanya soalan bot

Halo, terimakasih atas sokongan saudara, sudah memberi bot saya status bot, maaf bila bot saya ni menyerobot tugas bot lain. Tapi suntingannya kenapa masih nampak di perubahan terkini ya? Takutnya nanti bila mengganggu, terima kasih. --Hidayatsrf (bincang) 23:33, 24 Februari 2017 (UTC)

Pengundian SNN95 sekali lagi sebagai penyelia di Wikikamus

Saya tahu ini agak terkeluar dari konteks Wikipedia tetapi saya perlukan pertolongan anda untuk mengundi saya sebagai penyelia sekali lagi di Wikikamus. Walaupun saya tahu disana sebagai penyelia tidak kekal kerana meta memberikan tempoh yang pendek minimum 3 bulan jika Wikikamus tidak ramai pengguna aktif. Untuk kekalkan status saya sebagi penyelia walaupun sekejap di sana, saya perlukan sokangan anda. Sila mengundi saya di sini. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 23:57, 27 Februari 2017 (UTC)

Minta maaf

Bolehkah Anda memaafkan saya atas kesalahan kemarin. Maaf ya. Bolehkah saya menyunting disini? @Yosri, Fandi89, Polar, dan SNN95: Maaf kan saya kerana saya telah lawan penyelia disini saya tahu saya kurang sopan, apakah saya boleh menyunting disini kawan ku semua? :'( Murbaut (bincang) 02:36, 1 Mac 2017 (UTC)

Request

Hello.

Could you create a long and detailed article en:Culture of Azerbaijan in Malay Wikipedia?

Thank you.

Menikure (bincang) 23:01, 1 Mac 2017 (UTC)

Muatnaik

Hello Zamwan, bagaimana nak membuat undian supaya ciri muat naik fail boleh diaktifkan semula. Fandi89 (bincang) 07:32, 8 Mac 2017 (UTC)

Lencana sekolah, poster filem, kulit album tidak boleh dimuat naik di Commons. Yosri (bincang) 14:16, 8 Mac 2017 (UTC)
Saya setuju dengan saudara Yosri. Lencana sekolah, poster filem, kulit album, logo syarikat dan sampel lagu tidak boleh dimuatnaik di Commons kerana kegunaan wajar tidak dibenarkan. Fandi89 (bincang) 14:21, 8 Mac 2017 (UTC)
Sebenarnya saya setuju juga kerana sesetengah rencana yang saya ingin kembangkan mengenai Australia mempunyai logo-logo tertentu yang dihadkan di Commons tetapi dibenarkan untuk peringkat tempatan. Polar (bincang) 14:32, 8 Mac 2017 (UTC)
@Fandi89, Yosri, dan Polar:; seingat saya persetujuan untuk melencongkan ciri muat-naik dipindahkan ke commons di sebabkan ramai para pengguna memuatnaik fail-fail yang bertentangan dengan polisi iaitu memiliki hak cipta. Berdasarkan alasan-alasan di atas, sekiranya jenis fail yang dimuatnaik dihadkan untuk atas alasan kegunaan wajar, maka saya tiada masalah untuk menyokong. Zamwan (bincang) 14:44, 8 Mac 2017 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────@Fandi89, Yosri, dan Polar: Perkara ni sudah disepersetujui ramai di Commons. Ini arkib perbincangan tersebut c:Commons:Village_pump/Proposals/Archive/2016/08#Rfc:_Should_we_request_a_configuration_change_to_shut_down_cross-wiki_uploads.3F. Jadi kita sudah tidak boleh buat apa-apa buat masa sekarang. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 05:33, 9 Mac 2017 (UTC)

Kami sebenarnya mahu ciri muat naik secara tempatan diaktifkan semula sebab ramai pengguna merungut. – Komen tanpa tandatangan ini diberikan oleh Fandi89
@Fandi89 dan Yosri: Saya tahu yang Wikipedia bahasa Indonesia masih lagi mengekalkan ciri muat naik secara tempatan, tetapi disebabkan kekurangan penyelia untuk menyelia gambar di sini, memungkinkan langkah drastik ini dikenakan, lebih2 lagi wikipedia yang mempunyai rencana 500,000 ke bawah. Tapi jika birokrat di sini tahu cara membuka semula, biar mereka sahaja yang memutuskan sama ada mahu dihidupkan semula atau tidak. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 05:15, 10 Mac 2017 (UTC)
Rasanya hanya @Aurora: yang masih ingat bagaimana nak melencongkan semula pautan ini. Zamwan (bincang) 13:20, 21 April 2017 (UTC)

kata kunci di ms.wiki

Saya sudah lupa mengenainya. Saya terjemah keseluruhan kata kunci tersebut sebelum ia diterapkan di ms.wiki di Meta Wiki, sekiranya tidak silap. Mungkin anda boleh tanya di Meta Wiki. Yosri (bincang) 17:13, 28 Mac 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 18 & 19 2017)

