Portal:Digimon/Siri Digimon

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

1[sunting sumber]

Portal:Digimon/Siri Digimon/1

Digimon Xros Wars (Jepun: デジモン クロス ウォーズ, Hepburn: Dejimon Kurosu Wōzu) juga dikenali sebagai Digimon Fusion (AS) dan Digimon Fusion Battles (Malaysia) ialah siri televisyen anime keenam dalam siri Digimon oleh Akiyoshi Hongō, yang dihasilkan oleh Toei Animation. Ia berikut seorang budak yang bernama Taiki Kudo yang menggunakan kuasa untuk menyertai bersama-sama Digimon untuk menyelamatkan Dunia Digital.

Selanjutnya...





2[sunting sumber]

Portal:Digimon/Siri Digimon/2

Digimon Frontier (Jepun: デジモンフロンティア, Hepburn: Dejimon Furontia) ialah siri anime keempat Digimon. Ia bersiaran di Fuji TV dari 7 April 2002 hingga 30 Mac 2003. Ia mengandungi 50 episod kesemuanya.

Selanjutnya...





3[sunting sumber]

Portal:Digimon/Siri Digimon/3

Digimon Adventure 02 (Jepun: デジモンアドベンチャー 02, Hepburn: Dejimon Adobenchā 02) juga ditulis sebagai Digimon 02/Digimon Zero Two, merupakan siri kedua dalam siri Digimon dan sambungan siri animasi Digimon Adventure yang mengisahkan peristiwa yang berlaku tiga tahun selepas peristiwa musim sebelumnya. Siri animasi ini dihasilkan oleh Toei Animation. Siri ini mula bersiaran pada 2 April 2000 sehingga 25 Mac 2001 di Fuji TV juga pernah bersiaran di ntv7 pada 28 April 2002 sehingga 6 April 2003 dan Astro Ceria pada tahun 2009.

Selanjutnya...