Scott Bailey (pelakon)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Scott Bailey
Kelahiran
Scott Michael Bailey

(1978-12-16) 16 Disember 1978 (umur 45)

Scott Bailey (lahir Disember 16, 1978) adalah seorang pelakon Amerika. Dia terkenal dengan memain watak Sandy Foster di lipur lara CBS Guiding Light dan Roman Martin di MyNetworkTV siri jalan had Saints & Sinners.

Bailey memasuki Guiding Light pada Ogos 2003 sebagai Sandy Foster (dan alter ego radionya "The Mole"), dan memainkan bahagian itu hingga Mac 2006, apabila dia memilih untuk tidak membaharuikan kontraknya dan wataknya dimatikan. He also had a brief run on the MTV series Undressed, where he played Stan during the show's third season. He most recently played two roles the CW4Kids series Kamen Rider Dragon Knight; James Trademore a.k.a. JTC, a human villain, and his heroic Ventaran double Price. Both were able to transform into Kamen Rider Strike.

Bailey lahir di Florissant, Missouri. Dia ada sarjana dalam kejuruteraan mekanik dari Universiti Negeri New Mexico di mana dia seorang ahli Pi Kappa Alpha fraternity dan sekali bekerja untuk Jabatan Tenaga A.S.. Dia bermula melanjutkan kerja berlakon sementara mengusahakan sarjana kedoktoran di UCLA.[1]

Filemografi televisyen[sunting | sunting sumber]

[sunting | sunting sumber]

  • appeared in Old Spice commercials as a centaur

References[sunting | sunting sumber]

Pautan luar[sunting | sunting sumber]