The Lion Men Ultimate Showdown

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Filem The Lion Men Ultimate Showdown
PengarahJack Neo
Dihasilkan olehJ Team Productions, Mm2 Entertainment
DibintangiTosh Zhang, Wang Weiliang, Eva Cheng, Chen Tian Wen, Maxi Lim, Noah Yap, Charlie Goh
Diedarkan olehMm2 Entertainment
Tarikh tayangan
2014
Masa tayangan
107 minit
NegaraSingapura Singapura
BahasaBahasa Inggeris, Bahasa Mandarin
BajetRM
Pecah panggungRM

Filem The Lion Men Ultimate Showdown merupakan sebuah filem action, komedi yang diarahkan oleh Jack Neo dan dibintangi oleh Tosh Zhang, Wang Weiliang, Eva Cheng, Chen Tian Wen, Maxi Lim, Noah Yap, Charlie Goh. Filem ini merupakan sebuah filem bercorak action, komedi. Filem ini telah ditayangkan kepada umum pada 2014.

Filem ini menggunakan bahasa Inggeris, Mandarin dan tayangannya memakan masa selama 107 minit. Filem The Lion Men Ultimate Showdown merupakan sambungan dari filem The Lion Men.

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

The Lion Men: Ultimate Showdown merupakan sambungan dari filem The Lion Men, selepas prestasi Mikey dan Babyface yang hebat dalam pusingan pertama pertandingan. Shi Shen menjadi cemburu terhadap Mikey apabila dia mengetahui perasaan Mikey terhadap Xiaoyu. Dengan lebih bertekad untuk berjaya, Shi Shen menghabiskan setiap masa berlatih dan mengabaikan Xiaoyu. Ketika pertandingan akhir semakin hampir, Xiaoyu meminta Shi Shen untuk menarik diri dari persaingan kerana dia hampir cedera dalam percubaan sabotaj. Keadaan semakin buruk ketika Xiaoyu diculik semasa pertandingan akhir. Shi Shen dan Mikey kedua-duanya berbelah-bagi antara persaingan dan kecintaan mereka kepada Xiaoyu. Siapa yang akan menyelamatkannya?

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Para pelakon yang berlakon di dalam filem ini termasuk Tosh Zhang, Wang Weiliang, Eva Cheng, Chen Tian Wen, Maxi Lim, Noah Yap, Charlie Goh

Penerbitan[sunting | sunting sumber]

Filem The Lion Men Ultimate Showdown ini , yang masa tayangannya sepanjang 107 minit ini dihasilkan oleh J Team Productions, Mm2 Entertainment, dan syarikat pengedarnya adalah Mm2 Entertainment.

Keluaran dan sambutan[sunting | sunting sumber]

Tayangan[sunting | sunting sumber]

Filem terbitan J Team Productions, Mm2 Entertainment ini dihasilkan untuk tayangan umum dalam format DCP, Bluray, H264 dan syarikat pengedarnya adalah Mm2 Entertainment.

Ulasan[sunting | sunting sumber]

Runut bunyi[sunting | sunting sumber]

Anugerah[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]


Pautan luar[sunting | sunting sumber]