Sakura Kara no Tegami~AKB48 Sorezore no Sotsugyou Monogatari~

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search

Sakura Kara no Tegami ~AKB48 Sorezore no Sotsugyo Monogatari~(桜からの手紙 〜AKB48 それぞれの卒業物語〜, Letters from Cherry Blossoms ~AKB48 Graduation Stories~) merupakan minidrama dari AKB48 sebanyak 17 episod yang mula ditayangkan 9 malam berturut-turut pada 26.02.2011 hingga 06.03.2011

AKB48 akan memainkan diri mereka sebagai pelajar sekolah tinggi tahun 3 yang bersiap-siap untuk tamat belajar. Suatu hari, guru kelas mereka, dimainkan oleh Takaya Kamikawa (45), tiba-tiba mengumumkan bahawa dia telah menderita kanser dan hanya mempunyai tiga bulan lagi untuk hidup. Sebagai pelajar masing-masing mulai merenungkan bagaimana mengubah hidup mereka sendiri, mereka datang untuk memahami makna "kelulusan."

Setiap episod akan ada cerita tersendiri, membina sampai episod akhir klimaks. Para pemain utama akan terdiri dari Yuko Oshima, Atsuko Maeda, dan seluruh pasukan "media senbatsu" (senbatsu yang diputuskan tahun lalu), ahli-ahli AKB48 lain juga muncul sebagai penyokong jalan cerita. Hal ini melaporkan bahawa semua ahli AKB48 akan membuat paparan.

Lagu tema utama minidrama ini "Sakura no Ki ni Narou," AKB48 yang dijadikan sebagai single seterusnya pada 16 Februari.

Episode pertama akan 30 minit, dan episod terakhir akan menjadi 60 minit, namun 15 episode di antara masing-masing akan menjadi 10 minit. Secara total, drama mempunyai masa berjalan 4 jam. Menurut Bekas web, jadual siaran akan menjadi:

  • Episod 1 - 26 Februari 11:55 malam
  • Episod 2-4 - 27 Februari 11:55 malam
  • Episod 5-7 - 28 Februari 11:58 malam
  • Episod 8-10 - 1 Mac 11:58 malam
  • Episod 11-13 - 2 Mac 11:58 malam
  • Episod 14 - 3 Mac 12:38 malam
  • Episod 15 - 4 Mac 1:28 malam
  • Episod 16 - 5 Mac 12:50 malam
  • Episod 17 - 6 Mac 10:30 malam

Karekter[sunting | sunting sumber]

Tahun 3 kelas C[sunting | sunting sumber]

Oshima Yuko (kelab lacrosse)

Seorang mahasiswa yang bagus dalam belajar dan sukan. Sebagai mantan kapten kelab lacrosse, ia membawa pasukannya untuk 2 tempat kejohanan. Setelah bersara daripada kelab di musim panasnya 3 tahun sekolah tinggi, dia mencabar belajar untuk masuk ke Universiti Negara untuk Fakulti Perubatan. Dia seorang keras kepala yang tidak akan berubah fikiran selepas dia menetapkan fikirannya pada sesuatu.

Minegishi Minami (kelab lacrosse)

Mantan pembantu kapten dari kelab lacrosse, dia mencintai lacrosse lebih dari orang lain. Dia pintar, tapi dia tidak suka belajar. Dia memiliki temperamen jujur ​​dan selalu mengatakan apa yang ia fikir, dan kadang-kadang menyebabkan salah faham. Dia ingin belajar di luar negara di Kanada untuk lacrosse.

Akimoto Sayaka (kelab lacrosse)

Seorang peminat sukan mendedikasikan untuk lacrosse. Dia adalah seorang dewasa yang tenang. Dia tampak rasional, tetapi dia benar-benar bergairah. Dia menyokong pasukan sebagai kiper. Dia telah memutuskan untuk meneruskan kuliah di bidang sukan. Impiannya adalah menjadi seorang guru PE.

Sato Amina (kelab lacrosse)

Dia energik dan ceria. Dia seorang ahli kelab lacrosse yang membuat semua orang di sekitar senang. Dia mencintai lacrosse, tapi dia juga sangat tertarik pada fashion. Dia mencatat kegiatan kelab jadi dia selalu membawa kamera video. Dia bercadang untuk terus belajar untuk ijazah di universiti dilampirkan pada sekolah tinggi

Miyazaki Miho (kelab lacrosse)

Seorang peminat sukan mendedikasikan untuk lacrosse. bergairah watak nya mudah untuk mendapatkan meradang, jadi dia sering bertindak tanpa memikirkan akibatnya. Dia pembuat suasana pasukan. Dia bercadang untuk terus belajar untuk ijazah di universiti dilampirkan pada sekolah tinggi.

Itano Tomomi (kumpulan dari 4 gadis menyinar)

Ketua daripada empat. perwatakan Ratu. Dia sungguh-sungguh membaca majalah model, dia sensitif terhadap trend, dan dia tidak menyesal melakukan usaha terbaik nya demi style. Dia bercadang untuk terus belajar untuk gelaran jangka pendek di universiti dilampirkan pada sekolah tinggi.

Kasai Tomomi (kumpulan dari 4 gadis menyinar)

Dia adalah puteri pemilik sebuah kedai Dango (kuih Jepun) dan dia tidak punya wang, namun berkat rasa fashion alam dia tampak bergaya dalam pakaian murah. Dia bercita-cita menjadi seorang pereka. Dia baik pada orang menyanjung dan dia juga sering menggigit komen, tanpa kedengkian. Dia bercadang untuk terus belajar untuk gelaran jangka pendek di universiti dilampirkan pada sekolah tinggi.

