The Good Nurse

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

The Good Nurse ialah sebuah filem drama Amerika 2022 yang dibintangi oleh Jessica Chastain dan Eddie Redmayne dan menampilkan pembunuh bersiri Charles Cullen dan rakan jururawat yang mengesyakinya. Filem ini berdasarkan buku jenayah sebenar 2013 dengan nama yang sama oleh Charles Graeber . Ia diarahkan oleh Tobias Lindholm dan ditulis oleh Krysty Wilson-Cairns . Filem ini turut dibintangi oleh Nnamdi Asomugha, Kim Dickens, dan Noah Emmerich .

The Good Nurse mengadakan tayangan perdana dunia di Festival Filem Antarabangsa Toronto pada 11 September 2022, dan telah ditayangkan di pawagam terpilih pada 19 Oktober 2022, sebelum tayangan penstrimannya pada 26 Oktober 2022, oleh Netflix . [1] Filem ini mendapat ulasan positif daripada pengkritik, dengan pujian terhadap persembahan Chastain dan Redmayne.

Pada tahun 2003, Amy Loughren ialah ibu tunggal dan jururawat yang bekerja di unit rawatan rapi (ICU) di Hospital Memorial Parkfield di New Jersey, yang menghidap kardiomiopati, tanpa disedari oleh sesiapa di hospital, dan bimbang akan dibuang kerja. Amy tidak mempunyai pilihan lain selain terus bekerja selama empat bulan lagi disebabkan tidak mempunyai insurans kesihatan untuk memperoleh insurans untuk membiayai kos pemindahan jantung . Hospital merekrut jururawat berpengalaman Charles Cullen untuk membantunya bekerja syif malam, dan mereka cepat menjadi kawan baik. Charlie mendapati keadaannya dan bersetuju untuk merahsiakannya secara empati.

  1. ^ D'Alessandro, Anthony (August 30, 2022). "Netflix Fall & Holiday Film Slate Includes Release Dates For 'Bardo', 'The Pale Blue Eye' 'Roald Dahl's Matilda The Musical' & More - Full List". Deadline Hollywood. Dicapai pada August 30, 2022.