Senarai penggiat YouTube

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
(Dilencongkan dari Senarai personaliti YouTube)
PewDiePie (gambar pada 2015), YouTuber individu yang paling banyak melanggan

YouTuber ialah orang yang paling terkenal kerana kerja mereka di laman web perkongsian video YouTube . Berikut ialah senarai YouTuber yang Wikipedia mempunyai rencana. Senarai ini mengecualikan orang yang, walaupun mempunyai kehadiran YouTube, terutamanya terkenal dengan kerja mereka di tempat lain.

Personaliti YouTube[sunting | sunting sumber]

Pengguna Negara Saluran Nota
A
Aaron Yonda dan Matt Sloan AS BlameSociety Terkenal dengan siri web peminat Chad Vader: Day Shift Manager.
Abigail Thorn UK Philosophy Tube Video biasanya membincangkan falsafah.
Adam Bahner AS TayZonday, tayvox Lebih dikenali dengan nama samaran Tay Zonday, atau sebagai "Lelaki Hujan Coklat", kerana dia paling terkenal dengan video "Chocolate Rain".
Adam Montoya AS SeaNanners Gaming Channel Terkenal dengan video Let's Playnya yang meluas serta kerjasama dengan pemain lain seperti PewDiePie dan Markiplier.
Adam Saleh AS Adam Saleh Vlog dan gurauan awam
Adam Beales UK Adam B Pelakon Ireland Utara dan YouTuber.
Adin Ross AS Adin Ross, Adin Live, Extra Adin Penstrim Twitch dan vlogger YouTube Amerika yang terkenal dengan penstriman Grand Theft Auto V dan NBA 2K. Juga menstrim kandungan IRL yang termasuk dia bercakap dengan artis rap popular.
Adore Delano (Danny Noriega) AS DannyNoriega Mengikuti Idol, Noriega menjadi personaliti YouTube, melakukan sketsa seperti dirinya, dalam pakaian perempuan sebagai Adore Delano, atau sebagai wataknya yang lain iaitu Angel Baby. Pada Jun 2009, Noriega mengeluarkan video muzik untuk "24/7," yang menampilkan Diamonique.
Agnes Diego AS/Filipina akidearest Saluran anime, manga, otaku dan budaya Jepun.
Alizé Carrère AS/dunia Crash Course Geography/Modern Explorer/Adaptation (Kursus Kilat Geografi/Penjelajah Moden/Penyesuaian) Penyelidik/pendidik iklim yang menyiarkan video tentang cara manusia menyesuaikan diri dengan iklim.
Ajey Nagar India CarryMinati, CarryisLive Mencipta kandungan komik di mana dia menerbitkan pendapat satira yang dikenali sebagai "roast" (sindiran) tentang pelbagai topik terutamanya dalam industri hiburan India. Juga menyiarkan strim permainan langsung dan kandungan lucu berkaitan permainan lain
AJ Rafael AS AJ Rafael Singer-songwriter
Alan Becker AS Alan Becker, AlanBeckerMinecraft, AlanBeckerTutorials Terkenal dengan video web animasinya seperti "Animation vs. Minecraft" dan siri seperti "Animator vs. Animation".
Alan Melikdjanian Latvia Captain Disillusion Pencipta siri "Captain Disillusion" yang menunjukkan kesan visual yang digunakan dalam banyak video tular
Alastair Aiken UK Ali-A, MoreAliA, Ali-A Plays Kedua-dua saluran Aiken memuat naik video permainan dan juga vlog. Dia terkenal dengan video permainan Call of Duty (kedua-dua Jom Main dan panduan permainan video).
Alejandro Hernández Venezuela Alejandro Hernandez Pencipta The Alejandro Hernández Show
Alex Apollonov Australia I did a thing Pelawak, pencipta
Alex Clark AS Alex Clark Animator, pelawak, dan penjugel
Alex Aiono AS Alex Aiono Penyanyi, penerbit dan pelakon.
Alex Day UK nerimon Telah mendapat beberapa UK Top 40 selepas membuat vlog di YouTube.
Alexa Goddard UK Alexa Goddard Penyanyi R&B Britain yang mencatatkan carta dalam UK Top 40 selepas mempromosikan dirinya melalui YouTube.
Alexis Alford AS Lexie Limitless Pengembara pelancongan, jurugambar, blogger. Terkenal kerana mengembara ke 196 negara sebelum berumur dua puluh satu dan memegang Rekod Dunia Guinness kerana menjadi orang termuda yang melawat kesemuanya.
Alexis Jordan AS Alexis Jordan Penyanyi-penulis lagu, pelakon dan peserta musim pertama di America's Got Talent; menandatangani label Jay Z Roc Nation melalui pendedahannya di saluran YouTubenya.
Alfie Deyes UK Alfie Deyes, Alfie Deyes Vlogs, PointlessBlogGames Vlog, pelawak, Let's Play