Takajo Aki (kumpulan dari 4 gadis menyinar)

Dia adalah seorang fashionista seperti seorang gadis sekolah rata-rata tinggi anda, tetapi kerana ia terlihat keren dia mempunyai banyak pelajar muda mengagumi nya. Dia memiliki sikap tomboi yang tidak peduli perkara kecil. Dia bercadang untuk terus belajar untuk gelaran jangka pendek di universiti dilampirkan pada sekolah tinggi.

Nakagawa Haruka] (kumpulan dari 4 gadis menyinar)

Keluarganya kaya sehingga mereka membeli nya semua yang dia inginkan. Dia memiliki payudara yang kecil. Dia juga dibesarkan jadi dia lembut dan baik kepada sesiapa pun. Di satu sisi, dia seorang gadis yang tidak mengenal dunia. Dia selalu membawa gula-gula bersamanya. Dia bercadang untuk terus belajar untuk gelaran jangka pendek di universiti dilampirkan pada sekolah tinggi.

Kojima Haruna (kelab seni)

Impiannya adalah menjadi artis kuku. Dia nilai impiannya lebih dari lelaki. Dia ingin menjadi yang terbaik tapi dia naif dan tidak terlalu baik pada mencapai hal-hal sampai akhir. Dia mengira tetapi jika dia tidak mendapatkan hasil, dia akan meninggalkan itu. Dia ingin menghadiri sekolah seni kuku profesional.

Kashiwagi Yuki (gadis kesepian)

Dia dibuli di sekolah menengah rendah, dia tidak boleh membuat kawan pun di sekolah tinggi, dan dia memiliki tidak keyakinan. Bahkan di rumah dia selalu dibandingkan dengan abangnya yang keputusannya selalu baik sehingga dia merasa dia tidak miliki apa-apa. Dia suka memotong pergelangan tangannya sambil berfikir dunia akan sama tanpa dia. Dia mencintai buku dan manga. Dia bercadang untuk duduk ujian masuk untuk universiti luaran, jurusan sains.

Kitahara Rie (gadis kesepian)

Sama seperti "serigala kesepian" jenis orang yang sering sendirian di kelas. Dia pikir tidak perlu untuk melakukan usaha untuk berhubung dengan orang lain, tetapi pada masa yang sama dia diam-diam mengingikan seorang kawan. Dia meragukan apakah untuk mendapatkan cadangan universiti dilampirkan pada sekolah tinggi.

Watanabe Mayu (pasangan Sae)

Dia benci bersendirian dan merasa kesepian. Kerana ia membenci kesepian dia selalu menempatkan orang sahabat dan menguji kasih untuknya.

Miyazawa Sae (pasangan Mayu)

Seorang teman sejati, dia ingin membuat orang-orang senang dan alami bergabung dengan mereka. Jika mereka bahagia, dia senang, jadi dia tidak merasa seperti dia membuat usaha, tapi dia tidak boleh berkompromi dengan dirinya sendiri. Dia biasanya energik dan ceria. Dia bercadang untuk duduk ujian masuk untuk universiti luaran, jurusan teknik, tapi tetap berahsia dari Mayu.

Takahashi Minami (ketua kelas)

Dia di kelab renang. Dia ceria dan boleh dipercayai, jadi dia adalah "penyelamat" dalam kelas. Dia selalu melakukan yang terbaik untuk semua orang. Dia mudah dipindahkan dan sering menangis. Ia merancang untuk kajian undang-undang di universiti dilampirkan pada sekolah tinggi.

Luar Kelas 3-C[sunting | sunting sumber]

Maeda Atsuko

Dia gadis lembut, yang serius mencintai ayahnya. Dia bercita-cita untuk menjadi guru seperti ayahnya. Percaya dia dikhianati oleh kesayangannya, dipercayai ayah, dia menutup hatinya. Dia meninggalkan rumah dan tinggal sendirian di sebuah flat.

Shinoda Mariko

Guru kelas 3-C. Dia seorang realis yang memilih untuk menjadi guru kerana betapa sulitnya mencari pekerjaan lain. Dia memiliki karakter yang tajam yang nilai-nilai realiti di atas mimpi, tapi dia suka bergaul dengan orang lain dan dia aktif dengan murid-muridnya.

Sashihara Rino

Kerana lingkungan keluarga bahagia, dia mengira perasaan kebapakan seorang guru baginya untuk cinta dan jatuh cinta dengan dia di masa lalu. Setelah itu, dia dan mempunyai seorang anak. Seorang tertutup, dia merasa sukar untuk mengekspresikan perasaannya dalam kata-kata.

Matsubara Natsumi

Seorang ahli kelab renang bekas, sekarang seorang mahasiswa Universiti. Dia suka berenang dan kelab renang, jadi dia sering pergi ke melatih mereka. Takahashi Minami bergantung padanya.

Maeda Tetsu (Takaya Kamikawa)

Guru kelas 3-C. Dia mengajar Sastera Kuno. Setelah kematian isterinya, dia tinggal bersama anaknya Atsuko. Sebagai penyelaras dari kelab paduan suara, ia memimpin kelab ke kejohanan Nasional. Baru-baru ini, kerana kemalangan tertentu, dia menjauhkan diri dari para pelajar.