Setitis Kasih Darmia

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Setitis Kasih Darmia
Umum
PengarangNaniey TJ
NegaraMalaysia
BahasaMelayu
GenreDrama, romantik
Penerbitan
PenerbitSR Publications
Tarikh penerbitan
2012
Jenis media
Cetakan (kulit keras)
Halaman655
Kawalan kewibawaan
ISBNISBN 9789675822094

Setitis Kasih Darmia ialah novel 2012 oleh Naniey TJ, dikeluarkan pada 2012 oleh SR Publications.[1] Sebuah siri drama adaptasi novel ini telah disiarkan di TV9 pada 2014.

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

Jika diam itu boleh selesaikan masalah, maka Darmia rela tunduk membisu menerima makian dan hinaan dari keluarganya sendiri tanpa dia tahu di mana kesilapannya. Namun kemunculan Khairul Amir, lelaki misteri yang pernah melafazkan ijab kabul padanya 4 tahun yang lalu sebagai majikannya merangkap kekasih Haliza mengharu-birukan keadaan. Lelaki itu muncul bersama dendamnya yang tidak pernah padam. Rahsia yang di simpan tidak boleh di bongkarkan. Buatlah apa saja, Darmia rela asalkan hati Haliza tidak di sakiti dan tidak tahu rahsia mereka. Percaturan tuhan siapa yang tahu. Dalam satu insiden yang tidak disengajakan, rahsia yang cuba dikuburkan terbongkar jua. Khairul Amir tekad, biar hilang segalanya di dunia ini, setitis kasih Darmia terus di nanti.

Adaptasi[sunting | sunting sumber]

Setitis Kasih Darmia telah diadaptasikan sebagai sebuah siri drama televisyen yang disiarkan di slot Ratu TV9 dari 14 Oktober hingga 27 November 2014, dibintangi oleh Sharnaaz Ahmad dan Nelydia Senrose.[2]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ Setitis Kasih Darmia by Naniey TJ Goodreads. Dicapai pada 17 Mei 2017.
  2. ^ Budiey (12 Oktober 2014). Sinopsis drama bersiri Setitis Kasih Darmia Sensasi Selebriti. Dicapai pada 17 Mei 2015.