Alan Walker UK/Norway Alan Walker, Walker Gaming DJ England-Norwegia dan penerbit rekod
Ally Law UK Ally Law Parkour dan pemain solo bebas
Amanda Baggs AS silentmiaow Ditampilkan pada blog kesihatan CNN.
Amanda Lee AS LeeandLie, LeeandLieTV Penyanyi dan pelakon suara, terkenal dengan tafsiran bahasa Inggeris lagu daripada anime dan permainan video di YouTube
Amber Lee Ettinger AS barelypolitical Dikenali sebagai Obama Girl daripada video "I Got a Crush... on Obama" tersebut dan bintang dalam banyak episod BarelyPolitical
Amit Bhadana India Amit Bhadana YouTuber pelawak
Amos Yee Singapore BrainAndButter Ditangkap selepas memuat naik video YouTube yang mengkritik Lee Kuan Yew sejurus selepas kematian perdana menteri Singapura yang pertama
Amy Shira Teitel Kanada/AS The Vintage Space Membincangkan sejarah penerbangan dan penerokaan angkasa lepas
Amy Walker AS Amy Walker Paling terkenal untuk video tentang aksen dunia.
Andrew Callaghan AS All Gas No Brakes Penemuduga yang membuat liputan acara besar dan subbudaya pinggir
Andrew Gunadie Kanada gunnarolla, dietgunnarolla Personaliti internet, pemuzik, dan penerbit video Kanada.
Andrew Huang Kanada ANDREW HUANG Pemuzik Kanada yang terkenal dengan siri Cabaran Lagunya yang mengundang penonton untuk menantangnya dalam prestasi muzik, dan lagu popular "Pink Fluffy Unicorns Dancing on Rainbows"
Ángel David Revilla Venezuela DrossRotzank Orang Venezuela pertama mencapai satu juta pelanggan,[1] terkenal kerana memuat naik video seram
Andrew Rea AS Babish Culinary Universe Memasak, dengan empat siri dihoskan oleh Rea: Binging with Babish, rekreasi makanan daripada fiksyen; Basics with Babish, arahan masakan umum; Being with Babish, mengkatalogkan usaha Rea untuk membantu peminat yang memerlukan; dan Botched by Babish, di mana Rea membetulkan ralat dalam resipi yang dipaparkan pada saluran sebelum ini.
Andy McKee AS Andy McKee Seorang pemain gitar fingerstyle yang pernah menandatangani kontrak dengan label rekod AS-Amerika CandyRat Records.
Anita Sarkeesian AS Feminist Frequency Telah mendapat perhatian khusus untuk siri videonya Tropes vs. Women in Video Games (Trop lwn. Perempuan dalam Permainan Video), yang mengkaji trop dalam penggambaran watak permainan video wanita.
Ann Reardon Australia How To Cook That Laman web dan saluran membuat kek yang menyediakan resipi video tentang membakar dan menghias kek bertema, pencuci mulut, ciptaan coklat dan kuih-muih lain.
Anna Akana AS Anna Akana Pembuat filem, penerbit, pelakon, dan pelawak yang terkenal dengan filem pendek dan lakaran seperti siri web Riley Rewind.
Arin Hanson AS Egoraptor, GameGrumps Penganimasi, pelakon suara, pelakon, dan pakar permainan video yang terkenal dengan animasinya (seperti Awesome Series, Sequelitis, dan Girlchan in Paradise!!) dan mencipta bersama siri Let's Play, Game Grumps. Ahli kumpulan komedi muzikal Starbomb.
Arunabh Kumar India The Viral Fever Pengasas TVF yang popular untuk siri web dan video komedi
Anthony Fantano AS theneedledrop, fantano Mengulas muzik melalui salurannya The Needle Drop, yang juga merupakan podcast Connecticut Public Radio.
Anthony Padilla AS AnthonyPadilla Pengasas Smosh, kini terkenal dengan sirinya I spent a day with _.
Antonio Radić Croatia agadmator's Chess Channel Kajian semula permainan dan analisis permainan catur dari sejarah dan semasa
Atta Halilintar Indonesia Atta Halilintar YouTuber pertama Indonesia melepasi 20 juta pelanggan
Austin Mahone AS Austin Mahone Penyanyi pop yang membina pengikut dalam talian yang besar pada tahun 2011.
Aziz Shavershian Australia 7zyzz7 Personaliti internet Australia, terkenal dengan video bina badannya

† Menandakan telah meninggal dunia

Lihat juga[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "CelebridadPlus: LA DIVAZA EL YOUTUBERS VENEZOLANO MÁS FAMOSO LLEGO AL MILLÓN EN YOUTUBE". celebridadplus.com.ve. Diarkibkan daripada yang asal pada 16 January 2017.