Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Tun Aminah

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

WIKIPEDIA  : SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN TAMAN TUN AMINAH

Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Tun Aminah
Lokasi
Jalan Sutera Pulai 2/1, Taman Ungku Tun Aminah, 81300 Skudai, Johor Darul Takzim
 Malaysia
Maklumat
Jenis sekolahSekolah kebangsaan, Sekolah kerajaan
Ditubuhkan1989
Nombor sekolah074342133
Kod sekolahJEA1046
PengetuaTUAN SUHAJANAZER BIN SUBOH
Faks074332705
Laman sesawang

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Tun Aminah, atau lebih dikenali sebagai SMKTTA, adalah sebuah sekolah pendidikan menengah yang terletak di daerah Skudai.

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Tun Aminah telah ditubuhkan pada 3 Disember 1989 . Ketika ditubuhkan , pelajar sekolah ini menumpang di bangunan Sekolah Kebangsaan Taman Tun Aminah 1 kerana pada ketika itu , bangunan baru Sekolah Menengah Taman Tun Aminah masih belum siap didirikan .

Kini , Sekolah Menengah Taman Tun Aminah berfungsi dari bangunannya sendiri yang terletak di kawasan seluas 1o ekar di Jalan Bentara 21 , Taman Ungku Tun Aminah . Sekolah ini telah diberi nama sempena kedudukannya yang terletak di kawasan perumahan Taman Ungku Tun Aminah .

Pencapaian[sunting | sunting sumber]

Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Tun Aminah Memiliki 1190 pelajar lelaki dan 1099 pelajar perempuan menjadikan jumlah pelajaran 2289 orang.Tahun 2009

Pelancaran Laman HIP, tujuannya adalah untuk persekitaran pembelajaran yang kondusif dan memupuk nilai mencintai alam sekitar.Tahun 2023

Pautan luar[sunting | sunting sumber]