Talbots

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Talbots Inc.
Jenis/bentuk sahRuncit
IndustriFesyen
Ditubuhkan(1947)
Ibu pejabatHingham, Massachusetts, Amerika Syarikat
Tokoh pentingMike Archbold (CEO/CFO)
Lizanne Kindler (Presiden)
Michele Mandell (Ketua Pegawai Operasi / COO)
KeluaranPakaian Sunting ini di Wikidata
PemilikÆON Co.,Ltd.
Bilangan kakitangan8,500
Tapak webwww.talbots.com - Membeli-belah online
TalbotsInc.com– maklumat korporat

Facebook: TALBOTS Twitter: TalbotsOfficial Instagram: talbotsofficial LinkedIn: talbots Pinterest: talbots Sunting ini di Wikidata
sunting · sunting di Wikidata
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini
Talbots di Hudson, Ohio

Talbots adalah peruncit Amerika dan pemasaran langsung pakaian klasik wanita, kasut dan aksesori.Ditubuhkan pada tahun 1947,syarikat itu menjual barang-barang seperti blazer , parit, baju putih, rumah pangsa balet, dan mutiara.

Pada bulan Jun 2009, syarikat itu mengumumkan penjualan J. Jill perniagaan jenama untuk Golden Gate Capital, yang ia telah memperoleh pada tahun 2006. Pada bulan Ogos 2009, syarikat itu mengumumkan bahawa ia telah menandatangani perjanjian dengan Li & Fung untuk menjadi ejen eksklusif global sumber untuk pakaian jenama Talbots. Pada bulan Ogos 2012, Talbots telah dibeli oleh Partners Sycamore, sebuah firma ekuiti swasta yang pakar dalam pengguna dan pelaburan runcit.

Pada akhir tahun fiskal 2011, syarikat yang dikendalikan 517 jenama stor-stor Talbots di seluruh Amerika Syarikat (di 46 negeri) dan Kanada. Operasi runcit syarikat itu terdiri daripada kira-kira 80 peratus daripada perniagaan keseluruhan, dengan katalog dan berkongsi baki Internet. Jualan dalam talian mewakili lebih daripada 70 peratus daripada perniagaan langsung.

Talbots mempunyai kira-kira 8,500 syarikat-syarikat bersekutu di seluruh Amerika Syarikat dan Kanada.

Sejarah[sunting | sunting sumber]

Pada tahun 1947 pasukan suami dan isteri Rudolf dan Nancy Talbot membuka kedai pertama mereka di Hingham , Massachusetts , Amerika Syarikat, sebuah bandar yang tidak jauh dari Boston. Pada tahun 1948, Rudy dan Nancy melancarkan perniagaan mail langsung mereka dengan mengedarkan 3,000 Risalah hitam dan putih untuk nama-nama yang diperolehi dari majalah New Yorker. Dengan katalog syarikat berkembang dan lima kedai-kedai di pinggir mewah seperti Hingham, Duxbury dan Lenox, mereka menjual syarikat itu kepada Ketua Mills pada tahun 1973.Pengembangan tercetus atas dan ke bawah Pantai Timur, tetapi apabila Ketua Mills melupuskan Bahagian Runcit Khusus pada tahun 1988, Talbots telah dibeli oleh JUSCO Co Ltd.(sekarang ÆON Co., Ltd.).Talbots menjadi sebuah syarikat awam pada tahun 1993 dan didagangkan di Bursa Saham New York di bawah simbol TLB . Ekuiti swasta firma Partners Sycamore diperolehi Talbots pada Ogos 2012.[2]

Teras perniagaan[sunting | sunting sumber]

Perniagaan teras syarikat itu merangkumi Talbots yang (terlambat) garis, serta Talbots petites, Wanita Talbots petites dan Wanita. Syarikat ini juga menawarkan aksesori fesyen dan kasut.

Selain itu, Talbots beroperasi Outlet mewah dan kedai-kedai Penjelasan. Diperkenalkan pada tahun 2009, kedai-kedai Outlet mewah bercirikan khas direka barangan pada nilai yang besar. Penjelasan kedai offfer barangan Talbots dari musim sebelumnya pada harga yang dikurangkan.

Stor Retail[sunting | sunting sumber]

Lokasi berbeza dalam saiz tetapi menduduki kira-kira 5,500 kaki persegi (510 m2) secara purata.

Katalog[sunting | sunting sumber]

Pada tahun 2011, syarikat itu diedarkan 15 Talbots katalog jenama mencapai edaran di seluruh dunia lebih 41 juta.

Laman sesawang[sunting | sunting sumber]

Dengan memenuhi ditubuhkan dan sistem pengagihan di tempat, Talbots memasuki dunia e-dagang pada tahun 1999. Laman web yang menawarkan beberapa perkhidmatan, termasuk: MyTalbots, yang membolehkan pelanggan untuk mendaftar untuk faedah dan menyesuaikan pengalaman membeli-belah dalam talian mereka; Style by Design membeli-belah pelantikan; Mutiara Bijaksana, menawarkan nasihat fesyen dan gaya cerita pelanggan; dan Cari di Kedai ciri, yang membolehkan pelanggan untuk mencari dan menempah barangan di mana-mana kedai Talbots.

Biasiswa Yayasan Talbots[sunting | sunting sumber]

Sejak penubuhannya pada tahun 1997, Kumpulan Wang Biasiswa Talbots Wanita telah dianugerahkan $ 1.6 juta untuk lebih daripada 600 wanita yang layak berusia antara 20-an dan mereka berumur lewat 60-an.Program ini dianugerahkan $ 200,000 dalam biasiswa kolej untuk 2012 tahun akademik, termasuk 17 $ 10,000 biasiswa dan satu Nancy Talbot Anugerah Biasiswa $ 30,000, yang dibentangkan dalam ingatan pengasas Talbots.

Anugerah Kecemerlangan Bersekutu[sunting | sunting sumber]

Yayasan Kebajikan Talbots menawarkan program biasiswa untuk anak-anak Talbots bersekutu.

Kedua-dua Tabung Biasiswa Wanita Talbots dan Anugerah Kecemerlangan Bersekutu yang ditaja oleh Yayasan Kebajikan Talbots dan ditadbir oleh Biasiswa Amerika.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=65681&p=irol-newsArticle&ID=1571383
  2. ^ Primack, Dan (2012-08-07). "Private equity deals: August 7, 2012". Finance.fortune.cnn.com. Dicapai pada 2012-08-15.