Templat:Welcomeunsourced

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Selamat datang![sunting sumber]

Helo, Kean, dan selamat datang ke Wikipedia! Terima kasih atas sumbangan anda. Saya berharap anda suka tempat itu dan membuat keputusan untuk tinggal. Malangnya, satu atau lebih perubahan terbaru anda tidak mengikuti polisi pengesahan Wikipedia, dan telah atau akan dihapuskan. Rencana Wikipedia perlu merujuk hanya kepada fakta-fakta dan tafsiran yang telah dinyatakan di cetak atau di laman web yang bereputasi atau dalam media lain. Sentiasa ingat untuk menyediakan sumber dipercayai untuk petikan dan untuk apa-apa bahan yang mungkin akan dicabar, atau ia boleh dikeluarkan. Wikipedia juga mempunyai dasar yang berkaitan termasuk penyelidikan asli dalam rencana. Selain itu, semua biografi orang hidup yang baru mesti mengandungi sekurang-kurangnya satu sumber yang boleh dipercayai.

Jika anda buntu dan mencari bantuan, sila lihat dasar untuk memetik sumber atau silalah ke laman bantuan penyumbang baru, di mana ahli Wikipedia yang berpengalaman boleh menjawab sebarang pertanyaan yang anda ada! Berikut adalah beberapa pautan lain yang baik untuk pendatang baru:

Saya berharap anda menikmati menyunting di sini dan menjadi ahli Wikipedia yang! Sila menandatangani nama anda di laman perbincangan menggunakan empat tilde (~~~~); ini akan secara automatik menghasilkan nama anda dan tarikh. Jika anda memerlukan bantuan, lihat Wikipedia:Soalan, bertanya kepada saya pada laman perbincangan saya, atau bertanya soalan di laman perbincangan anda. Sekali lagi, selamat datang. 

Pendokumenan templat[cipta]