Templat:Sukan semasa

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Pendokumenan templat[lihat] [sunting] [sejarah] [nyahcache]

Garis Panduan[sunting sumber]

Jangan menggantikan.

  • Templat ini untuk artikel yang melibatkan artikel mengenai acara sukan yang berkaitan semasa yang sentiasa berubah yang berubah dengan pesat sama ada atau kira-kira yang pemahaman yang pesat. Ini adalah satu nasihat kepada pembaca bahawa artikel itu mungkin tidak lengkap dan tertakluk kepada perubahan.
  • Perhatikan bahawa setiap artikel di Wikipedia mempunyai Penafian Umum yang menunjukkan bahawa kandungan artikel mungkin tidak tepat. Oleh itu, template ini adalah berlebihan.
  • Sebagai nasihat kepada editor, ia boleh juga digunakan dalam majlis-majlis yang ramai editor (mungkin seratus atau lebih) mengedit satu artikel pada hari yang sama.
* Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk menandakan satu artikel yang semata-mata mempunyai artikel berita baru-baru ini tentang topik ini, atau untuk beberapa pasukan atau liga yang ada di musim; jika ia, beribu-ribu artikel perlu Templat ini, tanpa akibat maklumat.
  • Secara umumnya ia dijangka bahawa Templat dan templat yang berkait rapat akan muncul di satu artikel untuk mungkin satu atau dua hari, kadang-kadang beberapa hari.
  • Jika anda inginkan sesuatu rencana dilihat sebagai satu topik mengenai atau yang berkaitan dengan peristiwa semasa yang penting, lihat Wikipedia: Bagaimana Laman peristiwa Semasa bekerja.
Check main (article) namespace links

Perlawanan dalam kemajuan[sunting sumber]

Jika kebanyakan penyuntingan pesat hanya melibatkan mengemaskini markah dalam masa sebenar manakala perlawanan sedang berjalan, alternatif adalah untuk semata-mata menandakan skor kotak template artikel atau meja dengan {{ Padanan dijalankan}} sebaliknya.

Penggunaan[sunting sumber]

Templat ini mengandungi 3 parameter pilihan:

  • sukan, secara automatik imej menjadi lebih khusus untuk menggantikan bola sepak (bola sepak) imej. Pada masa ini menyokong: Amerika bola sepak, olahraga, bola sepak peraturan Australia, besbol, bola keranjang, tinju, kriket, sukan petunjuk, lencong, berbasikal, golf, gimnastik, hoki, lacrosse, sukan bermotor, bola jaring, Sukan Olimpik, poker, pro gusti, ragbi, bola sepak, bola lisut, Speed ​​Skating, skuasy, renang, ping pong, tenis, bola tampar
  • image, yang boleh bertukar kepada imej alternatif yang tidak disokong.
  • event, yang boleh mengubah acara itu untuk sesuatu yang lain daripada lalai berkaitan sukan acara teks.

Sebagai contoh, berikut kod:

{{current sport|sport=tennis|event=kejohanan}}

menyebabkan ini:

Untuk menunjukkan sukan semasa seksyen; isilah parameter pertama dengan "seksyen"

{{current sport|Seksyen}}

Gambar yang digunakan[sunting sumber]

Lihat juga[sunting sumber]