Templat:Other places/doc

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

{{Other places}} menghasilkan

{{Other places|PAGE1}} menghasilkan

{{Other places|PAGE1|PAGE2}} menghasilkan

…dan seterusnya.

Contoh di atas menunjukkan yang templat ini mencipta nota yang menujukan kepada pembaca ke laman nyahkekaburan yang berkaitan dengan laman ianya dimasukkan, iaitu laman di mana namanya ialah nama laman semasa dengan "(nyahkekaburan)" ditambah kepadanya. Apabila terdapat satu atau lebih laman nyahkekaburan dengan tajuk yang berbeza, mereka boleh dipenuhi sebagai hujah kepada templat.

Bila digunakan: Apabila laman mempunyai tajuk samar, supaya pembaca yang mencari bagi tajuk tersebut mungkin sedang mencari rencana lain, gunakan templat ini untuk menujukan pembaca tersebut ke laman nyahkekaburan yang mungkin menolong mereka mencari rencana yang diingini. Seperti disyorkan di sini serta digambarkan dalam contoh di atas, sila pautkan ke laman lencongan yang termasuk perkataan "(nyahkekaburan)" dalam rencana, jika ianya wujud.

Bila bukan digunakan: Jangan gunakan templat ini pada rencana dengan tajuk yang tidak samar; contohnya, pembaca yang khusus mencari "Paris, Virginia" tidak mungkin mencari rencana tentang bandar di Perancis (atau di mana sahaja), jadinya ianya tidak sesuai untuk ditambah {{other places|Paris}} pada bahagian atas rencana Paris, Virginia. Juga, jangan gunakan templat ini untuk memautkan rencana yang bukan laman nyahkekaburan; sebaliknya, salah satu dari templat nota topi lain yang disenaraikan di bawah mungkin lebih sesuai untuk tujuan tersebut.