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 18 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 19 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan April, rencana We Can Do It! telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Mei 2017:
  1. Soeara Berbisa (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 23 April 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan
  2. Darah dan Doa
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 06:30, 21 April 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 20 hingga 26 2017)

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Kini, "Berita Dwi Mingguan" ditukar kepada "Berita Bulanan".

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan ini dan bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mei, rencana Soeara Berbisa telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Jun 2017:
  1. Pekak (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 23 Mei 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan
  2. Darah dan Doa
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 17:09, 8 Mei 2017 (UTC)

Translating Ibero-America is back! Come and join us :)

Dear Zamwan .
Hope this message finds you well :) On behalf of Iberocoop we are happy to announce that our culture contest is back! It is aims to improve articles regarding our local culture in many other Wikipedias as possible ;) Please find the contest page here Hope to seeing you participating!
Hugs! --Anna Torres (WMAR) (bincang) 17:12, 4 Jun 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 27 hingga 31 2017)

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mei, rencana Pekak (filem) telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Julai 2017:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 29 Jun 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 21:41, 21 Jun 2017 (UTC)

Pembetulan berita (Minggu 27 - 30)

Maaf semua, rencana pilihan iaitu Pekak (filem) dipilih untuk bulai Jun, bukan bulan Mei. Maaf atas kesilapan suntingan saya. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 21:52, 21 Jun 2017 (UTC)

Minta kerjesama semua untuk Rencana Pilihan

Salam dan hai semua.

Saya ingin sangat meminta pertolongan anda untuk bekerjasama dalam menyiapkan sebuah rencana bagi Rencana Pilihan bulan Julai ini. Rencana tersebut adalah "Atom". Saya tidak menggalakkan anda mengemaskini di rencana utama. Saya sudah mencipta sebuah kotak pasir bagi tujuan ini. Ini lamannya Pengguna:SNN95/Kotak_pasir/Atom. Saya sudah menterjemah sedikit dan tidak mempunyai masa yang cukup untuk menterjemah disebabkan kekangan masa bagi pekerjaan yang saya sedang lakukan di dunia realiti. Saya tidak mengganggap anda dapat siapkan dalam masa terdekat sehingga 1 Julai 2017. Lewat pun tidak mengapa sehingga kita dapat menyenaraikannya sebagai Rencana Pilihan. Terjemahlah dengan sepenuh jiwa dan hati-hati. Birukan pautan merah dengan rencana yang pendek dari "Simple English" untuk menjimatkan masa anda. Kerjasama anda amat dihargai. Sekian, terima kasih.

Jika anda ada rencana yang boleh dianggap Rencana Pilihan, jangan segan silu mencalonkannya. Tanya sahaja kepada mana-mana penyelia jika tidak tahu bagaimana mahu mencalonkan walaupun sudah berkali-kali anda cuba memahami prosesnya.SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 15:04, 29 Jun 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 32 hingga 36 2017)

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Julai, tiada rencana telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Ogos 2017:
  1. Sistem Pengangkutan Gerak Cepat (Singapura) (undi di sini)
  2. Hale–Bopp (komet) (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 4 Ogos 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh melanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Offline Offline 03:59, 31 Julai 2017 (UTC)

Rencana Pilihan Ogos 2017

Agak janggal pula Laman Utama terbiar sebegitu tanpa rencana pilihan. Boleh tak jika anda menyokong mana-mana rencana yang dicalonkan bagi mempercepatkan proses pengundian. Saya tidak suka gopoh membuat keputusan... Kena tanya taiko dulu. Cukup tiga undian pon sudah memadai saya rasa.

  1. ^ This survey is primarily meant to get feedback on the Wikimedia Foundation's current work, not long-term strategy.
  2. ^ Legal stuff: No purchase necessary. Must be the age of majority to participate. Sponsored by the Wikimedia Foundation located at 149 New Montgomery, San Francisco, CA, USA, 94105. Ends January 31, 2017. Void where prohibited. Click here for contest rules.